Jos Verstappen
Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmiddelen'
- Luc B
Re: Jos Verstappen: 'Schumacher gebruikte verboden hulpmidde
- dvh
Die kale bnn'er ? Idd..SvB schreef:Dit ken ik me ook nog herinneren, wat een Bokkelul !!
Daar staan tegenwoordig ook leuke filmpjes van op internet waar ie zelf de boklul uithangt.
Soort zoekt soort denk ik .
- JP
Je vriendin slaan en bedriegen of ze bezwangeren en daarna hard weglopen en ontkennen.
Jos en Rob zouden grote vrienden kunnen worden.

- SvB
Rob Kamphues een paar keer gesproken op het circuit, al met al een sympathieke gozah vind ik.
Heeft wel een paar rare dingen uitgehaald en gedaan die niet netjes zijn, mee eens.
In dat filmpje vind ik Jos toch echt een hele GROTE boerelul !!!
Heeft wel een paar rare dingen uitgehaald en gedaan die niet netjes zijn, mee eens.
In dat filmpje vind ik Jos toch echt een hele GROTE boerelul !!!
- Enrico
Na Jos kompt Robert D in de bekende Nederlandse F1 coureurs en dan de team mate van robert die ik niet eens meer weet hoe die heete.... Jos zal voorlopig de best presteerende NLér in de F1 blijven ontdanks zijn liefde voor grind..... en zijn huidige personelijke problemen.JP schreef:Je vriendin slaan en bedriegen of ze bezwangeren en daarna hard weglopen en ontkennen.
- Luco
Haha ik heb hier nog een speciaal schilderij van jos, met zijn handtekening.
En even over Kamphuus, was een leuk stukkie, maar zelf denkt meneer Kamphuus ook dat die god is hoor, net zo erg of erger dan ][Verstappen.
En even over Kamphuus, was een leuk stukkie, maar zelf denkt meneer Kamphuus ook dat die god is hoor, net zo erg of erger dan ][Verstappen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb meer problemen deze reactie te lezen

Enrico schreef:Na Jos kompt Robert D in de bekende Nederlandse F1 coureurs en dan de team mate van robert die ik niet eens meer weet hoe die heete.... Jos zal voorlopig de best presteerende NLér in de F1 blijven ontdanks zijn liefde voor grind..... en zijn huidige personelijke problemen.
-
Is niet heel raar gezien de schrijver des dezes Nederlands als 4e of 5e taal heeft.Arthur schreef:Ik heb meer problemen deze reactie te lezen
Enrico schreef:Na Jos kompt Robert D in de bekende Nederlandse F1 coureurs en dan de team mate van robert die ik niet eens meer weet hoe die heete.... Jos zal voorlopig de best presteerende NLér in de F1 blijven ontdanks zijn liefde voor grind..... en zijn huidige personelijke problemen.
- Enrico
Guilty....steve smith schreef:Is niet heel raar gezien de schrijver des dezes Nederlands als 4e of 5e taal heeft.

- dvh
Beetje een Verstappen streek door eerst met hem samen te werken om hem vervolgens af te brandenLuco schreef:Haha ik heb hier nog een speciaal schilderij van jos, met zijn handtekening.

-
- Auto: M3P, 130i
En ook 2e viooltjes kunnen niet opstijgen...Zie Irvine, Massa, Coulthard, Barrichello en dat geldt ook voor Webber...Mathieu schreef:Volgens mij werkt het echt zo in de F1.
Je hebt één lievelingetje van de teambaas cq teameigenaar.
Schumacher in het verleden
Vettel heden ten dage
De tweede man dient echt de tweede viool te spelen.
Pas als het lievelingetje in onmin is gevallen, wat voor reden dan ook, dan pas mag nummer twee opstaan en laten zien wat hij waard is.
Met andere woorden, je krijgt een leuk maandelijks loonzakje je kant opgegooid en hou vooral je smoel.
Want helaas zijn de teams verplicht twee auto's aan de start te laten verschijnen.
- JP
Ik had gehoopt (en hoop nog steeds) dat Jos zijn zoon zover hielp dat deze een goede racetoekomst tegemoet kwam. Dacht dat die jongen iig wel het talent al had, maar als papa dan opeens met modder moet gaan gooien....zou ook die jongen zijn toekomst kunnen belemmeren.
- Luco
Voor de zoveelste keer weet je weer niet waar je het over hebt.dvh schreef:Beetje een Verstappen streek door eerst met hem samen te werken om hem vervolgens af te brandenLuco schreef:Haha ik heb hier nog een speciaal schilderij van jos, met zijn handtekening.
En even over Kamphuus, was een leuk stukkie, maar zelf denkt meneer Kamphuus ook dat die god is hoor, net zo erg of erger dan ][Verstappen.![]()
Hij had de auto gewoon gehuurd, en ja als je dan daarna heel vervelend en arrogant doet ben je gewoon een nog grotere Hork dan Verstappen
Over Verstappen zijn de meningen wel duidelijk, op de baan vond ik hem echt fantastisch, naast de baan niet.
Christiaan, ik heb het voorrecht gehad om de eerste test van Christiaan met Minardi in Misano mee te mogen maken en heb een uur met hem kunnen ouwehoeren, hele aardige gozer, alleen erg onzeker.
RD, ook mogen ontmoeten, nog nooit zon arrogante zak meegemaakt.
-
In alle racerij zie je dit soort dingen gebeuren.
In de Top is het nivo rijders nagenoeg identiek. De techniek, afstelling maakt het verschil. Zijn er grote verschillen dan lopen de teams tussen de regels door. Lees illegaliteit.
Bij de ROC kon je weer mooi zien dat alle rijders gewoon binnen tiendes en honderdsten rijden.
De puurste autosport is rally rijden. Daar zit veel meer in de rijders dan alle F1 en toerwagen racerij bijelkaar.
De circuits worden tot op de laatste drup uitgemolken. De Top rijders zijn allemaal van gelijk nivo, Zoals jos ook aangeeft later remmen gaat niet en harder de bocht in ook niet. Het is het spel van de teams geworden om auto s te bouwen die beter zijn dan van die van de concurrentie en liefst tegen het illegale aan of zelfs er overheen.
Ik kan jullie nu al verklappen als een klant morgen bij Renault een splinternieuwe Cup Clio haalt en denkt te gaan winnen heeft die het mis. Al zet die Vettel erin ook die gaat niet winnen.
De race teams hebben vaak meer knowhow dan de technische commissie. Als jij als onbekende met een dikke beurs in de meeste raceklasses stapt rij je voor spek en bonen mee. Jou orginele auto komt niet mee!!!
Jos zit hier dan wel te vertellen over schumi. Maar ook hij is geholpen destijds. Er stond zoveel op het spel dat hij de Marlboro Masters moest winnen. De geruchten gingen dat Jos in de F3 race ook een speciaal setje banden had. Dit zijn enige manieren om je als rijder naar de buitenwereld toe te onderscheiden en zo Sponsergelden binnen te halen en de route naar de F1 zeker te stellen.
Moet je maar eens opletten. Een rijder die op weg naar de top is zal nooit meedoen aan bijv ROC en zal ook nooit meedoen aan een plezier raceje of zo. Dan kan hij namelijk door de mand vallen als ie even niet het betere materiaal heeft.
In de Top is het nivo rijders nagenoeg identiek. De techniek, afstelling maakt het verschil. Zijn er grote verschillen dan lopen de teams tussen de regels door. Lees illegaliteit.
Bij de ROC kon je weer mooi zien dat alle rijders gewoon binnen tiendes en honderdsten rijden.
De puurste autosport is rally rijden. Daar zit veel meer in de rijders dan alle F1 en toerwagen racerij bijelkaar.
De circuits worden tot op de laatste drup uitgemolken. De Top rijders zijn allemaal van gelijk nivo, Zoals jos ook aangeeft later remmen gaat niet en harder de bocht in ook niet. Het is het spel van de teams geworden om auto s te bouwen die beter zijn dan van die van de concurrentie en liefst tegen het illegale aan of zelfs er overheen.
Ik kan jullie nu al verklappen als een klant morgen bij Renault een splinternieuwe Cup Clio haalt en denkt te gaan winnen heeft die het mis. Al zet die Vettel erin ook die gaat niet winnen.
De race teams hebben vaak meer knowhow dan de technische commissie. Als jij als onbekende met een dikke beurs in de meeste raceklasses stapt rij je voor spek en bonen mee. Jou orginele auto komt niet mee!!!
Jos zit hier dan wel te vertellen over schumi. Maar ook hij is geholpen destijds. Er stond zoveel op het spel dat hij de Marlboro Masters moest winnen. De geruchten gingen dat Jos in de F3 race ook een speciaal setje banden had. Dit zijn enige manieren om je als rijder naar de buitenwereld toe te onderscheiden en zo Sponsergelden binnen te halen en de route naar de F1 zeker te stellen.
Moet je maar eens opletten. Een rijder die op weg naar de top is zal nooit meedoen aan bijv ROC en zal ook nooit meedoen aan een plezier raceje of zo. Dan kan hij namelijk door de mand vallen als ie even niet het betere materiaal heeft.
- Downforce Hans
dvh schreef:Die kale bnn'er ? Idd..SvB schreef:Dit ken ik me ook nog herinneren, wat een Bokkelul !!
Daar staan tegenwoordig ook leuke filmpjes van op internet waar ie zelf de boklul uithangt.
Soort zoekt soort denk ik .
+1000
- Downforce Hans
Volgens mij heb jij wel gevoel voor humor dus die fautjes worden je vergeven.Enrico schreef:Guilty....steve smith schreef:Is niet heel raar gezien de schrijver des dezes Nederlands als 4e of 5e taal heeft.Im a driver not a writer.... :ninja: Maar... maak ik wel progressie vanaf 2009 of word het alleen erger ?

- Mathieu
Goed verhaal, André.
En ook de rallywagens zijn auto's met heel veel electronica en speciale diff's die het de rijders een stuk makkelijker maken.
Ook hier de vraag of Loeb van een andere planeet is of dat Citroën een auto van een andere planeet heeft weten te prepareren voor Loeb.
Ik heb jaren geleden een verhaal gelezen van Stephane Sarrazin die over stapte van het circuit racen naar het WRC gebeuren, die vroeg aan de engineers van Prodrive/Subaru om het geavanceerde diff te verwijderen voor een mechanisch diff omdat de auto elke keer dat deed wat Stephane niet verwachte.
En ook de rallywagens zijn auto's met heel veel electronica en speciale diff's die het de rijders een stuk makkelijker maken.
Ook hier de vraag of Loeb van een andere planeet is of dat Citroën een auto van een andere planeet heeft weten te prepareren voor Loeb.
Ik heb jaren geleden een verhaal gelezen van Stephane Sarrazin die over stapte van het circuit racen naar het WRC gebeuren, die vroeg aan de engineers van Prodrive/Subaru om het geavanceerde diff te verwijderen voor een mechanisch diff omdat de auto elke keer dat deed wat Stephane niet verwachte.
- ///Joost
^^^
zie Kimi Raikkonen.
Edit: Dit slaat dus op Andre's reactie.
zie Kimi Raikkonen.
Edit: Dit slaat dus op Andre's reactie.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 07 dec 2011, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Ik weet zowiezo niet waar ik het over heb. Ben net een turk.. als het lastig wordt zeg ik gewoon dat ik het niet begrijp.Luco schreef:Voor de zoveelste keer weet je weer niet waar je het over hebt.dvh schreef:Beetje een Verstappen streek door eerst met hem samen te werken om hem vervolgens af te brandenLuco schreef:Haha ik heb hier nog een speciaal schilderij van jos, met zijn handtekening.
En even over Kamphuus, was een leuk stukkie, maar zelf denkt meneer Kamphuus ook dat die god is hoor, net zo erg of erger dan ][Verstappen.![]()
Hij had de auto gewoon gehuurd, en ja als je dan daarna heel vervelend en arrogant doet ben je gewoon een nog grotere Hork dan Verstappen
.
Maar ik maakte maar een grapje hè

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat idee had ik al vóór de electronische diffs(wat Mathieu hierboven zegt dus) en jij ook allang.Andre schreef: De puurste autosport is rally rijden. Daar zit veel meer in de rijders dan alle F1 en toerwagen racerij bijelkaar.
Kortom. Twee vliegen in één klap:
We zijn DF-ers en we ( de Europeanen ) hebben problemen in de EU nu.
Wie kiezen we als president van een nieuwe EU?
Deze dan maar. Mijn stem heeft ie(al heb ik geen Fins paspoort)
En DFer Kevin Abbring Minister van Verkeer.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Sjongejonge, wat een niveau weer.steve smith schreef:Die Grindbakkoning uit Liwbabwe zou er goed aan doen gewoon rustig, zonder verdere tekst, uit de media te verdwijnen. Faalhaas.

-
Die electronische diff zijn er nu niet meer. Zelfs weer handmatig schakelen met seq bak.
In de Rally is de rijder toch belangrijker dan de auto. Het lezen van de grip het vooruit kijken. Inschatten van bocht snelheid met variatie in grip. Ongelooflijke auto controle. Er zit gewoon veel meer in. Je ziet inderdaad dat Wereld Kampioen Raikonen gewoon niet meedoet. Zijn nivo is gewoon te laag voor de hoge school rally.
Loeb heeft ook wel getest in F1 en Le Mans auto s en is daar ook gewoon snel. Maar hij wil de rally scène gewoon nog niet verlaten. Tuurlijk is citroen goed. Maar reken maar dat mini en ford ook de spullen goed voorelkaar hebben.
Ik weet zeker al zou Citroen iets illegaals hebben dat je dan minder zeker van winst bent dan dat je meedoet in een Cup race met een illegale auto daar is dan de winst veel zekerder.
In de Rally is de rijder toch belangrijker dan de auto. Het lezen van de grip het vooruit kijken. Inschatten van bocht snelheid met variatie in grip. Ongelooflijke auto controle. Er zit gewoon veel meer in. Je ziet inderdaad dat Wereld Kampioen Raikonen gewoon niet meedoet. Zijn nivo is gewoon te laag voor de hoge school rally.
Loeb heeft ook wel getest in F1 en Le Mans auto s en is daar ook gewoon snel. Maar hij wil de rally scène gewoon nog niet verlaten. Tuurlijk is citroen goed. Maar reken maar dat mini en ford ook de spullen goed voorelkaar hebben.
Ik weet zeker al zou Citroen iets illegaals hebben dat je dan minder zeker van winst bent dan dat je meedoet in een Cup race met een illegale auto daar is dan de winst veel zekerder.
- Mathieu
Zit wat in, denk ik
Even nog een verhaaltje van een weblog geplukt van een bekende fotograaf.

Even nog een verhaaltje van een weblog geplukt van een bekende fotograaf.
Met een glimlach las ik de column van Jos Verstappen in De Telegraaf. Ben altijd blij met mensen die een mening hebben. Dus vind ik het grappig om te lezen dat hij Petrov de slechtste coureur van 2010 vindt.
Ooit was Renault Benetton en reed Jos daar. Grappig om te zien dat Jos vindt dat Petrov in zijn debuut jaar teveel fouten maakte… Juist van hem had ik een andere mening verwacht. De druk is hoog en zijn teamgenoot is erg goed. Als je je daaraan gaat meten ga je op de limiet rijden en er dus overheen. Neemt niet weg dat Petrov mij ook tegen is gevallen maar ik zou het iets minder zwart/wit stellen. Persoonlijk ben ik van mening dat Felipe Massa geen deuk in een pakje boter reed.
Verstappen was zelf ooit het grootste talent. Mensen die toen langs de kartbaan stonden wisten het zeker, daar reed de toekomstig wereldkampioen. Hij won niet altijd maar liet zien dat hij de snelste was en dus het meest getalenteerd. In de jaren Formule Opel en Formule 3 was hij onnavolgbaar. Hij won of crashte zwaar, altijd op de limiet en het maximale presteren. In die jaren begon hij zijn eigen hype omdat iedere journalist wel over dit fenomeen moest schrijven. Jos was bijzonder.
Formule 1 teams stonden in de rij met McLaren en Benneton als meest serieuze partijen. De visie van Jos was goed. In 1993 had Benetton het beste toekomstperspectief. Testen in het team met op de korte termijn de beste toekomst was ook naar mijn idee de beste. Alleen jammer dat het fout ging bij het te vroege debuut. Daarnaast moest Jos instappen naast Michael Schumacher. Dat geeft niet, maar ik hoop dat er ooit nog eens een verhaal geschreven wordt over het verschil in auto’s…
Maar laten we even uitgaan van een door mij totaal verzonnen theorie. Stel je hebt een team. Eén auto is een beetje illegaal. Deze heeft bijvoorbeeld tractioncontrol. De andere auto voldoet aan de regels. Dan ga je een training rijden en na afloop ga je de data bekijken. Vreemd. Je weet zeker dat je heel hard gereden hebt en dus zoals je reputatie betaamd, op de limiet. En toch ben je langzamer dan je teamgenoot. Die neemt bochten 4, 7 en 11 volgas in 5, jij moest daar toch echt liften. Wat doe je dan de volgende training? Inderdaad, dan ga je op je bek in bocht 4! Zoals gezegd, dit heb ik totaal verzonnen!!!!
Je komt als Petrov bij Renault en moet daar vechten met je teamgenoot Kubica. Kubica is erg goed! Als je dan toch gaat proberen hem te volgen dan ga je op en over die limiet en dus maak je fouten. Teveel in dit geval maar wel begrijpelijk. Ik zeg niet dat Kubica een andere auto had maar is wel een lastig bij te benen teamgenoot die je dwingt om meer dan maximaal te rijden. Ik had iets meer begrip verwacht van Jos Verstappen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat het allemaal top coureurs zijn wil ik best geloven, maar elke klasse heeft z'n eigen kenmerken natuurlijk.
Bijvoorbeeld Sebastian Bourdais, die in de Champcar een aantal keren kampioen is geest. Op Le Mans ook goed presteerde. Maar dan in de F1 het niet bij kon benen omdat het allemaal nog zoveel sneller gaat.
Valentino Rossi heeft ook al een aantal keren getest voor Ferrari, kwam goed mee. Maar net niet snel genoeg.
Vice versa met Raikkonen natuurlijk, F1 kamioen maar in het WRC geen pot gebroken. Loeb is een ontzettend goede rally rijder, maar als ie de overstap maakt naar de F1 zie ik hem nog niet automatisch races winnen eerlijk gezegd.
En natuurlijk is en blijft het een mechanische sport en ben je voor een groot deel afhankelijk van je team en materiaal. Wat dat betreft is het misschien (als talent zijnde) wel makkelijker om in de top te komen bij bijv. het tennissen, daar valt weinig illegaals aan te doen en hangt het echt van het talent af.
Bijvoorbeeld Sebastian Bourdais, die in de Champcar een aantal keren kampioen is geest. Op Le Mans ook goed presteerde. Maar dan in de F1 het niet bij kon benen omdat het allemaal nog zoveel sneller gaat.
Valentino Rossi heeft ook al een aantal keren getest voor Ferrari, kwam goed mee. Maar net niet snel genoeg.
Vice versa met Raikkonen natuurlijk, F1 kamioen maar in het WRC geen pot gebroken. Loeb is een ontzettend goede rally rijder, maar als ie de overstap maakt naar de F1 zie ik hem nog niet automatisch races winnen eerlijk gezegd.
En natuurlijk is en blijft het een mechanische sport en ben je voor een groot deel afhankelijk van je team en materiaal. Wat dat betreft is het misschien (als talent zijnde) wel makkelijker om in de top te komen bij bijv. het tennissen, daar valt weinig illegaals aan te doen en hangt het echt van het talent af.
-
Matthieu de racerij zit vol met leugens.
Je moet gewoon als rijder zwijgen, je geld pakken en in de stoet meelopen. Jos was niet zo iemand daar ken ik hem te goed voor. Jaren meegemaakt in het karten.
Ze hebben het liefst mensen als hamilton. Snel en is Marketing technisch net een Robot en ze reet word bijna afgeveegd door de werknemers van Mc Laren. Zolang hij maar perfect op het Marketing lijntje blijft rondlopen en snel een auto over de baan rijdt dan kan ie lang mee. Krijgt ie eigen meningen zoals bij Senna vroeger had dan overleef je dat anno 2012 niet meer in de Autosport. Dan staan er voor jou tientallen andere meelopers te wachten.
Je moet gewoon als rijder zwijgen, je geld pakken en in de stoet meelopen. Jos was niet zo iemand daar ken ik hem te goed voor. Jaren meegemaakt in het karten.
Ze hebben het liefst mensen als hamilton. Snel en is Marketing technisch net een Robot en ze reet word bijna afgeveegd door de werknemers van Mc Laren. Zolang hij maar perfect op het Marketing lijntje blijft rondlopen en snel een auto over de baan rijdt dan kan ie lang mee. Krijgt ie eigen meningen zoals bij Senna vroeger had dan overleef je dat anno 2012 niet meer in de Autosport. Dan staan er voor jou tientallen andere meelopers te wachten.