DSC wordt Benelux-competitie - of toch niet?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Re: DSC wordt Benelux-competitie - of toch niet?

Bericht door Luco » 10 nov 2011, 22:47

Dutch schreef:Ik ben de rust zelve hoor, Robin. :mrgreen:

Ik denk ook, waar gaat dit over? Eén zinnetje dat niet eens in het nieuwsbericht staat en de zaak ook nog prima samenvat en opeens is snipe een stemmingmaker die zum kotzen is. Tja, dan klim ik toch wel even in de pen.

Nogmaals ik geef alleen maar aan in mijn eerste post dat de zin niet waar is, vervolgens wringt die zich in allerlei bochten en geeft halve antwoorden, ja dat vin ik zum :kotsen: :kotsen: :kotsen:
Zeker gezien wat er altijd geroepen is, maar schijnbaar maakt dat allemaal niks meer uit, integriteit in de berichtgeving is iig ver te zoeken.

JP

Bericht door JP » 10 nov 2011, 22:50

Robin Hartog schreef:Jerry!! Jerry!! Jerry!!
Lekker !

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 nov 2011, 22:53

JP schreef:
Robin Hartog schreef:Jerry!! Jerry!! Jerry!!
Lekker !

Afbeelding
Afbeelding

:love:

Dutch

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 22:55

Leg dan eerst eens uit wat er onwaar is en oneerlijk (tegenover wie?) aan die eerste zin, Luco. Ik vind er niets mis mee en stemmingmakend is hij al helemaal niet.

En als ik dat vind, dan hoef ik ook niet op je voorbeeld in te gaan, want je voorbeeld gaat in dit geval dan niet op.

Daarna wringt snipe zich helemaal niet in bochten, hij legt netjes uit hoe het komt. Ik snap 't in ieder geval van A tot Z.

Dus laten we eerst eens kijken waarom bij jou de maaltijd naar boven komt.

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2011, 23:05

Dat heb ik al drie keer uitgelegd, maar blijkbaar wil je het niet begrijpen :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 23:13

Je hebt drie keer (of zelfs vaker) gezegd dat die zin niet waar is of niet klopt, maar niet waarom. Waarom is hij niet waar? En tegenover wie is hij oneerlijk? Ook dat heb je nog niet gezegd.

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2011, 23:15

Lezen dutch, de eerste zin is gewoon niet waar en is pure stemmingmakerij, net als de titel van het persbericht, zolang jij geen antwoorden geeft op mijn vragen, waarom zou ik dan 4 keer antwoord op jouw vraag moeten geven?

Dutch

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 23:19

Ja, dat lees ik steeds. 'Die eerste zin is gewoon niet waar'. Mag ik 'gewoon niet waar' zonder enige uitleg een nogal zwakke vorm van kritiek vinden? Mag ik daarom vragen wat er dan niet waar aan is?

Dutch

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 23:23

O, als ik je daar een plezier mee doe:
Luco schreef:Is hetzelfde als df een circuitdag organiseert en er 1 auto is met schade en ik bv op alle forums een post begin met: Veel schade op df circuitdag
Ja, dit zou stemmingmakerij zijn.

Maar ik zie totaal de analogie niet met dit geval. Vertel me waar in dat ene zinnetje de stemmingmakerij zit en dan hebben we 't ergens over.

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2011, 23:26

Dutch in het persbericht van de dsc staat iets heel anders dan de eerste zin van dit draadje, simpeler kan ik het niet uitleggen, nergens in het persbericht staat dat de dsc een benelux kampioenschap gaat organiseren.

Dus nogmaals is het pure interpretatie en het wordt zo neergezet dat het stemmingmakerij is.

Maar zolang jij geen antwoord geeft op mijn voorbeeld laat ik het hierbij, ik vind het iig journalistiek van telegraaf niveau, gefeliciteerd :thumbup:

Ow en waarom is mijn zin dan stemmingmakerij en de zin in dit topic niet?
omdat het over df gaat is het stemmingmakerij
maar als het over een of andere organisator gaat is het geen stemmingmakerij?

Dutch

Bericht door Dutch » 10 nov 2011, 23:59

Ik geef hier recht boven antwoord op je voorbeeld. En natuurlijk vind ik het geen stemmingmakerij omdat het dan over DF gaat, wat denk je nou. Je moet niet overal kwade wil achter zoeken, hoor, dat is niet gezond voor je.

Ik zie alleen de stemmingmakerij in dit geval niet.

Goed, je valt dus over het woord 'competitie', begrijp ik dat goed? Dat had snipe volgens jou niet zo moeten noemen. Maar wat is er erg of kwetsend aan het feit dat de DSC al en dan niet een Benelux-competitie zou zijn? (Wat het in feite al is, kijkend naar de bestaande kalender en de deelnemers.) 'Competitie' is bovendien geen formele term. 'Benelux-competitie' wil helemaal niet meteen zeggen dat het een kampioenschap onder auspiciën van drie bonden wordt.

Feit is wel dat de DSC in zijn persbericht de volgende zin zet: "Na overleg met de drie autosportbonden in de Benelux, de KNAF, RACB en ACL is er voor 2012 besloten onder het Benelux zonereglement de wedstrijden te verrijden." Waarom zet je die zin erin als het toch niets uitmaakt en alles bij het oude blijft?

Precies op die zin reageren de Belgen dan ook, als door een wesp gestoken. Dan is het toch niet zo gek om het conflict tussen DSC en RACB samen te vatten met de zinnen die snipe gebruikt? Dat is geen stemming maken, maar kernachtig samenvatten van de elementen uit beide persberichten die tot het misverstand hebben geleid. In het geheel geen Telegraaf-journalistiek dus. Geloof me, ik herken Telegraaf-journalistiek meteen als ik 't zie.

En nogmaals, de DSC komt juist vrij goed uit het bericht naar voren, ook door de kans die snipe ze geeft om het nog eens goed uit te leggen. Dus het 'oneerlijke' zie ik ook niet zo.

Maar goed, morgen weer een dag...

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 10:08

Dutch, ik doe nog een poging :D

De eerste zin klopt dus niet, want in het persbericht staat heel wat anders, dat geeft Snipe ook toe in zijn eerste post, de belgen hebben het zo wel geinterpreteerd en die interpretatie wordt opgeschreven als het persbericht van de dsc, dat klopt dus niet.

En deze zin zet nou juist de toon, en ik vind dat dus stemmingmakerij, daarna kan je in het stuk dan wel positief zijn, maar die eerste zin blijft veel meer hangen, de eerste indruk he.

Waarom is dit dan geen stemmingmakerij en mijn voorbeeld wel, ik zet toch ook alleen een pakkende oneliner neer die ook waar is.

Lees het citaat over het zonereglement maar even, misshien dat je dan begrijpt waarom men dat wil, het is dan gewoon eenvoudiger om in belgie een wedstrijd te organiseren en het komt op de fia kalender wat misschien weer meer deelnemers trekt, heeft niks met regels te maken.

Ook dat is niet gecheckt en er wordt plompverloren zonder ook maar enige controle iets neergezet, dat stoort me, dat moeten ze eens over df doen, dan is de wereld te klein, beetje selectief vind je niet.

Als jij dit geen telegraafjournalistiek vind is prima, ikke wel, en als dit is waar df voor staat vind ik het diep en diep triest.

Dutch

Bericht door Dutch » 11 nov 2011, 10:56

'Heel wat anders', dat is nogal wat. Je noemt het zelf een interpretatieverschil. Een interpretatieverschil is ietsje subtieler dan 'heel wat anders'.

Dat interpretatieverschil zit 'm inderdaad in de uitleg van het zonereglement. Dat het niks met het DSC-reglement als zodanig te maken heeft, hoef je me niet uit te leggen. Het zorgt er alleen maar voor dat je makkelijker en meer races kunt organiseren in omliggende landen. Maar in datzelfde reglement staat ook (zie je quote) dat je je kampioenschap 'Benelux' mag noemen na overlegging van een vergoeding aan de drie bonden, net zoals destijds Opel Lotus Benelux of Formule Renault Benelux. Ook dat maakt deel uit van het Benelux-zonereglement.

In het DSC-persbericht staat: we gaan in 2012 volgens het Benelux-zonereglement rijden, na overleg met de drie bonden.

Met het oog op bovenstaande aspecten uit het zonereglement lijkt me niks mis met de samenvattende zin van snipe. Er is niks suggestiefs aan en het zet de DSC totaal niet in een verkeerd daglicht.

In het RACB-persbericht staat: daar weten wij niks van.

Bij navraag bij de DSC blijkt dan pas dat het stukje uit het zonereglement over jezelf 'Benelux' noemen voor de DSC niet opgaat en dat ze die naamswijziging niet hebben aangevraagd. Zaak opgehelderd.

En nogmaals: je richt je kritiek op een forumpost die juist de aandacht wil vestigen op dat meningsverschil tussen de twee. Dan vat je met die twee zinnen de kwestie prima samen. Een forumpost is geen nieuwsbericht, maar zelfs naar journalistieke maatstaven voldoet hij prima. Mensen die rechtstreeks vanaf de homepage op het bericht klikken, weten niet eens waar je het over hebt.

Je reageert in mijn ogen dus volkomen overtrokken.

Maar we moeten het inderdaad maar hierbij laten. Ik ga mijn Telegraaf wel weer lezen, jij veel plezier met je NRC Handelsblad. Of moeten we ruilen? Als ik zie hoe makkelijk je grote woorden ('diep en diep triest') kiest om niks, dan voel jij je waarschijnlijk meer bij de Telegraaf thuis dan ik.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 11:38

Is goed hoor dutch, eens kijken als er eens ergens anders zon soort oneliner opduikt over DF, kijken hoe je dan reageert :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 11 nov 2011, 11:49

Over DF kan ik heel wat hebben hoor. Ik ben er niet mee getrouwd. :wink:

En mocht 't een keer terecht zijn, dan ben ik de eerste om dat toe te geven.

Ben jij trouwens niet benieuwd wat die Belgen nu gaan doen? Ook in die andere post van jou lijken 't me behoorlijk onberekenbare types. Dit is natuurlijk ook vrij raar: meteen de zaak op straat uitvechten via een persbericht in plaats van eerst even te bellen met V-Max wat ze nou precies bedoelen.

Of zou er kort geleden een nieuwe man aan het roer zijn gekomen, die alles strikt volgens het boekje wil doen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 nov 2011, 11:50

Lucco waar ga jij nou eigenlijk helemaal te keer over joh, lees je berichtjes nog eens even terug met als die smiley`s je lijkt wel een groot klein kind zeg, heb je niks te doen of zo.
Zou het nou nog iets er belangrijk zijn maar wel hebben over een race klasses die misschien samen gaan.
En dan nog dat stukje over dat het geschrevene van een bedenkelijk nivo zou zijn, nou in het verleden heb ik zat berichten van jou gelezen die van nog een lager nivo zijn.
Ik kan me overigens helemaal vinden in de antwoorden van Dutch.
Mocht je alles nou van zo`n laag nivo vinden dan moet je hier op het forum gewoon maar niet meer posten, dan heb je er ook geen last of ergenis meer van.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 11:55

Dutch schreef:Over DF kan ik heel wat hebben hoor. Ik ben er niet mee getrouwd. :wink:

En mocht 't een keer terecht zijn, dan ben ik de eerste om dat toe te geven.

Ben jij trouwens niet benieuwd wat die Belgen nu gaan doen? Ook in die andere post van jou lijken 't me behoorlijk onberekenbare types. Dit is natuurlijk ook vrij raar: meteen de zaak op straat uitvechten via een persbericht in plaats van eerst even te bellen met V-Max wat ze nou precies bedoelen.

Of zou er kort geleden een nieuwe man aan het roer zijn gekomen, die alles strikt volgens het boekje wil doen?
Daar zijn we het over eens, ja die belgen, raar volk, met de 24 uur ook al op het laatste moment vervelend doen.
Wat ik begrepen heb is dat ze alles in eigen hand willen houden en ze eigenlijk een beetje pissed zijn dat dick het beter voor elkaar heeft.
Tevens willen ze eigenlijk alleen hun best doen voor spa en hangt zolder er een beetje bij, erg raar allemaal.

@Hans, ik post niet namens een bedrijf, dat vind ik even wat anders, maar volgens mij is daar een forum voor.
Ik ben en blijf het niet eens met wat er als eerste zin geschreven wordt, volgens mij mag dat hier nog steeds.

zen

Bericht door zen » 11 nov 2011, 12:24

Zielige reacties Luco over een nieuwsbericht waar niks mis mee is. Er zitten een paar schroefjes los in je bovenkamer.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 13:05

zen schreef:Zielige reacties Luco over een nieuwsbericht waar niks mis mee is. Er zitten een paar schroefjes los in je bovenkamer.
Hee een nieuwe, zou me niks verbazen als het een bekende is die niet onder eigen naam durft te posten.
Over zielig gesproken :clap:

Dutch

Bericht door Dutch » 11 nov 2011, 13:21

Luco schreef:Hee een nieuwe
Ja, dat viel mij ook al op. Tja, beetje jammer inderdaad.

zen

Bericht door zen » 11 nov 2011, 13:24

Nieuw? Kijk eens naar mijn registratiedatum (al post ik niet actief), ik zit heel wat jaartjes langer op dit forum als jij (hele feest van je ban en wederkeer wel mee gekregen). Je bent wel een op en top azijndrinker.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 13:25

Ach ja, waarom zou je het ook altijd met elkaar eens moeten zijn, ik stoor me er aan, zo zit ik in elkaar, een ander stoort zich misschien aan dingen waarvan ik denk, man wat maak je je druk.
Dat is nu eenmaal zo in het leven, als we allemaal hetzelfde dachten werd het erg saai.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 13:27

zen schreef:Nieuw? Kijk eens naar mijn registratiedatum (al post ik niet actief), ik zit heel wat jaartjes langer op dit forum als jij (hele feest van je ban en wederkeer wel mee gekregen). Je bent wel een op en top azijndrinker.
Fijn dat jij me zo goed kent, ook aangenaam, overigens zegt een registratiedatum niks, misschien ben ik ook wel onder tien aliassen geregistreerd zonder dat ik ermee post.

zen

Bericht door zen » 11 nov 2011, 13:57

Ik ken je niet. Maar hoe jij te keer gaat in dit topic over dat artikel is gewoon ongepast.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2011, 14:28

zen schreef:Ik ken je niet. Maar hoe jij te keer gaat in dit topic over dat artikel is gewoon ongepast.
Dat mag jij vinden, net als dat ik de eerste zin nog steeds niet vind kloppen, en dus naar mijn mening stemmingmakerij is.

Plaats reactie