Damir Vukovic schreef:Ach die stelling mocht best iets genuanceerder, maar dan wordt je gelijk de groenlinks hoek in gedrukt. Die auto rijdt een minimaal aantal km's per jaar en is al een paar decennia oud [trekt geitenwollen sokken aan].
Ik ben ook niet roomser dan de paus hoor. Rij zelf in een oud gebakje.
Enige milieuvriendelijke is dat er voor mij geen nieuwe gebouwd hoeft te worden
Damir Vukovic schreef:Maar je laat het woord hypocriet vaak vallen..in dat opzicht een aantal vragen..puur gebaseerd op de logica achter je stellingen (want zoals gezegd interesseert de rest me niet genoeg om me erin te verdiepen).
Wim te Riet schreef:
En ik kan niet tegen paniekzaaierij, want dat is het.
Leuke stelling..twee puntjes:
Waar heerst er precies paniek momenteel? Wat versta je onder paniek.
Je stelling impliceert dat er geen reden is tot paniek: op basis van wat voor informatie kom je tot die conclusie..welke wetenschappelijke artiekelen kun je noemen die je stelling onderbouwen. Heb je uberhaupt ooit de betreffende vakliteratuur doorgelicht?
OK, allereerst heeft dat niet zoveel met hypocriet te maken IMO.
Helaas geen wetenschappelijke artikelen, maar je wordt de laatste tijd toch doodgegooid met waarschuwingen dat als we NU niet ingrijpen ons klimaat om zeep helpen met alle gevolgen van dien. Dat is op zich misschien wel zo, maar kom op zeg: moet dat nu op die manier?
Ik denk dat wanneer je de mensen aanspreekt op hun portemonnee, dat veel meer effect sorteert. En dan bedoel ik niet met subsidies, maar met concrete rekenvoorbeelden. Doe je dit (bijv. spaarlampen of LED's gebruiken), of laat je dat (bijv. licht achter je kont aan laten), dan bespaart je dat € xxx,-. Goede, heldere voorlichting. Dat dringt misschien wat minder snel tot de mensen door, maar komt wel geloofwaardiger over.
Ik hou namelijk niet zo van bangmakerij. We zijn per slot van rekening geen kleine kinderen meer (onze betuttelende regering lijkt daar overigens anders over te denken).
Laten we paniekzaaierij dan maar vervangen door 'bangmakerij', is misschien beter.