Dat heeft de auto helemaal niet nodig.
Toyota likes to point out that this is lower than the C-of-G of a Porsche Boxster, Subaru preferred to tell us that the figure was better than that of 458 Italia
Toyota likes to point out that this is lower than the C-of-G of a Porsche Boxster, Subaru preferred to tell us that the figure was better than that of 458 Italia
Of wel. Het is bekend dat de 458 Italia en de Cayman goed sturende auto's zijn. Als deze auto, tests zullen het uitwijzen, in hetzelfde rijtje geplaatst kan worden, dan is dat een knappe prestatie.RVV schreef:Nu moet ik zeggen dat ik dit wel weer kansloos marketinggelul vind.. ToySuutje aanprijzen daaraan toe, maar dan in een paar zinnen gelijktijdig Porsche en Ferrari noemen en daar je ToySu aan optrekken..pphffff
Dat heeft de auto helemaal niet nodig.
Of het commercieel te verkopen is voor die prijs zal zeker de grote vraag in NL zijn, maar dat dit zoals rico zegt geen van het schap in elkaar geschroefde auto is, maar men eerst een doel heeft gedefinieerd en toen van bijna scratch zijn begonnen is redelijk uniek in de hedendaagse marketing, alle onderdelen moeten in tig auto's passen aandeelhouders slaven fabrikanten.RVV schreef:Arthur schreef:Maar, rechtvaardigt dat een prijs van bv >40k?
Wat enigzins de prijs rechtvaardigd (is het argument van ToySu) is dat de auto helemaal opzich zelf staat. Motor, onderstel, chassis, RWD etc.. allemaal zaken die speciaal voor deze auto zijn ontwikkeld. Feit dat Subaru en Toyota samen die auto uitbrengen geeft al aan hoeveel geld er met de ontwikkeling is gemoeid. Noch Toyota noch Subaru zou deze auto (financieel) alleen hebben ontwikkeld.
In tegenstelling tot bv een VW Scirocco of andere bouwsteenfabrikant kan er geen leentjebuur worden gespeeld bij andere modellen binnen het concern.
Is natuurlijk wat voor te zeggen. Neemt niet weg dat een plus 40K prijs garant staat voor marginale verkopen.
niet alles geloven? 45,000 is te veel voor een RWD impreza...Michel P schreef:maar dat dit zoals rico zegt geen van het schap in elkaar geschroefde auto is, maar men eerst een doel heeft gedefinieerd en toen van bijna scratch zijn begonnen is redelijk uniek in de hedendaagse marketing, alle onderdelen moeten in tig auto's passen aandeelhouders slaven fabrikanten.
Hier spreekt passie uit wat nog maar bij erg weinig en misschien we geen betaalbare merken te vinden is.
Ik kan dit erg waarderen, gewoon het niet 13 in een dozijn denken.
Michel
Subaru’s 4-cylinder boxer engine was chosen because it’s more compact than a “vertical” engine and can be positioned lower to drop the vehicle’s center of gravity as an aid to handling. Not surprisingly, then, the BRZ/FR-S chassis takes advantage of this by being an adaptation of Subaru’s front/all-wheel-drive Impreza platform.
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Of heeft Ferdi je echt wijsgemaakt dat zo'n Boxster 3020 pk heeft?Robin schreef:200 atmo pk's/1210kg is niet denderend voor 'n funcar anno 2011. Wie anders vindt/zegt heeft en klap van de molenwiek gehad of rijdt een trage k*tdiesel.![]()
3020pk op 1300kg. Boxster Spyder. Centenkwestie.![]()
zo is dat Tom, das wel dubbel zoveel als 100pkPetrolhead Tom schreef:De mensen die zich hier blindstaren op de 200pk hebben het gewoon echt helemaal niet begrepen. De pk's zijn bij deze auto niet het belangrijkste dat is het algehele plaatje van de auto en als je geen lol meer kunt hebben met "maar" 200 pk en geen drift kunt leggen omdat hij "maar" 200 pk heeft dan wordt het snel tijd voor een rijcursus.
Een gezin gaat toch net zo makkelijk mee in een 1M als in een GTIMichel P schreef:@Robin, jij kiest de GTI omdat je dan je gezin mee kan nemen, prima, maar daarom laat jij een 1M ook staan toch?
Michel
Ik moest even nadenken, maar toen had ik 'm doorallen schreef:Ferdi had een molenwiek in z'n handen.
Inderdaad. De kofferbak is zo gemaakt dat er precies een extra setje wielen in past; handig voor trackdays en driftdagen. Kom daar maar eens om bij een Golf of een turbodiesel die in rechte lijn misschien wat harder kan.Tristan schreef:Leuk die pk's maar ben allang niet meer opzoek naar auto voor meeste Euro's per pk, maar meer D-F per Euro. Ik denk dat met deze gedachtegang deze auto op de markt gaan zetten. Mensen die voor pk's gaan, zullen al gauw bij STI/Evo uitkomen.
En zoals Robin zei, de meeste turbodiesels zullen het de E30 M3 moeilijk maken, tot de 1e bocht. En qua fun kan een leasebak natuurlijk niet tegen op.
Uiteindelijk draait het of de auto een lacht op je gezicht tovert, dan is het pas D-F in mijn ogen. En een auto met 200pk N/A, RWD en relatief licht gewicht gaat natuurlijk fun worden. Voor onder 40K een bargain.
RVV schreef:. Om de doodsimpele reden dat er meer mensen zijn die 30K kunnen uitgeven dan 45K.
Maar los van de prijs.. geweldig toch dat we dit nog mogen meemaken in het C02, lage uitstoot, alleen nog maar turbo tijdperk.
ATMO RWD RULLZZZZ
Voor onder de 40k een bargain zeg je. En nog loopt 't hier niet storm met aanvragen/degenen die ervoor willen tekenen. Vreemd he.Snipe schreef:Inderdaad. De kofferbak is zo gemaakt dat er precies een extra setje wielen in past; handig voor trackdays en driftdagen. Kom daar maar eens om bij een Golf of een turbodiesel die in rechte lijn misschien wat harder kan.Tristan schreef:Leuk die pk's maar ben allang niet meer opzoek naar auto voor meeste Euro's per pk, maar meer D-F per Euro. Ik denk dat met deze gedachtegang deze auto op de markt gaan zetten. Mensen die voor pk's gaan, zullen al gauw bij STI/Evo uitkomen.
En zoals Robin zei, de meeste turbodiesels zullen het de E30 M3 moeilijk maken, tot de 1e bocht. En qua fun kan een leasebak natuurlijk niet tegen op.
Uiteindelijk draait het of de auto een lacht op je gezicht tovert, dan is het pas D-F in mijn ogen. En een auto met 200pk N/A, RWD en relatief licht gewicht gaat natuurlijk fun worden. Voor onder 40K een bargain.
13/14 jaar geleden koste een colaatje ook maar fl 1,75 nu €2,20.. inflatiecorrectie toepassen op de GT 86!En de Impreza GTT was dan amper 50.000 GULDEN. zo'n 13/14 jaar geleden, maar je had wél 218 TURBO PK's op 1230(?) kilo. Genoeg om toendertijd 540i's en A8 4.2 q 's het leven zuur te maken op bijv de Autobahn.
Gebruikers op dit forum: HJ2 en 1 gast