Alpina BMW
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Alpina BMW
Op basis van een computer model kan ik ook wel vertellen hoeveel lucht er onder een auto doorgaat. Bedankt voor het uitzoeken ''Snipe'' dit viel me vooral op: which despite an impressive visual impact, fits precisely the contours of the rear area and reduces drag.
Eventuele gewenste downforce levert het dus niet op.
Eventuele gewenste downforce levert het dus niet op.
- GTRene
Alpina B12 6.0 LHD
wat vinden jullie van deze Alpina B12 6.0
vind hem wel cool en mooi
LHD en nog km tellert ook al staat die in de UK voor 19.000,-euro
http://www.pistonheads.com/sales/3383069.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ALPINA B12 6.0 No.63/71 (2000)

MacFap-plaatje>>

vind hem wel cool en mooi

http://www.pistonheads.com/sales/3383069.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ALPINA B12 6.0 No.63/71 (2000)
MacFap-plaatje>>
- Joop
Erg gaaf...
...blijf de E38 nog steeds de meest tijdloze en mooiste 7er vinden. Zeker als je 'm ook nog eens zo aankleed.
...blijf de E38 nog steeds de meest tijdloze en mooiste 7er vinden. Zeker als je 'm ook nog eens zo aankleed.
-
Volgens mij is de 6.0 niet als RHD gemaakt zelfs. Sterker nog, ik las ergens dat (de oudere) RHD Alpina's niet door Alpina Buchloe in elkaar gezet werden / worden. Maar onder licensie door een UK bedrijf. Sitner of iets dergelijks?
- Joop
Sytner inderdaad..
...verzorgt overigens nog steeds de levering van Alpina's in de UK: http://www.sytner.co.uk/bmw/new-cars/alpina.aspx
...verzorgt overigens nog steeds de levering van Alpina's in de UK: http://www.sytner.co.uk/bmw/new-cars/alpina.aspx
- GTRene
kregen ze in de UK dan wel voor die RHD ook een alpina chassisnr? of ging dat net zoiets al via Oldenhof Enschede wel alles of veel erop maar niet het chassisnr ivm BPM, in de UK zal het zijn om wat anders dan.
- Joop
Sytner mocht namens Alpina de auto's ombouwen tot Alpina. Deze auto's zijn dus ook gewoon in het Alpina-register opgenomen.
De auto's kunnen echter direct bij import omgebouwd zijn, of op een later tijdstip. In het laatste geval staan ze vaak nog als BMW geregistreerd en niet als Alpina.
Nu komen ze direct in RHD uit Buchloe/München via Sytner.
Overigens voor Sytner heeft TWR (Tom Walkinshaw Racing) zich bezig gehouden met de conversies namens Alpina voor de UK.
De auto's kunnen echter direct bij import omgebouwd zijn, of op een later tijdstip. In het laatste geval staan ze vaak nog als BMW geregistreerd en niet als Alpina.
Nu komen ze direct in RHD uit Buchloe/München via Sytner.
Overigens voor Sytner heeft TWR (Tom Walkinshaw Racing) zich bezig gehouden met de conversies namens Alpina voor de UK.
-
Goede info Joop, interessant!
Ik vond op Mobiile deze B12 5.7. Stond maandenlang in Nederland te koop voor nog geen 8000 euro uiteindelijk. Nu in DE voor het luttele bedrag van 14.000 euro! KLIK
Ik vond op Mobiile deze B12 5.7. Stond maandenlang in Nederland te koop voor nog geen 8000 euro uiteindelijk. Nu in DE voor het luttele bedrag van 14.000 euro! KLIK
- Reind
Ding staat notabene in Gronau.
Dat is 3 km van Enschede. Hij is nog steeds in nederlandse handen.
Denk wel dat het handel is. Speciale modellen uit nederland in duitsland verkopen.
Dat is 3 km van Enschede. Hij is nog steeds in nederlandse handen.
Denk wel dat het handel is. Speciale modellen uit nederland in duitsland verkopen.
-
Sowieso, dit soort auto's zijn onverkoopbaar in Nederland!
- GTRene
das wel een mooie als ie voor 8K nog zou zijn.Mark N schreef:Goede info Joop, interessant!
- stradale
Deze ziet er ook fraai uit en de prijs lijkt mij laag. Jammer genoeg geen foto's van het interieur.
-
Collega van me rijdt een 3.3 als daily. Op de snelweg een heerlijke auto. in de stad een geweldige auto verkracht door een hakerige, bonkerige en vooral onwillige e36 M3 6-bak.stradale schreef:Deze ziet er ook fraai uit en de prijs lijkt mij laag. Jammer genoeg geen foto's van het interieur.
-
Die B3 staat ook alweer een tijdje te koop... Prijs lijkt me inderdaad netjes. Jammer dat er geen interieur foto's bij staan.
Een maatje van me rijdt een 3.4 switchtronic van dit model en is er helemaal lyrisch over!
Een maatje van me rijdt een 3.4 switchtronic van dit model en is er helemaal lyrisch over!
- Chris van S.
Feit! Maar grotendeels te verhelpen door bakolie te verversen + busje forte. Maar dat zal je ongetwijfeld al hebben uitgevoerd.steve smith schreef: Collega van me rijdt een 3.3 als daily. Op de snelweg een heerlijke auto. in de stad een geweldige auto verkracht door een hakerige, bonkerige en vooral onwillige e36 M3 6-bak.
-
Hmm, not quite. Ik denk dat het nieuw al redelijk op het randje was, en dat zo'n auto met een tonnetje erop gewoon elke fractie speling op alle delen van de aandrijflijn het onprettige gevoel van die bak versterken. M.a.w. een aandrijflijn die alleen fijn werkt als deze HELEMAAL spelingsvrij en tiptop is. Een beetje zoals een e39 M5, dat wordt ook een onwillig varken zodra er ook maar een fractie vermoeidheid in zit, terwijl de gemiddelde e36 of 528i met 3 ton erop nog fijn aanvoelt en schakelt als boter.
-
steve smith schreef:Hmm, not quite. Ik denk dat het nieuw al redelijk op het randje was, en dat zo'n auto met een tonnetje erop gewoon elke fractie speling op alle delen van de aandrijflijn het onprettige gevoel van die bak versterken. M.a.w. een aandrijflijn die alleen fijn werkt als deze HELEMAAL spelingsvrij en tiptop is. Een beetje zoals een e39 M5, dat wordt ook een onwillig varken zodra er ook maar een fractie vermoeidheid in zit, terwijl de gemiddelde e36 of 528i met 3 ton erop nog fijn aanvoelt en schakelt als boter.
Maar is dat niet een beetje het karakter van een M3 en M5?
- Chris van S.
@steve: absoluut een feit. De B3s schakelde wel gewoon "lekker" hakerig die door Sr. vanaf nieuw bereden. Terwijl de NPVS** dezelfde klacht had die jij omschrijft. In elk geval zou ik is beginnen met nieuwe olie + busje forte. Scheelt echt een berg.
-
Vind ik niet. e36 M3 5-bak schakelt super, e34 M5 5 & 6-bak en mijn oude 540i 6-bak schakelen ook super. Dus waarom minder accepteren? e39 M5 met lichter vliegwiel van UUC en koppeling van 850CSi is ook een feestje, die lichte resonantie stationair die je er voor terugkrijgt neem ik graag op de koop toe!!!!!markm schreef:Maar is dat niet een beetje het karakter van een M3 en M5?
Mooiste ombouw voor S50/S54 blijft het UUC vliegwiel met e34 M5 koppeling....
- Reind
Verklaar je nader.
Grote kans dat ik binnenkort een s50 in mij ringtool ga bouwen. Als ik dan toch bezig ben lijkt me een lichter vliegwiel wel een mooie mod. Was eigenlojk van plan om de originele af te draaien maar sluit een andere optie niet uit.
Grote kans dat ik binnenkort een s50 in mij ringtool ga bouwen. Als ik dan toch bezig ben lijkt me een lichter vliegwiel wel een mooie mod. Was eigenlojk van plan om de originele af te draaien maar sluit een andere optie niet uit.
- GTRene
is zoiets dan niet wat voor jou? is wel staal doch niet zwaar en niet snel de nadelen van alu wielen...tenminste zo lijkt het, en prijs normaal?Reind schreef:Verklaar je nader.
http://www.ebay.de/itm/F1-Racing-Schwun ... 2a168048c9" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wat wil je weten?Reind schreef:Verklaar je nader.
- Bert ///M3
Afdraaien gaat volgens mij niet zo goed met een dubbel massa vliegwiel?
Ik had er 1 op zitten van JB racing, alu vliegwiel. Zit nu ook weer op mijn S54.
Die E34 M5 koppelingsplaat heeft torsieveren dat dempt de trillingen naar de bak, als je met een starre plaat gaat rijden dan krijg je een ontzettende rammel in je bak als je stil staat met de bak in zijn neutraal. Voordeeltje bij UUC is dat je dus ook E34 M5 upgrade platen kan krijgen met torsieveren. Ik heb zelf een Sachs race koppeling en dat is met een starre plaat, dus heb je altijd die rammel uit de bak als je stil staat.
Trouwens als ik een andere koppeling en vliegwiel op een S50/S54 ging zetten en ik ging nieuw kopen dan zou ik liever dit proberen: http://store.bimmerworld.com/new---bimm ... p1305.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Grootste voordeel vind ik vooral dat tussengas geven sneller gaat en als je iets mis zit qua toeren dan heb je alsnog minder last van shiftlock.
Ik heb er ook nog eens lichtere pulley's op zitten om oa de dynamo te sparen en de stuurbekrachtigingstemperatuur naar beneden te krijgen. Het nadeel van al dat lichtgewicht spul vind ik dan weer dat je gaspedaal een beetje een aan uit knop word, hoewel ik ook denk dat dat met de software van de drive by wire van de S54 te maken heeft. Teentje gas en dat ding wil alleen maar gaan gaan, wel eens irri in de regen.
Ik had er 1 op zitten van JB racing, alu vliegwiel. Zit nu ook weer op mijn S54.
Die E34 M5 koppelingsplaat heeft torsieveren dat dempt de trillingen naar de bak, als je met een starre plaat gaat rijden dan krijg je een ontzettende rammel in je bak als je stil staat met de bak in zijn neutraal. Voordeeltje bij UUC is dat je dus ook E34 M5 upgrade platen kan krijgen met torsieveren. Ik heb zelf een Sachs race koppeling en dat is met een starre plaat, dus heb je altijd die rammel uit de bak als je stil staat.
Trouwens als ik een andere koppeling en vliegwiel op een S50/S54 ging zetten en ik ging nieuw kopen dan zou ik liever dit proberen: http://store.bimmerworld.com/new---bimm ... p1305.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Grootste voordeel vind ik vooral dat tussengas geven sneller gaat en als je iets mis zit qua toeren dan heb je alsnog minder last van shiftlock.
Ik heb er ook nog eens lichtere pulley's op zitten om oa de dynamo te sparen en de stuurbekrachtigingstemperatuur naar beneden te krijgen. Het nadeel van al dat lichtgewicht spul vind ik dan weer dat je gaspedaal een beetje een aan uit knop word, hoewel ik ook denk dat dat met de software van de drive by wire van de S54 te maken heeft. Teentje gas en dat ding wil alleen maar gaan gaan, wel eens irri in de regen.
-
E38 B12 6.0 nummer 002 van de 071 te koop in Japan! Wel vrij duur met omgerekend 30.000 euro (de yen is erg duur geworden..).
http://www.buy-car.jp/carDescription.htm?id=1538398" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.buy-car.jp/carDescription.htm?id=1538398" onclick="window.open(this.href);return false;
-