Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 11:50

RVV schreef:
Snipe schreef:
RVV schreef:Als ik zelf wordt overvallen dan verwacht ik niet dat de politie andere levens in gevaar brengt om de dader te pakken.
"Goedemiddag agent, die gozer die daar de straat uit rent heeft zojuist geprobeerd me dood te meppen."
- "Oh."
"U gaat er niet achteraan?"
- "Nee, dat zou wel eens gevaarlijk kunnen zijn. Misschien meldt hij zich wel op het bureau, dat is toch net zo makkelijk?"

Dat schrijf ik niet, de politie moet vanzelfsprekend binnen zijn macht datgene in het werk stellen om de dader te pakken. Het is buiten hun macht als daarbij levens van onschuldige mensen op het spel worden gezet. Jullie kijken echt teveel Amerikaanse politie series/films waar alles kan en mag..

Mooi voorbeeld van Hans, mag de politie dan wel schietend achter een winkeldief aanrennen die net twee politieagenten heeft neergeslagen?
Ow en als ze vervolgens bij een vermissing het protocol volgen dan zijn het een stel klootzakken?
Want het gaat om een kind en dan moeten ze maar alles doen om dat kind te vinden.
Volgens mij spreek je jezelf dus behoorlijk tegen.

Doen ze niks, zijn het klootzakken.
Doen ze wel wat en er gaat wel eens iets fout (het zijn ook mensen) dan zijn het klootzakken.

Ja zo lust ik er nog wel een paar Rico.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2011, 11:51

RVV schreef:Jullie kijken echt teveel Amerikaanse politie series/films waar alles kan en mag..
Als ik daar de inspiratie uit putte, had ik wel gezegd dat het achterlijk was dat de politie de banden niet lek heeft geschoten.

Overigens gaat er bij The A-team nooit iemand dood ;-)

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 11:54

smiley schreef:
Luco schreef:Nee, lekker niks doen zodat elke mongool zijn gang kan gaan.
Alternatieven heb ik eerder genoemd, en zijn ook al door experts onderzocht.

Dat jij het een acceptabel risico vindt op weg naar zandvoort net voor de afslag een supercopa in je nek gedrukt te krijgen; prima. Voor mij is het dat niet.
Ja de alternatieven die jij noemt zijn velen malen gevaarlijker dan een file creeren hoor.
Van de weg af drukken op een snelweg is naar mijn mening stukken gevaarlijker dan een file.

JP

Bericht door JP » 27 okt 2011, 11:58

Ja, dan moeten de burgers het maar weer zelf doen......
Alerte omstanders rijden benzinedieven klem

LELYSTAD - Alerte omstanders hebben woensdagavond bij een benzinestation langs de A6 bij Lelystad twee benzinedieven klemgereden. Dat meldde de politie donderdag.

Meerdere automobilisten zagen hoe de twee mannen uit Almere en Amsterdam na het tanken direct weer instapten en wegreden.
De omstanders twijfelden geen moment en reden het duo met hun eigen auto's klem. De politie hoefde de mannen vervolgens alleen maar in te rekenen.
NU.nl

...maarre.....wie zou dat hier doen met zijn eigen auto?

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 12:01

Ben het ook eens met Rico.
Je gaat voor een tank benzine geen wilde achtervolging aan en of mensenlevens in gevaar brengen.
Komt iemand de kassa beroven @ de winkel dan geven ze dat geld gewoon mee. Ik verwacht niet dat er mensenlevens op het spel worden gezet voor een paar honderd euro.

Wat betreft het tanken en niet betalen.
Waarom heeft elk tankstation anno nu inmiddels geen vooraf betalen systeem ??!! Probleem opgelost lijkt me...

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 12:03

JP schreef:Ja, dan moeten de burgers het maar weer zelf doen......
Alerte omstanders rijden benzinedieven klem

LELYSTAD - Alerte omstanders hebben woensdagavond bij een benzinestation langs de A6 bij Lelystad twee benzinedieven klemgereden. Dat meldde de politie donderdag.

Meerdere automobilisten zagen hoe de twee mannen uit Almere en Amsterdam na het tanken direct weer instapten en wegreden.
De omstanders twijfelden geen moment en reden het duo met hun eigen auto's klem. De politie hoefde de mannen vervolgens alleen maar in te rekenen.
NU.nl

...maarre.....wie zou dat hier doen met zijn eigen auto?
Met de Patrol, no problem.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 okt 2011, 12:04

dvh schreef:Wat betreft het tanken en niet betalen.
Waarom heeft elk tankstation anno nu inmiddels geen vooraf betalen systeem ??!! Probleem opgelost lijkt me...
In belgie al een paar keer meegemaakt. Eerste keer even verbaasd, maar daarna dikke prima.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 12:07

@JP bericht, zo dan :clap:
kan ook scary zijn wat betrefd schade zo aan je eigen kar als zo'n iemand gek doet, maar petje af :attentie:

JP

Bericht door JP » 27 okt 2011, 12:08

dvh schreef:(...)
Op puur tanken verdienen ze niet veel.....wel als jij nog ff naar binnen loopt voor een blikje RedBull van € 3,-

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 12:09

dvh schreef:Ben het ook eens met Rico.
Je gaat voor een tank benzine geen wilde achtervolging aan en of mensenlevens in gevaar brengen.
Komt iemand de kassa beroven @ de winkel dan geven ze dat geld gewoon mee. Ik verwacht niet dat er mensenlevens op het spel worden gezet voor een paar honderd euro.

Ik snap Rico ook wel, het is natuurlijk verschrikkelijk dat er iemand bij omgekomen is (jammer genoeg niet de dader en zijn net zon idiote zoon)

Maar de politie maakt op dat moment een keuze, als alles goed afloopt hoor je er niemand over (wat in 98% van de gevallen zo is)
Moet je dan alles aanpassen voor enkele mongolen in deze wereld?
Volgns mij gebeurd dit al veel te vaak, dat dingen aangepast worden voor de uitzonderingen.

Dit soort mensen hadden ook met andere beslissingen tot het uiterste gegaan en geen enkele regel of middel kan je daarop afstemmen.

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 12:11

JP schreef:
dvh schreef:(...)
Op puur tanken verdienen ze niet veel.....wel als jij nog ff naar binnen loopt voor een blikje RedBull van € 3,-
Kan toch nog steeds? Gewoon eenzelfde systeem als die alleenstaande tankstations alleen stast het betaal systeem dan binnen.

Lijkt mij dat daar een prima mouw aan te passen is.

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 12:45

Ow en als ze vervolgens bij een vermissing het protocol volgen dan zijn het een stel klootzakken?
Want het gaat om een kind en dan moeten ze maar alles doen om dat kind te vinden.
Volgens mij spreek je jezelf dus behoorlijk tegen.

Doen ze niks, zijn het klootzakken.
Doen ze wel wat en er gaat wel eens iets fout (het zijn ook mensen) dan zijn het klootzakken.

Ja zo lust ik er nog wel een paar Rico.
Ik schrijf niet dat het een stel klootzakken zijn. Maar dat er verkeerde beslissingen worden genomen. Zowel bij de vermissing van dat meisje als bij het willen aanhouden van de benzinedief. Overigens is de waarde van een kind 1000000 maal hoger als de diefstal van een tank benzine. Maar zoals ik al eerder schreef het gaat er niet om deze totaal verschillende situaties langs de lat te leggen.

Het gaat om het eindresultaat en dat is een automobilist die part noch deel uitmaakte van deze wild west bende is gestorven. Hoe zou de mening van de voorstanders zijn als het een naaste van je was geweest? Of een bekende DF'er die onderweg was naar Zandvoort voor een circuitdagje?

Ik weet nu al dat het huis te klein zou zijn op DF.

Want uiteindelijk is dat de afloop een dodelijk slachtoffer. ja leuk we hebben de dader of eigenlijk verdachte (officieel) de vraag is nog maar hoe verantwoordelijk de rechter hem zal houden. In afweging genomen dat zijn advocaat een heel zielig verhaal gaat ophangen dat hij ook niks aan die door de politie gecreeërde file kon doen.. dood door schuld, maar deels ook weer niet zijn schuld.. nou die vent loopt straks lachend na 2 jaar de gevangenis uit. En niemand die er ook maar iets is mee opgeschoten.

Ik bedenk me net, is het ook niet zo dat de politie zoch relatief veilig voelt in de auto bij een achtervolging? Jaren terug durfde 2 dienders een woning niet eens in te vallen waar aan de andere kant van de deur iemand gillend werd doodgemarteld. :?

Twee wagens gaan kentekens noteren, andere politiemannen werpen een afzetting op en omsingelen het huis. Wagen nummer 10.04 meldt even na middernacht te hebben "besloten op 30 meter afstand het pand te observeren en te wachten op beslissingen" van de zogeheten chef van dienst. Van Wouter wordt bekendgemaakt dat hij is gesignaleerd " vanwege vernielingen, een mishandeling en nog een paar kleine dingetjes". Saillant is dat Wouter niet bekendstaat als vuurwapengevaarlijk en dat er géén arrestatieteam wordt gestuurd.

Rond 00.10 uur zien de agenten van wagen 10.04 Jeffrey uit het huis komen en de bellende buurman daarnaast hevig naar hen wenken. Zowel deze agenten als de inmiddels aangekomen chef van dienst nemen dan "een kijkje bij het huis" en melden " geschreeuw uit de woning, alsof daar iemand pijn lijdt". Een van de agenten spreekt Jeffrey aan die naar eigen zeggen vertelt dat er binnen géén pistool of andere vuurwapens zijn. Om onbegrijpelijke redenen wordt Jeffrey niet stevig aan de tand gevoeld, laat staan gearresteerd. De politie stuurt hem simpelweg naar een van de afzettingen.

Om 00.15 uur geeft de chef van dienst ondanks de voortdurende, ijselijke kreten aan dat hij wil wachten op versterking van de Regionale Ondersteunings Groep. Dat duo arriveert zes minuten later, om 00.21 uur, en krijgt van de chef toestemming het huis binnen te gaan. Opnieuw blijkt er te zijn geblunderd: de versterkingseenheid heeft niet de benodigde materialen (stormram en schild) bij zich. Wéér gebeurt er niets, want er moet een tweede ROG-eenheid mét spullen vanuit Rotterdam-Zuid naar Pernis komen.

Onderwijl vecht slachtoffer Jue in het huis van Wouter een afgrijselijke doodsstrijd. De naaste buren laten zelfs een van de agenten met een glas tegen hun muur luisteren naar " geschreeuw dat gekerm en later gekreun wordt". Om 00.36 uur is eindelijk de tweede ROG-eenheid bij de Pastoriedijk, maar de wagen kan er niet door en de agenten moeten met hun stormram en schild naar de plek des onheils rennen.

Achter de afzetting gebeurt ondertussen het ongelooflijke: de volledig ongemoeid gelaten Jeffrey voert doodleuk op zijn mobieltje een gesprek met Wouter en vertelt zijn kompaan "dat er allemaal politie buiten staat".
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _tele.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 12:51

dvh schreef:Wat betreft het tanken en niet betalen.
En dan elke keer maar gokken hoeveel je kunt tanken.....maar fatsoenlijk aftanken is er niet meer bij :bag:

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 12:55

Dude..
Je staat bij tankpomp 3 , je loopt naar de betaalautomaat> geeft aan wat je wil , benzine , gas , diesel, je pint en je gaat tanken aan pomp 3. En wat je tankt wordt keurig afgeschreven van je rekening.

Systeem bestaat al heel lang, kun je overal toepassen.
Laatst gewijzigd door dvh op 27 okt 2011, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 12:57

Nou gezien je commentaar op allerlei zaken die jij er toch echt allemaal bijhaalt vind ik dat je behoorlijk afgeeft op de politie.

Nogmaals het zijn ook allemaal mensen, probleem is alleen dat als hun een foutje maken het meer gevolgen heeft dan dat jij of ik een fout maken.
Ik zie het dus als lekker makkelijk zeiken achteraf zonder dat er ook maar enige constructieve oplossingen aangedragen worden.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 12:58

RVV schreef:Het gaat om het eindresultaat en dat is een automobilist die part noch deel uitmaakte van deze wild west bende is gestorven.
Als het eindresultaat is dat men in het vervolg wel uit het hoofd laat om aan de politie te ontkomen vind ik dat hoe treurig het ook is acceptabel.
Ik ben namelijk veel banger voor de gevolgen als men in het vervolg denkt te ontkomen aan de politie door het creëren van gevaarlijk rijgedrag.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 12:59

dvh schreef:Dude..
Je staat bij tankpomp 3 , je loopt naar de betaalautomaat> geeft aan wat je wil , benzine , gas , diesel, je pint en je gaat tanken aan pomp 3. En wat je tankt wordt keurig afgeschreven van je rekening.

Dude.... ik loop altijd met contact geld op zak....nooit met betaalpasjes oid.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2011, 13:00

Of je de verkeerde beslissing neemt weet je alleen na afloop.

Als je een voortvluchtige met 200 km/u zijn weg laat vervolgen, wie zegt dan dat er niks gebeurd was? Is immers ook een risico. Als je toch al bereid bent om de politie van de weg te rammen voor een tank benzine dan is een oud omatje die op de linkerbaan rijd, je vrouw of een mede DF'er oolk geen probleem.

Had zoiets zich voorgedaan dan hadden jullie met zijn allen lopen mekkeren over gebrek aan daadkracht van de politie.

Andere situaties vergelijken slaat IMHO helemaal nergens op omdat elke situatie opzichzelf uniek is.

JP

Bericht door JP » 27 okt 2011, 13:00

In Italie stond ik eens bij de pomp, moesten briefgeld in. Alleen de 2e x €20,-. had ik nog een paar liter over, maar de tank vol.....dan maar een fles vullen?

allen

Bericht door allen » 27 okt 2011, 13:01

Lastig. Hoewel het probleem makkelijk lijkt op te lossen door een pinautomaat bij iedere pomp neer te zetten, zoals bijvoorbeeld de Tango, zullen de pompstationhouders dan ongetwijfeld inkomsten missen doordat mensen niet meer langs de schappen lopen voor wat snoepgoed, tijdschriften, etc..
Vooraf betalen zou ik zelf overigens niet zo'n probleem mee hebben. Dat de auto dan niet "exact" is afgetankt vind ik allerminst spannend. Op sommige plaatsen moet je eerst geld neerleggen en krijg je na het tanken het wisselgeld. Omslachtig, maar soms is het niet anders.

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 13:02

Elise schreef:

Ja en je wil het liefst ook nog met guldens betalen.
Jammer dan, wil je tanken dan pin je.
Geen gezeik met overvallen, geen gezeik met tanken en niet betalen.
Wil je contant betalen dan tank je maar bij de garage om de hoek aan een bemande pomp. Alle andere (snelweg) pompen gewoon automatisen betreft tanken en (vooraf) betalen.

Probleem opgelost.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2011, 13:28

dvh schreef:
Elise schreef:

Ja en je wil het liefst ook nog met guldens betalen.
Jammer dan, wil je tanken dan pin je.
Geen gezeik met overvallen, geen gezeik met tanken en niet betalen.
Wil je contant betalen dan tank je maar bij de garage om de hoek aan een bemande pomp. Alle andere (snelweg) pompen gewoon automatisen betreft tanken en (vooraf) betalen.

Probleem opgelost.
Probleem niet opgelost maar verschoven.

Ken je dat verhaal van die knaap uit Veenendaal die ze naakt op de spoorbaan hebben gezet om zijn pincode te achterhalen?
Ik weet wie het is.....misschien moet je een keer met hem gaan babbelen over pinpassen ...... :bag:

dvh

Bericht door dvh » 27 okt 2011, 13:30

Jij denkt in problemen ipv oplossingen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2011, 13:33

dvh schreef:Jij denkt in problemen ipv oplossingen.

Voor elke oplossing hebben wij 3 problemen voor u :tong: :blink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 okt 2011, 13:34

Nee andersom jullie denken in lapmiddelen niet in structurele oplossingen.

Als je iemand die benzine steelt laat betalen voor zijn benzine dmv vooraf betalen dan gaat die de volgende keer wel wat anders stelen.

Dan is dus inderdaad je probleem verschoven.

Plaats reactie