Let the brainwashing begin...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 12:00

Damir Vukovic schreef:Geweldig die kortzichtigheid hier..ik heb zelf helemaal niets met het milieu, een auto die 1 op 4 loopt, maar de Pavlov reacties op dit soort onderwerpen blijven gewoon super vermaak.
'Ik heb zelf helemaal niets met het milieu'
Als dat niet kortzichtig is... Wat denk je dat je inademt?
Dat komt niet uit een potje hoor... :roll:

Maar verder ben ik toch blij dat we je vermaken 8)

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 08 mar 2007, 13:35

Ach die stelling mocht best iets genuanceerder, maar dan wordt je gelijk de groenlinks hoek in gedrukt. Die auto rijdt een minimaal aantal km's per jaar en is al een paar decennia oud [trekt geitenwollen sokken aan].

Maar je laat het woord hypocriet vaak vallen..in dat opzicht een aantal vragen..puur gebaseerd op de logica achter je stellingen (want zoals gezegd interesseert de rest me niet genoeg om me erin te verdiepen).
Wim te Riet schreef: En ik kan niet tegen paniekzaaierij, want dat is het.
Leuke stelling..twee puntjes:
Waar heerst er precies paniek momenteel? Wat versta je onder paniek.
Je stelling impliceert dat er geen reden is tot paniek: op basis van wat voor informatie kom je tot die conclusie..welke wetenschappelijke artiekelen kun je noemen die je stelling onderbouwen. Heb je uberhaupt ooit de betreffende vakliteratuur doorgelicht?

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 15:09

Damir Vukovic schreef:Ach die stelling mocht best iets genuanceerder, maar dan wordt je gelijk de groenlinks hoek in gedrukt. Die auto rijdt een minimaal aantal km's per jaar en is al een paar decennia oud [trekt geitenwollen sokken aan].
Ik ben ook niet roomser dan de paus hoor. Rij zelf in een oud gebakje.
Enige milieuvriendelijke is dat er voor mij geen nieuwe gebouwd hoeft te worden ;)
Damir Vukovic schreef:Maar je laat het woord hypocriet vaak vallen..in dat opzicht een aantal vragen..puur gebaseerd op de logica achter je stellingen (want zoals gezegd interesseert de rest me niet genoeg om me erin te verdiepen).
Wim te Riet schreef: En ik kan niet tegen paniekzaaierij, want dat is het.
Leuke stelling..twee puntjes:
Waar heerst er precies paniek momenteel? Wat versta je onder paniek.
Je stelling impliceert dat er geen reden is tot paniek: op basis van wat voor informatie kom je tot die conclusie..welke wetenschappelijke artiekelen kun je noemen die je stelling onderbouwen. Heb je uberhaupt ooit de betreffende vakliteratuur doorgelicht?
OK, allereerst heeft dat niet zoveel met hypocriet te maken IMO.

Helaas geen wetenschappelijke artikelen, maar je wordt de laatste tijd toch doodgegooid met waarschuwingen dat als we NU niet ingrijpen ons klimaat om zeep helpen met alle gevolgen van dien. Dat is op zich misschien wel zo, maar kom op zeg: moet dat nu op die manier?
Ik denk dat wanneer je de mensen aanspreekt op hun portemonnee, dat veel meer effect sorteert. En dan bedoel ik niet met subsidies, maar met concrete rekenvoorbeelden. Doe je dit (bijv. spaarlampen of LED's gebruiken), of laat je dat (bijv. licht achter je kont aan laten), dan bespaart je dat € xxx,-. Goede, heldere voorlichting. Dat dringt misschien wat minder snel tot de mensen door, maar komt wel geloofwaardiger over.
Ik hou namelijk niet zo van bangmakerij. We zijn per slot van rekening geen kleine kinderen meer (onze betuttelende regering lijkt daar overigens anders over te denken).
Laten we paniekzaaierij dan maar vervangen door 'bangmakerij', is misschien beter.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 08 mar 2007, 16:26

OK, allereerst heeft dat niet zoveel met hypocriet te maken IMO.
Je hebt helemaal gelijk..eigenlijk stond dat er ivm met een heel ander verhaal dat ik later geschrapt heb.. Ging erover dat je volgens mij niet roomser dan de paus hoeft te zijn om problemen te signaleren en om vervolgens te proberen er in groepsverband wat aan te doen. Als je de hardliners hier moet geloven moet je voordat je iets voorstelt eerst je hele leven op een hutje op de hei CO2 neutraal hebben gewoond.
[/quote]

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 16:42

Ik ben ook geen geitenwollensok, maar geloof wel dat alle beetjes helpen.
Zo fiets ik naar mijn werk (maar dat doe ik ook omdat dat gewoon veel geld scheelt en korte afstanden ruk zijn voor de motor), laat de kraan niet lopen tijdens het tanden poetsen, doe het licht achter mijn kont uit en draai een uur voor het slapengaan de thermostaat wat lager (nog geen thermostaat met tijdklok).

Grappig, eerst lijk je lijnrecht tegenover elkaar te staan om er vervolgens achter te komen dat je het toch redelijk met elkaar eens bent :)

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2007, 17:38

Ja lekker ons druk maken met 16 miljoen man in een land dat overkomt met een pukkel op wereldschaal.

Ik heb liever dat die 1 miljard indiërs en 1,2 miljard chinezen zich druk maken over het mijö..

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 18:17

Rico v Velzen schreef:Ja lekker ons druk maken met 16 miljoen man in een land dat overkomt met een pukkel op wereldschaal.

Ik heb liever dat die 1 miljard indiërs en 1,2 miljard chinezen zich druk maken over het mijö..
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat zij de boel verzieken houdt nog niet in dat wij dat dan ook maar (weer) moeten gaan doen. Dan zijn we ineens weer terug waar we 30-40 jaar geleden waren.
Volgens mij kon er nog wel eens goed geld te verdienen zijn met het schoon maken van China en India, maar pas als de druk van de rest van de wereld groot genoeg wordt. Tot die tijd blijven ze lekker aanklooien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 mar 2007, 20:07

Terwijl de Europese Commissie haar ’onderdanen’ vandaag tijdens de belangrijke Europese top in Brussel oproept de kachel lager te zetten, meer te fietsen en spaarlampen te installeren, rijdt voorzitter José Manuel Barroso zelf rond in een brandstofverslindende Volkswagen Touareg. „Ik pretendeer niet een voorbeeld te zijn”, zegt de Portugees daar zelf over.

Zijn houding lijkt op die van Amerikaanse ex-vicepresident en ’klimaatgoeroe’ Al Gore, die de wereld rondreist met zijn onheilspellende boodschap maar op zijn privédomein ruim twintig keer zoveel stroom verbruikt als de gemiddelde Amerikaan. Barroso zegt te geloven in „de vrijheid van de burger”, zolang deze binnen de wettelijke grenzen van de EU valt. „Een moralistische aanpak past niet bij mij. Ik zie niets in een ’bewijs van goed gedrag’ voor iedere Europeaan.”

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 mar 2007, 20:09

Goeie instelling :?

Sukkel.

RVV

Bericht door RVV » 08 mar 2007, 20:11

Klopt Wim wij hoeven het niet erger te maken dan nodig is. Maar in mijn ogen schieten heel veel dingen door. Iedereen kan wel handvol dingen opnomen in zijn direkte omgeving waar je je zwaar afvraagt waar zit de winst ?

1 ding weet ik wel het is gewoon keiharde bussines geworden. Onder het mom van jullie bloeden nu even maar straks gaat de wereld de goeie kant op, maar wel met een aantal partijen die zwaar de zakken aan het vullen zijn.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 08 mar 2007, 20:12

Ben wel benieuwd naar wat het punt is van Wouter en de concrete punten van Rico (dingen in omgeving).

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 20:24

Rico v Velzen schreef:Klopt Wim wij hoeven het niet erger te maken dan nodig is. Maar in mijn ogen schieten heel veel dingen door. Iedereen kan wel handvol dingen opnomen in zijn direkte omgeving waar je je zwaar afvraagt waar zit de winst ?
Dat ben ik helemaal met je eens. Er worden te vaak draconische maatregelen getroffen. Zowel op het gebied van het milieu (volksverlakkerij) of de veiligheid (betutteling). Of het met het milieu of met de veiligheid te maken heeft weet ik niet, maar hier in het buitengebied zijn inmiddels alle wegen 60 km/u wegen geworden. Keurig voorzien van bijbehorende drempels. WTF?
Rico v Velzen schreef:1 ding weet ik wel het is gewoon keiharde bussines geworden. Onder het mom van jullie bloeden nu even maar straks gaat de wereld de goeie kant op, maar wel met een aantal partijen die zwaar de zakken aan het vullen zijn.
Dat is het Youp van het Hek verschijnsel: links lullen, rechts vullen.
Ook hier zou IMO eerlijke voorlichting i.p.v. bangmakerij veel ellende en onnodige geldverspilling voorkomen.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 mar 2007, 20:30

Damir Vukovic schreef:Ben wel benieuwd naar wat het punt is van Wouter en de concrete punten van Rico (dingen in omgeving).
Wat mijn punt is?

Onder andere de dubbele moraal van de hogere heren in dit geval. Milieubewustheid en groene gevoelens zijn allemaal heel belangrijk maar wel zolang het ons eigen persoonlijke situatie niet teveel aantast. Geen mens geeft z'n eigen luxepositie graag op vanwege 'groene' redenen. Ik zet ook niet de kachel 2 graden kouder en doe een dikkere trui aan in mijn eigen huis. Ik hou van enige luxe en comfort en uiteindelijk gaat bijna iedereen toch voor het eigen gerief. Wouter Bos als integratie-liefhebber woont ook niet naast de familie Abdul... ik bedoel maar.

De hoge heren zijn wat dat betreft vrijwel allemaal precies éénder. Barosso die in een brandstofslurpende SUV rondrijdt maar wel het groene evangelie predikt, Al Gore die op een immens energieslurpend landgoed woont en prins Charles die met een man of 8 in een verder lege 747 naar New York vliegt vanwege één of andere milieuconferentie...

Dan nog al die Hollywood-acteurs die massaal een Prius aanschaffen, dit alles uiteraard voor het imago. Anders hadden ze die Porsches, Ferrari's en Hummers die ze erbij hebben echt wel weggedaan...

Het is allemaal zo dubbel. Het doet me zelfs denken aan 9-11. Door het zaaien van angst (het einde van ons klimaat en onze leefwereld nadert!) kun je heel wat drastische maatregelen erdoorheen krijgen. Ik moet er in ieder geval weinig van hebben, die groene propaganda.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 20:33

Amen. Dat is exact wat ik bedoel met 'hypocriet' en 'bangmakerij'

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2007, 20:39

Mooi dat we het allemaal grotendeels eens zijn :)

[moderator-mode aan]
Wat ik wel even kwijt wil (deze keer als mod) is dat dit geen plek is voor 'zware' discussies over milieu en politiek. Er is nu niks aan de hand, maar we willen niet dat het hier straks vol staat met dat soort topics. Discussies vol met lange posts en het weerleggen van andermans standpunt kan leuk zijn, maar DF is niet echt de plek daarvoor. Er zijn genoeg andere sites met dat soort actualiteiten waar je dergelijke discussies aan kunt gaan. Samenvattend: we zien liever dat jullie de database vullen met de leuke dingen des levens :)

Dit is niet als kritiek op de huidige posters, maar even een korte mededeling tussendoor. We willen namelijk niet topics op een lompe manier dichtgooien.

OK, bedankt voor de aandacht, dat wassie weer ;)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 21:05

OK Tom. Point taken.
Dit soort milieu-ongein tast de driving-fun aan, dus het leek me toch genoeg on topic om in de categorie 'Off topic' te passen.
Op Pistonheads waar ik veel vertoef (onder de nick 'Klassiekerrally') is dat vrij normaal...

Maar goed, ik denk dat we er ook wel uit zijn inmiddels. ;)

Terug naar de benzine-gesprekken! 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mar 2007, 21:24

Rico v Velzen schreef:Klopt Wim wij hoeven het niet erger te maken dan nodig is. Maar in mijn ogen schieten heel veel dingen door. Iedereen kan wel handvol dingen opnomen in zijn direkte omgeving waar je je zwaar afvraagt waar zit de winst ?

1 ding weet ik wel het is gewoon keiharde bussines geworden. Onder het mom van jullie bloeden nu even maar straks gaat de wereld de goeie kant op, maar wel met een aantal partijen die zwaar de zakken aan het vullen zijn.
Er wordt echt mega geld verdiend aan de welig tierende onozelheid, zeg maar gerust domheid. Allemaal graag in de pocket om zogenaamd het milieu te redden, met plezier doen ze het, werkelijk te dom om voor de duvel te dansen.............................ik word er niet goed van..............

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mar 2007, 21:28

Romo slaat uw CO2 op, voor €3,-- per maand per KG CO2, geen gedoe, werk mee an het milieu, houd deze aarde schoon, doe uw burger plicht, Romo doet de rest............................................
U krijgt een officieel certificaat als U 1.000.000 KG gedoneerd heeft, met natuurlijk korting en airmiles.

Bank nr; 2443243531349

Zielig muziekje op de achtergrond......................................

Kom maar , kom maar ..........................................................

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2007, 21:41

Wim te Riet schreef:OK Tom. Point taken.
Dit soort milieu-ongein tast de driving-fun aan, dus het leek me toch genoeg on topic om in de categorie 'Off topic' te passen.
Op Pistonheads waar ik veel vertoef (onder de nick 'Klassiekerrally') is dat vrij normaal...

Maar goed, ik denk dat we er ook wel uit zijn inmiddels. ;)

Terug naar de benzine-gesprekken! 8)
Dit topic is prima hoor, mag hier gerust verder gaan, maar we willen wel even ons standpunt mbt dit soort topics duidelijk hebben. Zodra discussies uit de hand lopen kan het nog wel eens fel erop gaan (is hier nu absoluut niet het geval!). Maar dat is wel een grens zegmaar, vanaf daar vinden we dat er andere (lees: betere) plekken voor zijn. Af en toe discussies over het dagelijks leven is prima, maar het moet niet te zwaar/fel/hard worden. Net als IRL krijg je met dat soort zaken toch niet iedereen op één lijn.
Maar genoeg hierover, punt is duidelijk denk ik :)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 21:41

romo schreef:Kom maar , kom maar ..........................................................
O jee, Winterswijk was een bolwerk van zulk soort oplichters...
Niet bestaande bossen in Zuid Amerika verkopen. Die firma heette Hoquwin of zo.
Is op Radar geweest geloof ik.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 21:45

Tom schreef:Dit topic is prima hoor, mag hier gerust verder gaan, maar we willen wel even ons standpunt mbt dit soort topics duidelijk hebben. Zodra discussies uit de hand lopen kan het nog wel eens fel erop gaan (is hier nu absoluut niet het geval!). Maar dat is wel een grens zegmaar, vanaf daar vinden we dat er andere (lees: betere) plekken voor zijn. Af en toe discussies over het dagelijks leven is prima, maar het moet niet te zwaar/fel/hard worden. Net als IRL krijg je met dat soort zaken toch niet iedereen op één lijn.
Maar genoeg hierover, punt is duidelijk denk ik :)
Yup. Helemaal. Maar eerlijk gezegd denk ik dat zulk soort dingen zichzelf grotendeels regelen. Uiteraard zal het een keer voorkomen dat je als moderator in moet grijpen, maar dat is op elk forum wel eens nodig.

We zullen 't gezellig houden. Tot nu toe bevalt 't me hier heel erg goed :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 08 mar 2007, 22:36

Tom schreef:Mooi dat we het allemaal grotendeels eens zijn :)

[moderator-mode aan]
Wat ik wel even kwijt wil (deze keer als mod) is dat dit geen plek is voor 'zware' discussies over milieu en politiek. Er is nu niks aan de hand, maar we willen niet dat het hier straks vol staat met dat soort topics. Discussies vol met lange posts en het weerleggen van andermans standpunt kan leuk zijn, maar DF is niet echt de plek daarvoor. Er zijn genoeg andere sites met dat soort actualiteiten waar je dergelijke discussies aan kunt gaan. Samenvattend: we zien liever dat jullie de database vullen met de leuke dingen des levens :)

Dit is niet als kritiek op de huidige posters, maar even een korte mededeling tussendoor. We willen namelijk niet topics op een lompe manier dichtgooien.

OK, bedankt voor de aandacht, dat wassie weer ;)
Mee eens. We willen hier ook geen GoT achtige dictatuur met 10.000 FAQ's en huisregels. :twisted:

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2007, 22:38

Kijk uit he, lopen hier teveel GoT-ers rond :wink:
Nee GoT is een heel ander verhaal, dat forum is zo groot, dan moet je wel, en eigenlijk werkt het daar perfect. Maar zolang het niet nodig is, moet je het niet doen :)

Maare, weer ontopic ;)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 08 mar 2007, 22:45

Eh... GoT? Wasda? En wil ik dat wel weten? ;)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 mar 2007, 22:50

gathering.tweakers.net ;)

Gotters hier ja? :roll:
Nooit geweten. :lol:

Ik denk dat de doelgroep van beide fora ook te zeer verschilt om de manier van modereren te kunnen vergelijken.

Oh ja, het milieu.
Ik ben petrolhead, maar juist ook heel erg voor het milieu.
Een mooi bos met daar doorheen zo'n idyllisch kronkelpaadje vind ik prachtig; veruit het meest ideale decor voor een rallyproef of heuvelklim! 8)

Plaats reactie