Door een automobiel overschot was het inmiddels zo ver gekomen dus zodoende ontving ik ca 1,5 week geleden een mail of ik nog interesse had in de auto. Afgelopen zaterdag wezen proefrijden met Rens en duidelijk was dat de techniek (voor zover je dat kunt zien en voelen) prima in orde was, maar dat hij nog wel wat gebruikssporen heeft aan de buitenkant. Was nog in dubio, maar aangezien plaatwerk voor een e34 goedkoop te bemachtigen is, toch besloten om de auto te kopen. Het is in ieder geval een niet alledaagse verschijning op de Ring

De auto is in de afgelopen 2 jaar door beide vorige eigenaren omgebouwd tot een circuit-auto. In die twee jaar heeft de auto ca. 5.000 km gereden waarvan slechts maximaal 1.000 km op het circuit. Oftewel: de auto is technisch nog zeer fris.
Motorisch & aandrijving:
Aagenpast 535-blok
volledige koprevisie
nieuwe kleppen
nieuwe geleiders
zittingen gefreesd
distributie vervangen inclusief spanners
scherpere Schrick nokkenas
lichtgewicht enkel massa vliegwiel
Hartge spaghetti spruitstuk
custom chip à 248 pk op de rollenbank
kortere 3.91 overbrenging
40% sper dmv speciaal BMW hoekstuk
op maat gemaakt uilaatsysteen
Onderstel:
Intrax 1K2 onderstel, zeer duur maar ook zeer goed
Ingelaste camber/casterplaten
Stevigere stalen draagarmen
Geometrie voorwielophanging aangepast
zwarte powerflex rondom
draadeinden op de wielnaven
Banden/remmen:
M5 3.8 remmerij rondom met Carbon Loraine RC06 blokken
stalen remleidingen
Nieuwe Yokohama Advan semi’s 225/40/18 semi’s voor
Bridgestone Potenza 245/40/18 achter
Set velgen met driftbanden
Set velgen met slicks
Interieur/exterieur:
Biesheuvel rolkooi
lichtgewicht polyester motorkap met vier aerocatch-sluitingen
Sparco Corsa bestuurdersstoel met 5 punts 3” Sabelt gordels
Goedkope bijrijdersstoel met met 5 punts 3” Sabelt gordels
QSP stuur
Trekhaak
Morgen ga ik hem ophalen en de planning is om hem volgende week al uit te laten op de Ring. Vervolgens is mijn doel om er net zo hard mee rond te gaan rijden als de vorige eigenaar en dat vergt nog wel wat oefening. Wil o.a. op Papenburg wat gaan oefenen.
De vorige eigenaar heeft hem de bijnaam verhuiswagen gegeven dus die blijf ik ook maar hanteren.