Horloge / Horloges topic
- Martin van der Zwaard
Re: Horloge / Horloges topic
Zoiets zou ik ook nog wel eens willen hebben. Super mooi horloge.
- ///Joost

Inmiddels heb ik m al een jaar of 6 en ik merk toch wel dat ik m opnieuw moet laten polijsten. De matte schakels zijn erg glanzend geworden, zeker als ik nu zie hoe die van jou eruit ziet.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Mooie Omega's mannen.
Ik heb nog steeds de oogjes open voor een zwarte vintage Seamaster. Moet wel een automatic zijn en het liefst een 600 of een DeVille.
Ik heb nog steeds de oogjes open voor een zwarte vintage Seamaster. Moet wel een automatic zijn en het liefst een 600 of een DeVille.
- ///Joost
Hou Ebay in de gaten...Wel erop letten dat je een echte Omega te pakken hebt.Mark Nauta schreef:Mooie Omega's mannen.
Ik heb altijd gezegd dat ik 1 echt mooi horloge wil dat ik lang kan houden. Er staan er nog wel een paar op mn longlist (Panerai is echt #1) maar ik kan het gewoon niet over mn hart verkrijgen om voor 10-15k aan horloges aan te kopen, als ik besef wat voor anders leuks je met dat geld kan doen (zoals mooie vakanties, etc).
- Martin van der Zwaard
Super model die Seamaster.
Zit er stiekem ook een beetje naar te kijken. Staan wel een aantal mooie exemplaren op chrono24.
Alleen zie ik verschillende afmetingen.
Welke diameter hebben jullie?? Ik kwam ergens 41mm tegen.
Dat is niet echt super groot maar voor mij zou dat wel kunnen,
Alleen die van jullie lijkt wel groter of zie ik dat verkeerd?
Zit er stiekem ook een beetje naar te kijken. Staan wel een aantal mooie exemplaren op chrono24.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik heb 2 Planet Ocean Omegas gehad, met het Coaxiale 2500 halfmanufactuur caliber, een 42mm en 'n 45mm maar gewoon tweelingen. De 45mm was me net wat te groot/plat op m'n pols terwijl m'n ex Rolex SD met 'zn 43/44mm en lekker dik(hou ik van) prima stond. Ik had beidePO's op rubber, heel mooi, maar wel wat gedoe met eentje. Ben niet superovertuigd van de Coaxiale systeem totnutoe.
De PO Omega is er nu met 'n eigen caliber 9300 dacht ik. DIE is mooi en prijzig.
Maar als je je 't kan veroorloven want stukkie duurder , zeg ik op mijn beurt:
Haal 'n 16610 vorig model Submariner, of eentje zonder datum, of 'n oudere 16600 Seadweller. Rolex's toolwatches zijn dan stukkie duurder, het blijkt ook 'waardevaster' door de tijden tot stijgen en dat heb je bij Omega behalve bij 'n oude Ploprof niet.
Verder vind IK buiten alle marketing van beide merken dat de Sub gewoon meer heritage heeft , het uurwerk beter(lees robuuster dus) is én manufactuur(in house dus) en met de 116610(die ik nu 'n dik jaar heb) ze het verhaal van klapperband/klappersluiting etc hebben opgelost(wahetever 't probleem ook was) en met op de koop toe 'n ceramische bezel. Maar d'r hangt 'n prijskaartje aan inderdaad.
Verder vind ik de Sub eigenlijk nog steeds meer Bond horloge dan een Seamaster.
Maar met beide merken zit je goed.

De PO Omega is er nu met 'n eigen caliber 9300 dacht ik. DIE is mooi en prijzig.
Maar als je je 't kan veroorloven want stukkie duurder , zeg ik op mijn beurt:
Haal 'n 16610 vorig model Submariner, of eentje zonder datum, of 'n oudere 16600 Seadweller. Rolex's toolwatches zijn dan stukkie duurder, het blijkt ook 'waardevaster' door de tijden tot stijgen en dat heb je bij Omega behalve bij 'n oude Ploprof niet.
Verder vind IK buiten alle marketing van beide merken dat de Sub gewoon meer heritage heeft , het uurwerk beter(lees robuuster dus) is én manufactuur(in house dus) en met de 116610(die ik nu 'n dik jaar heb) ze het verhaal van klapperband/klappersluiting etc hebben opgelost(wahetever 't probleem ook was) en met op de koop toe 'n ceramische bezel. Maar d'r hangt 'n prijskaartje aan inderdaad.
Verder vind ik de Sub eigenlijk nog steeds meer Bond horloge dan een Seamaster.

Maar met beide merken zit je goed.
- dvh
Beide mooie klokken, maar hopelijk is de bond look geen argument, zowel:

Koekkoek !
Koekkoek !
- ///Joost
Ik/wij hebben inderdaad de 41mm versie. die is precies goed naar mijn mening. De 36mm is echt klein voor deze diver.Martin van der Zwaard schreef:Super model die Seamaster.
Knock yourself out:
http://www.chronocentric.com/omega/seamaster.shtml
- Martin van der Zwaard
Thanks
Ga ik eens op mijn gemakje bekijken die site.
Wat mag zo'n Seamaster nog kosten tegenwoordig? Ik kom prijzen tegen van 899,- voor een quartz en vanaf ongeveer 1.100,- voor een automaat (die moet het ook worden). Maar heb geen idee wat een beetje nette prijs is.

Ga ik eens op mijn gemakje bekijken die site.
Wat mag zo'n Seamaster nog kosten tegenwoordig? Ik kom prijzen tegen van 899,- voor een quartz en vanaf ongeveer 1.100,- voor een automaat (die moet het ook worden). Maar heb geen idee wat een beetje nette prijs is.
- frankv
Of deze vintage van mij van rond 1975...Mark Nauta schreef:Mooie Omega's mannen.
http://www.dezinvanluxe.nl/nl/forum/topic?f=10&t=17254" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet zwart, wel een vintage Seamaster in super conditie.
-
Hier nog wat rommelarijtjes/mindere goden van mij. Waarbij ik alleen de Zenith wel eens draag.
Vlnr:
Omega Constellation automaat staal, Zenith 18krt handopwinder, Omega Art Collection quartz circa 1988 Fritz Glarner Limited dingetje, Longines automaat 14krt goldcap stalen kastdeksel dus, goudlaag is van de kroon af.

Is 'n zeer slechte foto, maar even voor het idee.

Vlnr:
Omega Constellation automaat staal, Zenith 18krt handopwinder, Omega Art Collection quartz circa 1988 Fritz Glarner Limited dingetje, Longines automaat 14krt goldcap stalen kastdeksel dus, goudlaag is van de kroon af.
Is 'n zeer slechte foto, maar even voor het idee.

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Wauw, die Omega Art Collection van Fritz Glamer vind ik héél cool!
Sowieso een mooi rijtje horloges...
-
Thanx, ik heb ook nog de dames/kleine versie van die Omega Art Collection, exact hetzelfde qua model dus. Maar m'n vrouw vind 't niks.-Menrik- schreef:Wauw, die Omega Art Collection van Fritz Glamer vind ik héél cool!
- Jinx
///Joost schreef:Dan moet ik ook maar posten! Goede smaak, Jinx! Ik heb de mijne kunnen kopen met een lekkere korting, net toen het co-axial model uit was. Ik vond deze echter authentieker, aangezien dit model de échte Bond watch is.
Inmiddels heb ik m al een jaar of 6 en ik merk toch wel dat ik m opnieuw moet laten polijsten. De matte schakels zijn erg glanzend geworden, zeker als ik nu zie hoe die van jou eruit ziet.
Kijk is aan, nog iemand met smaak.

Dat die schakels er zo uitzien is inderdaad geen toeval, hij is net terug van schaap en citroen voor de tweede keer een opknap beurt gehad. Kost wat, maar dan blijft hij in nieuwstaat.

Krijg je netjes een zakje terug met vervangen onderdelen enzo!
is de 36mm trouwens niet het vrouwen model?? Die vind ik ook erg gaaf maar ik ben nog geen vrouw tegengekomen die hem verdiend.

@ robin, youre right on the money. De Submariner is de eerst volgende klok die ik aanschaf. Nog iets beter betaalbaar dan een Panerai of Breitling, die ik ooit ook nog graag zou willen. Stapje voor stapje, we komen er wel.

@ martin vd zwaard: hij was nieuw rond de 2300, nu zijn ze rond de 1100 en dat is 10 jaar later. Dus hij schrijft 120 euro per jaar af. Rendabel genoeg in mijn ogen! Als je elke 2 jaar een horloge koopt van een paar 100 zit je er ook aan. Ik zeg doen!
-
Een Sub doet 5500 nieuw?
Dan zijn sommige Panerai en Breitling (juk) toch goedkoper?
Al ligt het eraan om welk model het gaat
Dan zijn sommige Panerai en Breitling (juk) toch goedkoper?
Al ligt het eraan om welk model het gaat

-
OK. Maar een Sub beter/makkelijker betaalbaar dan 'n Panerai of Breitling? Vooral die laatste heeft nogal wat modellen die iets meer dan de helft van 'n Sub kosten, 'gebruikt' . En bij Panerai kun je ook voor Sub bedragen te kust en te keur. Hangt van het type af.Jinx schreef:@ robin, youre right on the money. De Submariner is de eerst volgende klok die ik aanschaf. Nog iets beter betaalbaar dan een Panerai of Breitling, die ik ooit ook nog graag zou willen. Stapje voor stapje, we komen er wel.![]()
Welke Panerai bedoel je?Ik heb 'n 320 hier die in de prijsregionen van 'n nieuwe Sub zit.
En bijvoorbeeld 'n nieuwe Navitimer 01 manufactuur zit inderdaad in nieuwe Sub regionen ja.
@Tom, inderdaad, maar Sub doet nu al 6250,- nieuw......
- Jinx
Wow dan ben ik redelijk mis geinformeerd.. Ik dacht dat een submariner (met date) rond de 3500 deed..
Van een panerai graag deze:

De breitling die ik bedoel kan ik zo snel niet vinden, maar die waren geloof ik rond de 6.
Zwart leren band, zwarte kast, zwarte chronograaf gepolijste bezel.
edit deze misschien, maar volgens mij niet helemaal.

Van een panerai graag deze:

De breitling die ik bedoel kan ik zo snel niet vinden, maar die waren geloof ik rond de 6.
Zwart leren band, zwarte kast, zwarte chronograaf gepolijste bezel.
edit deze misschien, maar volgens mij niet helemaal.
-
Bovenste is 'n PAM 279 die imo tussen de 3250/3750 doet. Edit: Vanaf 'n 4mille dus tot 5/6 mille zelfs.
Onderste is zo'n Navitimer ding (vele uitvoeringen), die zal ook wel minimaal 3500-4500 doen inderdaad.(?)
Het vorige model Sub met date type 16610 zit vanaf 'n kleine 3 mille tot ook 4500 of gekker. Ruim verhaal.
Onderste is zo'n Navitimer ding (vele uitvoeringen), die zal ook wel minimaal 3500-4500 doen inderdaad.(?)
Het vorige model Sub met date type 16610 zit vanaf 'n kleine 3 mille tot ook 4500 of gekker. Ruim verhaal.
- frankv
let op: donderdagochtend-nu-moet-ik-het-toch-maar-eens-typen-alert...
Ik volg de verschillende horlogefora een beetje sinds een paar jaar, en in het begin keek ik nog wel eens naar Rolexen, maar de prijzen zijn in twee jaar zo enorm uit de hand gelopen dat ze me totaal niet meer interesseren. Naar mijn idee staan Rolex prijzen ook in geen verhouding meer tot de kwaliteit die geboden wordt en zijn ze gebaseerd op "de idee" dat Rolexen altijd maar duurder behoren te worden. Rolex is een uitstekende marketingmachine die er in geslaagd is ondanks de enorme aantallen verkochte horloges wereldwijd enorme aantallen mensen te laten denken dat ze iets extreem exclusiefs hebben en ze zo gek te krijgen dat bijvoorbeeld een verkleurde wijzerplaat meer oplevert dan een verbeterde wijzerplaat die niet verkleurt.
Ik zag laatst op DZVL een "nieuwe" sub-no-date verkocht worden voor 4300 euro. Misschien herinner ik het mij verkeerd, maar volgens mij waren ze twee jaar geleden via fora en handelaren nog iets van 3250 max.
Ik heb al een tijdje geleden besloten geen Rolex meer te willen, ook al zouden de prijzen halveren. De Omega markt komt mij veel reëler over, even afgezien van dat ik Omega ontwerpen in het algemeen en de Seamaster Pro lijn in het bijzonder ook gewoon de mooiste vind.

Ik volg de verschillende horlogefora een beetje sinds een paar jaar, en in het begin keek ik nog wel eens naar Rolexen, maar de prijzen zijn in twee jaar zo enorm uit de hand gelopen dat ze me totaal niet meer interesseren. Naar mijn idee staan Rolex prijzen ook in geen verhouding meer tot de kwaliteit die geboden wordt en zijn ze gebaseerd op "de idee" dat Rolexen altijd maar duurder behoren te worden. Rolex is een uitstekende marketingmachine die er in geslaagd is ondanks de enorme aantallen verkochte horloges wereldwijd enorme aantallen mensen te laten denken dat ze iets extreem exclusiefs hebben en ze zo gek te krijgen dat bijvoorbeeld een verkleurde wijzerplaat meer oplevert dan een verbeterde wijzerplaat die niet verkleurt.
Ik zag laatst op DZVL een "nieuwe" sub-no-date verkocht worden voor 4300 euro. Misschien herinner ik het mij verkeerd, maar volgens mij waren ze twee jaar geleden via fora en handelaren nog iets van 3250 max.
Ik heb al een tijdje geleden besloten geen Rolex meer te willen, ook al zouden de prijzen halveren. De Omega markt komt mij veel reëler over, even afgezien van dat ik Omega ontwerpen in het algemeen en de Seamaster Pro lijn in het bijzonder ook gewoon de mooiste vind.

-
Frank, believe it or not, maar 99% mee eens hoor.
MAAR en hoe mooi omega nu die caliber 8500/9300 verpakt en integreert in de Seamaster/Oude Speedmaster(fantastisch!!!)
, ze doen hetzelfde met hun prijzen, min of meer.
Dat Omegamania:
Op Christies/Sothebys veilingen bijzondere oude Omegas werden aangeboden met 'n hoop poeha en denderden door de estimate prices(zoiets als wel vaker met bepaalde Rolexen/Pateks gebeurt) , HALELUJA, Omega hoort erbij. Dachten we.
MAAR, Swatchgroup(waar Omega toe behoort) had ZELF een groot deel naar ongekende prijzen/hoogtes gestuwd en opgekocht en zelf meegeboden in de velingen.....
Dan te bedenken dat wij zaken deden, soms nog doen met Swatchgroup en ik hoef bijv. geen Omega meer, waardeloze firma qua service en hoe ze met klanten/eindgebruikers omspringen. Als dat naar voren zou komen in Kassa, Radar en dat soort programma's zijn de rapen gaar.
NEEMT NIET WEG dat ik die dingen prachtig vind.
Maar Omega vs Rolex, pot en ketel. Sorry.
MAAR en hoe mooi omega nu die caliber 8500/9300 verpakt en integreert in de Seamaster/Oude Speedmaster(fantastisch!!!)

Dat Omegamania:
Op Christies/Sothebys veilingen bijzondere oude Omegas werden aangeboden met 'n hoop poeha en denderden door de estimate prices(zoiets als wel vaker met bepaalde Rolexen/Pateks gebeurt) , HALELUJA, Omega hoort erbij. Dachten we.
MAAR, Swatchgroup(waar Omega toe behoort) had ZELF een groot deel naar ongekende prijzen/hoogtes gestuwd en opgekocht en zelf meegeboden in de velingen.....

Dan te bedenken dat wij zaken deden, soms nog doen met Swatchgroup en ik hoef bijv. geen Omega meer, waardeloze firma qua service en hoe ze met klanten/eindgebruikers omspringen. Als dat naar voren zou komen in Kassa, Radar en dat soort programma's zijn de rapen gaar.

NEEMT NIET WEG dat ik die dingen prachtig vind.
Maar Omega vs Rolex, pot en ketel. Sorry.
- Jinx
Valt dat niet gewoon onder het kopje foute marketing?
Ik zie niet hoe dat anders zou zijn dan wat er bijvoorbeeld op de beurs gebeurd. Bedrijven beginnen zelf vaak geruchten, "spionage foto's" die door een autofabrikant zelf zijn genomen, etc.
Ik zie niet hoe dat anders zou zijn dan wat er bijvoorbeeld op de beurs gebeurd. Bedrijven beginnen zelf vaak geruchten, "spionage foto's" die door een autofabrikant zelf zijn genomen, etc.
- Martin van der Zwaard
Wat kost zo'n beurtje als vragen mag?Jinx schreef: Dat die schakels er zo uitzien is inderdaad geen toeval, hij is net terug van schaap en citroen voor de tweede keer een opknap beurt gehad. Kost wat, maar dan blijft hij in nieuwstaat.![]()
Krijg je netjes een zakje terug met vervangen onderdelen enzo!
- Jinx
Goedkoop is anders. Rond de 300 - 400 euro afhankelijk van wat ze doen.
- Martin van der Zwaard
Dat is ook wel te overleven.
- Macboy
Frank of de prijzen nu wel of niet kunstmatig hoog worden gehouden: het is een perfecte investering.