Dutch supercar challenge.
-
- Berichten: 11269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Mooie foto lol:)
De grote sigaren worden weer hevig gerookt:)
Hier dre in actie bij de Gamma Racing days. Had samen met John vd Voort gereden in de 1 serie widebody. Heb mega genoten van het weekend. John reed zijn personal best. De auto ging echt super. Veel gewerkt aan de wegligging met Peter Klaassen en we hebben de laatste tiendes eruit gemolken. John is 61 jaar en knalde er nog even 1.52er uit. Voor race 2 had plek 3 erin gezeten. Maar we kregen een drivethru, doordat we net de vroeg binnen waren in de pitwindow. Het leuke om samen met John te rijden is dat hij op zijn 61 jaar nog zo competatief is en altijd nog sneller wil maar tevens wil ie plezier hebben en veel lachen. En dat hebben we gedaan. Naast het racen heb ik mega genoten van al zijn mooie verhalen. Maar zodra de races beginnen gaat alles op scherp en heeft het team Power Motorsports van Peter Klaassen de auto alweer op de uitlijn bank om alles te perfectioneren. Peter heeft destijds ook voor Moton gewerkt die dempers leverde en afstelde voor Andy Priaulx. Je ziet hieronder een foto van de 1 serie die vol over zo n dikke hobbel gaat. Nooit heb ik een auto gereden die die hobbel zo absorbeert. Ik was vol verbazing wat goeie dempers en afstellingen doen. We hadden in deze auto ca. 335pk en kwamen qua vermogen echt te kort maar de wegligging maakte veel goed. We konden zondag een 1.47.6 rijden op banden die inmiddels 40 min oud waren. Het weekend jammergenoeg geen bekers. Maar de ervaring en de samenwerking met John en Peter en de jongens was mega. Thx.
Filmpjes komen nog.
De grote sigaren worden weer hevig gerookt:)
Hier dre in actie bij de Gamma Racing days. Had samen met John vd Voort gereden in de 1 serie widebody. Heb mega genoten van het weekend. John reed zijn personal best. De auto ging echt super. Veel gewerkt aan de wegligging met Peter Klaassen en we hebben de laatste tiendes eruit gemolken. John is 61 jaar en knalde er nog even 1.52er uit. Voor race 2 had plek 3 erin gezeten. Maar we kregen een drivethru, doordat we net de vroeg binnen waren in de pitwindow. Het leuke om samen met John te rijden is dat hij op zijn 61 jaar nog zo competatief is en altijd nog sneller wil maar tevens wil ie plezier hebben en veel lachen. En dat hebben we gedaan. Naast het racen heb ik mega genoten van al zijn mooie verhalen. Maar zodra de races beginnen gaat alles op scherp en heeft het team Power Motorsports van Peter Klaassen de auto alweer op de uitlijn bank om alles te perfectioneren. Peter heeft destijds ook voor Moton gewerkt die dempers leverde en afstelde voor Andy Priaulx. Je ziet hieronder een foto van de 1 serie die vol over zo n dikke hobbel gaat. Nooit heb ik een auto gereden die die hobbel zo absorbeert. Ik was vol verbazing wat goeie dempers en afstellingen doen. We hadden in deze auto ca. 335pk en kwamen qua vermogen echt te kort maar de wegligging maakte veel goed. We konden zondag een 1.47.6 rijden op banden die inmiddels 40 min oud waren. Het weekend jammergenoeg geen bekers. Maar de ervaring en de samenwerking met John en Peter en de jongens was mega. Thx.
Filmpjes komen nog.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dutch supercar challenge.
relaxde foto, levens genieters
eneuh 1.47 nice time.
eneuh 1.47 nice time.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Dutch supercar challenge.
Over een paar minuten bij 1Vandaag op Ned.1; een item over Beitske Visser.
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Zometeen naar circuit Zolder, helpen bij de 24 uur
- Kasteel
- Berichten: 5305
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Dutch supercar challenge.
De vrouwenauto?Mathieu schreef:De Praga r4s is de BMW 1M onder de racers
-
- Berichten: 11269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Ruil jij dat blauwe museum stuk nou maar in. Misschien bieden ze hier wel geld op de auto.
http://www.cuttingedgehengelo.nl/kappersmuseum.html
http://www.cuttingedgehengelo.nl/kappersmuseum.html
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Dutch supercar challenge.
Hielke schreef:
Wat Cor Euser de laatste jaren laat zien valt trouwens ook niet meer te pruimen. Falend materiaal, gepruts in de race. Hij is het klaarblijkelijk kwijt.
Op vandaag na, met andermans materiaal, maar toch.....................................
http://www.supercarchallenge.nl/nl/cor_ ... older.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Erwin
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dutch supercar challenge.
Ik zat vandaag toevallig even met Marcel Norbart te facebookchatten.. ( dsc driver en ex ceo Pearl )
Blijkt de vorige eigenaar te zijn van de auto van Luco.
It's a small world !
Blijkt de vorige eigenaar te zijn van de auto van Luco.
It's a small world !
- Replay
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 28 feb 2008, 22:17
- Locatie: Best
Re: Dutch supercar challenge.
Klopt, in DSC 2007.
Maar wel in verschillende stijlen.
Nürburgring:
Spa Francorchamps:
Oschersleben:
Champcar Assen:
Maar niet in 2008 Spa:
Maar wel in verschillende stijlen.
Nürburgring:
Spa Francorchamps:
Oschersleben:
Champcar Assen:
Maar niet in 2008 Spa:
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Dutch supercar challenge.
Die ex-pornstar stickers zijn meer iets voor Luco Of was de vorige eigenaar net zo'n type?
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
ErgerNiels v D schreef:Die ex-pornstar stickers zijn meer iets voor Luco Of was de vorige eigenaar net zo'n type?
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Dutch supercar challenge.
Beitske Visser strikes again, maar nu wel iets minder imposant dan de vorige keer. Ze startte gisteren op Spa vanaf een tweede plek, maar viel uit. Evengoed wel knap dat ze vanaf die 2e plek startte, want dat deed ze met een kapotte versnellingsbak...
'Ik had niet zo'n goede start, ik verloor een vijftal plaatsen. Tot achterop het circuit Alex van 't Hoff mij raakte op het achterwiel lag ik nog redelijk in de kopgroep, de auto deed daarna absoluut niet meer wat ik wilde. Bij Campus was er erg veel onbalans in de auto waardoor ik in de grindbak belandde. Jammer want ik had veel verwacht van deze race. Hopelijk kunnen ze de auto weer maken voor de race van morgen.'
http://www.autosport.nu/nieuws/5028/art ... hamps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Ik had niet zo'n goede start, ik verloor een vijftal plaatsen. Tot achterop het circuit Alex van 't Hoff mij raakte op het achterwiel lag ik nog redelijk in de kopgroep, de auto deed daarna absoluut niet meer wat ik wilde. Bij Campus was er erg veel onbalans in de auto waardoor ik in de grindbak belandde. Jammer want ik had veel verwacht van deze race. Hopelijk kunnen ze de auto weer maken voor de race van morgen.'
http://www.autosport.nu/nieuws/5028/art ... hamps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Ja dat is Beitske haar kantSnipe schreef:Beitske Visser strikes again, maar nu wel iets minder imposant dan de vorige keer. Ze startte gisteren op Spa vanaf een tweede plek, maar viel uit. Evengoed wel knap dat ze vanaf die 2e plek startte, want dat deed ze met een kapotte versnellingsbak...
'Ik had niet zo'n goede start, ik verloor een vijftal plaatsen. Tot achterop het circuit Alex van 't Hoff mij raakte op het achterwiel lag ik nog redelijk in de kopgroep, de auto deed daarna absoluut niet meer wat ik wilde. Bij Campus was er erg veel onbalans in de auto waardoor ik in de grindbak belandde. Jammer want ik had veel verwacht van deze race. Hopelijk kunnen ze de auto weer maken voor de race van morgen.'
http://www.autosport.nu/nieuws/5028/art ... hamps.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Anderen vertelden dat ze tikken uitdelend naar voren wilde komen en toen een flinke tik terug heeft gehad.
Vandaag werd ze trouwens 3e.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Ik zat eens in het reglement te neusen (je weet maar nooit als we nog eens onder de 1.:50 komen) en zag dat voor de GT klasse de gewichts/pk verhouding hoger dan 2,7 mag bedragen. Als ik dit uitreken voor de Prag dan kom ik op een verhouding van 1,57 wat dus veels te laag ligt. En nu rijden er in de GT klasse wel meer auto's waarbij ik mijn twijfels heb of die dit halen.martijnsud schreef:Ben vandaag ook even wezen kijken, start van haar was wel geniaal
Echter heeft ze natuurlijk wel een auto onder de kont met hele fijne specs.
510 pk op 800 kg. Je moet het natuurlijk wel op de weg zetten en het spelletje snappen.
Overigens heeft er al eerder een Praga gewonnen tijden de DSC op 5 juni. Dus de auto heeft wel de potentie
Ze zal het vast wel kunnen maar ben het wel met Hielke eens!
Overigens was de DSC race's niet echt spannend.
Martijn
Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt?
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Alles mag, zolang er niet gezeurd wordt.
Wordt er gezeurd begint de koehandel over het gewicht.
Wordt er gezeurd begint de koehandel over het gewicht.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Dat is toch een beetje onbegrijpelijk. Als niemand aan de regel voldoet, waarom nemen ze dit dan toch op in het reglement? Wat is het nu hiervan?Luco schreef:Alles mag, zolang er niet gezeurd wordt.
Wordt er gezeurd begint de koehandel over het gewicht.
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Ja daarom is er ook zoveel gezeur.
Overigens zijn er altijd mensen die proberen buiten de regels om te rijden, in elke klasse.
Overigens zijn er altijd mensen die proberen buiten de regels om te rijden, in elke klasse.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Dan zou ik zeggen opheffen van de regel, dan ben je ook gelijk van het gezeur af?Luco schreef:Ja daarom is er ook zoveel gezeur.
Ik zit zelf op een verhouding van 1,9 (a.g.v. een turbo motor), zou dan al niet eens meer kunnen meedoen in de GT klasse. Maar betekent dit dat je in de praktijk gewoon kunt inschrijven?
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Ligt eraan wat voor auto je hebt.Evert Thomas schreef:Dan zou ik zeggen opheffen van de regel, dan ben je ook gelijk van het gezeur af?Luco schreef:Ja daarom is er ook zoveel gezeur.
Ik zit zelf op een verhouding van 1,9 (a.g.v. een turbo motor), zou dan al niet eens meer kunnen meedoen in de GT klasse. Maar betekent dit dat je in de praktijk gewoon kunt inschrijven?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Nou ja in mijn geval is het voorlopig allemaal nog erg hypothetich. Ik rij met een Audi S2 (20 jaar oud dus al), voor nu niet sneller dan 2:00 (op semi slicks). Dus in de GT Klasse niks te zoeken (eigenlijk helemaal niet in de DSC).Luco schreef:Ligt eraan wat voor auto je hebt.Evert Thomas schreef:Dan zou ik zeggen opheffen van de regel, dan ben je ook gelijk van het gezeur af?Luco schreef:Ja daarom is er ook zoveel gezeur.
Ik zit zelf op een verhouding van 1,9 (a.g.v. een turbo motor), zou dan al niet eens meer kunnen meedoen in de GT klasse. Maar betekent dit dat je in de praktijk gewoon kunt inschrijven?
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Met een oudere auto mag je zowiezo niet meedoen.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Oh al weer zoiets bijzonders. Hoe zit het dan met de vele BMW E36's. Die zijn niet veel jonger?Luco schreef:Met een oudere auto mag je zowiezo niet meedoen.
- Luco
- Berichten: 28020
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dutch supercar challenge.
Veel?Evert Thomas schreef:Oh al weer zoiets bijzonders. Hoe zit het dan met de vele BMW E36's. Die zijn niet veel jonger?Luco schreef:Met een oudere auto mag je zowiezo niet meedoen.
in de sportklasse mogen die volgend jaar ook niet meer.
Daar wordt wel eens een uitzondering gemaakt omdat het de opstapklasse is.
Voor de rest zien ze het liefst wat modernere auto's, maar als het zover is kan je het altijd vragen.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Dutch supercar challenge.
Veel is wat overdreven inderdaad, zullen er een stuk of 2 a 3 zijn. In mijn geval is het lang nog niet zover, moet ik eerst ergens nog 10 a 15 seconden zien te vinden haha. En zal dan ook niet om meer dan een wedstrijd gaan, zonder grote sponsors is een heel seizoen natuurlijk uitgesloten.Luco schreef:Veel?Evert Thomas schreef:Oh al weer zoiets bijzonders. Hoe zit het dan met de vele BMW E36's. Die zijn niet veel jonger?Luco schreef:Met een oudere auto mag je zowiezo niet meedoen.
in de sportklasse mogen die volgend jaar ook niet meer.
Daar wordt wel eens een uitzondering gemaakt omdat het de opstapklasse is.
Voor de rest zien ze het liefst wat modernere auto's, maar als het zover is kan je het altijd vragen.
-
- Berichten: 11269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Dutch supercar challenge.
Ik had afgelopen weekend ook weer een probleem met een auto die qua pk niet binnen de klasse hoort.
In race 1 kom ik een gt3 tegen in de ss2. Niet voorbij te komen. Rijd op de rechte stukken gewoon meer als 100 meter weg. 1 bocht verder zit je er weer achter. Mijn ronde tijden gingen 2.5 sec langzamer en uiteindelijk, doordat ie een rem fout maakte kon ik er voorbij na 8 ronden oponthoud. Heeft me uiteindelijk het podium gekost. Het had zo mooi kunnen zijn om samen met John vd Voort op het podium te staan.
Dick van Elk er nog op aangesproken. Haalt zijn schouders op. De enige mogelijkheid is dan om de gt3 rijder aan te spreken. En hem het probleem uit te leggen. Gelukkig was deze man van groot begrip en snapte mijn punt. Verder geen last meer gehad in race 2 maar we zaten er nu ruim voor.
Dit kan je race dus wel verknallen.
Dit is altijd al het spelletje geweest. Wie heeft de meeste pk en komt er mee weg. Prachtig om te zien is dat de monster broers kampioen zijn geworden met een auto die zeker 50 pk minder heeft dan sommige concurrenten.
In race 1 kom ik een gt3 tegen in de ss2. Niet voorbij te komen. Rijd op de rechte stukken gewoon meer als 100 meter weg. 1 bocht verder zit je er weer achter. Mijn ronde tijden gingen 2.5 sec langzamer en uiteindelijk, doordat ie een rem fout maakte kon ik er voorbij na 8 ronden oponthoud. Heeft me uiteindelijk het podium gekost. Het had zo mooi kunnen zijn om samen met John vd Voort op het podium te staan.
Dick van Elk er nog op aangesproken. Haalt zijn schouders op. De enige mogelijkheid is dan om de gt3 rijder aan te spreken. En hem het probleem uit te leggen. Gelukkig was deze man van groot begrip en snapte mijn punt. Verder geen last meer gehad in race 2 maar we zaten er nu ruim voor.
Dit kan je race dus wel verknallen.
Dit is altijd al het spelletje geweest. Wie heeft de meeste pk en komt er mee weg. Prachtig om te zien is dat de monster broers kampioen zijn geworden met een auto die zeker 50 pk minder heeft dan sommige concurrenten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast