Ow en als ze vervolgens bij een vermissing het protocol volgen dan zijn het een stel klootzakken?
Want het gaat om een kind en dan moeten ze maar alles doen om dat kind te vinden.
Volgens mij spreek je jezelf dus behoorlijk tegen.
Doen ze niks, zijn het klootzakken.
Doen ze wel wat en er gaat wel eens iets fout (het zijn ook mensen) dan zijn het klootzakken.
Ja zo lust ik er nog wel een paar Rico.
Ik schrijf niet dat het een stel klootzakken zijn. Maar dat er verkeerde beslissingen worden genomen. Zowel bij de vermissing van dat meisje als bij het willen aanhouden van de benzinedief. Overigens is de waarde van een kind 1000000 maal hoger als de diefstal van een tank benzine. Maar zoals ik al eerder schreef het gaat er niet om deze totaal verschillende situaties langs de lat te leggen.
Het gaat om het eindresultaat en dat is een automobilist die part noch deel uitmaakte van deze wild west bende is gestorven. Hoe zou de mening van de voorstanders zijn als het een naaste van je was geweest? Of een bekende DF'er die onderweg was naar Zandvoort voor een circuitdagje?
Ik weet nu al dat het huis te klein zou zijn op DF.
Want uiteindelijk is dat de afloop een dodelijk slachtoffer. ja leuk we hebben de dader of eigenlijk verdachte (officieel) de vraag is nog maar hoe verantwoordelijk de rechter hem zal houden. In afweging genomen dat zijn advocaat een heel zielig verhaal gaat ophangen dat hij ook niks aan die door de politie gecreeërde file kon doen.. dood door schuld, maar deels ook weer niet zijn schuld.. nou die vent loopt straks lachend na 2 jaar de gevangenis uit. En niemand die er ook maar iets is mee opgeschoten.
Ik bedenk me net, is het ook niet zo dat de politie zoch relatief veilig voelt in de auto bij een achtervolging? Jaren terug durfde 2 dienders een woning niet eens in te vallen waar aan de andere kant van de deur iemand gillend werd doodgemarteld.
Twee wagens gaan kentekens noteren, andere politiemannen werpen een afzetting op en omsingelen het huis. Wagen nummer 10.04 meldt even na middernacht te hebben "besloten op 30 meter afstand het pand te observeren en te wachten op beslissingen" van de zogeheten chef van dienst. Van Wouter wordt bekendgemaakt dat hij is gesignaleerd " vanwege vernielingen, een mishandeling en nog een paar kleine dingetjes". Saillant is dat Wouter niet bekendstaat als vuurwapengevaarlijk en dat er géén arrestatieteam wordt gestuurd.
Rond 00.10 uur zien de agenten van wagen 10.04 Jeffrey uit het huis komen en de bellende buurman daarnaast hevig naar hen wenken. Zowel deze agenten als de inmiddels aangekomen chef van dienst nemen dan "een kijkje bij het huis" en melden " geschreeuw uit de woning, alsof daar iemand pijn lijdt". Een van de agenten spreekt Jeffrey aan die naar eigen zeggen vertelt dat er binnen géén pistool of andere vuurwapens zijn. Om onbegrijpelijke redenen wordt Jeffrey niet stevig aan de tand gevoeld, laat staan gearresteerd. De politie stuurt hem simpelweg naar een van de afzettingen.
Om 00.15 uur geeft de chef van dienst ondanks de voortdurende, ijselijke kreten aan dat hij wil wachten op versterking van de Regionale Ondersteunings Groep. Dat duo arriveert zes minuten later, om 00.21 uur, en krijgt van de chef toestemming het huis binnen te gaan. Opnieuw blijkt er te zijn geblunderd: de versterkingseenheid heeft niet de benodigde materialen (stormram en schild) bij zich. Wéér gebeurt er niets, want er moet een tweede ROG-eenheid mét spullen vanuit Rotterdam-Zuid naar Pernis komen.
Onderwijl vecht slachtoffer Jue in het huis van Wouter een afgrijselijke doodsstrijd. De naaste buren laten zelfs een van de agenten met een glas tegen hun muur luisteren naar " geschreeuw dat gekerm en later gekreun wordt". Om 00.36 uur is eindelijk de tweede ROG-eenheid bij de Pastoriedijk, maar de wagen kan er niet door en de agenten moeten met hun stormram en schild naar de plek des onheils rennen.
Achter de afzetting gebeurt ondertussen het ongelooflijke: de volledig ongemoeid gelaten Jeffrey voert doodleuk op zijn mobieltje een gesprek met Wouter en vertelt zijn kompaan "dat er allemaal politie buiten staat".
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _tele.html" onclick="window.open(this.href);return false;