Alledaagse ergernissen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Re: Alledaagse ergernissen

Bericht door Xave30 » 11 nov 2011, 11:27

Erg jij!

En als ze weggingen lachte je hen zeker uit. :lollerdelol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 nov 2011, 11:37

Richardt. schreef:Mensen die geen tempo maken bij het invoegen.
Ik ben een vrij nette rijder, maar onlangs maakte ik mee dat een vrouw in een Renault Scenic voor me met 60km/h aan het begin van de invoegstrook de snelweg opreed. Toen kon ik toch niet de verleiding weerstaan om gewoon tot 120 te versnellen op de invoegstrook en ruim vóór die persoon in te voegen... :bag:
Tristan schreef:Mensen die hun knipperlicht zien als vrijbrief om van rijbaan te veranderen/in te voegen. En dan boos worden als ik ze er niet tussen laat.

Ik heb geleerd pas je knipperlicht aan te doen als er ruimte is.
En dan vooral de mensen die van rijbaan wisselen om ruimte te maken voor de betreffende trage invoegers terwijl er volop ruimte is... :hammer:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2011, 11:40

Tristan schreef:Mensen die hun knipperlicht zien als vrijbrief om van rijbaan te veranderen/in te voegen. En dan boos worden als ik ze er niet tussen laat.

Dat verschilt nogal eens. Kennelijk van jaar tot jaar of misschien hangt het af van je rijlesboer. Ik heb namelijk geleerd om een richtingaanwijzer aan te zetten zodat mensen weten welke kant je op wilt, óók als er op het moment zelf geen ruimte is.

Vanwege al die verwarring ben ik maar BMW gaan rijden, dan hoef je helemaal geen richting meer aan te geven.

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2011, 11:42

LOL

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 nov 2011, 11:52

MartijnGizmo schreef:Ik ben een vrij nette rijder, maar onlangs maakte ik mee dat een vrouw in een Renault Scenic voor me met 60km/h aan het begin van de invoegstrook de snelweg opreed. Toen kon ik toch niet de verleiding weerstaan om gewoon tot 120 te versnellen op de invoegstrook en ruim vóór die persoon in te voegen... :bag:
Dat doe ik al jaren, sinds de vergrijzing is ingetreden. Niks om je voor te schamen. :df:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 nov 2011, 11:55

@Nutkees
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :roflol: :roflol:

Tim N

Bericht door Tim N » 11 nov 2011, 14:15

smiley schreef:
MartijnGizmo schreef:Ik ben een vrij nette rijder, maar onlangs maakte ik mee dat een vrouw in een Renault Scenic voor me met 60km/h aan het begin van de invoegstrook de snelweg opreed. Toen kon ik toch niet de verleiding weerstaan om gewoon tot 120 te versnellen op de invoegstrook en ruim vóór die persoon in te voegen... :bag:
Dat doe ik al jaren, sinds de vergrijzing is ingetreden. Niks om je voor te schamen. :df:
+1, al is het nu met de 115pk minder "erop en erover" dan met de 320pk van de Volvo

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 nov 2011, 15:20

Snipe schreef:

Dat verschilt nogal eens. Kennelijk van jaar tot jaar of misschien hangt het af van je rijlesboer. Ik heb namelijk geleerd om een richtingaanwijzer aan te zetten zodat mensen weten welke kant je op wilt, óók als er op het moment zelf geen ruimte is.

Vanwege al die verwarring ben ik maar BMW gaan rijden, dan hoef je helemaal geen richting meer aan te geven.
Bij een kruising is het logisch van tevoren aan te geven waar je naartoe wilt, maar op de snelweg zie je de richtingaanwijzer inderdaad te vaak misbruikt worden als invoegtool. Waardoor ik default begin te remmen als iemand achter een vrachtwagen hangende op de rechterbaan de knipperinstallatie aangooit :? .

Ontopic:
mensen die in het zwembad 5 meter voor het einde van het baantje in het ondiepere gedeelte gaan staan praten met 3 man waardoor je elk baantje er met een boogje omheen moet. Te-ring, ga in de kroeg zitten, of doe dat aan de rand van het bad.

mensen die bij het invoegen er tegenwoordig vanuit gaan dat de rechterbaan een baantje is opgeschoven zodat hun daar *veilig* met 90 kunnen invoegen. Misschien is d'r wel himmel geen ruimte links, ei! :blackeye:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 nov 2011, 15:30

Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 nov 2011, 15:36

MartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Keer ook meegemaakt. :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 nov 2011, 15:58

MartijnGizmo schreef:Thuis blijven om een pakketje aan te nemen en aan het eind van de dag ontdekken dat er een briefje in de bus zit met de melding dat je niet thuis was... :')
Hahahaha, herkenbaar! Sta je echt nét onder de douche &*^#@&^#&!

Nog een: met de chauffeur afspreken dat ze een half uur vooraf bellen als ze komen, vervolgens bellen ze je op als ze voor een dichte deur staan........ we spreken dat niet voor jan lul af! "15 minuten? Nee sorry dat duurt te lang, we maken wel een nieuwe afspraak". Twee keer deze week :/

michaelvg

Bericht door michaelvg » 11 nov 2011, 16:08

Op dit moment toch dat net een klant op het werk belt dat zijn spullen ''niet compleet zijn'' voor de 3e keer! :wtf:

Gelukkig heb ik voor het verzenden een collega foto's laten maken..

Op de weg : van die mensen die gaan zwaaien dat je zachter moet rijden als je al de snelheid rijd die er mag.. en alles wat hier bijna voorbij komt. :kotsen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 nov 2011, 16:22

Ouwe struiken (m/v) die om 9.30 meteen bijv. een batterijwissel moeten hebben in 2/3 horloges in één keer.
Duurt 'n half uur. zeg ik.
Geen boodschappen meer etc. Dus MOET HET METEEN. Daar staan ze op. Ze hebben WEINIGTIJD (Geen wonder ze zijn al 65 plus dus staan ze dichter bij de dood relatief dan een iemand van 30/40 ofzo)
Wat gestress dus.

Ga ik later naar de Appie om de boodschappen, zie ik ze daar in de supermarkt staan keuvelen met wat andere ouwe zemelaars onder het genot van 'n GRATIS bak Perla.....gvd fml.

Of die lui die alle boodschappen al hebben gedaan. Nog net een batterijwissel in 'n horloge. Duurt 15/20 minuten. En dat die klant dan gestresst zegt: Ik heb de parkeermeter aflopen op 15:55(en het is nu 15:45) en heb de boodschappen allemaal al gedaan, dit was de laatste.

Zadelen ze mij met hún probleem op. Ik heb wel eens pontificaal een klant 50 eurocent uit de kassa gegeven om in de parkeermeter te gooien. Zeikerds.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2011, 16:39

^ Het begint er natuurlijk mee dat je horloges met batterijen accepteert.

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2011, 16:47

Alledaagse ergernissen:Forumleden die iets te bijdehand zijn:
Snipe schreef:^ Het begint er natuurlijk mee dat je horloges met batterijen accepteert.
Flauwekul natuurlijk Perry.
Ik verkoop gewoon 90% horloges met batterijen, geen spijkers op laag water gaan zoeken.

Ik meld wat voorvallen die erg duidelijk zijn, het gaat om de mentaliteit van bepaalde mensen.
Niet dat het in het begin aan mij/ons ligt. No way José.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 16:49

@Kees... wat ben jij erg :mrgreen:

waar ik me wel eens aan stoor zijn die mensen, die met hun auto op de linkerbaan gaan staan van de dubbel bij de verkeerslichten,
en dan vervolgens zo tergend traag wegrijden op hun dooie gemak bij dat stoplicht, dat ze alsnog achteraan moeten sluiten en jij dus ook :devil:
Sluit dan meteen rechts aan klojo's :beam:

of bv al 4x naar rechts konden waar de baan na de dubbele stoplichten van 2 naar 1 gaan, maar bv zien dat er een snelle auto achter hun rijd en zij dan pas aan het einde net voor verdrijvingsvlak naar rechts gaan terwijl als ze dat normaal deden zodra het kon ik of die ander er wel 4x voorbij konden zonder dat iemand er last van zou hebben.

denk voor velen herkenbaar :D

RVV

Bericht door RVV » 11 nov 2011, 16:55

Robin schreef:Alledaagse ergernissen:Forumleden die iets te bijdehand zijn:
Snipe schreef:^ Het begint er natuurlijk mee dat je horloges met batterijen accepteert.
Ik verkoop gewoon 90% horloges met batterijen, geen spijkers op laag water gaan zoeken.

Ik meld wat voorvallen die erg duidelijk zijn, het gaat om de mentaliteit van bepaalde mensen.

Ik zou dan met een systeem werken, vandaag brengen morgen halen.

Service kost tijd, tijd moet je inplannen.. zo werkt het bij bij de (BMW)dealer ook.

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2011, 16:59

RVV schreef:

Ik zou dan met een systeem werken, vandaag brengen morgen halen.

Service kost tijd, tijd moet je inplannen.. zo werkt het bij bij de (BMW)dealer ook.
Zo heb ik ook wel gedacht, maar daarvoor is dat soort reparaties net te 'makkelijk' en 'kort'. Dus we schipperen met: Het duurt 'n half uur(geef ons aub de tijd please)
Maar een bepaald slag volk maakt 'misbruik' van die service. Merendeel gaat gelukkig goed, maar dagelijks heb ik dit wel 1/2 keer.

We zetten gemiddeld dagelijks 25 batterijen. En 1 dag duurt te lang. Vandaar dus de half uur service(of sneller ook als 't rustig is, tot zelfs wacht u maar even, 5 minuten)

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2011, 17:01

Maar hey, er zijn nog meer alledaagse ergernissen, ik wilde het hier alleen even melden, geen discussie starten.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 nov 2011, 17:07

:mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2011, 17:21

@Nutkees, prachtig :wave:

Als je in 'n winkel(hebt ge)werkt, krijg je dit soort anecdotes al gauw, voor 'n buitenstaander vaak iets minder makkelijk te begrijpen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 nov 2011, 17:31

Robin schreef: Ik verkoop gewoon 90% horloges met batterijen, geen spijkers op laag water gaan zoeken.

Grappig wat klanten verwachten voor zo'n minimaal bedrag. Ik dankte god op m'n blote knietjes toen ik hoorde dat zo'n irritant klusje zo goedkoop was.

Fernando

Bericht door Fernando » 11 nov 2011, 18:59

Nog zo een, loop je zaterdagmiddag in de stad waarbij de mensenmassa gewoon aan de rechterkant van de winkelstraat loopt heb je van die figuren die schijnbaar "gedwongen" worden om er dwars doorheen te moeten lopen waarbij ze jou nog geërgerd aankijken als je te laat opzij stapt..... :stom:

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 nov 2011, 19:03

Fernando schreef:Nog zo een, loop je zaterdagmiddag in de stad waarbij de mensenmassa gewoon aan de rechterkant van de winkelstraat loopt heb je van die figuren die schijnbaar "gedwongen" worden om er dwars doorheen te moeten lopen waarbij ze jou nog geërgerd aankijken als je te laat opzij stapt..... :stom:
LOL.

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 11 nov 2011, 20:57

Fernando schreef:Nog zo een, loop je zaterdagmiddag in de stad waarbij de mensenmassa gewoon aan de rechterkant van de winkelstraat loopt heb je van die figuren die schijnbaar "gedwongen" worden om er dwars doorheen te moeten lopen waarbij ze jou nog geërgerd aankijken als je te laat opzij stapt..... :stom:
die moet je gewoon een elleboog stoot geven werkt altyd :D

Plaats reactie