Gisteren even wat nadrukkelijker kunnen kijken naar de nieuwe 1 serie Konijn. Er reed een donkergrijze - kleurtje van die Schnizter 1 serie Konijn - achter mij, langs mij, voor mij op de A12 bij Zoetermeer. Het blijkt wel weer, over smaak valt niet te twisten, wel leuk met elkaar van gedachten wisselen. De raarheid van de neus is bij mij niet eens het grootste minpunt van het uiterlijk van de 1 serie Konijn, want raar = leuk.
Maar vooral de oudbolligheid van het model, vind ik verbijsterend. Het is duidelijk, BMW mikt met de 1 serie Konijn niet op een jonge doelgroep, in dat beeld past hij totaal niet. Er zijn veel frissere alternatieven te halen - voor minder geld(?) - dan de 1 serie Konijn. Maar BMW loert - van oudsher - vooral naar de klant die in dit segment, iets 'beters' wil rijden dan een Golf, Astra, Megane, etc.. Dat past ook precies in de positie die BMW wil innemen als BMW. Net even duurder en chiquer. Uiteindelijk krijg je dan een 1 serie Konijn met een ouderwetse koets (omdat ouwe mensen het ged hebben) die zijn weerga niet kent. Achterkant is bijna jaren 90 en voorkant is duf raar. Net niet leuk. Kortom, een annoniem oudbollig model. Zelfs in het rose is de 1 serie Konijn nog oudbollig.
Dat de auto achter te krap is tov. zijn concurrentie is natuurlijk slecht en onhandig, dus dit punt even wegwimpelen gaat niet. Maar, dat deert de BMW rijder niet, omdat het een BMW is. Het staat al vast, die wil een BMW. Zo simpel is het. Ik ben benieuwd naar de achterruimte van de 1 serie Konijn is tov. van mijn 135i Coupé. Dit ga ik nog eens uitvogelen. Op voorhand zeg ik: beter ruimer in een zwijn, dan krap in een konijn!