Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 19:14

destijds werd veel negatief voor ons berekend van de gulden naar de euro, ik merkte dat zelfs met mijn weinige uitgaven dat je nog minder goed rond kon komen...
terug gaan naar de gulden zal dan misschien ook weer negatief worden voor de meesten...en dan schrik je helemaal hoe duur veel dingen zijn geworden...
betaal je voor bv een glaasje cola ineens 5 gulden :lol: en voor een tank benzine ineens 150,-gulden oid en dus houden velen nog meer de hand op de knip bewust wordene van (wat opzich wel goed zou zijn voor henzelf daar niet van)
en zien ook velen de miljoenen bonussen die bepaalde lieden meekregen en of zich toe eigenden meer dan dubbel zoveel is dan destijds ze dat in guldens deden...destijds een miljoen gulden bv bonus nemen ze nu een miljoen euro terwijl ze dan 2.2 miljoen gulden de superkas van NL beroven/legen en ze dus zien dat er mede daardoor minder in het vat overblijft om te verdelen en dus alles nog maar weer duurder moet worden ander raakt het vat leeg...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2011, 19:30

romo schreef:Momenteel veel gedoe over terugkeer Gulden, Neuro en/of Zeuro...................

Beste is IMHO om deprobleem landen uit de Euro te zetten, die terug naar eigen munt en bij voldoende bewezen bezuinigingen en economische stabiliteit onder stringente voorwaarden en dito controle retour Euro.........

Nou..........

http://www.nu.nl/economie/2666838/berli ... ozone.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Even relativeren; een teruggang naar de Gulden is door de pers gebracht als een schiere onmogelijkheid, ondersteund door de nodige politici.
Toch zijn er ook economen van naam en faam die dit idee voor niet zo slecht houden als het nu gecommuniceerd wordt, FWIW

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 19:31

Misschien is het helemaal zo slecht nog niet, ondanks dat het voorstel van de pvv komt.

Als je kijkt wat er gebeurd is met de invoering van de euro, want die prijzen zijn niet alleen door de inflatie zo hoog geworden.
Misschien dat mensen inderdaad beter na gaan denken en dat de verschrikkelijke marges op bepaalde dingen (detailhandel) teruggeschroefd gaan worden.
Wellicht als het minder kost (uiteindelijk) dan bij de euro blijven zullen de belastingen ook omlaag gaan of hervormd worden.

Om bij voorbaat te zeggen dat het slecht is, is misschien wat kort door de bocht.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2011, 19:39

Google eens op;

Arjo Klamer

Arno Boot

Ewald Engelen

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 19:48

Misschien dat mensen inderdaad beter na gaan denken en dat de verschrikkelijke marges op bepaalde dingen (detailhandel) teruggeschroefd gaan worden.
Wellicht als het minder kost (uiteindelijk) dan bij de euro blijven zullen de belastingen ook omlaag gaan of hervormd worden.
Sodefuck wat een onzin/naieve post.
Gaan we nou zeiken over marges v/h midden/kleinbedrijf ( die al onder druk staan ) terwijl dat in het niets valt itt de grootbedrijven/banken/overheidsuitgave,lonen,bonussen,ect. Welke dmv hun werkwijze verantwoordelijk zijn voor de " verschrikkelijke" marges in de detailhandel.

Gtfoh..

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 19:55

Mag jij vinden, maar als je in bepaalde handel de marges bekijkt, dan kan het best wat minder.
Verder staat detailhandel daarom ook tussen haakjes.

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 19:59

Daar valt niks aan te vinden, gewoon feiten.
Beetje viskraampraat, lekker zeiken over teveel marges maar niet doorhebben dat ik per maand meer huur betaal dan jij in een jaar aan hyphotheekkosten.

Die marges zijn broodnodig.
Als jij/de overheid zorgt dat mijn huur halveert. Doe ik de marges wat naar beneden.
Maar die marge is geen goudmijn, enkel een broodnodige overlevingsruimte.

alt

Bericht door alt » 13 nov 2011, 20:03

Terug naar de gulden.
Ik vind daar te veel bezwaren, vooral voor de export.
De banken zouden het wel willen, kunnen ze weer 2% wisselkoers vangen.
Maar kijk eens naar Engeland (Engelse pond), daar zijn de prijzen gelijk of meer gegestegen als verder in de EU(Euro).
Wij gaan weer het schip in met onze politici, die veelal naar een baantje in Brussel azen.

romo

Bericht door romo » 13 nov 2011, 20:05

Ondertussen gaat het niet overal slecht;

Emirates bestelt 50 Boeing 777's
13-11-2011 12:39:37

DUBAI (ANP) - Luchtvaartmaatschappij Emirates Airline heeft zondag op de luchtvaartshow in Dubai een order ondertekend voor 50 Boeing 777 ER-langeafstandstoestellen ter waarde van 18 miljard dollar (13 miljard euro). Het is de grootste order in waarde ooit voor de Amerikaanse vliegtuigbouwer.
Emirates nam tevens een koopoptie op 20 777-vliegtuigen. Inclusief de opties komt de waarde van de order uit op 26 miljard dollar. De levering staat gepland voor 2015. De catalogusprijs van de 777 bedraagt 298 miljoen dollar.
De grootste luchtvaartmaatschappij in het Midden-Oosten heeft al 95 777's in actieve dienst en is daarmee de belangrijkste afnemer van het tweemotorige langeafstandsvliegtuig. Emirates heeft ook bestellingen geplaatst voor 73 Airbus A380 superjumbo's en 70 A350's

Nog even en er is geen EU/US luchtvaartmaatschappij die hier nog tegen op kan................

GTRene

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 20:12

oil money...mede dankzij het olie kartel dat ze wereldwijd de prijs voor olie afspraken...daar kost het winnen bv veel minder dan in de moeilijke gebieden en dus super dikke winsten en konden wij goedkope olie kopen doch door die afspraken niet meer...wat nou vrije markthandel...

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2011, 20:16

LOL@megamarges in de detailhandel. Nounounou. Net als die klanten die vinden dat ze eigenlijk recht hebben op een verkoopprijs die gelijk staat aan een inkoopprijs. En dan ook nog advies, service, topkwaliteit en 5 jaar gararantie. En als je dan vraagt waar ik het licht van moet betalen kijken ze je wazig aan. Doet met denken aan schoonfamilie van mijn vader. Die stonden dan weer eens verlekkerd te kijken naar de kassa die ze als een kip met gouden eieren zagen. Die mensen dachten namelijk echt dat er alleen maar geld inkwam. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:21

dvh schreef:Daar valt niks aan te vinden, gewoon feiten.
Beetje viskraampraat, lekker zeiken over teveel marges maar niet doorhebben dat ik per maand meer huur betaal dan jij in een jaar aan hyphotheekkosten.

Die marges zijn broodnodig.
Als jij/de overheid zorgt dat mijn huur halveert. Doe ik de marges wat naar beneden.
Maar die marge is geen goudmijn, enkel een broodnodige overlevingsruimte.
Omdat jij het als feit ziet is het nog niet zo.
1 als je de post goed leest dan staat dat er ook, dat ook de kosten/ belastingen omlaag gaan.
2 Misschien dat in jouw vakgebied de marges nodig zijn die je rekent, maar als ik zowel zakelijk als prive te maken krijg met prijzen waar ik met niet veel moeite 40 tot 50 % aflul, ja dan zijn de marges te groot.
3 Jij weet niet wat ik aan hypo betaal, misschien per maand wel meer dan jij per jaar aan huur
Verder kan ik niet zien of je wel zon duur pand nodig hebt, want dat is ook een tendens, we moeten allemaal in het mooiste pand p de mooiste lokatie, ja dat kost veel, misschien kan dat ook wel minder in veel gevallen.

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 20:25

Luco, je brult maar wat. Ik ga er niet eens met je over in discussie.

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:27

dvh schreef:Luco, je brult maar wat. Ik ga er niet eens met je over in discussie.
Ow omdat ik het niet eens ben met je brul ik maar wat :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 nov 2011, 20:29

romo schreef:Even relativeren; een teruggang naar de Gulden is door de pers gebracht als een schiere onmogelijkheid, ondersteund door de nodige politici.
Ons politieke bestel loopt altijd 1 tot 2 jaar achter de werkelijkheid.
Terug naar de gulden is "opeens" een goed idee als merkolzy er als eerste mee komt, en dat kan nog effe duren.

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 20:30

Luco schreef:
dvh schreef:Luco, je brult maar wat. Ik ga er niet eens met je over in discussie.
Nee, je brult omdat je zonder enige inhoudelijke kennis van zaken maar wat populistische praatjes roept.
En ik ga de discussie niet aan omdat er niks te winnen valt. Het is zoals het is, en wat jij roept zou mooi zijn, maar geen realiteit.

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2011, 20:32

Gemiddelde detailhandelsmarge op duurzame artikelen ligt tussen de 20 tot 35%. Levensmiddelen 3 tot 5%.

Dit zijn marges die nodig zijn om uberhaupt een nering te runnen.

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:34

dvh schreef:
Luco schreef:
Nee, je brult omdat je zonder enige inhoudelijke kennis van zaken maar wat populistische praatjes roept.
En ik ga de discussie niet aan omdat er niks te winnen valt. Het is zoals het is, en wat jij roept zou mooi zijn, maar geen realiteit.
Is niks populistissch aan, lees punt 1 en 2 maar eens goed en verklaar dat dan maar, als je kortingen krijgt van 40 tot 50% en soms zelfs meer, dan lijkt me er toch echt wat mis met de marges.
Zoals ik al eerder zei, misschien speelt dat in jouw branche niet, dat zou kunnen.

romo

Bericht door romo » 13 nov 2011, 20:35

Toch is er wel iets raars aan de hand als je naar de inflatie kijkt;

De ECB streeft naar een inflatie van rond de 2% per jaar, en zegt dat dat ook het geval is geweest de afgelopen jaren ( zeg maar 10 jaar voor het gemak, dus 20% inflatie over het laatste decade)

Een brood koste in Guldens net voor invoer van de Euro; Fl. 2,-- zo`n € 0,90.

Momenteel betaal ik meer dan €2,-- voor een brood...............kortom; 20% inflatie klopt niets van, zo zijn er talloze producten te vinden waar een enorme prijsstijging heeft plaatsgevonden...............huizen?? auto`s ??

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 20:39

Luco schreef:
Is niks populistissch aan, lees punt 1 en 2 maar eens goed en verklaar dat dan maar, als je kortingen krijgt van 40 tot 50% en soms zelfs meer, dan lijkt me er toch echt wat mis met de marges.
Zoals ik al eerder zei, misschien speelt dat in jouw branche niet, dat zou kunnen.

Ik neem aan dat jij pienter genoeg bent om zelf redenen te bedenken waarom dergelijke stratergien toegepast worden. Echter, euro of gulden, daar verander je dit soort praktijken niet mee.

( gebeurde ook al voor de euro, toch ?... )

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:39

romo schreef:Toch is er wel iets raars aan de hand als je naar de inflatie kijkt;

De ECB streeft naar een inflatie van rond de 2% per jaar, en zegt dat dat ook het geval is geweest de afgelopen jaren ( zeg maar 10 jaar voor het gemak, dus 20% inflatie over het laatste decade)

Een brood koste in Guldens net voor invoer van de Euro; Fl. 2,-- zo`n € 0,90.

Momenteel betaal ik meer dan €2,-- voor een brood...............kortom; 20% inflatie klopt niets van, zo zijn er talloze producten te vinden waar een enorme prijsstijging heeft plaatsgevonden...............huizen?? auto`s ??
Kijk naar uurlonen, in welke branche dan ook, iedereen doet het en dus gaat iedereen mee, maar dat wil niet zeggen dat het niet minder kan.
Men WIL niet minder.

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:42

dvh schreef:
Luco schreef:

Ik neem aan dat jij pienter genoeg bent om zelf redenen te bedenken waarom dergelijke stratergien toegepast worden. Echter, euro of gulden, daar verander je dit soort praktijken niet mee.

( gebeurde ook al voor de euro, toch ?... )
Ja, het gebeurde ook voor de euro, ik denk alleen dat met de invoering van de euro er behoorlijk misbruik van is gemaakt en men veel grotere verhogingen heeft doorgevoerd dan noodzakelijk, mede omdat het goed ging en allemaal zogenaamd niet op kon.
Je zit inderdaad in een spiraal die eigenlijk doorbroken moet worden, want uiteindelijk doen we er allemaal aan mee.

RVV

Bericht door RVV » 13 nov 2011, 20:43

Luco dat komt omdat de detailhandel het spelletje speelt zoals de prijsbewuste NL centenzoekende consument graag wil.

Dus jij wilt 50% korting?/ 2e gratis (insert willekeurige consument) "Ja ik wil dat want dan weer ik zeker dat ik niets teveel betaal. Dan krijg jij 50 procent korting..... Maar de detailhandel houd ondertusen echt wel zijn marge van tussen de 20 en 35%. Dus pak de rekenmachine er maar bij.. Het is de NL consumentenhouding die zichzelf voor de gek houd, maar wrijf dit niet de detailhandel aan. Dit is wat de consument namelijk zelf wil.. Korting, korting, voordeel, voordeel, spekkoper, spekkoper... En wat zijn we allemaal weer slim. Alsof de detailhandel op lucht draait.

dvh

Bericht door dvh » 13 nov 2011, 20:47

RVV schreef:Luco dat komt omdat de detailhandel het spelletje speelt zoals de prijsbewuste NL centenzoekende consument graag wil.

Dus jij wilt 50% korting?/ 2e gratis (insert willekeurige consument) "Ja ik wil dat want dan weer ik zeker dat ik niets teveel betaal. Dan krijg jij 50 procent korting..... Maar de detailhandel houd ondertusen echt wel zijn marge van tussen de 20 en 35%. Dus pak de rekenmachine er maar bij.. Het is de NL consumentenhouding die zichzelf voor de gek houd, maar wrijf dit niet de detailhandel aan. Dit is wat de consument namelijk zelf wil.. Korting, korting, voordeel, voordeel, spekkoper, spekkoper... En wat zijn we allemaal weer slim. Alsof de detailhandel op lucht draait.
+20

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2011, 20:52

RVV schreef:Luco dat komt omdat de detailhandel het spelletje speelt zoals de prijsbewuste NL centenzoekende consument graag wil.

Rico, dan zet ik het misschien verkeerd neer, tuurlijk heb je een bepaalde marge nodig om te leven en te blijven bestaan.
Als ik als consument iets koop dan is het logisch dat daar een marge op zit, maar als ik dan ineens een kvk nummer heb en dan de prijzen zie die ik dan ineens moet betalen (ook al koop ik dan dezelfde hoeveelheden), dan wordt die consument gewoon genaaid, en is die marge veel groter dan de percentages die jij noemt, daarom stond detailhandel ook tussen haakjes.
Marges hebben ook te maken, met lokatie, service en nog een heleboel factoren, maar dan blijft het vreemd dat een bedrijf hetzelfde artikel aan kan bieden voor 1.98 en hetzelfde soort bedrijf twee straten verderop er 7,98 voor moet hebben (zwelfde product, zelfde merk)
En ddit is dan maar 1 voorbeeldje.

Plaats reactie