Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Bericht door Robin » 29 nov 2011, 10:04

Laat ik vooropstellen dat ik die Nespresso koffie heerlijk vind.

De prijs per cupje is nog net niet die van die van Pamela Anderson, maar dat heb ik er graag voor over.

Anyway. We hebben sinds eind 2008 een DeLonghi Espresso EN670B Nespresso apparaat. Leuk ding.

Nu staat ie al een half jaar min of meer niks te doen.
Douwe Egberts bracht van diezelfde soort cupjes uit en die hebben we geprobeerd, want:
-verkrijgbaar hier om de hoek bij de Albert Heijn
-geen gezeik met online bestellen van die echte Nespreso cups of bij de Bijenkorf alleen te koop.
-Paar cent goedkoper, maar da's bijzaak, want nog steeds relatief duur tov een normale kop koffie of Senseo(waar ik geen fan van ben overigens)

Wij zo'n cupje van DE erin en hij deed niks meer. Geen waterdruk. Nou laat maar dan.

Nu 'n half jaar verder toch naar de Expert vestiging alhier, gebracht. Prima service, maar uit de garantie. Opvolger kost 289,- en er zit 'n kortingsactie op van 5 tientjes. Een van de medewerkers zei ook al dat ie door die DE cups geen waterdruk kreeg in zijn apparaat thuis....

Dus ze waren al aan het 'manipuleren' :D om me dan toch maar naar 'n nieuwe te laten gaan.
Ik zeg: Ding is (pas) drie jaar oud. Als er reparatiekosten van 50-100 euro overheen komen, mij(nog) best. Rekening naar Douwe Egberts. :kikker:
Geintje. Nee ik wil dat ding klaar, 50-100 euro is mij best dus, maar wat is de levensduur van zo'n best duur ding dan en iemand soortgelijke ervaringen meegemaakt?

Reparatiekosten overwegen tov een nieuwe. Nou ben ik de moeilijkste niet, maar 't viel me op. Wat kun je voor 100,- /150,- euro aan dat ding doen. ERG veel lijkt mij? Of zijn die componenten zo duur?

:coffee:

JP

Re: Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Bericht door JP » 29 nov 2011, 10:13

Wat hebben jullie er tijdens die jaren gebruik aan onderhoud aan gedaan? Zijn de serviceboekjes ingevuld, na de beurten?

Hebben zelf geen Nespresso, maar een Dolce Gusto (werkt eveneens met cups) en die moet om de tijd schoon gemaakt worden. De naald die het water door de cup duwt, moet schoongemaakt worden. Door de melkpoeders in de cups, icm water koekt alles vast.

KoenM

Bericht door KoenM » 29 nov 2011, 10:15

Ik heb totaal geen verstand van die apparaten, maar ik denk dat het duur wordt door de verzendkosten en de loonkosten..
Onderdelen zullen niet zo veel kosten neem ik aan..

Robin

Bericht door Robin » 29 nov 2011, 10:16

JP schreef:Wat hebben jullie er tijdens die jaren gebruik aan onderhoud aan gedaan? Zijn de serviceboekjes ingevuld, na de beurten?

Hebben zelf geen Nespresso, maar een Dolce Gusto (werkt eveneens met cups) en die moet om de tijd schoon gemaakt worden. De naald die het water door de cup duwt, moet schoongemaakt worden. Door de melkpoeders in de cups, icm water koekt alles vast.
Dit is de eerste keer voor onderhoud/reparatie, JP.
Schoonmaken voor zover je dat kan zelf kan. Nu weet ik wél dat we hier in 'n hard-watergebied(niet doelend op de ijsvloer van Thialf overigens) zitten.
Kalkrijk water.

Dus die leidingen waar je als leek niet bijkunt? Zou kunnen....

allen

Bericht door allen » 29 nov 2011, 10:29

Heb het allergoedkoopste Nespresso apparaatje al sinds dat ze Nespresso introduceerden. Om de zoveel tijd ontkalken. Doet het tot op de dag van vandaag perfect. Ik haal af en toe een doosje van DE als de koffie hier weer eens op is. Het zorgt ervoor dat ik niet gelijk ziek wordt als de koffie op is, maar verder is het niet te drinken.
Overweeg overigens wel weer gewoon een apparaat aan te schaffen die zelf de boontjes maalt, want niets is irritanter als je niet op tijd je koffie besteld en ineens een dag die bocht van DE moet drinken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 nov 2011, 10:30

Heb zelf zo'n Nespresso geval van Krups dus daar houdt de vergelijking al op natuurlijk :wink: Maar, pleeg geen onderhoud en de DE cupjes slikt 'ie als koffie :mrgreen: Ik niet, da's een ander verhaal, vind die DE zooi niet te drinken namelijk.
Als de reparatiekosten rond de 100,- bedragen en je bent er zeker van dat 'ie weer jaren mee gaat dan doen. Of komt dan de volgende zwakste schakel en sta je over 7 maand weer op de stoep voor een reparatie?
Er zit, relatief, weinig verschil tussen de kosten en een nieuwe met kortingsactie. Aangezien jij de moeilijkste niet bent :kikker: zou ik voor een nieuwe gaan.

JP

Bericht door JP » 29 nov 2011, 10:32

Robin, het water wat je gebruikt komt rechtstreeks uit de kraan, of heb je een waterkan van bijvoorbeeld Brita, die alvast de kalk filtert? Zeker aan te raden bij hard water

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2011, 10:36

Nieuwe turbo er op. :kikker:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 29 nov 2011, 10:39

Maken jullie vaak latte's/cappucino's/andere melkbakkies? Zo niet, dan zou ik lekker een nieuwe halen voor een paar tientjes :-)

Bij mijn Cube kun je eea resetten door de hendel naar achteren te drukken en een seconde of 5 vast te houden. Daarna komt ie weer tot leven.

HJ2

Bericht door HJ2 » 29 nov 2011, 10:41

Als je zelf geen handige donder bent met dat soort apparaten zou ik hem naar een reparatie-boer in je dorp brengen. Dan ben je voor een paar tientjes wel klaar (nieuwe boiler / verwarmingselementje)
Meestal zijn die gasten kundiger in reparaties dan fabrieksreparateurs, mda's mijn ervaring iig.

Ik doe het persoonlijk anders. Ik speur Marktplaats af naar en teleurgestelde koper omdat de Nespresso hem / haar teveel naar koffie smaakt :kotsen: :tong: Dan neem ik het vrijwel nieuwe apparaat over voor max. 25 Euro, en presto! Behalve ontkalken wat echt noodzakelijk is, kun je dan weer 3 jaar verder zonder onderhoud :-)

HansD

Bericht door HansD » 29 nov 2011, 11:25

Intern is dat ding hetzelfde als de goedkope versies. Nu met die refund actie een van € 80 kopen, € 50 terugkrijgen en je hebt voor € 30 een nieuw apparaat.

Die 1x per jaar ontkalken en je kunt voorlopig weer ff vooruit :wink: . Ik heb nog nergens in de handel gehoord dat die DE cupjes ervoor zorgen dat er geen waterdruk meer is. Leuk verkoopverhaal :D .

Volgende week is het huishoudactie bij Media Markt (online), zit vast wel een goedkoop Nespresso apparaat bij.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 nov 2011, 11:32

HJ2 schreef:Ik doe het persoonlijk anders. Ik speur Marktplaats af naar en teleurgestelde koper omdat de Nespresso hem / haar teveel naar koffie smaakt :kotsen: :tong:
Idem hier. Vorige eigenaar draaide er zoveel cupjes doorheen dat het een arm en een been per dag ging kosten, en voor een bonenmachine is gegaan. (en kreeg er nog iets van 150 cupjes bij)

http://link.marktplaats.nl/500801386" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/506614801" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/504865535" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/501355769" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/494386243" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door smiley op 29 nov 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2011, 11:37

allen schreef:Heb het allergoedkoopste Nespresso apparaatje al sinds dat ze Nespresso introduceerden. Om de zoveel tijd ontkalken. Doet het tot op de dag van vandaag perfect. Ik haal af en toe een doosje van DE als de koffie hier weer eens op is. Het zorgt ervoor dat ik niet gelijk ziek wordt als de koffie op is, maar verder is het niet te drinken.
Overweeg overigens wel weer gewoon een apparaat aan te schaffen die zelf de boontjes maalt, want niets is irritanter als je niet op tijd je koffie besteld en ineens een dag die bocht van DE moet drinken.
Idem hier, gehannes met die cupjes was ik beu, dus naar Simon & Levelt gegaan en een volautomaat gekocht. Kilozak bonen op voorraad en nooit meer gezeur... beste idee ooit! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 29 nov 2011, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 29 nov 2011, 11:42

Ik wou zelf de bonen branden, maar thuis kreeg ik geen goedkeuring. Terwijl ik wel eens 25000kg bonen bij me had (ongebrand). Dan valt er wel eens iets naast......

Arthur

Bericht door Arthur » 29 nov 2011, 11:48

@Martijn: wat was er met die kopjes dan?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2011, 11:57

Arthur schreef:@Martijn: wat was er met die kopjes dan?
cupjes :blackeye:

Arthur

Bericht door Arthur » 29 nov 2011, 12:02

:tooth:

Ik heb dat niet, dat mis grijpen. Maar ben de enige thuis die koffie drinkt. En levertijd is echt kort. Toch overweeg ik wel een bonenmachine aan te schaffen. Domweg omdat ik de Nespresso niet zo heet (qua temperatuur) vind. Dat mag warmer. Vooral de Espresso en Cappuccino. Weet niet of dat ook voor de bonenmachines geldt.
Deze lijkt me wel wat: http://shop.philips.nl/store?Action=Dis ... AWaGQ4NzUx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 29 nov 2011, 12:47

Dat ontkalken zal 't 'm wel worden, maar ik ga inderdaad geen nieuwe van 289,- minus 50,- actie kopen. Ze zijn er inderdaad VEEL goedkoper.

Eerst afwachten wat de reapratie kost. Dat boontje-komt-om-zn-loontje verhaal is ook wel interessant. :kikker:

Bedankt voor de info/tips jongens!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 nov 2011, 12:56

Hier thuis ook een bonen apparaat. PERFECT! Beter wordt het niet. Scoor gewoon een degelijk ding en haal in de aanbieding bij la place een paar zakken bonen. Kun je er weer een half jaartje tegenaan.

Knot

Bericht door Knot » 29 nov 2011, 13:13

Heerlijk, vervolg op mijn koffiemachine topic :)

Reparatie zou ik nooit doen, bijna niemand die er verstand van heeft tegenwoordig, kost een hoop, duurt lang en wordt er mijn inziens helemaal niet beter van.

Blijven gebruiken en ontkalken is de truc inderdaad, ding een half jaar stil laten staan wordt ie niet beter van. Lang leve de wegwerpmaatschappij....

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2011, 17:16

Arthur schreef::tooth:

Ik heb dat niet, dat mis grijpen. Maar ben de enige thuis die koffie drinkt. En levertijd is echt kort. Toch overweeg ik wel een bonenmachine aan te schaffen. Domweg omdat ik de Nespresso niet zo heet (qua temperatuur) vind. Dat mag warmer. Vooral de Espresso en Cappuccino. Weet niet of dat ook voor de bonenmachines geldt.
Deze lijkt me wel wat: http://shop.philips.nl/store?Action=Dis ... AWaGQ4NzUx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een Philips Saeco Synthia:
Afbeelding

En daar kun je iig de temperatuur van je kopje instellen... ik drink vrijwel alleen espresso, en dan zijn die kleine glaasjes van Bodum ook wel ideaal als je snel afgeleid bent! ;)

Afbeelding

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 nov 2011, 23:21

Petrolhead Tom schreef:Hier thuis ook een bonen apparaat. PERFECT! Beter wordt het niet. Scoor gewoon een degelijk ding en haal in de aanbieding bij la place een paar zakken bonen. Kun je er weer een half jaartje tegenaan.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen :mrgreen: Ik heb diverse bonenautomaten mogen proberen (overigens ook vriesdroogkoffie) en tot op heden niets beters gevonden dan een bakje Nespresso (Lungo ofwel grote kopjes bij voorkeur).

Ik heb zelf de EN720M, maar helaas kan ik je niet helpen Robin. Draait al een jaartje zonder problemen :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 nov 2011, 08:18

Opstuurkosten alleen al zijn al 35 euro, dan hebben ze er nog niet eens naar gekeken. Dan nog er naar kijken dus, repareren, onderdelen. 150 euro zit je al GAUW aan. Echter, je moet even met de consumentenbond oid bellen om de wettelijke financiële levensduur te achter halen. Stel dat het 5 jaar is, krijg je 2/5e terug van je reparatie kosten, scheelt toch wel dus.

Plus, je kan hem laten opsturen met prijsopgaaf (althans, bij BCC wel) en dan bellen ze je als het boven een bepaald bedrag komt. Als je hem dan wilt laten repareren, doen ze dat. Niet? Dan komt 'ie gewoon weer terug naar de Expert..

Oh, en; volautomaten = goud. (a.k.a. de bonen machines) :D

markk

Bericht door markk » 30 nov 2011, 10:52

nespresso is prima koffie / systeem maar stervens duur in een gezin met 3 leden en pappa die standaard een 3 dubbelle ristretto neemt, 5 keer per dag ofzo, misschien meer.

Saeco bonenmachine dus. Wel veel geexpirimenteerd met koffies. Van vies, tot hmm, tot heerlijk maar te duur (Illy). Uiteindelijk uitgekomen op Zagra Fredo casa espresso. Onlangs weer 12kg aan de Duitse grens ingeslagen voor iets van 112 euro, kunnen we weer wat maandjes voort...

Mark

allen

Bericht door allen » 30 nov 2011, 11:15

Hier zeg ik dan maar altijd dat ik een 'pakje per dag' drink. Geloof dat het minder slecht dan roken is.

Plaats reactie