Bij PCL rond een 911(991) gehangen (als autochtone hangoudere) en ook even het poefje gehoord, korte impressie:
1) Ding heeft een 'chique-sfeer' qua uitstraling. Een trendy woord (juk ) is 'stance'. Nou, laat ik er nog een schepje bovenop doen, de auto heeft ; 'precence en class'.
2) Ik heb niet zo veel met interieuren "als ik het maar ken bedienen", maar OK, toch iets over zeggen dan: Het is prachtig, overzichtelijk en verfijnd. Die Carrara GT middenconsole is heel erg fraai. Heel mooi afgewerkt. Fantastisch is de eenvoud. Porsche weet met smaak en stijl te overtuigen. Rust en klasse. Wel heel erg GT, en niet zo zeer sportief.
3) Zit achter het stuur is als een koning, echt heel erg goed. nondeju zeg .. Dit is bijv. echt beter dan mijn Fiat Panda Cool.
4) Subtiele buitenkant details, vooral achter, heel mooi gedaan, maar ook weer chique
5) Brede voorkant - andere verhoudingen - zie je wel en de indruk is een beetje vreemd, maar het is wennen. Maar dat de verhoudingen anders zijn, is wel zichtbaar. De auto oogt overall breder, platter en vloeiender als je 'm naast de oude zet, maar het is allemaal heel subtiel, de massa ziet geen verschil tov. de vorige.
6) Geluid in het eggie = PORNO. Kun je kort over zijn. Wat een heerlijke vuile rasp heeft deze 911 zeg, heel cool. Beter dan de vorige! Sissen, zuigen én die heerlijke rasp/snerp. Bijna nét zo leuk als mijn Spyder . Dat atmo Boxster Porsche geluid vind ik ubergeil, dus het is ook een kwestie van smaak (want er zijn inmiddels hordes DF-ers die bijv. de nieuwe BMW 4cil. turbo auto's het beste geluid vinden ooit... ). Ach, Rinus* vindt zijn vrouw ook het lekkerste wijf van de wereld. Tip: loop even bij Porsche langs voor een opfriscursus op dit punt. Staan de neuzen weer in de goede richting.
Resumé 'walk around'
De nieuwe 911 is nog meer dan het al was een 'showing- off' automobiel (dus echt iets voor Robin (de patser ). Iedereen vind 'm prachtig dus deze 911 wordt een hit. Een prachtige balans tussen de eenvoudige glooiende vorm(en) en allerei subtiele details die de eenvoudige 'sfeer' niet verstoren. Ja, dit hebben ze met een loep gedaan, en dat zie je.
Edit: is er dan niets fout zo op het oog? Ja, tuurlijk wel. Want aan de andere kant is natuurlijk alles fout aan een 911, en de nieuwe is fouter dan ooit. Net zo fout als de Miljonairfair in Amsterdam, die boten in St. Tropez of een stukkie rijden door de PC Hooft. Je wilt er niet in gezien worden zeg, maar doe 'm toch maar als het moet ...
Volgende keer maar even proefrijden in dat ding.
*Voor diegene die Rinus niet kennen (kersthit 2011):
Laatst gewijzigd door Sperdy op 09 dec 2011, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.
SpyderFerdi schreef:
Dat atmo Boxster Porsche geluid vind ik ubergeil, dus het is ook een kwestie van smaak (want er zijn inmiddels hordes DF-ers die bijv. de nieuwe BMW 4cil. turbo auto's het beste geluid vinden ooit... ). Ach, Rinus* vindt zijn vrouw ook het lekkerste wijf van de wereld. Tip: loop even bij Porsche langs voor een opfriscursus op dit punt. Staan de neuzen weer in de goede richting.
Kort door de bocht kan je denk ik zeggen dat een 991 niet voor de echte sportwagenliefhebber is gemaakt. Als je ziet wat voor publiek er op af komt zijn het de mensen die waarschijnlijk een rolex kopen. Echt mooi is het niet, maar het schijnt een mooi stukje techniek te zijn.
Ruben schreef:Kort door de bocht kan je denk ik zeggen dat een 991 niet voor de echte sportwagenliefhebber is gemaakt. Als je ziet wat voor publiek er op af komt zijn het de mensen die waarschijnlijk een rolex kopen. Echt mooi is het niet, maar het schijnt een mooi stukje techniek te zijn.
Autovisie was toch niet onverdeeld enthousiast over de nieuwe 911. Tenminste, het stuurgevoel kwam op enige kritiek te staan wegens de electrische stuurbekrachtiging die bij lange na niet het stuurgevoel zou geven zoals bij vorige 911's. Te gefilterd. Toch wel een serieus minpunt dan, als je het mij vraagt.
Lijkt erop dat de 911 nu definitief een GT is geworden ipv. een echte sportwagen.
Zo apart. Hebben ze wat moois maken ze hem elk keer weer groter. OK hij is lichter. Maar wat denk je hoeveel lichter hij was geworden als ze dezelfde afmetingen hadden gehouden als de 997 of 996.
De 911 gaat nu inderdaad meer een GT worden.
Uiteindelijk zal de Cayman/Boxster de rijders auto worden van porsche die zich super thuisvoelt in de korte bochten.
Porsche 911 is sowieo een lang ding voor een "2" zitter (die dingen erachter kun je niet meerekenen...
anyway 4450mm lang
terwijl bv mijn Z3 al lang lijkt doch die is maar 4025mm.
ze hadden beter de motor een stu naar binnen kunnen schuiven en dus die nep zitjes eruit doen, dan een stuk van de achterkant afkappen
de wielbasis is iets langer geworden doch houd nog steeds niet over, anyway als de motor dan zeg tegen de voorstoelen wordt gezet is meteen de balans beter
wat overblijft achter de motor dus afkappen wordt ie meteen iets kleiner.
GTRene schreef:.. anyway als de motor dan zeg tegen de voorstoelen wordt gezet is meteen de balans beter ...
Is niet zo bij een 911. Blok hangt achter de achteras. Idiote plek eigenlijk..
ja daarom, die nood stoeltjes e.d. eruit, schutbord tegen de voorstoelen en daarachter meteen die motor, dan komt die motor inverhouding tot de achteras wat meer naar binnen
die stoeltjes heb je niks aan, zie RS uitvoeringen zit daar ook niks
GTRene schreef:.. anyway als de motor dan zeg tegen de voorstoelen wordt gezet is meteen de balans beter ...
Is niet zo bij een 911. Blok hangt achter de achteras. Idiote plek eigenlijk..
ja daarom, die nood stoeltjes e.d. eruit, schutbord tegen de voorstoelen en daarachter meteen die motor, dan komt die motor inverhouding tot de achteras wat meer naar binnen
die stoeltjes heb je niks aan, zie RS uitvoeringen zit daar ook niks
Is niet nodig, zo'n Porsche is er al: Boxster/Cayman.
SpyderFerdi schreef:Is niet nodig, zo'n Porsche is er al: Boxster/Cayman.
yes...
las trouwens laatst dat je niet zomaar een GT3 motor (bepaalde types?) in de cayman kan plaatsten, schijnt toch vrij anders te zijn, doch de 997S motor past wel en is ook leuk zo'n 3.8 in je Cayman
je kan schijnbaar ook de 3.4 S naar 3.8 maken maar of dat zo verstandig is?
SpyderFerdi schreef:Is niet nodig, zo'n Porsche is er al: Boxster/Cayman.
yes...
las trouwens laatst dat je niet zomaar een GT3 motor (bepaalde types?) in de cayman kan plaatsten, schijnt toch vrij anders te zijn, doch de 997S motor past wel en is ook leuk zo'n 3.8 in je Cayman
je kan schijnbaar ook de 3.4 S naar 3.8 maken maar of dat zo verstandig is?
Ik mis niks René: 1275kg/320pk/370nm/Middenmotor/Porsche. Ik ben klaar en rij hierin door tot mijn 80e
SpyderFerdi schreef:Is niet nodig, zo'n Porsche is er al: Boxster/Cayman.
yes...
las trouwens laatst dat je niet zomaar een GT3 motor (bepaalde types?) in de cayman kan plaatsten, schijnt toch vrij anders te zijn, doch de 997S motor past wel en is ook leuk zo'n 3.8 in je Cayman
je kan schijnbaar ook de 3.4 S naar 3.8 maken maar of dat zo verstandig is?
Ik mis niks René: 1275kg/320pk/370nm/Middenmotor/Porsche. Ik ben klaar en rij hierin door tot mijn 80e
SpyderFerdi schreef:Is niet nodig, zo'n Porsche is er al: Boxster/Cayman.
yes...
las trouwens laatst dat je niet zomaar een GT3 motor (bepaalde types?) in de cayman kan plaatsten, schijnt toch vrij anders te zijn, doch de 997S motor past wel en is ook leuk zo'n 3.8 in je Cayman
je kan schijnbaar ook de 3.4 S naar 3.8 maken maar of dat zo verstandig is?
Zover ik weet kun je ook niet "zo maar" een GT3 blok in een 997S leggen, dacht dat de ophangingspunten afwijken laat staan alles eromheen. Het zijn twee heel verschillende blokken, het Cayman S en 997(S) blok zijn nauw verwant aan elkaar c.q. uit de zelfde familie.
Cayman is mbt ruimte nog verder beperkt maar toch hier een Cayman GT3 conversie:
Het heeft even een weekje geduurd, maar de eerste 991 is aan barrels hier in Nederland. Met de groeten van (de bovenburen van) Sjoerd van Stokkum. https://twitter.com/#!/sjoerdvstokkum/s ... 7347222529" onclick="window.open(this.href);return false;
Wouter van Autoblog is wel zéér positief cq. lyrisch over de nieuwe Carrera S... als je de auto zo ziet in dat filmpje en hoort: toch wel weer errug gaaf hoor.
Wouter81 schreef:Wouter van Autoblog is wel zéér positief cq. lyrisch over de nieuwe Carrera S... als je de auto zo ziet in dat filmpje en hoort: toch wel weer errug gaaf hoor.
he Wouter, wat een gave video van Wouter
leuk gedaan, vooral die beelden na 50sec? als die over die weg rijd en je het vocht van de banden ziet weg waaien en nog vele mooie beelden meer.
geluid lijkt ook vol belevenis en lachen met die winterbanden...ja hij kan net over de 300 maar winterbanden dus maar ff niet oid...om vervolgens de teller te showen met 300 op de klok
voor die video makert