Deze week is ook de E36 even bij Bas Roos geweest voor een sessie onderhoud en aanpassingen.
- Oliebeurt met filter en Edge 10W60
- Luchtfilter vervangen voor K&N inleg
- Interieurfilter vervangen
- Onderstel vervangen voor Eibach Pro Street S
- Fusee rechtsvoor vervangen incl abs sensor
- Kofferbakbekleding vervangen
- Mistlamp linksvoor vervangen
- Uitgelijnd
Oliebeurtje was nodig, staat inmiddels bijna op 282.500km (en dat zijn harde kilometers over het algemeen, vanaf 225.000km dat ie in bezig is). Luchtfilter was al 3 jaar niet gedaan volgens mij, meteen maar een K&N inlegfilter erin, hoor je iets meer, ademt net wat beter en kost de wereld niet. Interieurfilter was na 3 jaar ook wel eens nodig, mistlampje kapot door steenslag.
Belangrijkste is denkik wel de wissel van AST Sportline naar Eibach Pro-Street-S. Kon het nu op een leuke manier ruilen en het sloot wel aan bij de wens van meer comfort en beter inzetbaar tijdens driften/driftdagen. Was me opviel is dat deze set met standaard topmounts ook nog op -2,2 uitgelijnd is, dacht dat je daar dus speciale topmounts voor nodig had. Comfort merk je duidelijk, het is verre van een M sportonderstel maar ook net een wat minder hard dan AST, ook al had ik daar al slappere veren op om het daily/trackday/drift compromis mee te maken. Drempeltjes werkt ie gewoon beter weg, stug, maar je stuitert niet meer zoals voorheen. Acceleratie bij een stoplicht is beter (oke, sta op wanli banden achter) omdat de auto net even wat meer gewicht op de achteras krijgt. Dempers doen netjes hun best en de veerweg is er gewoon net wat meer, ik vind dat wel fijn eerlijk gezegd.
Rechtuit spoort de auto stukken beter, dat voel je gewoon. Ga je echter een paar S-bochten in dan merk je dat de AST setup veel directer en scherper reageerde, dat was best wel direct (waarvan akte Dick, Andre etc die met de auto gereden hebben). Toen ik echter na een rit van een dikke 100km de afrit nam dacht ik even kijken wat ie doet.. eerst grip, nog een keer wat harder... en toen even hart in de keel, mega drifthoek meteen, bijna om zn as, snelheid eruit en door ervaring onder controle gehouden.... dit is dus even andere koek dan wat ik verwacht had! Zo zie je maar dat de AST set dus nog wat kon maken van de brakke Wanli banden en de Eibach set heeft daar gewoon meer moeite mee. Ben wel benieuwd wat dit op driftdagen gaat doen want ik zag ondanks dat de vangrail best even dichtbij kwam toch mogelijkheden tot betere controle tijden pendelen etc.
Auto is nu dus bijna 3 jaar in bezit, alles opgeteld behalve verzekering, belasting en brandstof staat de teller nu op € 18.800 .... voor een E36'je uit 1996

Doel is nu wel er niet zo gek veel meer mee/aan te doen en naar de 3 ton te rijden.