RVV schreef:Luco dat komt omdat de detailhandel het spelletje speelt zoals de prijsbewuste NL centenzoekende consument graag wil.
Dus jij wilt 50% korting?/ 2e gratis (insert willekeurige consument) "Ja ik wil dat want dan weer ik zeker dat ik niets teveel betaal. Dan krijg jij 50 procent korting..... Maar de detailhandel houd ondertusen echt wel zijn marge van tussen de 20 en 35%. Dus pak de rekenmachine er maar bij.. Het is de NL consumentenhouding die zichzelf voor de gek houd, maar wrijf dit niet de detailhandel aan. Dit is wat de consument namelijk zelf wil.. Korting, korting, voordeel, voordeel, spekkoper, spekkoper... En wat zijn we allemaal weer slim. Alsof de detailhandel op lucht draait.
Rico, dan zet ik het misschien verkeerd neer, tuurlijk heb je een bepaalde marge nodig om te leven en te blijven bestaan.
Als ik als consument iets koop dan is het logisch dat daar een marge op zit, maar als ik dan ineens een kvk nummer heb en dan de prijzen zie die ik dan ineens moet betalen (ook al koop ik dan dezelfde hoeveelheden), dan wordt die consument gewoon genaaid, en is die marge veel groter dan de percentages die jij noemt, daarom stond detailhandel ook tussen haakjes.
Marges hebben ook te maken, met lokatie, service en nog een heleboel factoren, maar dan blijft het vreemd dat een bedrijf hetzelfde artikel aan kan bieden voor 1.98 en hetzelfde soort bedrijf twee straten verderop er 7,98 voor moet hebben (zwelfde product, zelfde merk)
En ddit is dan maar 1 voorbeeldje.