Mijn naam ik Arthur ben 23 jaar woon in Raamsdonk. Ik studeer Elektrotechniek op de avans in breda, Ik moet het komende halfjaar afstuderen

Ik zal even me auto levenverhaal vertellen
1.
Het begon allemaal met een golf MK2 1.3 gratis van mijn moeder gehad, was nogal een drinker en echt snelheid zat er ook niet in, Daarnaast hadden al me vrienden GTI, VTI, GSI`s e.d., ik kon natuurlijk niet achter blijven

Deze golf verkocht voor weinig, is voor de cross gebruikt.
2.
Het moet een golf MK2 gti worden, ik zag een schijtbak staan(zie foto) met een kapotte versnellingbak.
Er was een 2.0 ingebouwd ipv een 1.8 wel een 8v gebleven, ding liep heerlijk, maar dus geen achteruitversnelling. Afijn voor 75 euro een bak gekocht op MP, dagje prullen en we konden rijden.
Uploaded with ImageShack.us
Veel fun aan deze auto beleefd, vol met deuken en butsen, maar het had ze charmes. De meeste mensen zagen de humor er wel van in.
Tot op een avond, kwam net uit me werk, vochtig wegdek, verschillende bandjes achter en voor.
Ik stuurde met een flink hoge snelheid een lange bocht in. halvewege kwam de kont voorbij zetten, geprobeert te corriseren, maar schoot van de ene naar de andere kant.(eigenlijk had ik vol het gas in moeten trappen, maar vermoeitheid en ontwetenheid.)
Na 1,5 jaar
End of story

3.
Weer opzoek naar een golf GTI, nu opzoek na een 16v.
Veel bekeken veel gaare zooi tegen gekomen, maar ook een mooie GTI 8v, deze uiteindelijk maar gekocht.
Gezworen dat ik deze geheel orgineel zou laten, Het ging toch weer kriebelen.
Toch maar Een SPAX RSX schroefset er onder laten monteren.
Toen ging 1 van de orginele meerdelige bbsen lekken.
Toen even op staal rond getuft
Na lang nadenken, toch maar de BBS velgen laten opknappen en achter verbreden,
Tot ik het poetsen helemaal zat werd, en deze velgen heb verkocht

Momenteel staat de golf er zo bij.
Maar na 3 jaar is hij is Te koop !!!!!!
De golf is cometisch wat gehavend door de tijd, o.a. een slagboom die een deukje in het linker zijscherm heeft gemaakt.
zie http://link.marktplaats.nl/468463838" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk golfje, zeker voor het geld, hier kan je nog een hoop lol aan beleven!!!
Dus als je interesse hebt, zeker contact opnemen!!!
nog wat actie foto`s
Afijn leuk en aardig, maar ik was toch toe aan iets snellers.
4.
Ik ben even 180 graden gedraait en honda gaan rijden.
Deze auto was oorspronkelijk van een maatje van mij, hij had ander werk en moest 200 kmter per dag gaan rijden. Zodoende ging zijn civic in de verkoop, gezien het verhaal bij deze auto weet, heb ik hem gekocht.
Afijn eerst de foto`s
Nu denken jullie sneller dan die gti`tjes, dat zal wel mee vallen

Maar er is een andere motor in deze civic geknoopt.
De geschiedenis van mij maatje.(voor ik hem kocht)
1. Hij heeft de b18c motor gekocht er erin gelepelt, reed prima alleen beetje olie verbruik
2. Daarom klepsteelrubbers laten vervangen meteen kop gereviseerd en bewerkt daarnaast een andere ECU gemonteerd, voor onbegrensde top snelheid en betere afstelling.
3. 1 week later verbruikte de motor 1 liter op 300 kmter, niet goed auto weer terug.
4. Telefoon van de garage, 1 zuiger stuk gepingelt, een heel getouwtrek, want de auto was tenslotte een week daarvoor daar afgesteld.
5. Na heel wat telefoontjes heeft het bedrijf aangeboden om de motor gratis in en uit te bouwen, revisiekosten kwamen wel voor zijn eigen rekening(4 nieuwe zuiger, verder echt alles vernieuwd!! 2200euro), gek genoeg is mijn maatje hier mee akoord gegaan

Sinds toen heeft de motor nog 10.000 kmter gedraait voor ik hem gekocht hebt.
Blokje is dus zo goed als nieuw
Over op de specificaties:.
Motor:
JDM B18C Type R 96-spec
Stock power:197 SAE HP @ 8000 rpm, 185 nm @ 7500rpm
VTEC Engagement: 5700 rpm
Rev-limit: 8700 rpm
Transmission: S80 with Helical LSD
Wat kleine mods:
-Ander uitlaatspruitstuk
-2,5 inch uitlaat systeem
-Open luchtfilter
-Andere ECU + gechipt/ afsteld.
Alles bij elkaar houdt ik het dus op een ronde 200 pk, eigenlijk wil ik dit nog een keer meten
Onderstel
Skunk2 schroefset.
Alle rubber vervangen voor PU bussen.
VTI remmen voor.
En andere wieltjes natuurlijk.
Interieur
Water- olie temp, en olie druk meters gemonteerd, verder helemaal orgineel.
Airco gemonteerd.
Om jullie lekker te maken even een filmpje,
http://www.youtube.com/watch?v=MBYvJDE8hnk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij moet ik zeggen dat ik ondanks de LSD toch met wielspin zit in zijn 1, ik kan er met de pet niet bij, maar mijn maatje heeft er Star Performer banden op gelegd, het aller goedkoopste

Motortje loopt heerlijk, Beide tellers uit op top

Ben net terug van vakantie, en er moet nog een koper komen voor de golf, de plannen staan momenteel een beetje op een laag pitje.
To-do list:
-Olie toevoegen gaan het airco systeem zodat deze weer gebruikt kan worden(staat allang leeg).
-Diode regelen voor in de zekeringkast, ook voor het airco systeem.
-Deukje uit de deur laten trekken.
-Andere einddemper (is nu een jappen pijp)
-Goed schoonmaken, en goede foto maken ipv met de telefoon.
Verder vind ik het allemaal prima,
Ik hoop nog wat te kunnen vrij rijden, en mee te doen aan DF events.
Maar ik moet het komende halfjaar doen met een stage vergoeding en ik kan maar 1 dagje werken in het weekend. dus we zullen zien hoe ver we komen.
Alvast bedankt voor jullie reactie`s, en als je een mk2 gti zoekt, weet je me te vinden