Ik heb deze Agfa Isolette II in die categorie:
Maar gebruik eigenlijk altijd deze als ik op 6x6 werk:
@Allen: het was niet negatief bedoeld of zo, maar ik kom soms mensen tegen die roepen "Ja gaaf, analoog, lekker korrelig en onscherp, met krassen en stof en zo. lekker nostalgisch". Dan kijk ik die mensen altijd heel raar aan.... Ergens is de afgelopen 10 jaar iets uit het collectieve geheugen verdwenen als het gaat om fotografie, lijkt het wel. Een Minolta A 5 meetzoeker is een goeie camera, maar wel gedateerd als het gaat om absolute kwaliteit. Overigens zou ik van een Leica M3 ook niet al te hoge verwachtingen meer hebben, tenzij je er een moderne Summicron 35 f/2 op zet, maar dan ben je een bedrag kwijt waar je ook een gebruikte Hasselblad 501 CM met een goede Planar voor koopt en dan zou ik het wel weten.
Wel een optie om naar te zoeken "voor wehnugh": Contax 139 of 159mm met een Planar 1.4 of 1.8 / 50mm of een Contax G1 met een 45mm f/2.0 Planar. Die Planars behoren tot de allerbeste lenzen ooit gebouwd en ik heb nog steeds spijt dat ik mijn 159mm met 85 / 1.4 en 50 /1.8 ooit ingeruild heb op een Leica CL setje. Superieure dia's!