EMG cursus
-
Re: EMG cursus
kan me niet voorstellen dat het op die manier is gegaan...
- Erik
- Auto: BMW ///M
Als je je auto duwt, ben je voor de wet helaas ook bestuurder.
Als je in je auto zit, stomdronken, met draaiende motor omdat je het koud hebt ofzo, maar je rijdt niet, ben je voor de wet ook bestuurder.
Don't shoot the messenger please
Als je in je auto zit, stomdronken, met draaiende motor omdat je het koud hebt ofzo, maar je rijdt niet, ben je voor de wet ook bestuurder.
Don't shoot the messenger please

- Erik335i
Zie dat ik nooit heb laten weten hoe dit verhaal afgelopen is, mooi late reactie 
Van het CBR heb ik nooit een uitnodiging ontvangen, gelukkig. Na bepaalde tijd zelf nog opgebeld of er wat te verwachten viel maar er was hen niks bekend over mij.
De snelheidsboete heb ik aangevochten bij de rechter, en deze heeft de overtreding bijgesteld van 32 te hard naar 30 te hard, wat dus voldoende is om geen punt op mijn rijbewijs te krijgen (inmiddels heb ik ook geen puntenrijbewijs meer), en wat volgens mij de zaak voor het CBR ook nogal zou veranderen.
De rechter volgde mijn verhaal dat het bewijs onvoldoende was, met name omdat er maar 1 agent in de auto zat, en ik een getuige had die het verhaal kon bevestigen dat er eerst gesproken werd over 85 te hard en daarna 80. Alleen had ik met mijn stomme verhaal wel toegegeven dat ik bijna 80 reed maar zeker niet harder, en vond de rechter dat voldoende om 30 te hard wel bewezen te achten.
Geluidsoverlast gewoon betaald, al heb ik achteraf spijt dat ik die niet ook aangevochten heb.
Hoop stress gehad van deze agent, hij had mij echt verzekerd dat ik een cursus zou krijgen. En had dus ook geen/onvoldoende bewijs om de bekeuring uit te schrijven.
Niet laten kisten door die gasten, aanvechten en overwinnen!
(oke ik had heel veel mazzel haha
)

Van het CBR heb ik nooit een uitnodiging ontvangen, gelukkig. Na bepaalde tijd zelf nog opgebeld of er wat te verwachten viel maar er was hen niks bekend over mij.
De snelheidsboete heb ik aangevochten bij de rechter, en deze heeft de overtreding bijgesteld van 32 te hard naar 30 te hard, wat dus voldoende is om geen punt op mijn rijbewijs te krijgen (inmiddels heb ik ook geen puntenrijbewijs meer), en wat volgens mij de zaak voor het CBR ook nogal zou veranderen.
De rechter volgde mijn verhaal dat het bewijs onvoldoende was, met name omdat er maar 1 agent in de auto zat, en ik een getuige had die het verhaal kon bevestigen dat er eerst gesproken werd over 85 te hard en daarna 80. Alleen had ik met mijn stomme verhaal wel toegegeven dat ik bijna 80 reed maar zeker niet harder, en vond de rechter dat voldoende om 30 te hard wel bewezen te achten.
Geluidsoverlast gewoon betaald, al heb ik achteraf spijt dat ik die niet ook aangevochten heb.
Hoop stress gehad van deze agent, hij had mij echt verzekerd dat ik een cursus zou krijgen. En had dus ook geen/onvoldoende bewijs om de bekeuring uit te schrijven.
Niet laten kisten door die gasten, aanvechten en overwinnen!
(oke ik had heel veel mazzel haha
-
De grote vraag is dan is de desbetreffende agent van gedachten veranderd of heeft het "weggeven" van de cursus toch wat meer voeten in de aarde?
- Erik335i
De agent doet een melding (waarschijnlijk), en het CBR gaat vervolgens nog beoordelen of een EMG op zijn plek is. Dus waarschijnlijk hebben zij de boel afgewezen.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt was als zij hem toch hadden toegewezen, en ik daarna nog maar voor 30 te boek stond ipv 32 (belangrijke grens).
Ben wel benieuwd wat er gebeurt was als zij hem toch hadden toegewezen, en ik daarna nog maar voor 30 te boek stond ipv 32 (belangrijke grens).
-
Ik vind het een raar verhaal dat ze je een emg cursus kunnen opleggen vanwege 32 km te hard rijden en geluidsoverlast.
Heb meer het idee dat het beetje bangmakerij was van hem.
Zo'n cursus kunnen ze toch alleen opleggen vanwege gevaarlijk rijgedrag?
hard rijden en gevaarlijk rijden zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen
Heb meer het idee dat het beetje bangmakerij was van hem.
Zo'n cursus kunnen ze toch alleen opleggen vanwege gevaarlijk rijgedrag?
- Hans
Erik335i schreef:De agent doet een melding (waarschijnlijk), en het CBR gaat vervolgens nog beoordelen of een EMG op zijn plek is. Dus waarschijnlijk hebben zij de boel afgewezen.
Ik denk dat die agent helemaal geen melding heeft gemaakt, je gaf zelf al aan dat het bij het CBR niets bekend was. Als de politie een melding doet kan je er zeker van zijn dat het CBR daar in mee gaat. (hoe meer EMG klanten hoe meer geld er in het laadje komt)
- Hans
Zelfs voor onnodig geluid veroorzaken en geen richting aangeven kan je al een EMG krijgen. En dat alles zonder tussenkomst van een rechter en alleen op basis van het proces-verbaal van een 1 streper die met zijn verkeerde been uit bed is gestapt en melding maakt bij het cbr.markm schreef: Zo'n cursus kunnen ze toch alleen opleggen vanwege gevaarlijk rijgedrag?
http://www.cbr.nl/emg.pp" onclick="window.open(this.href);return false;Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?
Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.
Hierboven staan zoveel wazige dingen dat ze je letterlijk voor alles kunnen aanmelden bij het cbr.
-
Ja is natuurlijk een heel mooi verhaal, maar in de praktijk zal dat toch zo niet werken neem ik aan, dan kun je iedereen wel op cursus sturen, want richting aangeven doet geloof ik tegenwoordig bijna niemand meer .....zuchtHans schreef:Zelfs voor onnodig geluid veroorzaken en geen richting aangeven kan je al een EMG krijgen. En dat alles zonder tussenkomst van een rechter en alleen op basis van het proces-verbaal van een 1 streper die met zijn verkeerde been uit bed is gestapt en melding maakt bij het cbr.markm schreef: Zo'n cursus kunnen ze toch alleen opleggen vanwege gevaarlijk rijgedrag?
http://www.cbr.nl/emg.pp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?
Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.
Hierboven staan zoveel wazige dingen dat ze je letterlijk voor alles kunnen aanmelden bij het cbr.
- Erik335i
Nee de CBR bestuursrechter moet wel degelijk de feiten toetsen aan de hand van het artikel wat maurice eerder in dit topic geplaatst heeft. Daarna krijg je een uitnodiging ja/nee.
Hans hoe kom jij er bij dat dit niet het geval is?
Er is wel een juridische basis voor de EMG...
Uiteraard zou het kunnen dat de agent geen melding gedaan heeft, maar het was echt niet zo dat hij dat tussen neus en lippen door zei, die aanhouding duurde een half uur ofzoiets, van alles over de cursus besproken.
Uiteraard zou het kunnen dat de agent geen melding gedaan heeft, maar het was echt niet zo dat hij dat tussen neus en lippen door zei, die aanhouding duurde een half uur ofzoiets, van alles over de cursus besproken.
-
CBR is volgens mij ook zo'n corrupte organisatieErik335i schreef:Nee de CBR bestuursrechter moet wel degelijk de feiten toetsen aan de hand van het artikel wat maurice eerder in dit topic geplaatst heeft. Daarna krijg je een uitnodiging ja/nee.
- Petrolhead Tom
Als ze nou eens beginnen met alle mensen een emg te geven die onnodig links plakken....
- Hans
Omdat je schreef dat er bij het CBR niets over je bekend was. Lijkt me dat ze wel kunnen zien dat er een melding is binnen gekomen maar dat ze het niet voldoende vonden om je te laten komen. En wat is een "CBR bestuursrechter" De enige bestuursrechter die ik ken is die gene waar je je bezwaar kwijt kan, maar die gaat niet eerst voor het CBR toetsen of je die cursus wel of niet moet doen, dat doet alleen het CBR. Vaak duurt het al zo lang voordat die rechter een uitspraak doet dat je die EMG al lang hebt moeten volgen omdat anders je rijbewijs ongeldig verklaard is door dat zelfde cbr. En er is zeker een juridische basis voor een EMG, maar die is heel erg vaag. Zo vaag dat er schijnbaar her en der in de politiek ook al mensen wakker worden en langzaam beginnen te begrijpen hoe zo'n emg eigenlijk in de praktijk werkt.Erik335i schreef: Hans hoe kom jij er bij dat dit niet het geval is?
-
En weer zo'n debiel die gewoon niet kan kijken (ja, aanname...):
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16327 ... ewond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16327 ... ewond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- ADV
Nou, wat ik vanochtend meemaakte..
Reed op de A6 met 2 collega's naar het werk in Amsterdam. Rijden we de ketelbrug (of hoe heet dat ding) over ik mooi op rechterbaan, linkerbaan was me te druk en toch geen haast.
Komt er een busje naast me rijden en die meneer vond het leuk om, zonder knipperlicht en terwijl hij nog met z'n achterkant naast me zat, naar rechts te gaan. Dus ik vol uitwijken over de vluchtstrook. Blij met mn reactievermogen...
Ik er daarna achteraan, was bedrijfsbusje dus denk, ik ga die gast maar bellen. Slingert hij weer bijna van de weg af nu bijna in de linker berm.. toen maar ingehaald en had hem tijdje achter me.. was overal mee bezig behalve rijden. Hele tijd naar z'n midden console kijken, toen een groot pak melk ofzo naar binnen werken, ondertussen natuurlijk weer lekker slingeren.. idioten gewoon..
Dus mocht je autoglasvriend.nl zien langskomen met 0625 nummer erop, dan is het die eikel
Reed op de A6 met 2 collega's naar het werk in Amsterdam. Rijden we de ketelbrug (of hoe heet dat ding) over ik mooi op rechterbaan, linkerbaan was me te druk en toch geen haast.
Komt er een busje naast me rijden en die meneer vond het leuk om, zonder knipperlicht en terwijl hij nog met z'n achterkant naast me zat, naar rechts te gaan. Dus ik vol uitwijken over de vluchtstrook. Blij met mn reactievermogen...
Ik er daarna achteraan, was bedrijfsbusje dus denk, ik ga die gast maar bellen. Slingert hij weer bijna van de weg af nu bijna in de linker berm.. toen maar ingehaald en had hem tijdje achter me.. was overal mee bezig behalve rijden. Hele tijd naar z'n midden console kijken, toen een groot pak melk ofzo naar binnen werken, ondertussen natuurlijk weer lekker slingeren.. idioten gewoon..
Dus mocht je autoglasvriend.nl zien langskomen met 0625 nummer erop, dan is het die eikel

- ADV
Dubbel? :S
-
OnlineMartijn_bmw
rij jij dagelijk groning - a'dam voor je werk
en idd er zitten veel mongolen op de weg die met vanalles bezig zijn behalve auto rijden

en idd er zitten veel mongolen op de weg die met vanalles bezig zijn behalve auto rijden

- ADV
Neh, 1 keer per week ofzo..Martijn_bmw schreef:rij jij dagelijk groning - a'dam voor je werk![]()
-
OnlineMartijn_bmw
ohh das te doen!