TVR Chimaera
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
TVR Chimaera
Peter loopt me weer gek te maken. Maar de Chimaera is zo'n beetje de minste populaire TVR vanaf 1990. Hoe komt dat?
Het relatief geringe vermogen? De bijna 250 pk zijn meer dan zat voor de meesten, zeker dankzij het enorme koppel en lage autogewicht (<1200 kilo).
Dat ding knalt in 5 sec. naar de 100 en tussensprints zijn een eitje. De top eindigt bij ongeveer 240 km/u, maar met een open auto is dat hard zat. Het lijkt mij een ideale auto voor erbij. En het wordt zeker een klassieker. Wat denken jullie?
Een Cerbera is mooier, stijver (dankzij kooi) en sneller. Reageert iets mooier met de neus door de 6 in lijn die erin ligt. Maar daar zit ook een meerprijs aan vast.
Het relatief geringe vermogen? De bijna 250 pk zijn meer dan zat voor de meesten, zeker dankzij het enorme koppel en lage autogewicht (<1200 kilo).
Dat ding knalt in 5 sec. naar de 100 en tussensprints zijn een eitje. De top eindigt bij ongeveer 240 km/u, maar met een open auto is dat hard zat. Het lijkt mij een ideale auto voor erbij. En het wordt zeker een klassieker. Wat denken jullie?
Een Cerbera is mooier, stijver (dankzij kooi) en sneller. Reageert iets mooier met de neus door de 6 in lijn die erin ligt. Maar daar zit ook een meerprijs aan vast.
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
De collega die langs me zit heeft er een, maar dan met de high-power motor van 280pk dacht ik, geheel RVS uitlaat, nu 300pk.
best leuk speelgoed. Heb er een rondje op de Ring mee gereden, en dat viel me helemaal niets tegen!!!! Lag verdraaid goed op de weg voor zon oud beestje
En dan lekker die kap open, toch wel leuk hoor
zeker waardevast, die van hem zat op 34K taxatiewaarde. Heeft hem ook als "investering"" gekocht (maw: om zo min mogelijk af te schrijven, dus niet om erop te verdienen). Is al zijn 3e TVR.
best leuk speelgoed. Heb er een rondje op de Ring mee gereden, en dat viel me helemaal niets tegen!!!! Lag verdraaid goed op de weg voor zon oud beestje

En dan lekker die kap open, toch wel leuk hoor

zeker waardevast, die van hem zat op 34K taxatiewaarde. Heeft hem ook als "investering"" gekocht (maw: om zo min mogelijk af te schrijven, dus niet om erop te verdienen). Is al zijn 3e TVR.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Test van AW: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=291
Chimaera:
[img:312:193]http://www.diseno-art.com/images/TVR_Chimera.jpg[/img]
[img:220:152]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/ ... 1077_2.jpg[/img]
Cerbera:
[img:350:177]http://www.carpages.co.uk/tvr/tvr_image ... _01_04.jpg[/img]
Chimaera:
[img:312:193]http://www.diseno-art.com/images/TVR_Chimera.jpg[/img]
[img:220:152]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/ ... 1077_2.jpg[/img]
Cerbera:
[img:350:177]http://www.carpages.co.uk/tvr/tvr_image ... _01_04.jpg[/img]
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Cerbera is er ook met V8. 
Optie 2 sorry.
Praat maar eens met Andrew; die heeft een prachtige Chimaera in 100% topstaat en wil toch een Cerbera.
Een Chimaera is vlotjes snel, denk dat hij tot de 160/180 aardig naast de E30 van Michel blijft, zoiets, daarboven loopt de E30 weg.
Een Cerbera is een Z06/997 turbo/612 killer op de goede weg op een goede dag.
Megagroot verschil voor t.o.v. de kosten van TVR rijden een paar euro meer.

Optie 2 sorry.
Praat maar eens met Andrew; die heeft een prachtige Chimaera in 100% topstaat en wil toch een Cerbera.
Een Chimaera is vlotjes snel, denk dat hij tot de 160/180 aardig naast de E30 van Michel blijft, zoiets, daarboven loopt de E30 weg.
Een Cerbera is een Z06/997 turbo/612 killer op de goede weg op een goede dag.
Megagroot verschil voor t.o.v. de kosten van TVR rijden een paar euro meer.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
Cerbera vind ik persoonlijk vetter maar zo'n chimaera heeft ook wat
[img:800:600]http://www.autogespot.nl/files/a2147483 ... 4016_5.jpg[/img]
stond er een voor mijn school vrijdag
[img:800:600]http://www.autogespot.nl/files/a2147483 ... 4016_5.jpg[/img]
stond er een voor mijn school vrijdag

- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
[img:700:467]http://img.photobucket.com/albums/v146/ ... oss700.jpg[/img]
Phil's 505 pk speeltje . . .
De Chim is een cruiser. Ik kies voor de wedge: iets lichter, iets goedkoper en iets sneller.
Deze van Dan Rogers PH: Digga951 zag je op de Sunday Service:
[img:799:564]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... ver852.jpg[/img]
[img:800:434]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 101915.jpg[/img]
Full review here:
http://pistonheads.com/members/showcar.asp?carId=39802
Juist, daar kwam die eerste plaat vandaan: C&SC mag.
Ik hoop deze maand nog als vertaling op Wim te Riet's site.
En nu ik toch bezig ben:
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=0
http://www.pistonheads.com/calendar/event.asp?i=1773
Mooie auto's mogen na drie uur ook op 't gras staan van Wim
Phil's 505 pk speeltje . . .
De Chim is een cruiser. Ik kies voor de wedge: iets lichter, iets goedkoper en iets sneller.
Deze van Dan Rogers PH: Digga951 zag je op de Sunday Service:
[img:799:564]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... ver852.jpg[/img]
[img:800:434]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 101915.jpg[/img]
Full review here:
http://pistonheads.com/members/showcar.asp?carId=39802
Juist, daar kwam die eerste plaat vandaan: C&SC mag.
Ik hoop deze maand nog als vertaling op Wim te Riet's site.
En nu ik toch bezig ben:
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=0
http://www.pistonheads.com/calendar/event.asp?i=1773
Mooie auto's mogen na drie uur ook op 't gras staan van Wim

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
[img:800:583]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 302354.jpg[/img]
[img:800:430]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012927.jpg[/img]
Die oude TVR's zijn ook lekker hoor. Hier voor en in La Source.
[img:800:498]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 302176.jpg[/img]
[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012494.jpg[/img]
[img:800:472]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012493.jpg[/img]
Dikke V8 in de kleine Tusc. Toch 400 pk uit een 4.7 liter . . . en hoeveel kg zei u? Lekker korte wielbasis dus een knappe jongen die daar snel mee durft.
[img:800:430]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012927.jpg[/img]
Die oude TVR's zijn ook lekker hoor. Hier voor en in La Source.
[img:800:498]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 302176.jpg[/img]
[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012494.jpg[/img]
[img:800:472]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012493.jpg[/img]
Dikke V8 in de kleine Tusc. Toch 400 pk uit een 4.7 liter . . . en hoeveel kg zei u? Lekker korte wielbasis dus een knappe jongen die daar snel mee durft.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Moet lukken, kom maar op met die tekstDinkel schreef:Ik hoop deze maand nog als vertaling op Wim te Riet's site.

Als er maar ruimte genoeg overblijft voor de 80+ deelnemende carrossenDinkel schreef:En nu ik toch bezig ben:
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=0
http://www.pistonheads.com/calendar/event.asp?i=1773
Mooie auto's mogen na drie uur ook op 't gras staan van Wim

Albert, jij wist toch een RHD Chim te koop voor wênag?
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
Mail Ted ff dan 
Kan ik blijven pitten? Tentje mee, tussen de hokken. Slaapzakken rond 't kampvuur dat werk . . .
B/T: What about da Griff?
Da's net wat slicker dan een Chim en net even netjes British vergeleken met die gemene Cerb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A8KWQ6CP

Kan ik blijven pitten? Tentje mee, tussen de hokken. Slaapzakken rond 't kampvuur dat werk . . .
B/T: What about da Griff?

Da's net wat slicker dan een Chim en net even netjes British vergeleken met die gemene Cerb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A8KWQ6CP
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Ja, dat ga ik vandaag even doen.Dinkel schreef:Mail Ted ff dan
Tuurlijk, dat mag. Maar weet je hoe vochtig 't 's nachts wordt?Dinkel schreef:Kan ik blijven pitten? Tentje mee, tussen de hokken. Slaapzakken rond 't kampvuur dat werk . . .
Onder die tent van vorig jaar jaar leek het 's morgens wel te regenen. Dat waren de condensdruppels... En dat is elk jaar zo.
Ik denk dat een andere oplossing wel te vinden is.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Zo'n Chimera is best leuk spul hoor, ik heb zelf 2x een TVR gehad,
een TVR V8S (240pk) zijn er niet veel van had een LHD wel leuk maar niet zo goed afgewerkt als de 4.3 Griffith big valve die ik had met zo'n 280 PK die was best bruut en leuk speelgoed, heerlijk om mee te cruisen en af en toe dat pedaal naar beneden :twisted:
nadeel van een TVR, is niet super betrouwbaar...
Boven 200 een dweil vind ik...niet echt vingers in de neus zeg maar
Te korte rev range met bruikbaar vermogen, dus korte powerband?
Leuk spul, misschien beter met wat ze tegenwoordig doen, een LS chevy motor erin...yummie.
GTRene
een TVR V8S (240pk) zijn er niet veel van had een LHD wel leuk maar niet zo goed afgewerkt als de 4.3 Griffith big valve die ik had met zo'n 280 PK die was best bruut en leuk speelgoed, heerlijk om mee te cruisen en af en toe dat pedaal naar beneden :twisted:
nadeel van een TVR, is niet super betrouwbaar...
Boven 200 een dweil vind ik...niet echt vingers in de neus zeg maar

Te korte rev range met bruikbaar vermogen, dus korte powerband?
Leuk spul, misschien beter met wat ze tegenwoordig doen, een LS chevy motor erin...yummie.
GTRene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten