BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
dankje Raymond, hm...zo te lezen heeft de 1 een voordeel motorisch doch is dan wel weer gevoeliger voor? de ander goedkoper in bv schokbrekers maar de carros weer minder etc...
de E34 is zo ik lees wel een interessante kandidaat wil je meer sporty rijden e.d. maar de motorkeuze kan dan wellicht beter de 3.6 zijn? wat onderhoud betrefd en prijzen?
er zo doorlezende lees ik dat goed als je zegt de e34 heeft de betere carros (stijfer) en ophanging diff, wat bv ook leuk voor een V8 met meer nm in is te hangen?
maar die schokdempers moet je niet wat mee krijgen...
maar wat nu als je geen purist bent en toch dingen wil wisselen zoals meer power e.d. kun je dan niet gewoon een goede/leuke set moderne schokdempers/veren/schroefset eronder zetten met wat leuke stabies?
de E34 is zo ik lees wel een interessante kandidaat wil je meer sporty rijden e.d. maar de motorkeuze kan dan wellicht beter de 3.6 zijn? wat onderhoud betrefd en prijzen?
er zo doorlezende lees ik dat goed als je zegt de e34 heeft de betere carros (stijfer) en ophanging diff, wat bv ook leuk voor een V8 met meer nm in is te hangen?
maar die schokdempers moet je niet wat mee krijgen...
maar wat nu als je geen purist bent en toch dingen wil wisselen zoals meer power e.d. kun je dan niet gewoon een goede/leuke set moderne schokdempers/veren/schroefset eronder zetten met wat leuke stabies?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
volgens mij zag ik vandaag nog zo 1 op mobile te koop staan...HSR schreef:

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
WTF, zijn dempers voor een 3.8 e34 zó duur?raymondw schreef:Rene,
Het ligt er natuurlijk aan met welke bril je het bekijkt. Zelf heb ik meer pech met de E28 gehad en dat werkt door in het kostenplaatje. Aan de andere kant heb ik aan mijn E34 een heel betrrouwbare auto gehad die op wat preventief onderhoud na weinig reparaties nodig heeft gehad. Een uitzondering is het compleet nieuw onderstel dat medio 2006 is gemonteerd.
Ik denk dat het over de meet genomen niet veel uitmaakt, Bij de E34 zul je meer geld uit moeten trekken voor het onderstel vanwege het hogere gewicht. Met name bij de 3.8 mag je daar het nodige kleingeld voor uittrekken(EDC dempers). Daar koop je inmiddels een leuke E46 330i voor.GTRene schreef:welke is duurder in onderhoud en pech e.d. de E28 of de E34
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Jabm-dub schreef: WTF, zijn dempers voor een 3.8 e34 zó duur?
Elke EDC demper uit die tijd. Of die onder e34 M5 of e30 M3/e31/e32 zit maakt niet uit. Kost gewoon een rooitje per hoek met wat kleinmateriaal.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Naar mijn mening is de 3.6 kwa beheersbaarheid de beste keus van allemaal.GTRene schreef:de E34 is zo ik lees wel een interessante kandidaat wil je meer sporty rijden e.d. maar de motorkeuze kan dan wellicht beter de 3.6 zijn? wat onderhoud betrefd en prijzen?
Ja dat kan. K&W maakt leuke schroefsets en ook Bilstein heeft leuke oplossingen, veelal op basis van de 535i/540i, maar dan heb je tegelijkertijd nieuwe (andere) veerpoten voor nodig omdat die van de M5 specifiek zijn. Daar is op diverse fora al veelvuldig over geschreven, dus dat laat ik hier achterwege.GTRene schreef:maar wat nu als je geen purist bent en toch dingen wil wisselen zoals meer power e.d. kun je dan niet gewoon een goede/leuke set moderne schokdempers/veren/schroefset eronder zetten met wat leuke stabies?
Maar wat ik wel wil vermelden is dat je het SLS systeem inactief moet maken. De gangbare oplossing is om de heen-en retour leiding 'kort te sluiten', maar er zijn mensen die daar slechte ervaringen mee hebben bij langdurig zware belastingen. Dan is de enigste oplossing het vervangen van de PAS-pomp door die van een 535i. Al met al zal het financiele gewin bij de 3.6 marginaal zijn.
Om een indruk te geven: In July 2006 heb ik mijn E34 M5 voorzien van rondom nieuwe dempers, veerpootlagers en de aanverwante kleinkraam; aan materiaal kostte mij dat destijds ruim 2k Euro. Ongeveer parallel daaraan heeft een ander forumlid zijn dempers vervangen door Bilstein/Eibach, maar kwam onder de streep op hetzelfde uit.
De laatste keer dat ik de prijzen van achterdempers van de 3.6 opvroeg waren deze al ruim boven de 600 Euro ex BTW, dus bij de tegenwoordige prijzen zal dat nu al gauw richting de 3k gaan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
dat zijn best stevige prijzen, ik ken het systeem helemaal niet...
het is dan maar te hopen dat het na vervanging heel wat jaartjes meegaat.
het is dan maar te hopen dat het na vervanging heel wat jaartjes meegaat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
wat vinden we van deze? lijkt mij een mooi ding en nette prijs voor een LHD
BMW M5 3.8 Left Hand Drive (1994) 6.990,-gbp
http://www.pistonheads.com/sales/3143094.htm" onclick="window.open(this.href);return false;




BMW M5 3.8 Left Hand Drive (1994) 6.990,-gbp
http://www.pistonheads.com/sales/3143094.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
damn, dus met wat pech kan je alle dempers vervangen en zit je dus zo op 4-5k kosten. en dan denk je leuk een M5je te kopen voor 6k.steve smith schreef:Jabm-dub schreef: WTF, zijn dempers voor een 3.8 e34 zó duur?
Elke EDC demper uit die tijd. Of die onder e34 M5 of e30 M3/e31/e32 zit maakt niet uit. Kost gewoon een rooitje per hoek met wat kleinmateriaal.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Op het Duitse e34 forum staat een knappe 530iA Touring. Meteen een lesje in adverteren wat mij betreft...! Zeer fraaie auto, al had ik liever een sedan (Touring + doppelschiebedach = natte doos en zwaar) en liever een handbak, maar de (algemene) staat (van onderhoud) & verdere uitvoering maken eigenlijk alles goed. Zelfs de prijs misschien wel...?


















Zum Verkauf steht ein schöner 94er 530iA touring. Das Fahrzeug ist seit 2003 in unserem Familienbesitz und wurde/wird immer bestens gepflegt.
Nun soll er leider verkauft werden, da er einfach zu selten bewegt wird.
Der Verkauf erfolgt im Auftrag meines Vaters, Fragen bitte direkt an ihn stellen (Tel.nummer siehe unten).
Daten:
- E34 530iA touring GF66829
- orientblau-met. / Leder Bison silbergrau
- Bj. 12/94, EZ: 12/94
- 249.600km
- Euro2 Abgasnorm (umgeschlüsselt)
Fahrgestellnummer WBAHK21030GF66829
Typ-Code HK21
Typ 530I (EUR)
E-Baureihe E34 (2)
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor M60/1
Hubraum 3.00
Leistung 160
Antrieb HECK
Getriebe AUT
Farbe ORIENTBLAU METALLIC (317)
Polsterung LEDER BISON/SILBERGRAU (L2SL)
Prod.-Datum 1994-12-09
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
168 ABGASREDUZIERUNG EG-STUFE II
243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
255 SPORT-LEDERLENKRAD
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
339 SHADOW LINE
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
404 DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
414 FESTE GEPAECKRAUMABDECKUNG+TRE
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
428 WARNDREIECK
438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
498 KOPFSTUETZEN IM FOND
510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
530 KLIMAANLAGE
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
900 ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV
Modifikationen:
- Nachrüstung Sportsitze incl. Armlehnen (kurz nach Auslieferung bei BMW)
- Autoradio BMW Professional RDS
- Großer Bordcomputer IV
- Funkfernbedienung incl. Alarmanlage (in.pro)
- Dezente Tieferlegung Eibach Federn
- Modellschriftzug 530i auf Heckklappe
- Sommerreifen auf 17 Zoll Alpina (die breiten Felgen vom E32)
- Winterreifen auf 17 Zoll BBS Kreuzspeichenfelgen
Zustand Technik:
Der Wagen fährt sich angenehm und straff dank regelmäßiger Wartung.
Es sind viele Rechnungen aus den letzten Jahren vorhanden.
Motor und Getriebe arbeiten ohne Probleme und sind trocken.
Fahrwerk und Bremsen sind in gutem Zustand.
Alle elektrischen Helfer funktionieren.
Keine Check Control Fehlermeldungen.
Neuteile/Reparaturen siehe unten.
Zustand Optik:
Der touring ist innen wie außen in wirklich sehr gepflegtem Zustand und absolut unverbraucht.
Der Lack glänzt wunderbar, es sind weder Dellen noch Kratzer vorhanden.
Rost konnte ich nirgends finden, auch an den üblichen Stellen (Tankdeckel, Türkanten, Kofferraumklappe etc.) alles einwandfrei.
Der Innenraum ist sehr gepflegt, das Leder in gutem Zustand.
Der Fahrersitz und Armlehne haben wie üblich leichte Abnutzungserscheinungen, aber nichts offen oder durchgescheuert.
Wegen eines leichten Auffahrunfalls vor einigen Jahren wurde die hintere Stoßstange incl. Pralldämpfer erneuert und neu lackiert.
Neuteile/Reparaturen innerhalb der letzten 10tkm:
- Heckklappenkabelbaum, Scheinwerfer-Stellmotoren und CC Modul wurden vor kurzem wegen falscher CC Fehlermeldungen instandgesetzt bzw. ausgetauscht.
- Ölwannendichtung neu.
- Stoßdämpfer VA neu (Bilstein).
- Querlenker neu.
- Pendelstützen neu.
- Spurstangen neu (incl. Fahrwerksvermessung).
- Mittel- und Nachschalldämpfer neu.
- Ölwechsel Automatikgetriebe.
- Neue Batterie (Banner Power Bull).
- Bremsscheiben + Beläge vorne neu.
- Wasserpumpe neu.
- und viele Kleinigkeiten…
Sonstige Informationen / Historie / Preis:
Das Auto ist uns seit Erstzulassung 1994 bekannt, da der Erstbesitzer ein Kollege meines Vaters war (bzw. auf deren Firma angemeldet war).
Dieser hat bei BMW auch die Komfortsitze gegen die Sportsitze austauschen lassen kurz nach Auslieferung. Neuwagenrechnung über ca. 100.000DM vorhanden!
Nach Ende der Leasingzeit (1996) ging der Wagen dann erstmal weg, er blieb noch 2 Jahre (bis 1998) in Rostock in Privathand und lief dann anschließend in Hamburg, wo bis 2003 noch 2 weitere Besitzer hinzukamen.
Im Juli 2003 war mein Bruder dann auf der Suche nach einem schönen E34 touring, den wir dann in Hamburg auch fanden. Beim Blick in den Fahrzeug-Brief kam dann die Überraschung, das Auto kennen wir doch .
Seitdem ist er in unserem Besitz. Damals mit ca. 170.000km gekauft.
Im Oktober 2007 meldete mein Bruder den E34 ab, aufgrund der Neuanschaffung eines E38. Seitdem wurde der touring nur für Familienausflugszwecke benutzt und daher relativ wenig (aber regelmäßig) bewegt.
Der alte Original-Fahrzeugbrief ist vorhanden.
Es gibt 3 Schlüssel: 1x Fernbedienung, 1x Hauptschlüssel, 1x Reserveschlüssel
Fahrzeug ist abgemeldet.
17 Zoll Alpinas und 17 Zoll BBS Radsätze im Preis inbegriffen.
Ein wirklich schönes Fahrzeug in optisch und technisch einwandfreiem Zustand!
Preis: 5.500 Euro.
Standort: Nähe Rostock, PLZ 18182.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Das inderdaad een hele fraaie Thijs. Heb er al een telefoontje aan gewaagd. Enige minpuntje voor mijn situatie is de kilometerstand.
Fahrgestellnummer WBAHK21030GF66829
Typ-Code HK21
Typ 530I (EUR)
E-Baureihe E34 (2)
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor M60/1
Hubraum 3.00
Leistung 160
Antrieb HECK
Getriebe AUT
Farbe ORIENTBLAU METALLIC (317)
Polsterung LEDER BISON/SILBERGRAU (L2SL)
Prod.-Datum 1994-12-09
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
168 ABGASREDUZIERUNG EG-STUFE II
243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
255 SPORT-LEDERLENKRAD
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
339 SHADOW LINE
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
404 DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
414 FESTE GEPAECKRAUMABDECKUNG+TRE
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
428 WARNDREIECK
438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
498 KOPFSTUETZEN IM FOND
510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
530 KLIMAANLAGE
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
900 ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV
Fahrgestellnummer WBAHK21030GF66829
Typ-Code HK21
Typ 530I (EUR)
E-Baureihe E34 (2)
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor M60/1
Hubraum 3.00
Leistung 160
Antrieb HECK
Getriebe AUT
Farbe ORIENTBLAU METALLIC (317)
Polsterung LEDER BISON/SILBERGRAU (L2SL)
Prod.-Datum 1994-12-09
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
168 ABGASREDUZIERUNG EG-STUFE II
243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
255 SPORT-LEDERLENKRAD
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
339 SHADOW LINE
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
404 DOPPEL-SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
414 FESTE GEPAECKRAUMABDECKUNG+TRE
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
428 WARNDREIECK
438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
498 KOPFSTUETZEN IM FOND
510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
530 KLIMAANLAGE
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
900 ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Mooi ding zeg (al had ik liever zwart leder zelf) en overcompleet!
Wat is het probleem met die dakjes dan? Komt dat door het 2e schuifdak dat die lekgevoelig is? Heb zelf bij normale bmw schuifkanteldaken (E30/E36/E39) nog nooit problemen gehad.
Wat is het probleem met die dakjes dan? Komt dat door het 2e schuifdak dat die lekgevoelig is? Heb zelf bij normale bmw schuifkanteldaken (E30/E36/E39) nog nooit problemen gehad.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Twee problemen:
* Het dubbele schuifdak wil wel eens dienst weigeren en da's een prijzige om weer in orde te maken.
* Het gat voor het schuifdak in de carros van een Touring is zo groot, dat de stijfheid van de koets compleet weg is. En dat voel je echt. Daar heb je bij het half zo grote "gewone" schuifkanteldak in een sedan geen last van.
* Het dubbele schuifdak wil wel eens dienst weigeren en da's een prijzige om weer in orde te maken.
* Het gat voor het schuifdak in de carros van een Touring is zo groot, dat de stijfheid van de koets compleet weg is. En dat voel je echt. Daar heb je bij het half zo grote "gewone" schuifkanteldak in een sedan geen last van.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 08 dec 2011, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
wat vinden jullie dan van deze prachtige LHD M5 touring...kost wat meer en toch een koopje eigenlijk, mooie look en eigen stijl.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 35#p816635" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 35#p816635" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Elke keer als ik een E34 M5 zie, wordt ik hebberig. Alleen dat kleine stukje rationele gedachte houdt me tegen om echt op zoek te gaan vanwege de hoge kosten die je (eventueel) kan hebben. Maar als je dan weer zo'n fraaie Touring zit.... 

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Troost je met de gedachte dat je niet alleen bentTristan schreef:Elke keer als ik een E34 M5 zie, wordt ik hebberig. Alleen dat kleine stukje rationele gedachte houdt me tegen om echt op zoek te gaan vanwege de hoge kosten die je (eventueel) kan hebben. Maar als je dan weer zo'n fraaie Touring zit....

- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Is de touring niet met een simpel (enkel) schijfkanteldak geleverd dan?FreudeamFahren schreef:* Het gat voor het schuifdak in de carros van een Touring is zo groot, dat de stijfheid van de koets compleet weg is. En dat voel je echt. Daar heb je bij het half zo grote "gewone" schuifkanteldak in een sedan geen last van.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Deze al eens voorbij gekomen?
http://link.marktplaats.nl/507666467" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel hoge kmstand maar voor 2500 euro wel een 540i
Denk dat zoiets ook nog wel een optie is voor mij, een 530iA of 540iA touring, laat exemplaar, 1994/1995 met zwart leer.
http://link.marktplaats.nl/507666467" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel hoge kmstand maar voor 2500 euro wel een 540i
Denk dat zoiets ook nog wel een optie is voor mij, een 530iA of 540iA touring, laat exemplaar, 1994/1995 met zwart leer.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Ter vervanging van wat? Qua MRB en verbruik zal dit geen enorme besparing tov de M5 zijn?Knot schreef:Deze al eens voorbij gekomen?
http://link.marktplaats.nl/507666467" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel hoge kmstand maar voor 2500 euro wel een 540i
Denk dat zoiets ook nog wel een optie is voor mij, een 530iA of 540iA touring, laat exemplaar, 1994/1995 met zwart leer.
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
4 liter automaat cruisen t.o.v. 5 liter handbak sprintjes trekken zal toch wel schelen. M5 deed ik 1 op 6 gemiddeld, dat ga je als je normaal/vlot rijdt met een 530iA echt niet halen lijkt me.
Verzekering WA bespaar je al op en je hoeft niet op elk krasje te letten. Al denk ik dat een 530iA toch de betere keuze is... jammer dat die prachtbak van hierboven niet met zwart leder was en zonder schuifdak, als iemand dat vind in nette staat hou ik me aanbevolen!
Voor 5k een nette touring, 530iA of 540iA met zwart leder, <250k, zonder schuifdak.
Of anders een echte bargain zoals deze, dat wil niemand lijkt me met 426.000km maar als je daar met 1250 aan komt neem je m zo mee lijkt me.
http://link.marktplaats.nl/506604412" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzekering WA bespaar je al op en je hoeft niet op elk krasje te letten. Al denk ik dat een 530iA toch de betere keuze is... jammer dat die prachtbak van hierboven niet met zwart leder was en zonder schuifdak, als iemand dat vind in nette staat hou ik me aanbevolen!
Voor 5k een nette touring, 530iA of 540iA met zwart leder, <250k, zonder schuifdak.
Of anders een echte bargain zoals deze, dat wil niemand lijkt me met 426.000km maar als je daar met 1250 aan komt neem je m zo mee lijkt me.
http://link.marktplaats.nl/506604412" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Verwacht m.b.t. de 4.0 geen wonderen qua verbruik. 1 op 6 tot 1 op 8 is reeel.
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Hmmz doet de 530iA het beter dan, lijkt me dat ie in de buurt van de 2.8 moet zitten omdat ie met lage toeren nog makkelijker wegkomt dan de 6 in lijn... 1 op 9 moet zo'n auto toch wel doen?
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E34: Algemeen (occasion) draadje
Hey Rody,
Zeker dat je wel een automaat wilt? Het is wel relaxed cruisen, maar het zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben. Zijn natuurlijk ook niet de meest moderne automaten die onder een e34 zitten. Verbruik van mijn hand 540 touring (e39) zat gemiddeld op 1:8,0 dus reken maar dat je al rap richting de 1:6 a 7 zult gaan.
Maar als ik bovenstaande zo lees weet je het zelf dus nog niet zo goed omdat ik de 520, 530 en 540 voorbij zie komen. Ik vond onderstaande 525 bijvoorbeeld wel een prachtig exemplaar (is overigens inmiddels verkocht).
Te koop,
525i touring '92 zwart metallic
Handbak
270000 km
M5 interieur met elektrische stoelen
Zwart plafond en stijlen
4x elektrische ramen
gekeurd tot 8-2012
Incl. Turbine velgen zoals op de foto.
De auto heeft aan de voorzijde nieuwe schokbrekers (bilstein B6), Nieuwe draagarmen, nieuwe stuurkogels, nieuwe schijven en blokken en nieuwe wiellagers.
Auto is verlaagd met een Eibach setje waardoor de boel een 3 cm gezakt is.
Auto is prima onderhouden.




Zeker dat je wel een automaat wilt? Het is wel relaxed cruisen, maar het zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben. Zijn natuurlijk ook niet de meest moderne automaten die onder een e34 zitten. Verbruik van mijn hand 540 touring (e39) zat gemiddeld op 1:8,0 dus reken maar dat je al rap richting de 1:6 a 7 zult gaan.
Maar als ik bovenstaande zo lees weet je het zelf dus nog niet zo goed omdat ik de 520, 530 en 540 voorbij zie komen. Ik vond onderstaande 525 bijvoorbeeld wel een prachtig exemplaar (is overigens inmiddels verkocht).
Te koop,
525i touring '92 zwart metallic
Handbak
270000 km
M5 interieur met elektrische stoelen
Zwart plafond en stijlen
4x elektrische ramen
gekeurd tot 8-2012
Incl. Turbine velgen zoals op de foto.
De auto heeft aan de voorzijde nieuwe schokbrekers (bilstein B6), Nieuwe draagarmen, nieuwe stuurkogels, nieuwe schijven en blokken en nieuwe wiellagers.
Auto is verlaagd met een Eibach setje waardoor de boel een 3 cm gezakt is.
Auto is prima onderhouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMeinders, Cazzo46, e30touring1990, EvdP, matthyssie, sitechris en 43 gasten