Bericht
door Dennis Cavallino » 30 nov 2011, 09:19
<repeat>Spoiler is bij beide auto's een accessoire, of onderdeel van een sportpakketje/snelle uitvoering.
Technisch zijn ze identiek.
Dus ik beperk mij even, met de informatie van nu op mijn eigen smaak. Dan vind ik de Subaru subtieler, vooral aan de voorkant. Die heeft niet die schuine lijnen die het Toyota-front naar mijn idee minder tijdloos en smaakvol maken. De zwarte 'bumper' vind ik bij de Sub weer minder mooi, dan het plaatwerk dat doorloopt bij de Toyo.
Toyota heeft de betere importeur en dealernetwerk en mogelijkerwijs een jaar langer garantie. Dat kan voor ons als bedrijf wel degelijk meespelen, aangezien we de auto kopen ipv leasen en dus liever 3 jaar garantie willen, dan 2 jaar.
Subaru is voor mij het merk van de rallyauto's, AWD en brave burgerbakken. Op de SVX na, hebben ze amper ervaring met sportwagens. Ook stuurde een Subaru nooit zo leuk als diverse Toyota's deden.
De Toyota heeft voor mij meer 'heritage'. De eerste sportwagen van Toyota, de S800 had ook een boxermotor en achterwielaandrijving. De 2000 GT was prachtig, stijlvol en snel in zijn tijd, daar lijkt deze GT 86 (en de BRZ ook) sprekend op. Zo'n 2000 GT is voor mij een onhaalbare kaart, dit is dus een leuke moderne interpretatie daarvan. Daarnaast ben ik fan van de Hachiroku, de AE86. Dit concept lijkt qua beleving-prijs verhouding erg veel op die auto. Ik heb altijd gezegd dat ik nog eens een mooie AE86 wil. Niet omdat 'ie mooi is, integendeel, maar omdat het zo gaaf rijdt.
De prijs speelt voor mijzelf ook nog mee. Hoe minder bijtelling, hoe beter.
Ik ben er dus nog niet uit, maar puur op basis van looks kies ik voor de Subaru. Op basis van merk, kies ik voor Toyota. Wellicht dat ik ooit, als ik de auto privé overneem, een BRZ neus op de GT 86 zet, dan ben ik wel klaar. :ninja: