BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%

Totaal aantal stemmen: 105

Hielke

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Hielke » 05 okt 2011, 19:41

Snipe schreef:
Hielke schreef:Ik wil er binnenkort zelf eens in rijden.
Here we go again ;-)
Deze staat gewoon als demo bij dealer Snipe.

Ben ik mooi niet afhankelijk van de BMW brigade op DF die met rijverslagen 100% zeker van een positieve uitkomst wil zijn.

:wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 okt 2011, 19:57

Ja, deze staat inderdaad bij de dealer. Alleen de leuke uitvoeringen nog niet, maar dat komt ook vanzelf natuurlijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 okt 2011, 10:01

Zag vanmorgen een donkerblauwe 118i rijden. Moet zeggen, de achterkant is te pruimen en en-profile zelfs fraai alleen de voorbumper icm de koplampen is jammer. Toch denk ik dat de M-pakket mij doet overtuigen om er toch eens naar te kijken als opvolger.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 okt 2011, 10:06

Tja, gisteren bij Ekris zag het er toch gewoon netjes uit.....

Alleen was dat met 19" eronder!!!

Met 16 is het gewoon geen porum, en dat is wel jammer......
Bandjes in dat 19"er maatje is gewoon geen leuke hobby... :tooth:

Ik begin hem mooi te vinden. Naja, mooi? Mooier dan de oude.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2011, 10:11

Ik ben misschien 15 jaar te oud.. :bag: ...mmaar vind 'm zo in dat rood met die wielen prima.
Weggedrag van 'n 118i:

Of is dit 'n repost?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 okt 2011, 11:04

Gisteren even wat nadrukkelijker kunnen kijken naar de nieuwe 1 serie Konijn. Er reed een donkergrijze - kleurtje van die Schnizter 1 serie Konijn - achter mij, langs mij, voor mij op de A12 bij Zoetermeer. Het blijkt wel weer, over smaak valt niet te twisten, wel leuk met elkaar van gedachten wisselen. De raarheid van de neus is bij mij niet eens het grootste minpunt van het uiterlijk van de 1 serie Konijn, want raar = leuk.

Maar vooral de oudbolligheid van het model, vind ik verbijsterend. Het is duidelijk, BMW mikt met de 1 serie Konijn niet op een jonge doelgroep, in dat beeld past hij totaal niet. Er zijn veel frissere alternatieven te halen - voor minder geld(?) - dan de 1 serie Konijn. Maar BMW loert - van oudsher - vooral naar de klant die in dit segment, iets 'beters' wil rijden dan een Golf, Astra, Megane, etc.. Dat past ook precies in de positie die BMW wil innemen als BMW. Net even duurder en chiquer. Uiteindelijk krijg je dan een 1 serie Konijn met een ouderwetse koets (omdat ouwe mensen het ged hebben) die zijn weerga niet kent. Achterkant is bijna jaren 90 en voorkant is duf raar. Net niet leuk. Kortom, een annoniem oudbollig model. Zelfs in het rose is de 1 serie Konijn nog oudbollig.

Dat de auto achter te krap is tov. zijn concurrentie is natuurlijk slecht en onhandig, dus dit punt even wegwimpelen gaat niet. Maar, dat deert de BMW rijder niet, omdat het een BMW is. Het staat al vast, die wil een BMW. Zo simpel is het. Ik ben benieuwd naar de achterruimte van de 1 serie Konijn is tov. van mijn 135i Coupé. Dit ga ik nog eens uitvogelen. Op voorhand zeg ik: beter ruimer in een zwijn, dan krap in een konijn! :ongeveer als:

Robin

Bericht door Robin » 06 okt 2011, 11:55

FerdiACS1 schreef:Groot verhaal...... over smaak valt niet te twisten....een nog groter verhaal

Mee eens. :kikker:

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2011, 10:51

Zojuist even in een 116i in de meest eenvoudige(Urban?) handbak uitvoering gereden. 17"RFTs, geen sportonderstel/stuur/stoelen.

Tja, het rijdt comfortabel tov de E87 7 jaar terug, de besturing is aardig, maar ik denk dat je met 'n M onderstel en bredere/sportievere banden meer uithaalt. Dit is 't allemaal net niet vind ik en dan kun je net zo goed wat anders halen. Mini bijvoorbeeld.
Er moeten dus dingetjes op die het rijden minder dweilerig(...) maken. M'n F10 ging strakker door 'n bocht bij wijze van en het gevoel in 'n stuk kleinere auto te rijden had ik door dat 'comfort' ook niet.

We wachten dus op de dikkere/sportievere versies dan maar.

Wel is 't nu weer zo dat m'n volgende auto definitief 'n handbak wordt, maar ik ook tevreden ben met m'n eigen boot(DOH), de motor, in/exterieur/stilte. :D

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 okt 2011, 11:10

Robin schreef:
FerdiACS1 schreef:Groot verhaal...... over smaak valt niet te twisten....een nog groter verhaal

Mee eens. :kikker:
Klopt Robin, het is geen kattepis. Ik formulier altijd uiterst zorgvuldig, vanzelfsprekend aangevuld met wetenschappelijk onderzoek waar nodig, maar altijd met 'elan' en 'avec soit de vivre com toujours ..'. Even iets roepen uit de losse pols, dat de 1 serie op een Konijn lijkt, daar hou ik niet :ga weg:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 okt 2011, 16:16

Mededeling voor de liefhebbers van de 1 serie Konijn: ik zou de laatste Autovisie maar even niet lezen.
Staat namelijk een testje in tegen de nieuwe Ford Focus (1.6 of zo.). Gauw even doorbladeren.
Conclusie: er is geen enkele reden te verzinnen waarom je de BMW zou kopen tov. de Ford. Behalve dan dat je graag BMW rijdt.
Beetje zorgwekkender vond ik meer dat AV concludeerde dat het fun-gehalte van de 1 serie - het kenmerkende speelse onderstel karakter van de 1 serie die we allemaal kennen van bijv. de 130i, 135i en als koning de 1M/// - er vakkundig uitgehaald is bij de 1 serie Konijn. De auto is dus saai van buiten, maar dus ook saai van onder.
Hulde :hosanna: aan de 1 serie Konijn :bag:

JP

Bericht door JP » 18 okt 2011, 16:17

Is dat konijn zo slecht of is de FoFo nou zo goed?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 okt 2011, 16:52

JP schreef:Is dat konijn zo slecht of is de FoFo nou zo goed?
Het Konijn is natuurlijk een goede auto. Alleen voor 60% van dat bedrag heb je ook bijv. een FoFo. Net zo goed. Dus betaal je 40% voor het merk. Dat dan nog tot daar aan toe, want dat is altijd zo geweest bij BMW. Maar daarbij komt dat de funfactor, kenmerk van de oude 1 serie, er ook niet meer is. Ondanks rwd. Aldus AV.

JP

Bericht door JP » 18 okt 2011, 16:56

Mmm, 40% goedkoper da's niet niets, maar dan rij je nog steeds in een lelijke auto.

Robin

Bericht door Robin » 18 okt 2011, 17:04

116i rijdt gewoontjes imo als je er geen sportonderstel onder hebt. Maar ik ben bang dat de rest (normale merken)ook zo gewoontjes rijdt. Of gewoner. En wat JP hierboven zegt. 40% $$$ in de knip houden. Centenkwestie of met 'n 'karakteristiek modelletje' rondrijden. :kikker:

Ik haalde in die "4 pitter net te weinig pk voor de fun"- markt gewoon 'n Golf 6. Punt.

128/130(?)135i is 'n ander verhaal wanneer die straks komen.

Tristan

Bericht door Tristan » 18 okt 2011, 17:11

Voor een Ford met huis-keuken motor of een 1-serie met huis-keuken motor is BMW overrated misschien. Maar goed, als je een dikkere motor wilt, ga je eerder naar BMW dan Ford, Bedoel, de keuze voor de 1-serie lag ook grotendeels door de bi-turbo diesel. Maar goed, andere prijsklasse ook.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 okt 2011, 17:16

BMW = te duur, simpel zat. Maar als je aan een jongetje van 10 vraagt die voor een 1 serie Konijn staat en een FoFo, wijzen ze allemaal met hun vingertje naar het Konijn. En dat is de kracht van BMW. En die jongejtes worden later vaders, en veranderen niet. Ook ik heb bijvoorbeeld een te dure BMW :) Heerlijk!

Hielke

Bericht door Hielke » 18 okt 2011, 17:25

FerdiACS1 schreef:
JP schreef:Is dat konijn zo slecht of is de FoFo nou zo goed?
Het Konijn is natuurlijk een goede auto. Alleen voor 60% van dat bedrag heb je ook bijv. een FoFo. Net zo goed. Dus betaal je 40% voor het merk. Dat dan nog tot daar aan toe, want dat is altijd zo geweest bij BMW. Maar daarbij komt dat de funfactor, kenmerk van de oude 1 serie, er ook niet meer is. Ondanks rwd. Aldus AV.
Oei.

Nou ja, het gros van de BMW kopers is toch statuskoper.

Basis Golfjes zijn het toppunt van saaiheid wanneer het op sturen aankomt. Focus is al langere tijd de top in het segment. Kan me bijna niet voorstellen dat de nieuwe 1 zoveel saaier is geworden.

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2011, 17:27

JP schreef:Mmm, 40% goedkoper da's niet niets, maar dan rij je nog steeds in een lelijke auto.

Voor 40% meer rij je ook nog steeds in een lelijke auto :bag:

Robin

Bericht door Robin » 18 okt 2011, 17:30

@Rico, dat is subjectief.

@Hielke, rij er nou eens in man :kikker:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 nov 2011, 09:15

Afgelopen zaterdag ben ik naar de 1-serie wezen kijken. Allereerst ziet de auto er IRL een stuk beter uit. Front is nog niet helemaal mijn ding, achterkant kan ik aan wennen. En-profile vind ik de auto wel erg mooi, mede door de brede wielkasten achter. Toen in de auto gaan zitten en viel me meteen op dat het interieur een stuk drukker is, minder strak als de oude. Showroom model betrof een 118i met Sport-line. Wat wel erg mooi was de rode stiksels op het stuur en in de bekleding. Wel vind ik de 5-deurs qua gevoel veel minder ruimtelijk dan mijn 3-deurs. Mede omdat de B-stijl bij de 3-deurs achter je zit ipv naast je. Toen gaan proefrijden in een 118d, geen Sport-line en ook geen M-onderstel dus vergelijken qua rijden is het lastig met de 123d. Auto is zeker stiller geworden maar verder qua rijden merkte ik geen wereld van verschil met de oude. Wel voelde de auto wat comfortabeler aan. Sturen is nog steeds strak en auto viel ondanks normale het onderstel makkelijk te plaatsen in de bocht. Met DSC uit kon zelfs met de 143pk dwars gegaan worden, dus geen rokend binnenwiel. Dat was weer een positief puntje! Waarschijnlijk toch een elektronisch sperdiff. De nieuwe navi vond ik prettig, lekker groot maar niet teveel aanwezig.

Na 20 min. had ik een redelijke indruk van de auto. Ik vind het geen grote stap voorwaarts. Ja, de auto is qua gadgets etc. zeker vooruit gegaan maar qua rijden weet ik het net zo niet, al is de vergelijking moeilijk tussen een 118d met standaard onderstel en een 123d met M-onderstel. Maar laat ik het zo zeggen, toen ik weer in mijn 123d stapte, voelde het geen stap terug. Dashboard vind ik bij de oude er strakker en rustiger ogen. Ook het M-stuurwiel is gewoon prettiger dan het sportstuur van de nieuwe. Ik heb niet meteen de drang om de auto meteen in te ruilen voor een nieuwe. Tevens weet men niet wanneer en/of er wel een 123d komt. Tevens is de 120d nu nog alleen leverbaar in automaat, wat ook niet echt helpt.

Ik werd eigenlijk warmer van de oude 3-serie in M-pakket en 18'. Nu dat ik de foto's van de nieuwe 3-serie heb gezien met M-pakket heb ik besloten om voorlopig nog in de 123d door te rijden en te wachten op de nieuwe 3. Maar feit blijf dat de 123d zo'n waanzinnig goede auto is dat ik de auto na 3,5 jaar en 145K nog steeds niet zat ben.
Laatst gewijzigd door Tristan op 14 nov 2011, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2011, 09:19

Bij twijfel niet inhalen.... mooi verslag Tristan, beter nog even je huidige houden dan en wachten op de nieuwe 3.

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 14 nov 2011, 09:47

De 120d is vanaf januari wel handgeschakeld leverbaar, dat hij alleen met automaat leverbaar was, is marketing gedreven beslissing geweest. De 120d handgeschakeld valt namelijk sowieso in de 25% bijtelling, door alleen als automaat te introduceren kon er reclame gemaakt worden met het fijt dat alle 1-series 20% bijtelling hebben.

Wel begrijpelijk dat je de 3-serie met M-edition pakket ook aantrekkelijk vindt Tristan. Het is echt een aanbieding in de categorie veel voor weinig. Daardoor is het prijs verschil met de nieuwe 1-serie ook erg klein.
Een leuk aangeklede 120d tikt zomaar de €50k aan een voor ongeveer €53k rij je ook weg met een 325d touring M-sport edition.

stradale

Bericht door stradale » 20 nov 2011, 13:56

Gisteravond zag ik de nieuwe 1 voor het eerst in het wild, in uni rood. Die kleur is denk ik wel het minst flatteus voor een dergelijke auto. Desondanks vond ik 'het konijn' een stuk beter te pruimen dan op foto's. Wat ik op foto's niet mooi vond (met name die grote nieren en koplampen), viel in het echt niet uit de toon. En bij het zien van de achterkant had ik niet de VW Polo-associatie die ik bij het zien van de foto's wel had.

Eerste indruk: ziet er best aardig uit, minder lelijk dan ik verwachtte, mooi is anders. Klinkt nog steeds niet als een aanbeveling, maar zal wel een kwestie zijn van wennen en wachten op de komst van een spannende versie, net als bij :zwijntje: .

Hielke

Bericht door Hielke » 21 nov 2011, 20:42

Robin schreef:@Rico, dat is subjectief.

@Hielke, rij er nou eens in man :kikker:
Nou goed dan. Vanmiddag gedaan. Een 116i.

Mmmmm, watsakzegge? Simpel eigenlijk. Als je de oude 1 serie kent dan ken je ook de nieuwe 1 serie. Karakter en ziel zijn vergelijkbaar. Een hele mooie balans, uitstekend stuurgevoel. De nieuwe heeft een soepeler vering. Vooral achter is ie het ietwat springerige van de oude kwijtgeraakt. Op snelheid is het veercomfort heel erg goed geworden. Je levert wel ietsje beleving in. 136 pk turbo motor is erg goed. Geluidsbeleving is er niet, trekkracht over het hele toerengebied wel. Je kunt de auto de hele dag in de derde versnelling rijden. Stapvoets in drie door een bocht en dan volgas? De techniek regelt het allemaal zonder enige hort of stoot. Eventueel tot bijna 170 km/h op de teller door. Indrukwekkend. In- en uitstap naar voren is barslecht. Zit je eenmaal dan is alles 100 punten.

Met de instapdiesel vind ik 'm voor 29.000 euro scherp geprijsd. Ook met die 116 pk kun je in alle comfort 200 km/h cruisen. Harder hoeft niet. De echte beleving vind je toch pas boven de 300 pk.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 26 nov 2011, 18:33

Deze foto's zijn volgens mij nog niet voorbijgekomen. Wat mij heel erg op valt is dat AC-Schnitzer overal maar wat tegen aanplakt. Beste voorbeeld is foto 3 de voorbumper. Iedere eerste jaars student kan die lip nog tekenen is een lip zoals 100 anderen en waarschijnlijk binnen 3 weken ook bij je plaatselijke autostyle boer te verkrijgen.

Als je zoals AC-Schnitzer de hoofdprijs voor je producten vraagt ontwerp dan ook een eigen voorbumper. Een ''af de fabriek'' M pakket wint het nu 9 van de 10 keer bij mij vanwege het feit dat het echt wat anders is en niet een plakkertje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie