Boetes voor snelheid zijn ook flink omhoog gegaan, en daar heb ik wel last van. Dat lijstje hierboven boeit me inderdaad niet veel.allen schreef:Hans, het wordt waarschijnlijk geen donder veiliger. Echter maak je je waarschijnlijk toch al nooit schuldig aan een van die genoemde overtredingen. Dus vanwaar al die drukte? Als ze besluiten om die boetes met 800 euro op te hogen, wordt je er waarschijnlijk nogsteeds niet slechter van...
tegen verhoging verkeersboetes 2012, teken de petitie
- Hans
Re: tegen verhoging verkeersboetes 2012, teken de petitie
- duifjes.com
Daar ben ik het helemaal mee eens!///Joost schreef:Voor mij gaat het niet zo zeer om de 'hoogte' van de boete , maar meer om het 'verhogen' ervan. Iemand gaat echt niet in een keer NIET bellen in de auto omdat de boete van 180 naar 220 gaat, of in een keer z'n uitlaat maken omdat ie geen 240 wil betalen, maar wel 200.allen schreef:Hans, het wordt waarschijnlijk geen donder veiliger. Echter maak je je waarschijnlijk toch al nooit schuldig aan een van die genoemde overtredingen. Dus vanwaar al die drukte? Als ze besluiten om die boetes met 800 euro op te hogen, wordt je er waarschijnlijk nogsteeds niet slechter van...
Kortom, dit is puur om de staatskas te spekken, en DAAR ga ik niet mee akkoord. Mensen die roepen dat de boetes wel hoger kunnen, begrijpen denk ik de essentie van het verhaal niet. Waar houdt het op? Ontzegging van 3 maanden als je straks je koplamp kapot hebt? Terwijl je voor winkeldiefstal een berisping krijgt?
Boetes moeten in verhouding staan. Lekke uitlaat 240 terwijl rood licht 220 is?Laat me niet lachen, overheid!
- michaelvg
Ik heb wel gestemd, met de rede die net gegeven word.
Dat er 300+ gegeven word voor het parkeren op een invalide parkeerplaats lijkt me meer dan terrecht!
Zelfde als al de andere logische boetes het punt wat ik gewoon zielig vind is dat het niet om de veiligheid gaat maar puur om Nederland rijker te maken.
Al is mijn mening dat ze mensen die onnodig links rijden en dan met geen mogelijkheid naar rechts gaan al is er niets op de weg en dan ook nog eens te langzaam rijden ook wel 500€ boete mogen geven.
Voor de gene die het interesseert het complete overzicht:
Deel 1: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes1.pdf
Deel 2: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes2.pdf
Deel 3: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes3.pdf
Dat er 300+ gegeven word voor het parkeren op een invalide parkeerplaats lijkt me meer dan terrecht!
Zelfde als al de andere logische boetes het punt wat ik gewoon zielig vind is dat het niet om de veiligheid gaat maar puur om Nederland rijker te maken.
Al is mijn mening dat ze mensen die onnodig links rijden en dan met geen mogelijkheid naar rechts gaan al is er niets op de weg en dan ook nog eens te langzaam rijden ook wel 500€ boete mogen geven.
Voor de gene die het interesseert het complete overzicht:
Deel 1: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes1.pdf
Deel 2: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes2.pdf
Deel 3: http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... oetes3.pdf
-
Verdrijvingsvlak vind ik onzin. Dat betekent ook dat als je met een wiel erover gaat omdat je de bocht misschien wat mooier wilt aansnijden dat je dat dan 340 euro kost. Lekker dan.duifjes.com schreef:Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats 180 340 EENS
Bellen in de auto 180 220 EENS
Door rood licht rijden 180 220 EENS
Onnodig geluisdoverlast veroorzaken 180 340 ONZIN
Over wegbaan rijden met rood kruis 180 220 EENS
Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan 180 340 EENS
Geen gordel dragen 100 120 EENS
Over verdrijvingsvak rijden 180 220 EENS
Rijden met lekke uitlaat 200 240 EENS
Zicht voorruit minder dan 55% EENS
Ik kan me er wel in vinden....
Erbij kan........roken bij kinderen in de auto € 1.000,=
Zebrapad vind ik ook onzin. Zijn twee partijen bij betrokken. Om dan bij voorbaat maar naar de automobilist te wijzen... Dat doen we al als het misgaat.
Verder vind ik het wel prima. Al zijn de bedragen wel overdreven. Je zou maar eens een foutje maken met minimum inkomen. Daarnaast blijft het van de zotte dat we een systeem hebben waarbij je niet wordt aangehouden, maar er gewoon geschreven wordt. Ik ben voor handhaving, maar tegen het automatiseren.
- ///Joost
Waarom zou je een bocht 'mooier' willen aansnijden? Als dat al noodzakelijk is, rijd je dus te hard. Punt. Overigens is overdrijven ook een kunst...Je krijgt echt geen boete voor er met een wiel overheen te rijden. Dit gaat natuurlijk over 'verdrijvingsvlakjes meepakken' a la wegmisbruikers.Ruben schreef:
Verdrijvingsvlak vind ik onzin. Dat betekent ook dat als je met een wiel erover gaat omdat je de bocht misschien wat mooier wilt aansnijden dat je dat dan 340 euro kost. Lekker dan.
Dit is klinklare onzin. Als jij voetgangers al ZIET naderen bij een zebrapad omdat ze over willen steken, dien je te stoppen. Dit heb je geleerd bij je examen.Zebrapad vind ik ook onzin. Zijn twee partijen bij betrokken. Om dan bij voorbaat maar naar de automobilist te wijzen... Dat doen we al als het misgaat.
Ben ik het op zich wel mee eens, al vind ik het minimum inkomen-argument geen goed argument. Dan moet je geen auto rijden OF je gewoon aan de regels houden. In de 10 jaat dat ik auto rijd heb ik 1 keer een snelheidsboete gehad en 2 keer een parkeerboete. Het kan dus wel.Verder vind ik het wel prima. Al zijn de bedragen wel overdreven. Je zou maar eens een foutje maken met minimum inkomen. Daarnaast blijft het van de zotte dat we een systeem hebben waarbij je niet wordt aangehouden, maar er gewoon geschreven wordt. Ik ben voor handhaving, maar tegen het automatiseren.
Ik zou wel graag meer surveillance op de weg zien, als ik zie wat voor idioten er soms rijden, vooral in de stad.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Meeste boete verhogingen kan ik me wel in vinden. Maar zoals gezegd vind ik het onzinnig flitsen (puur om het cashen dus) en de flinke bedragen bij lage overschrijdingen klinkklare onzin.
Om eerlijk te zijn doe ik dat nooit. Uiteraard knal ik er niet volle polle bij langs, maar ik stop pas als de voetganger ook daadwerkelijk wil gaan oversteken en niet als ie het zebrapad nadert.
Maar ik moet zeggen dat ik bij oudere mensen en kinderen wel wat eerder stop dan mensen van een gemiddelde leeftijd.
En doe je dat zelf ook?Dit is klinklare onzin. Als jij voetgangers al ZIET naderen bij een zebrapad omdat ze over willen steken, dien je te stoppen. Dit heb je geleerd bij je examen.
Om eerlijk te zijn doe ik dat nooit. Uiteraard knal ik er niet volle polle bij langs, maar ik stop pas als de voetganger ook daadwerkelijk wil gaan oversteken en niet als ie het zebrapad nadert.
Maar ik moet zeggen dat ik bij oudere mensen en kinderen wel wat eerder stop dan mensen van een gemiddelde leeftijd.
- ///Joost
Jup, als ze binnen zeg 1m zijn stop ik. Tuurlijk hoef je niet te stoppen als je iemand van 5 meter aan ziet komen, maar je begrijpt m'n punt.Richardt. schreef: En doe je dat zelf ook?

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Okee, dan bedoelen we hetzelfde maar verwoorden we het net wat anders