Anyway, wie meer op de lijn van Robin zit en zo'n auto wil bestellen, vindt het misschien leuk om de brochure even te downloaden: BMW 3 Serie F30 brochure (PDF)
Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
- Snipe
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
LOL, een 1 Serie zou het ook "nooit" worden toch? 
Anyway, wie meer op de lijn van Robin zit en zo'n auto wil bestellen, vindt het misschien leuk om de brochure even te downloaden: BMW 3 Serie F30 brochure (PDF)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik hoop dat de 4er coupe radicaal anders wordt dan bovenstaande.........
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:LOL, een 1 Serie zou het ook "nooit" worden toch?
Niet een standaard 1er ieg........
Ook geen sedan, ik ga altijd voor een coupe, wellicht nu een 2er, we zullen zien, ik denk graag vooruit..........
Maar even de feiten;
1 De neus knikt/staat bol.........na het konijn hebben we nu een haviksneus
2 De koplampen hebben een raar/overbodig tuitje aan de binnenzijde, soort van spleet oog 3er (kan goed, want natuurlijk gericht op de Chinese markt)
3 Interieur oogt grof, druk, met veel overbodige lijnen (zie het schotje rechterzijde middenconsole)
4 Er is IMO te veel overlap met de 1er en te weinig met een 5er
Het doet me, vooralsnog, weinig tot niets, zal nog even wachten met een finale oordeel tot ik hem IRL heb kunnen zien..
-
WinstonWolff
De voorkant is gewoon NIET geslaagd. Terwijl dat toch altijd een sterk punt van BMW was. In navolging van de nieuwe 1, alweer een nieuwe BMW waarvan de voorkant opgekloot is. Die motorkap die naar beneden loopt... Scary shit. Jammer, zal ook wel met stompzinnige eisen voor voetgangersveiligheid te maken hebben, de tijd dat auto ontwerpers gewoon lekker hun gang konden gaan en hun ideeën konden uittekenen ligt helaas al weer een tijdje achter ons. De koplampen die doorlopen tot aan de grille zijn ook niet erg fraai. Van achteren is er weinig mis mee, lijkt inderdaad allemaal erg op de rest van de BMW familie. Maar dat is op zich niet zo'n probleem, dat verwijt kreeg BMW ook in de jaren '80 (vdve), en in die tijd maakte BMW de mooiste auto's.
- romo
^ Zo is het precies..........
Vroeger likte ik mijn vingers er bij af, hing er een poster boven mijn bed en droomde ik van de dag dat ik er zelf een zou kunnen rijden.............
Nu kan ik er een rijden, maar bedank je voor de eer................
idd, vroegah was alles beter.............
Vroeger likte ik mijn vingers er bij af, hing er een poster boven mijn bed en droomde ik van de dag dat ik er zelf een zou kunnen rijden.............
Nu kan ik er een rijden, maar bedank je voor de eer................
idd, vroegah was alles beter.............
-
WinstonWolff
Misschien dat ze voor de coupé een iets gewijzigde voorkant gebruiken, deden ze met de huidige 3 ook.... Maar die smeltende motorkap zal wel op de coupé zitten ook, vrees ik.
- GTRene
gelukkig zijn die achterlichten in de echte? iets beter dan in die grijze voorfoto.
trouwens bij de "oude" 3 serie kregen ze ook verschillende achterlichten in coupe en sedan e.d. toch? zou dat hier ook terug komen?
eneuh is het nu V6 of R6 voor de nwe M3 straks?
trouwens bij de "oude" 3 serie kregen ze ook verschillende achterlichten in coupe en sedan e.d. toch? zou dat hier ook terug komen?
eneuh is het nu V6 of R6 voor de nwe M3 straks?
- Snipe
Volgens de ontwerpers is dat een verwijzing naar de grille van de E30.romo schreef:De koplampen hebben een raar/overbodig tuitje aan de binnenzijde, soort van spleet oog 3er (kan goed, want natuurlijk gericht op de Chinese markt)
- romo
Na de eerste euforie zie ik steeds meer postings bij Bimerpost van menbers die het of niets vinden danwel ernstig teleurgesteld zijn..................I feel your pain..........
-
Xave30
Moest ik ook aan denken. Retro kidney grille.Snipe schreef:Volgens de ontwerpers is dat een verwijzing naar de grille van de E30.romo schreef:De koplampen hebben een raar/overbodig tuitje aan de binnenzijde, soort van spleet oog 3er (kan goed, want natuurlijk gericht op de Chinese markt)
- Peric
Ik zie 't niet..

Vind 't een beetje eng dat BMW ook al gaat beginnen met die enorme koplampunits..
Dat vind ook zooo lelijk bij de franse designs van tegenwoordig..
Vind 't een beetje eng dat BMW ook al gaat beginnen met die enorme koplampunits..
Dat vind ook zooo lelijk bij de franse designs van tegenwoordig..
- romo
Sterker.........
Hoe langer je in die koplampen kijkt, hoe meer overeenkomsten ik met hangoog 1er zie............
Het zijn niet bepaald 2 reebruine ogen die de jager aankeken..............
Hoe langer je in die koplampen kijkt, hoe meer overeenkomsten ik met hangoog 1er zie............
Het zijn niet bepaald 2 reebruine ogen die de jager aankeken..............
- dvh
Allemaal schapen die elkaar napraten.romo schreef:Na de eerste euforie zie ik steeds meer postings bij Bimerpost van menbers die het of niets vinden danwel ernstig teleurgesteld zijn..................I feel your pain..........
Over 3 maanden wil iedereen er een.
- GTRene
opzich vind ik de koplampen wel kunnen, doch dat extra stukje naar het midden toe vind ik jammer, tis net de vorige 5 serie die dat stukje erbij aan had maar dan naar de zijkant toe...pfff
- dvh
Daar dacht ik ook aanGTRene schreef:opzich vind ik de koplampen wel kunnen, doch dat extra stukje naar het midden toe vind ik jammer, tis net de vorige 5 serie die dat stukje erbij aan had maar dan naar de zijkant toe...pfff
Draai de koplampen om en je hebt een E60
-
Xave30
ik had het iig over het feit dat je de zijkant van de kidney weer kan zien:Peric schreef:Ik zie 't niet..![]()
Zoekt verder naar een betere foto..
- romo
dvh schreef:Allemaal schapen die elkaar napraten.romo schreef:Na de eerste euforie zie ik steeds meer postings bij Bimerpost van menbers die het of niets vinden danwel ernstig teleurgesteld zijn..................I feel your pain..........
Over 3 maanden wil iedereen er een.
Het ios eerder omgekeerd.................iedereen vindt hem mooi........................maar on 2nd thought.......
Anyway....................
- dvh
Die foto is gecropt man
Kijk naar de mensen, allemaal gekrompen !
Kijk naar de mensen, allemaal gekrompen !
- mrbbs
gewoon breedbeeld foto effect..
ik ben wel benieuwd. Iemand al een idee op welk gewicht die auto's uitkomen?
ik ben wel benieuwd. Iemand al een idee op welk gewicht die auto's uitkomen?
- Snipe
1.510 kilo voor de 335i, de andere versies wegen iets minder.mrbbs schreef:ik ben wel benieuwd. Iemand al een idee op welk gewicht die auto's uitkomen?
- Joop
De flyer/folder als download: 3 series sedan catalogue/flyer (EN)
EDIT: Snipe had 'm inmiddels al gepost...
EDIT: Snipe had 'm inmiddels al gepost...
Laatst gewijzigd door Joop op 14 okt 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Staat op de frontpage. Romo niet zo druk maken
Moet wel zeggen, dat knikje aan de voorzijde is wel enigzins vreemd. 5 serie vind ik er beter uitzien.
Moet wel zeggen, dat knikje aan de voorzijde is wel enigzins vreemd. 5 serie vind ik er beter uitzien.
- romo
maak me niet druk, verre van............ik slaap rustig vannacht, wetende de juiste beslissing te hebben genomen...........
Bij de 4er word ik wel weer wakker, zien we het wel weer.....................
Deze is gezapig en oubollig...................staat ver af waar een 3er ooit voor stond;
Jonge, dynamische uitstraling
Strak
Sportief
Als een lekker wijf dus................F30 is een vrouw op middelbare leeftijd die in de menopauze zit en niet weet waar ze het moet zoeken...........
Teleurstellend, dat is wat ik het vind............
Bij de 4er word ik wel weer wakker, zien we het wel weer.....................
Deze is gezapig en oubollig...................staat ver af waar een 3er ooit voor stond;
Jonge, dynamische uitstraling
Strak
Sportief
Als een lekker wijf dus................F30 is een vrouw op middelbare leeftijd die in de menopauze zit en niet weet waar ze het moet zoeken...........
Teleurstellend, dat is wat ik het vind............
- Joop
Nu ik inmiddels alle persfoto's (na wat geduld op de perssite) wel even voorbij heb zien komen:
Het neusje vind ik recht van voren wel lekker agressief eruit zien, zeker in M-sport uitvoering. Draai je iets door dan zie je toch een snel dalende neus; had liever het 'haaien-thema' weer terug gezien. Het lijkt nu een beetje teveel op de eerste Z4.
Het doortrekken van de koplampen is voorzetten van de design-thematiek van de i8. Wel lekker verrassend. Beter dan het F20 1er neusje in ieder geval.
En profil is er inderdaad weinig veranderd en volgt de koets qua verhoudingen dezelfde lijnen als de E90, evenals de achterkant. Gelukkig zijn hier wel de kenmerkende L-vormige achterlichten van de E90N (LCI) gebleven. De units hadden mijns inziens wel iets minder breed mogen uitwaaien...
Verder blijft het gewoon een hele nette en beschaafde auto die we waarschijnlijk veel op de 16" wielen (op wellicht nog op staal en wieldoppen) in een lease-schrapers-editie op de weg gaan zien. Gezien het aanbod velgen (zie brochure hierboven) is 18" eigenlijk wel het minimum wat er onder moet.
Van buiten is het een kleine 5er geworden; echter deelt hij het interieur (qua onderdelen) helaas met de 1er. Interieur van de nieuwe 3er is wel meer uitgebalanceerd dan van de 1er (zeker de middenconsole); alleen blijft het wel druk en rommelig.
Het neusje vind ik recht van voren wel lekker agressief eruit zien, zeker in M-sport uitvoering. Draai je iets door dan zie je toch een snel dalende neus; had liever het 'haaien-thema' weer terug gezien. Het lijkt nu een beetje teveel op de eerste Z4.
Het doortrekken van de koplampen is voorzetten van de design-thematiek van de i8. Wel lekker verrassend. Beter dan het F20 1er neusje in ieder geval.
En profil is er inderdaad weinig veranderd en volgt de koets qua verhoudingen dezelfde lijnen als de E90, evenals de achterkant. Gelukkig zijn hier wel de kenmerkende L-vormige achterlichten van de E90N (LCI) gebleven. De units hadden mijns inziens wel iets minder breed mogen uitwaaien...
Verder blijft het gewoon een hele nette en beschaafde auto die we waarschijnlijk veel op de 16" wielen (op wellicht nog op staal en wieldoppen) in een lease-schrapers-editie op de weg gaan zien. Gezien het aanbod velgen (zie brochure hierboven) is 18" eigenlijk wel het minimum wat er onder moet.
Van buiten is het een kleine 5er geworden; echter deelt hij het interieur (qua onderdelen) helaas met de 1er. Interieur van de nieuwe 3er is wel meer uitgebalanceerd dan van de 1er (zeker de middenconsole); alleen blijft het wel druk en rommelig.
- romo
Opvallend;
Er zit een "normale" handrem in, niet zo`n electronisch geval..............
Er zit een "normale" handrem in, niet zo`n electronisch geval..............