Wat haalt een 750 niet tov een A8? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring tussen deze twee auto's. Zo'n uitspraak kan iedereen plaatsen...Maus335i schreef:Same hereallen schreef:Ik denk exact hetzelfde, maar dan omgekeerd.Petrolhead Tom schreef:Ik snap niet hoe iemand ooit een S8 boven een 760 kan verkiezen.Ik heb een 750 (nieuwe model) 2 dagen meegehad, haalt het NO WAY bij een A8. Maarja, over smaak..... he?!
Nieuwe audi S8 4H...
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Nieuwe audi S8 4H...
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Wel of niet beter, de nieuwe A8/S8 kan me qua uiterlijk gewoon niet bekoren, terwijl ik de vorige A8/S8 een schitterend ding vond. Maar een 760i in M-pakket heeft voor mij ook de voorkeur tov de S8, puur omdat ik de 7 mooier vind.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Klopt, en iedereen zal zijn eigen mening er ongetwijfeld over hebben. Als ik een 7serie/S-klasse of A8 koop, wil ik een comfortabele auto. De S-klasse (weekje mee gehad, nieuw model 320sdi) is écht een boot. Daar moet je even rekening mee houden als je de bocht om wilt.indobesar schreef:Wat haalt een 750 niet tov een A8? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring tussen deze twee auto's. Zo'n uitspraak kan iedereen plaatsen...
Met de 7-serie heeft BMW een designfout gemaakt met de spiegels. Er komt veel windgeruis (zeker bij hogere snelheden) van de spiegels vandaan en dat is zeer irritant. Bovendien is de geluidsisolatie uberhaupt niet dik voor elkaar. Het is in een A8 en S-klasse domweg stiller. Daarnaast vind ik de 7serie te hard afgeveerd (ondanks comfortstand van het onderstel), prima als je eens lekker wilt hoeken of het circuit op zou willen, maar op de snelweg als kilometervreter niet meest ideaal.
De A8 zit tussen de 7serie en S-klasse in. Comfortabel, maar je kan een bocht fatsoenlijk indraaien. Het interieur zijn de meeste mensen het wel over eens, dat is (beduidend) beter dan in de overige 2 concurrenten. Daarnaast vind ik de styling van de A8 het mooist van alle 3 en zitten de stoelen echt onwijs goed. Een ritje naar Barcelona (1700km) met alleen tankstops is geen probleem.
Let wel, iemand anders zal een 7serie weer prefereren en een ander de S-klasse. Het zijn niks meer dan meningen, maar ik zit gewoon veel lekkerder in een A8 dan in de andere 2.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Voor mij is het natuurlijk makkelijk lullen ik kan geen van de drie uit het rijtje S-klasse 7 en A8 betalen maar puur op looks en powerwise zou ik voor de 760 gaan. Ik vind hem mooier dan beide anderen en ben Bmw liefhebber dus dan is de "keuze" snel gemaakt.
- david.
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11
Re: Nieuwe audi S8 4H...
vorig model a8/s8 sprong er toch iets meer uit. Deze nieuwe gaat meer naar een grotere a6. Hij is wat soberder. Maar t kan ook zijn kracht zijn. misschien dat ik er over 2/3 jaar ineens anders tegenaan kijk.
Denk dat als je er eenmaal inzit overdonderd bent door het interieur/gadgets. Alhoewel de huidige meest complete s8 nauwelijks te overtreffen is.
Jammer van het downsizen van de motoren. ach tja, zolang de prestaties stijgen ...
maar bij grote auto blijft, hoe meer cylinders, des te specialer..
Denk dat als je er eenmaal inzit overdonderd bent door het interieur/gadgets. Alhoewel de huidige meest complete s8 nauwelijks te overtreffen is.
Jammer van het downsizen van de motoren. ach tja, zolang de prestaties stijgen ...
maar bij grote auto blijft, hoe meer cylinders, des te specialer..
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Nieuwe audi S8 4H...
http://www.autoweek.nl/video/2619/rij-impressie-audi-s8" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zijn ze iets lovender. Toch grappig dat Autoblog de moeite neemt om een sprinttestje te doen, maar Autoweek die cijfers (4,2s op de 100) klakkeloos overneemt. Je ziet zelfs regelmatig het gemiddelde verbruik op de boordcomputer (13,6l/100km), maar dan toch in de samenvattig 10,nogwat/100km neerzetten
Hier zijn ze iets lovender. Toch grappig dat Autoblog de moeite neemt om een sprinttestje te doen, maar Autoweek die cijfers (4,2s op de 100) klakkeloos overneemt. Je ziet zelfs regelmatig het gemiddelde verbruik op de boordcomputer (13,6l/100km), maar dan toch in de samenvattig 10,nogwat/100km neerzetten

-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Let wel dit is een V8 met 2 Turbo's hier kun je nog iets mee doen.
De V10 is atmo en dat is het, daar kun je verder niet zoveel meer uithalen.
Ik zeg laat maar komen.
De V10 is atmo en dat is het, daar kun je verder niet zoveel meer uithalen.
Ik zeg laat maar komen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Daar kan ik wel wat over zeggen: het 'film-verbruik' van een auto is het slechtste wat je je kunt voorstellen. Telkens stoppen, omkeren, hard langsscheuren, cameraman weer oppikken, etc... van de week nog 12l/100km in een diesel-DS5!Maus335i schreef:Je ziet zelfs regelmatig het gemiddelde verbruik op de boordcomputer (13,6l/100km), maar dan toch in de samenvattig 10,nogwat/100km neerzetten

-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Vorige S8 had gewoon één enorm USP. De V10. Een supercar motor (Gallardo) die in een Duitse limo ligt. Dat trekt liefhebbers. Hier op DF zijn er bijvoorbeeld twee. Hoeveel S-jes en 760's zie je hier? Nul toch?
Nu is het een wat simpeler concept, maar tegenvallen zal het in de praktijk niet denk ik. Maar voor mij is het te weinig onderscheidend van een 4.2.
Vergelijking met een 760 gaat m.i. sowieso wat mank. Die 12 cilinders worden denk ik nog een stuk minder verkocht dan een S8 of S63. Ander type mens koopt dat. Op Teamspeed, een forum met serieuze auto collecties, zie je wel honderd 750i's. Maar een V12 is toch vaak overbodig, zelfs voor die mensen.
Nu is het een wat simpeler concept, maar tegenvallen zal het in de praktijk niet denk ik. Maar voor mij is het te weinig onderscheidend van een 4.2.
Vergelijking met een 760 gaat m.i. sowieso wat mank. Die 12 cilinders worden denk ik nog een stuk minder verkocht dan een S8 of S63. Ander type mens koopt dat. Op Teamspeed, een forum met serieuze auto collecties, zie je wel honderd 750i's. Maar een V12 is toch vaak overbodig, zelfs voor die mensen.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Haha, hoe denk je dat dat in het dagelijkse verkeer zal gaan met zo'n autoMartijnGizmo schreef:Daar kan ik wel wat over zeggen: het 'film-verbruik' van een auto is het slechtste wat je je kunt voorstellen. Telkens stoppen, omkeren, hard langsscheuren, cameraman weer oppikken, etc... van de week nog 12l/100km in een diesel-DS5!Maus335i schreef:Je ziet zelfs regelmatig het gemiddelde verbruik op de boordcomputer (13,6l/100km), maar dan toch in de samenvattig 10,nogwat/100km neerzetten

Kan me wel aardig vinden in het verhaal van jeust, de V10 in de S8 (en Gallardo) is ergens wel een icoon en geeft toch ook dat stukje extra fun zodra je het gaspedaal roert.
Weet nog goed dat ik in de showroom stond en als excuus gebruikte dat de V10 zijn waarde iets beter blijft houden, ondanks het nieuwe aankomende model. Maar je weet hoe dat gaat, als je een auto wil kopen verzin je de meest idiote excuses voor jezelf

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Nu ja, die verzin je hoe dan ook als je de afschrijving van een A8 voor lief neemt.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Uit mijn hoofd;jeust schreef:Vorige S8 had gewoon één enorm USP. De V10. Een supercar motor (Gallardo) die in een Duitse limo ligt. Dat trekt liefhebbers. Hier op DF zijn er bijvoorbeeld twee. Hoeveel S-jes en 760's zie je hier? Nul toch?
Nu is het een wat simpeler concept, maar tegenvallen zal het in de praktijk niet denk ik. Maar voor mij is het te weinig onderscheidend van een 4.2.
Vergelijking met een 760 gaat m.i. sowieso wat mank. Die 12 cilinders worden denk ik nog een stuk minder verkocht dan een S8 of S63. Ander type mens koopt dat. Op Teamspeed, een forum met serieuze auto collecties, zie je wel honderd 750i's. Maar een V12 is toch vaak overbodig, zelfs voor die mensen.
2 S8
2 760's
next

-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Vertel. 

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Met een 760i kun je tenminste nog driften met een aanhanger erachter 

Laatst gewijzigd door Eric-328 op 24 okt 2011, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Nieuwe audi S8 4H...
Met een S8 glij je tenminste niet van de weg als het glad is.. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 6 gasten