Wie gaat er 10 maart vrijrijden?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 mar 2007, 09:51

Knot schreef:TopFuel, Tom, spreek mij ook aub even aan als jullie me zien, ik maak graag kennis en ben zelf makkelijker te herkennen :)

Lekker weertje zeg, ff ergensop visite en dan ben ik / zijn we er rond 1 uur.
Gewoon uitkijken naar "The Ghostrider" :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 10 mar 2007, 17:35

Vandaag even gekeken.

Knot
Maik
Harry Dijkstra
Leen
Topfuel

waren allen aanwezig. Vooral de Z06 van Harry loopt bizar hard! Verder nog een klein stukje met Maik z'n Speedster meegereden. Bedankt Maik. Echt een gaaf ding.

Maik

Bericht door Maik » 10 mar 2007, 18:32

Het was erg druk op te baan, TE druk voor mij in ieder geval. Ik geloof dat de meeste dat gevoel ook hadden. De 4-uurs race van morgen zal er een hoop mee te maken hebben gehad, maar toch, je kon nu 4uur vrij rijden in plaats van 2uur normaal. Ik vrees dat vrijrijden.nl dit jaar een stuk drukker gaat worden :(
Ik heb 1 heat gereden, die van 14.00uur. Na een hoop bochten deurklink aan deurklink, 3 rijen dik had gereden vond ik het wel mooi geweest, wel de heat afgemaakt maar niet een nieuwe heat genomen.

Leuk om weer wat nieuwe mensen te spreken. Opa, Harry, Wim en Jeffry (toch?Topfuel?). De rest was bekend :wink:
Toch kwam het zonnetje best goed door, ik voel mijn kop lekker gloeien nu :)

De Z06 van Harry is ongehoord snel, zoals je dat ding over het rechte stuk ziet schieten is een lust voor het oog, 255-260km/u hoorde ik later van hem :shock: Die amerikaanse ferrari heeft nu toch wel een onuitwisbare indruk op mij gemaakt moet ik zeggen...

Leen had het ook goed naar z'n zin, de semislicks lekker tot vellen gereden :)

Zulke dagen mogen weer vaker gaan komen dit jaar, maar dan aub iets minder deelnemers 8)

Maik

Bericht door Maik » 10 mar 2007, 18:34

Tristan schreef:.....
Verder nog een klein stukje met Maik z'n Speedster meegereden. Bedankt Maik. Echt een gaaf ding.
Hij rammelt een beetje, maar voor de rest vermaak ik mij er prima mee ja :wink:

De FR van jou is toch ook een mooie machine hoor, vooral met die BBS-en eronder, echt af. Volgende keer een stukje met jou mee rijden (op de baan als het even kan :) ). En ook met Harry :wink: :P

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 10 mar 2007, 19:26

Tristan schreef:Vandaag even gekeken.

Knot
Maik
Harry Dijkstra
Leen
Topfuel

waren allen aanwezig. Vooral de Z06 van Harry loopt bizar hard! Verder nog een klein stukje met Maik z'n Speedster meegereden. Bedankt Maik. Echt een gaaf ding.
:cry: :?:

Maik

Bericht door Maik » 10 mar 2007, 19:39

Tristan heeft het niet zo op witte impreza's :wink:
Erg strak trouwens, zo'n compleet witte WRX!

Tom V

Bericht door Tom V » 10 mar 2007, 20:51

Het was vandaag erg druk inderdaad!

Ik zag de rode speedster en de witte subaru staan en wilde er net even heen gaan om kennis te maken en toen kwam die vriend van binnen rijden met een kapotte koppeling :( dus toen was er helaas geen tijd meer om even langs te komen, zonde! Ik houd me aanbevolen voor de volgende keer, iemand morgen in zolder?!

HSR

Bericht door HSR » 10 mar 2007, 20:54

Knot
Maik
Harry Dijkstra
Leen
Topfuel

Ik was er ook bij. Tristan, je had notabene je Leon naast mijn C30 gezet.

Heb gezellig kennis gemaakt met Harry, welke mij meteen een aantal nuttige tips gaf voor het rijden op Zandvoort. Ik zie nu pas dat de rode speedster van Maik was. Stom, anders had ik nog effe met je geouwehoerd :D

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 mar 2007, 20:57

Maik schreef: De Z06 van Harry is ongehoord snel, zoals je dat ding over het rechte stuk ziet schieten is een lust voor het oog, 255-260km/u hoorde ik later van hem :shock: Die amerikaanse ferrari heeft nu toch wel een onuitwisbare indruk op mij gemaakt moet ik zeggen...
:shock: Dan heb je de "panic handles" wel nodig bij een passagiersrondje denk ik :mrgreen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 10 mar 2007, 21:10

Het was idd. erg druk, Wimpreza heeft zelfs z'n heat niet afgemaakt omdat ie toch ook graag weer met de WRX naar huis wilde.
Na het verhaal van Wim en een paar heats kijken, waarbij je ook vrij regelmatig de sleepwagens voorbij zag komen heb ik besloten dat ook ik nog met de Sub naar huis wilde rijden en ben de baan niet op geweest. :?

Er wordt gereden met vooral BMW'tjes die nog geen €500,- waard zijn, al vol met deuken zitten en ze kijken nergens naar, rijden totaal verkeerde lijnen en dan heb je er nog tussen rijden die elke bocht proberen te driften.......volgens mij zijn daar andere dagen voor.

Ik hoop dat 't straks anders wordt als er weer op een doordeweekse avond gereden gaat worden, want dit is echt 3 x niks. :(

Dus nog met Wim gesproken, maar ook Maik, Dinges, Ruud H. en nog wat bekenden van andere forums, dus gezellig was 't wel. :)
Op de terugweg nog een paar leuke binnendoor weggetjes gepakt met Aram, want er moest natuurlijk toch nog wat profiel van de banden af. :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 10 mar 2007, 21:27

Was net te laat. Volgende keer kom ik kijken. Rijden? Nee bedankt, ik lees het al :o

Maik

Bericht door Maik » 10 mar 2007, 22:47

hugo schreef:

Knot
Maik
Harry Dijkstra
Leen
Topfuel

Ik was er ook bij. Tristan, je had notabene je Leon naast mijn C30 gezet.

Heb gezellig kennis gemaakt met Harry, welke mij meteen een aantal nuttige tips gaf voor het rijden op Zandvoort. Ik zie nu pas dat de rode speedster van Maik was. Stom, anders had ik nog effe met je geouwehoerd :D
:|

Zeker stom! :lol:
We (Knot, ik en Tristan) hadden het nog even over je C30, of eigenlijk niet jouw C30, maar de C30 opzich, maar die van jou leidde wel het gesprek in zeg maar :wink: We wisten niet eens dat die van jou was!

Jammer dat ik Tom944 en Ruud H. nog gemist heb. Volgende keer beter!
In welke auto reed jij Tom?

HSR

Bericht door HSR » 10 mar 2007, 23:20

Maik schreef:
:|

Zeker stom! :lol:
We (Knot, ik en Tristan) hadden het nog even over je C30, of eigenlijk niet jouw C30, maar de C30 opzich, maar die van jou leidde wel het gesprek in zeg maar :wink: We wisten niet eens dat die van jou was!

Jammer dat ik Tom944 en Ruud H. nog gemist heb. Volgende keer beter!

:D Wat viel er te vertellen over de C30? Ik reed toch niet zulke slechte lijnen, toch?

Het was mijn eerste keer op zandvoort en het viel mij erg mee. Het circuit is erg toegankelijk en leuk. De C30 hield zich erg goed, viel mij op. Wagen was goed te plaatsen en erg stabiel in de bochten. Bij het aanrempunt boven aan, net voor scheivlak, wilde de achterkant wel lekker licht worden. De banden wilden wel lekker gieren en de wagen hing echt steeds tegen onderstuur aan. Gelukkig was dit bijzonder goed op te vangen door lichtjes met je linkervoet mee te remmen waardoor je je lijn kon behouden. Ik zet de voortrein voor de volgende keer wel op een half negatief, dat zal het onderstuur ook al wat moeten elimineren.

Wat betreft de drukte moet ik zeggen dat dat op momenten bijzonder vervelend was. Er werd op momenten echt jankend slecht gereden. Spiegels werden niet gebruikt en sommige reden erg roekeloos. Over het algemeen heb ik daar niet heel veel last van gehad, maar bij bocht 7 en de vodaphone bocht werd het soms echt een rommeltje.

Nog een enkele hoogte ( eigenlijk diepte ) punten waren. De paarse uitgebouwde golf II. Die wagen ging bij 50km/h al onderstuurd de hugenholz uit. En de motorrijder die zonder helm dacht even een burnout te maken op de parking. Die man lazerde ongezien hard op zijn gezicht en de ambulance mocht toen ook toe treden. En de E30'jes die echt bij bosjes van de baan vlogen.

Tom V

Bericht door Tom V » 10 mar 2007, 23:55

Maik schreef: Jammer dat ik Tom944 en Ruud H. nog gemist heb. Volgende keer beter!
Ik heb zelf niet gereden vandaag. Normaal kun je me wel vinden met een 944 Turbo maar vandaag stond deze nog opgeslagen ( waar ik stiekem wel blij mee was :) ).

Een vriend van me ging rijden met zijn 944 S2 ( zwart met gele bumpers + grote zwarte spoiler ). Alleen ging halverwege zijn tweede sessie zijn koppeling eraan.

Ik heb nog even aan het begin naar je speedster staan kijken, snel ding + die diffuser vind ik echt heel mooi!

harrydijkstra

Bericht door harrydijkstra » 11 mar 2007, 00:39

het was vandaag erg druk inderdaad op zandvoort.

Dit natuurlijk mede door het mooie weer. En inderdaad niet iedereen reed even netjes en je moest goed blijven uit kijken..

Persoonlijk vind ik ook dat er teveel autos de baan op gaan nu bij het vrij rijden.. Persoonlijk betaal ik dus liever iets meer en dat wat minder mensen er op.

Maar goed..

Zijn er nog mensen die filmpjes hebben gemaakt vandaag?

Harry

Maik

Bericht door Maik » 11 mar 2007, 10:36

Tom944 schreef:.....
Een vriend van me ging rijden met zijn 944 S2 ( zwart met gele bumpers + grote zwarte spoiler ). Alleen ging halverwege zijn tweede sessie zijn koppeling eraan.

Ik heb nog even aan het begin naar je speedster staan kijken, snel ding + die diffuser vind ik echt heel mooi!
Gelukkig, ik vreesde even dat je iets te maken had met dat 944 barrel, die roze met zwart (?). Ik heb hem zelf niet zien rijden maar ik hoorde er een vervelend verhaal over...
Jammer we niet even gepraat hebben, volgende keer maar weer.
Ben je "normaal" wel te vinden met je turbo tijdens vrijrijden?

Die diffuser vind ik ook wel grappig staan, alhoewel ik hem niet voor de looks gekocht heb. Meer voor het opheffen van de lift van het kontje op hoge snelheid, wat hij volgens de maker dus ook voor een groot gedeelte doet. Ik vond het iets mooier dan een spoilertje ook, die de lijn van de speedster ietwat schaadt vind ik. ALS er nog een spoiler op komt, dan wordt het ook een joekel van een picknicktafel, want dan wil ik ook echt een aanzienlijke hoeveelheid aandownforce 8)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 11 mar 2007, 10:44

Was een leuke dag! Veel leuk spul gezien en eindelijk wat mensen van hier gesproken. Heb 2 heats gedaan en 2x veel lol gehad maar toch ook een hoop ergenis over onder andere de vele gevaarlijk rijdende e30's en andere slopers. Overal waar mogelijk propte ze hem er tussen, kost wat het kost moest er ingehaald worden. Net voor de bocht, tijdens het insturen of middenin. Er reden ook race wagens tussen b.v. de tour klasse die nergens naar keken.

Op een gegeven ogenblik werd de sport en tour klasse bij elkaar gedaan wat helemaal uit draaide op een fiasco. Waarom maak je onderscheid om ze vervolgens bij elkaar te stoppen. Resultaat: Nog gekkere situatie op de baan. Porsche Gt3 race wagen die heel lekker klonk maar ook koste wat het kost iedereen voorbij zig zagde op een niet zo'n veilige manier.

Voor de rest leuke dag met goed weer. Heb Knot + vriendin, wim, Leen, tristan en maik gesproken. Wat gaat Leen te keer met zn Evo. Rondjes van 2:10 met kale R888! Klasse. De volgende keer neem ik een helm mee en wil ik ook wel eens mee rijden met een paar van hier!

Jammer dat je stopte met rijden Wim. Had graag eens in dat witte gevaar meegereden hehe! Probleempje met je Sub al opgelost?

Opa heb ik niet gezien of gesprokken (heb jij die grote prodrive remmen?). Hugo met de Belgische c30 wel gezien op de baan maar ook verder niet meer tegen gekomen. Harry zn Vette ging behoorlijk van kiet vanaf de kant gezien.

Hoop dat het de volgende keren wat rustiger is!

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2007, 11:02

Was gezellig gister, lekker weertje, Maik, Leen, Tristan en TopFuel nog gesproken. Hugo heb ik helaas gemist, wist niet zeker of de C30 van jou was dus komt volgende keer wel. Harry heb ik wel zien rijden maar geen kans gehad om even te ouwehoeren.

Gelukkig had ik een helm achterin liggen en mocht ik een rondje vanaf de passagiersstoel meemaken bij Maik en bij Leen, daar leer je toch ook veel van hoor, met name vergelijken hoe je het zelf anders zou doen. De speedster gript gewoon mega, dat is echt gaaf. Jammer dat er veel knakenbakken (gedeukte e30's etc) meereden, en dan ook nog eens op de manier dat je zeker weer waar die deuken vandaan komen. Een 325i trekt de speedster er netaan uit op het rechte stuk maar vervolgens remt Maik ze dan heel netjes uit, lekker zo'n lichte auto :)

Druk was het inderdaad wel en sneu dat sommigen zich echt niet aan de regels houden en je weer terug gaan pakken als je toevallig een paar bochten verder netjes wacht tot je ander druk verkeer kunt passeren, het is gvd geen racen op een plekje, het is vrij rijden!

Sessie met Leen in de EVO was ook een ervaring apart. Ik heb het niet zo op AWD auto's dat was al bekend, vind nogsteeds dat de EVO veel te veel op de voorbanden loopt te duwen maar het gaat GVD wel af zeg. Slechts 55pk meer dan mijn M3 had maar door de turbo schopt ie wel altijd voluit ervandoor. Niet normaal gewoon hoe makkelijk je mensen kunt passeren, 4000rpm, gas erop en je vliegt gewoon binnen 5 seconden 3 van die knakenbakken voorbij. De 888 bandjes waren wel een beetje 000 aan het einde, vooral linksvoor was helemaal weg.

Opmerkelijk waren de sprintjes met de sierra en de GT3, scheelde haast niks met de EVO, de sierra moest wel een gekietelde cosworth zijn want die ging er wel erg lekker vandoor!

Heren, bedankt voor het meerijden! Begon wel weer te kriebelen hoor, maar ik kan het nu gewoon ff niet betalen helaas om zelf te rijden.

Momentje waar een e30 (volgens mij de bedeukte met mickey's reclame) persé laat moest remmen om vervolgens de lichtblauwe S2000 vakkundig af te snijden om maar niet zijn "positie" te verliezen in de tarzan vond ik echt TE triest, doe dat met je andere e30 500 euro maatjes en niet met een exclusieve auto als de S2000.... :(

Verder probeer ik er vaker eens bij te zijn en hoop nog wat meer mensen te spreken. Had ook geen camera mee maar als mensen dat willen kan ik wat beelden schieten, zowel buiten als onboard indien gewenst.

Maik

Bericht door Maik » 11 mar 2007, 11:12

hugo schreef:
:D Wat viel er te vertellen over de C30? Ik reed toch niet zulke slechte lijnen, toch?

...
Echt debiele lijnen, niet normaal meer, en levensgevaarlijk voor de anderen :) Dat moet toch wel gok ik als je met een Belgisch kenteken rondrijd ? We hebben je namelijk niet zien rijden maar wel je auto geparkeerd zien staan :wink: Knot en Tristan konden maar niet wennen aan de kont van de C30, ik vind hem wel apart, een beetje teruggrijpend naar de 480, maar ook een beetje gejat van de fiasco stilo :wink:

Maik

Bericht door Maik » 11 mar 2007, 11:14

Knot, maar goed ook dat jij geen middelen had om te gaan rijden, want jij had na 1 heat al 5 sierra's, 1 westfield en 35 E30's de vangrail in gedrukt met je mediterane temperament :)

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2007, 11:17

Tsja, als mensen leip willen doen prima, maar dan kan ik het stiekem ook (mist er geen duur spul in de buurt is natuurlijk).

Wat wel duidelijk gemaakt moet worden is om de snellere deelnemer maar rechts (van de ideale lijn af) in moet halen, of dat de langzamere deelnemer op moet letten en aan de kant moet gaan van de lijn af.

HSR

Bericht door HSR » 11 mar 2007, 11:45

Lol@ maik, beetje mijn gezinshok afzeiken :D

Er werd inderdaad op momenten bedroevend slecht gereden. Vooral de landmacht ibiza was erg. Die lui ragte dat hok echt overal tussen om vervolgens met een buitengewoon slechte lijn uit de bocht de vliegen. :?

HSR

Bericht door HSR » 11 mar 2007, 11:53

Maik

Bericht door Maik » 11 mar 2007, 12:32

Hey, leuke plaatjes. Heeft een bekende van jou die gemaakt? Ik kan ze niet vinden op die site trouwens... Zijn ze er ook zonder watermerk? :wink:

HSR

Bericht door HSR » 11 mar 2007, 13:11

Maik schreef:Hey, leuke plaatjes. Heeft een bekende van jou die gemaakt? Ik kan ze niet vinden op die site trouwens... Zijn ze er ook zonder watermerk? :wink:

Er hing een plakaat in de Mickey's ( of hoe heet die pub ook ) waarop stond dat www.essayprodukties.nl de fotos maakte bij het vrijrijden.

Dus even naar www.essayprodukties.nl gaan en dan op 10 maart klikken.

Plaats reactie