TVR Chimaera

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie

De TVR Chimaera

Is gaaf en bullitproof, die V8 maakt met zijn geluid alles goed.
9
39%
Is het net niet. Spaar door voor een Cerbera.
10
43%
Heeft de aandrijving op de verkeerde plek en heb ik nog nooit zien winnen in de kampioen als trekauto
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

TVR Chimaera

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2007, 15:50

Peter loopt me weer gek te maken. Maar de Chimaera is zo'n beetje de minste populaire TVR vanaf 1990. Hoe komt dat?

Het relatief geringe vermogen? De bijna 250 pk zijn meer dan zat voor de meesten, zeker dankzij het enorme koppel en lage autogewicht (<1200 kilo).

Dat ding knalt in 5 sec. naar de 100 en tussensprints zijn een eitje. De top eindigt bij ongeveer 240 km/u, maar met een open auto is dat hard zat. Het lijkt mij een ideale auto voor erbij. En het wordt zeker een klassieker. Wat denken jullie?

Een Cerbera is mooier, stijver (dankzij kooi) en sneller. Reageert iets mooier met de neus door de 6 in lijn die erin ligt. Maar daar zit ook een meerprijs aan vast.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 20 feb 2007, 15:54

De collega die langs me zit heeft er een, maar dan met de high-power motor van 280pk dacht ik, geheel RVS uitlaat, nu 300pk.

best leuk speelgoed. Heb er een rondje op de Ring mee gereden, en dat viel me helemaal niets tegen!!!! Lag verdraaid goed op de weg voor zon oud beestje :)

En dan lekker die kap open, toch wel leuk hoor :D

zeker waardevast, die van hem zat op 34K taxatiewaarde. Heeft hem ook als "investering"" gekocht (maw: om zo min mogelijk af te schrijven, dus niet om erop te verdienen). Is al zijn 3e TVR.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2007, 16:01


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 feb 2007, 16:13

Optie 2 Cerbera. Altijd al vet gevonden maar, alsof die zo uit een batmen filmset is gerukt, geluid, lage zit en de bruutheid zijn met geen pen te beschrijven.

Michel

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 20 feb 2007, 17:04

Wat me met de LTR opviel, de Cerbera en Viper GTS reden naast elkaar en wat is die Cerbera dan laag.

Ik kies ook voor optie 2.

EDIT: Alleen zou ik de woorden "is het net niet" gebruiken.

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 20 feb 2007, 17:33

optie 2

nu moet ik wel zeggen dat ik net een mega overdosis TVR achter de rug heb :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 20 feb 2007, 19:08

Ik heb er ook net een dosis TVR op zitten na de LTR en de Cerbera is het toch echt wel hoor.Pffff wat lopen die dingen hard en klinken ze machtig mooi.En dat in combinatie met het mooie uiterlijk zowel van buiten,van binnen als onder de motorkap.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 21 feb 2007, 20:59

Chimaera ! Kun je ook nog lekker open rijden, wel zo lekker van de zomer :) . De V8 vind ik lekkerder klinken dan de 6 lijn van de Cerbera. Snel zat, desnoods nog en beetje kietelen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2007, 21:18

Cerbera is er ook met V8. ;)

Optie 2 sorry.
Praat maar eens met Andrew; die heeft een prachtige Chimaera in 100% topstaat en wil toch een Cerbera.
Een Chimaera is vlotjes snel, denk dat hij tot de 160/180 aardig naast de E30 van Michel blijft, zoiets, daarboven loopt de E30 weg.
Een Cerbera is een Z06/997 turbo/612 killer op de goede weg op een goede dag.
Megagroot verschil voor t.o.v. de kosten van TVR rijden een paar euro meer.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 22 feb 2007, 08:42

Klopt: prijskaartje ;)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 22 feb 2007, 10:21

Ik kan niet kiezen. :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 feb 2007, 23:05

Cerbrera is mooier idd. maar een V8 icm. open rijden........tja. AV heeft em ooit als duurtester gehad geloof ik en was wel redelijk positief.

Gebruikersavatar
emiel307sw
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52

Bericht door emiel307sw » 27 feb 2007, 20:13

Cerbera vind ik persoonlijk vetter maar zo'n chimaera heeft ook wat
[img:800:600]http://www.autogespot.nl/files/a2147483 ... 4016_5.jpg[/img]
stond er een voor mijn school vrijdag :shock:

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 06 mar 2007, 21:46

[img:700:467]http://img.photobucket.com/albums/v146/ ... oss700.jpg[/img]

Phil's 505 pk speeltje . . .

De Chim is een cruiser. Ik kies voor de wedge: iets lichter, iets goedkoper en iets sneller.

Deze van Dan Rogers PH: Digga951 zag je op de Sunday Service:

[img:799:564]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... ver852.jpg[/img]

[img:800:434]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 101915.jpg[/img]

Full review here:
http://pistonheads.com/members/showcar.asp?carId=39802

Juist, daar kwam die eerste plaat vandaan: C&SC mag.

Ik hoop deze maand nog als vertaling op Wim te Riet's site.

En nu ik toch bezig ben:
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=0

http://www.pistonheads.com/calendar/event.asp?i=1773

Mooie auto's mogen na drie uur ook op 't gras staan van Wim ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2007, 21:52

Cool cool cool!

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 06 mar 2007, 22:03

[img:800:583]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 302354.jpg[/img]

[img:800:430]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012927.jpg[/img]

Die oude TVR's zijn ook lekker hoor. Hier voor en in La Source.

[img:800:498]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 302176.jpg[/img]

[img:800:600]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012494.jpg[/img]

[img:800:472]http://i66.photobucket.com/albums/h254/ ... 012493.jpg[/img]

Dikke V8 in de kleine Tusc. Toch 400 pk uit een 4.7 liter . . . en hoeveel kg zei u? Lekker korte wielbasis dus een knappe jongen die daar snel mee durft.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 06 mar 2007, 22:45

Dinkel schreef:Ik hoop deze maand nog als vertaling op Wim te Riet's site.
Moet lukken, kom maar op met die tekst ;)
Dinkel schreef:En nu ik toch bezig ben:
http://www.klassiekerrally.nl/default.a ... rtikelID=0

http://www.pistonheads.com/calendar/event.asp?i=1773

Mooie auto's mogen na drie uur ook op 't gras staan van Wim ;)
Als er maar ruimte genoeg overblijft voor de 80+ deelnemende carrossen :)

Albert, jij wist toch een RHD Chim te koop voor wênag?

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 06 mar 2007, 23:02

Jazeker, Andrew's!

Hij wil een Cerb.

Wie niet . . . hevig wat bruut!

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 06 mar 2007, 23:04

Trouwens, de data op de PH site zijn achterhaald...

Dit jaar vindt de Klassiekerrally Winterswijk plaats op zondag 2 september.
Zaterdag de 1e is er 's avonds alvast een gezellige borrel. Beetje dom over auto's lullen, je kent dat wel :)

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 06 mar 2007, 23:11

Mail Ted ff dan ;)

Kan ik blijven pitten? Tentje mee, tussen de hokken. Slaapzakken rond 't kampvuur dat werk . . .

B/T: What about da Griff? :evil:

Da's net wat slicker dan een Chim en net even netjes British vergeleken met die gemene Cerb.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=A8KWQ6CP

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 07 mar 2007, 08:10

Dinkel schreef:Mail Ted ff dan ;)
Ja, dat ga ik vandaag even doen.
Dinkel schreef:Kan ik blijven pitten? Tentje mee, tussen de hokken. Slaapzakken rond 't kampvuur dat werk . . .
Tuurlijk, dat mag. Maar weet je hoe vochtig 't 's nachts wordt?
Onder die tent van vorig jaar jaar leek het 's morgens wel te regenen. Dat waren de condensdruppels... En dat is elk jaar zo.
Ik denk dat een andere oplossing wel te vinden is.

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 07 mar 2007, 19:26

Bij jou op de bank :hehe:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 07 mar 2007, 22:23

Dinkel schreef:Bij jou op de bank :hehe:
Dat wil ik je niet aandoen. Onze bank slaapt zo ontzettend beroerd!
Luchtbed ook goed? :)

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Bericht door Dinkel » 07 mar 2007, 22:27

Deal!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 mar 2007, 22:53

Zo'n Chimera is best leuk spul hoor, ik heb zelf 2x een TVR gehad,
een TVR V8S (240pk) zijn er niet veel van had een LHD wel leuk maar niet zo goed afgewerkt als de 4.3 Griffith big valve die ik had met zo'n 280 PK die was best bruut en leuk speelgoed, heerlijk om mee te cruisen en af en toe dat pedaal naar beneden :twisted:
nadeel van een TVR, is niet super betrouwbaar...
Boven 200 een dweil vind ik...niet echt vingers in de neus zeg maar :lol:
Te korte rev range met bruikbaar vermogen, dus korte powerband?

Leuk spul, misschien beter met wat ze tegenwoordig doen, een LS chevy motor erin...yummie.
GTRene

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast