Tuurke stelt zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 20 aug 2011, 15:21

Hallo allemaal, ik keek hier al enige tijd rond, heb nu toch maar besloten me aan te melden.
Mijn naam ik Arthur ben 23 jaar woon in Raamsdonk. Ik studeer Elektrotechniek op de avans in breda, Ik moet het komende halfjaar afstuderen :coffee: , en dan werk zoeken!! Ben gek op snelle autotjes.

Ik zal even me auto levenverhaal vertellen

1.
Het begon allemaal met een golf MK2 1.3 gratis van mijn moeder gehad, was nogal een drinker en echt snelheid zat er ook niet in, Daarnaast hadden al me vrienden GTI, VTI, GSI`s e.d., ik kon natuurlijk niet achter blijven :wheelchair:
Deze golf verkocht voor weinig, is voor de cross gebruikt.

2.
Het moet een golf MK2 gti worden, ik zag een schijtbak staan(zie foto) met een kapotte versnellingbak.
Er was een 2.0 ingebouwd ipv een 1.8 wel een 8v gebleven, ding liep heerlijk, maar dus geen achteruitversnelling. Afijn voor 75 euro een bak gekocht op MP, dagje prullen en we konden rijden.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Veel fun aan deze auto beleefd, vol met deuken en butsen, maar het had ze charmes. De meeste mensen zagen de humor er wel van in.

Tot op een avond, kwam net uit me werk, vochtig wegdek, verschillende bandjes achter en voor.
Ik stuurde met een flink hoge snelheid een lange bocht in. halvewege kwam de kont voorbij zetten, geprobeert te corriseren, maar schoot van de ene naar de andere kant.(eigenlijk had ik vol het gas in moeten trappen, maar vermoeitheid en ontwetenheid.)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Na 1,5 jaar
End of story :(

3.
Weer opzoek naar een golf GTI, nu opzoek na een 16v.
Veel bekeken veel gaare zooi tegen gekomen, maar ook een mooie GTI 8v, deze uiteindelijk maar gekocht.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gezworen dat ik deze geheel orgineel zou laten, Het ging toch weer kriebelen.
Toch maar Een SPAX RSX schroefset er onder laten monteren.
Toen ging 1 van de orginele meerdelige bbsen lekken.
Toen even op staal rond getuft

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Na lang nadenken, toch maar de BBS velgen laten opknappen en achter verbreden,

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Tot ik het poetsen helemaal zat werd, en deze velgen heb verkocht :wink:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Momenteel staat de golf er zo bij.

Maar na 3 jaar is hij is Te koop !!!!!!
De golf is cometisch wat gehavend door de tijd, o.a. een slagboom die een deukje in het linker zijscherm heeft gemaakt.

zie http://link.marktplaats.nl/468463838" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk golfje, zeker voor het geld, hier kan je nog een hoop lol aan beleven!!!
Dus als je interesse hebt, zeker contact opnemen!!!

nog wat actie foto`s

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afijn leuk en aardig, maar ik was toch toe aan iets snellers.

4.
Ik ben even 180 graden gedraait en honda gaan rijden.
Deze auto was oorspronkelijk van een maatje van mij, hij had ander werk en moest 200 kmter per dag gaan rijden. Zodoende ging zijn civic in de verkoop, gezien het verhaal bij deze auto weet, heb ik hem gekocht.

Afijn eerst de foto`s
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Nu denken jullie sneller dan die gti`tjes, dat zal wel mee vallen :tong:

Maar er is een andere motor in deze civic geknoopt.

De geschiedenis van mij maatje.(voor ik hem kocht)
1. Hij heeft de b18c motor gekocht er erin gelepelt, reed prima alleen beetje olie verbruik
2. Daarom klepsteelrubbers laten vervangen meteen kop gereviseerd en bewerkt daarnaast een andere ECU gemonteerd, voor onbegrensde top snelheid en betere afstelling.
3. 1 week later verbruikte de motor 1 liter op 300 kmter, niet goed auto weer terug.
4. Telefoon van de garage, 1 zuiger stuk gepingelt, een heel getouwtrek, want de auto was tenslotte een week daarvoor daar afgesteld.
5. Na heel wat telefoontjes heeft het bedrijf aangeboden om de motor gratis in en uit te bouwen, revisiekosten kwamen wel voor zijn eigen rekening(4 nieuwe zuiger, verder echt alles vernieuwd!! 2200euro), gek genoeg is mijn maatje hier mee akoord gegaan :sealed:.

Sinds toen heeft de motor nog 10.000 kmter gedraait voor ik hem gekocht hebt.
Blokje is dus zo goed als nieuw

Over op de specificaties:.

Motor:

JDM B18C Type R 96-spec
Stock power:197 SAE HP @ 8000 rpm, 185 nm @ 7500rpm
VTEC Engagement: 5700 rpm
Rev-limit: 8700 rpm
Transmission: S80 with Helical LSD

Wat kleine mods:
-Ander uitlaatspruitstuk
-2,5 inch uitlaat systeem
-Open luchtfilter
-Andere ECU + gechipt/ afsteld.

Alles bij elkaar houdt ik het dus op een ronde 200 pk, eigenlijk wil ik dit nog een keer meten

Onderstel

Skunk2 schroefset.
Alle rubber vervangen voor PU bussen.
VTI remmen voor.
En andere wieltjes natuurlijk.

Interieur
Water- olie temp, en olie druk meters gemonteerd, verder helemaal orgineel.
Airco gemonteerd.

Om jullie lekker te maken even een filmpje,
http://www.youtube.com/watch?v=MBYvJDE8hnk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij moet ik zeggen dat ik ondanks de LSD toch met wielspin zit in zijn 1, ik kan er met de pet niet bij, maar mijn maatje heeft er Star Performer banden op gelegd, het aller goedkoopste :duh:.
Motortje loopt heerlijk, Beide tellers uit op top :tong:

Ben net terug van vakantie, en er moet nog een koper komen voor de golf, de plannen staan momenteel een beetje op een laag pitje.

To-do list:
-Olie toevoegen gaan het airco systeem zodat deze weer gebruikt kan worden(staat allang leeg).
-Diode regelen voor in de zekeringkast, ook voor het airco systeem.
-Deukje uit de deur laten trekken.
-Andere einddemper (is nu een jappen pijp)
-Goed schoonmaken, en goede foto maken ipv met de telefoon.

Verder vind ik het allemaal prima,
Ik hoop nog wat te kunnen vrij rijden, en mee te doen aan DF events.
Maar ik moet het komende halfjaar doen met een stage vergoeding en ik kan maar 1 dagje werken in het weekend. dus we zullen zien hoe ver we komen.

Alvast bedankt voor jullie reactie`s, en als je een mk2 gti zoekt, weet je me te vinden :tong:
Laatst gewijzigd door Tuurke op 10 okt 2011, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 10 okt 2011, 20:23

Me broertje is bijna 18 en neem het golfje over voor een mooi prijsje.
Doet me stiekem wel goed, toch een fijn karretje,

Verder een tijdje geleden op de dyno geweest.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

171 WHP :strong:
160 NM

Het koppel valt me alleen een beetje tegen, mischien een keer een retune laten doen.
Verder bevalt hij prima, je moet alleen zo loeien voordat de power komt.
En hij slurpt flink in de v-tec, hoger als 1 op 8 gemiddeld ben ik nog niet gekomen.
Maar dit komt mischien omdat ik de auto alleen maar gebruik voor fun, kan op me fietske naar me stage adres :wheelchair:

Verder is het wel leuk om mensen een beetje te sarren, en reed laatst een RCZ achter me, allemaal duwen.
Even terug schakelen en doortrekken :whistle: doeidoei

Oja, de ijsklonten komen ook weer uit de airco, tegen de zomer aan weer nuttig, maja dat duurt nog even.

Gebruikersavatar
michaelvg
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jul 2010, 21:38
Locatie: Oosterhout NB

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door michaelvg » 13 okt 2011, 16:14

Welkom,

Leuk wagen alleen het verbruik is minder maar we doen het voor de fun natuurlijk :df:

Loop je stage bij kloosterman in waspik? het is ieder geval een bekende voorgevel van het pand.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door RVV » 13 okt 2011, 16:17

Leuke intro (ook al is die van een tijdje terug) Welkom op DF iig!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Petrolhead Tom » 13 okt 2011, 17:20

Gaaf ding, ik zou alleen niet op die starperformer banden door durven te rijden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Niels » 13 okt 2011, 19:14

*droomt nog even weg bij die Edition One die 20 jaar geleden in de showroom stond*

De koppelkromme is idd niet heel mooi. Logischerwijs is dan je vermogenskromme ook niet heel mooi. Ik zou toch kijken of dat te verbeteren valt!

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 13 okt 2011, 20:00

,@michaelvg

Ik loop stage in R'veer, maar woon in Raamsdonk, plaats van de foto is toeval :tong:

En idd, die star performer banden komen er volgende zomer niet meer op!!!!!
Van de winter staat die op winterbanden.
Ik vind de velgen ook een slag te groot eigenlijk.... mooi 15 of 16 incher kopen.

Oja en fatsoenlijke remblokken, (mss andere schijven) want na een paar keer remmen doetie niet meer veel :stom:

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 15 mei 2012, 19:24

huge update :blink:


Maar het is lang geleden ik zal is even updaten met betere foto`s, tevens eerst post opgeruimd en aangepast.

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Tevens had die vriend van wie ik de auto kocht nog een leuk interieur te koop, vrij uniek ik heb het nog niet vaak gezien.

Half-leer/alcantara

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

De nieuwe D1 Spec remmen

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Het motorke, teven K&N filter gemonteerd ipv autostyle
Hij heeft inmiddels vanaf de revisie +/-20.000 kmter gelopen en draait perfect

Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

Teven komen er andere velgen op, omdat de Oz velgen heel veel schade hebben en flut banden. Daarnaast vind ik 17 inch op een civic ook gewoonweg te groot. Ik kom toevallig via een maatje heeeeel goedkoop aan een setje 5zigen velgen komen, nieuwe in de doos.

Zoals je ziet worden ze grondig geïnspecteerd :D
Afbeelding
By tuurke at 2012-03-16

De planning:
Volgende week keuren, dan ook even na de RDW om het kenteken te laten omkeuren.

Over 3 weekjes afspraak bij EDG techniek, primaire as lager van de bak maakt herrie. Dus even totale bak nakijken en sowieso dat lager en de keerringen vervangen. Dan is de auto technische helemaal gereviseerd en moet hij er toch wel een ton tegen aan kunnen :crazy:

Binnenkort even bandjes bestellen en laten monteren, tevens even de achter omlaag schroeven achter dan. Momenteel staat de kont een beetje omhoog :lol:

Grote update, er is weer van alles gebeurt :D


Allereerst de APK keuring, daarbij bleek de lambdasonde kapot te zijn, deze is vervangen maar toen bleef de uitstoot te hoog. Na wat zoekwerk (en hulp van Leo, bedankt nog voor de service) bleek het in de bedrading te zitten. De bedrading even netjes gefikst en de uitstoot was prima. Overigens denk ik niet dat de lambdasonde ooit gewerkt heeft, bij de chip die eerst in de auto zat was hier omheen geprogrammeerd.... Toen hij de bij leo gechipt was teven de vtec verlaagd, bij +/- half gas gaat de v-tec vanaf +/- 4700 in en vanaf de 6200 rpm altijd ipv de het vaste vtec punt bij 5700 rpm. Hierdoor hoef je niet meer zo bang te zijn dat je onder de het vtec komt bij opschakelen. met name in zijn twee moest je hem heel ver doorhalen.

Dus hij loopt heerlijk 1 op 10/11 nu en dan plank ik hem regelmatig even lekker door. Momenteel rijd ik per week zo`n 350kmter in de week woon-werk verkeer maar ik kan prima leven met dit verbruik.

Daarnaast is het motorblok op kenteken gekomen, netjes 149Kw op kenteken.
Toen de keurmeester de DB-meter pakte ging ik toch wel even zweten, maar hij bleef mooi onder grens.

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Vervolgens is de auto naar EDG techniek geweest voor de bak revisie, het bleek het primaire as lager te zijn.(schijnt vaker voor te komen). De startmotor is ook nagekeken want hij startte soms pas na wat tikken op de startmotor. Deze bleek niet meer veel te zijn. gelukkig hadden ze bij EDG nog een prima gebruikte liggen voor maar 20 euro. Naast het lager is de bak nagekeken, zijn alle keerringen vervangen en is er uiteraard nieuw olie in gegaan. De rekening viel me alles mee, dus wat mij betreft is EDG echt een aanrader.

Bij het ophalen van de auto bleek dat ook de motorrevisie destijds door RSP ook uitbesteeds was aan EDG, leuk :P


Hieronder het oude lager, denk dat het niet veel langer had moeten duren :lol:
Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Verder even banden om de 5thzigen velgjes gemonteerd en deze met nieuwe wielmoeren onder de auto gezet. De 16 inch velgen oogde in het begin wat klein, maar hoe langer ik er na kijk hoe beter ik ze vind staan. Misschien de auto in de toekomst nog wat verder verlagen. Maar voorlopig rijd ik zo rond.

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Afbeelding
By tuurke at 2012-04-28

Vind de kleur wel goed onder de auto passen.
Voorlopig staat er even niks in de planning behalve rijden en een keer een track-day als ik tijd heb......(druk druk druk). In de toekomst nog een keer schijfjes achter eigenlijk :like:

:banging:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Martijn M » 16 mei 2012, 17:19

Trekhaak eraf, belettering achter eraf en spoilertje eraf en klaar is Tuurke ;)

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Xave30 » 16 mei 2012, 17:24

Je Civic ziet er veel beter uit met je nieuwe 16 inch velgen. :)

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 16 mei 2012, 17:39

Xave30 schreef:Je Civic ziet er veel beter uit met je nieuwe 16 inch velgen. :)
Thx Xave, vind ik zelf ook.

Trekhaak is altijd makkelijk en de spoiler vind ik persoonlijk wel passen.
De belettering moet ik je gelijk in geven, misschien maar is eraf halen. Al is het 1.6 logo icm met de gasdop in de bumper wel weer leuk om mensen te verrassen. :wink:

Online
ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door ErikS » 21 mei 2012, 08:45

Ik vind de 16" ers veel mooier staan; Alleen klopt de stance niet echt.......

Net alsof ze \ / zo onder de auto staan... (Positief camber?!)
Mooi verlagen en camberplates oid?! Dan issie af! :hot:

Tuurke
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 aug 2011, 13:34

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door Tuurke » 21 mei 2012, 21:44

Ja klopt dat heb ik ook gezien, toch is hij wel uitgelijnd. Vooral de rechterkant, misschien toch is naar een uitlijn specialist.

Overigens van het weekend op een rollenbank dag bij Verhoef geweest. Helaas is door een foute verlies meting de grafiek van de krukas pk`s aan het einde ingestort, bij Whp bleek dat het motorvermogen iets terug zak na het top vermogen, dus schrik niet op de afloop, deze klopt niet.

B18c-r (JE zuigers originele compressie)
megan racing uitlaatlijn k&n filtertje afgesteld door Leo(van drie tuning)
:crazy:
212.8 chp (188.1 whp)
189Nm

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Overigens altijd met een korreltje zout nemen, bij Verhoef ijken ze het toerental door het toerental van de toerenteller te synchroniseren met dat van de bank, gezien honda toerenteller altijd na boven afwijken(+/- 300) is het niet zo betrouwbaar.

Al ben ik zeker tevreden, er waren nog twee b18c aanwezig die draaide toch zo`n +/- 10 whp minder.
over het toerental en koppel verloop ben ik geheel tevreden :hangloose:

Herrie http://www.youtube.com/watch?v=SrNiLQg8LJc @ 13:15 :bag:

Gebruikersavatar
michaelvg
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jul 2010, 21:38
Locatie: Oosterhout NB

Re: Tuurke stelt zich voor

Bericht door michaelvg » 22 mei 2012, 08:38

Leuke wagen haha zag je laatst al in raamsdonksveer rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten