Heb 2 auto's nu: mijn eigen Golf VI GTI en daarnaast heb ik nog een Peugeot 206 GTI waar mijn vriendi... ehh vrouw in rijdt (net getrouwd, ff wennen

Nu heeft ze vandaag weer een nieuwe baan gescoord. Zij blij, ik ook blij. Aantal uur/welke dagen werken hoort ze nog maar denk wel 4 of 5 dagen op en neer rijden. Weet nog niet of er een reiskostenvergoeding in zit. Totaal ca. 60/70 km per dag rijden uiteindelijk dus mogelijk 300/350 km in de week. De 206 GTI is niet bijzonder zuinig en bovendien heeft het ding me eigenlijk iets teveel gekost qua onderhoud de afgelopen 2 jaar. Wat (te)veel geld in gegaan dus en de APK zit er ook weer aan te komen.
Verder nadeel: 3 deurs. Met onze 2 kleine kinderen niet zo handig.
Oftewel: zat me net te bedenken dat het misschien wel verstandig is dat het ding weg gaat, in ruil voor een nette auto die lekker zuinig is, niet te duur qua MRB en 5 deuren heeft. Daarnaast natuurlijk betrouwbaar, sleutelen heb ik een hekel aan evenals garagerekeningen.

Wil echter ook niet teveel bijleggen tov. de inruil van de '99 206 GTI. Die zal niet veel waard meer zijn (gokje: 2500 euri?) dus moet met een 3500/4000 totaal (oftewel 1000/1500 toeleggen) wel ophouden. Anders is het idee van goedkoop rijden ook weer weg.
Iemand een aanrader qua auto? Goedkoop dieseltje (lekker goedkoop qua brandstof natuurlijk maar weer duurder qua MRB en misschien meer onderhoudskosten.... of simpel benzinekarretje met kleine motor)...
Thanks alvast!