Balkenende norm

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Balkenende norm

Bericht door dvh » 11 okt 2011, 19:12

http://www.zie.nl/video/achterklap/Jan- ... ezwhhfw764" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Panamera Is tegenwoordig de norm.
Wees gerust, het is een hybride, het is verantwoord.....
:hot:

GTRene

Re: Balkenende norm

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 19:18

oh, dan is het goed :clown:
staan zo te zien nog wel meer leuke bolides :df:

was trouwens vandaag iets op nieuws ik dacht in Rusland oid?
anyway, daar verdiend de bovenste 10% van de beroepsbevolking iets van 35 X meer dan dat van de onderste 10% van de beroepsbevolking.

das toch niet normaal, dat kan toch een stuk beter qua eerlijkheid.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 okt 2011, 19:19

tja dat zien we standaard he Kok had er ook zo'n handje van...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 19:22

Martijn_bmw schreef:tja dat zien we standaard he Kok had er ook zo'n handje van...
schijnt dat die heel wat kwartjes had gespaard :dood:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 okt 2011, 21:54

Balkenende is altijd wel een autoliefhebber geweest. Heeft ook zo nu en dan in TopGear magazine gestaan. Je kan hem dit niet kwalijk nemen, ik ben blij voor hem ;)

Ik denk dat veel mensen zijn vergeten dat de "balkenendenorm" een links hobby is, van de SP welteverstaan. Het was Jan Marijnissen die dit plan introduceerde..... who else :)

dvh

Bericht door dvh » 11 okt 2011, 21:56

Ik gun het hem van harte.
Je moet ook niet vergeten hoeveel uurtjes deze man heeft moeten maken om aan zijn centen te komen.

Dat doet menig ondernemer hem niet na.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 okt 2011, 21:59

Sinds wanneer is de Balkendenorm aan het bedrijfsleven gelinkt?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 okt 2011, 22:21

dvh schreef:Ik gun het hem van harte.
Je moet ook niet vergeten hoeveel uurtjes deze man heeft moeten maken om aan zijn centen te komen.

Dat doet menig ondernemer hem niet na.
Wil net zeggen, vind afgunst als politici na de politiek meer gaan verdienen echt nergens over gaan. Als Kamerlid of minister maken die lui 80 tot 100 uur per week en dragen ze maatschappelijk gezien vaak meer verantwoordelijkheid dan genoemde ondernemers en verdienen nogal eens minder ook.

Laat ze lekker zou ik zeggen, betalen die (vaak dure) studies zich tenminste ook nog een beetje terug.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 okt 2011, 22:30

Inderdaad wat ze in het bedrijfsleven verdienen zal me een zorg zij. Als het van ons belastiggeld is vind ik het prima dat daar een max aan zit, dat wordt na die periode wel weer recht getrokken ij het bedrijfsleven over het algemeen.

Ik heb trouwens laatst in een blad geleden dat Balkenende hem niet privé rijdt maar alleen zakelijk, das toch weer jammer :lol:

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 okt 2011, 22:43

Oud nieuws. Hij heeft dat ding zeker al 2 maanden.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 11 okt 2011, 22:44

Hij heeft blijkbaar toch nog ergens verstand van :D

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 22:49

ik heb er ook geen probleem mee, gelijk heeft ie :df:

wat ik wel een hekel aan heb is zoals die Al Gore bv zich gedraagt, veel blabla over millieu en daar z'n boterham ook nog een mee verdienen maar meneer wenst alleen in dikke slurp bakken rondgedraait te worden e.d. de huigelaar.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 okt 2011, 23:26

GTRene schreef:wat ik wel een hekel aan heb is zoals die Al Gore bv zich gedraagt, veel blabla over millieu en daar z'n boterham ook nog een mee verdienen maar meneer wenst alleen in dikke slurp bakken rondgedraait te worden e.d. de huigelaar.
Leuk tijdverdrijf :headbang:

http://www.southpark.nl/episodes/1006" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 12 okt 2011, 08:42

is dat filmpje niet toevallig geschoten op iva tijdens dat rit gebeuren met al die luxe/exotische autos? lijkt op het iva terrein waar al die autos op staan

Mark N

Bericht door Mark N » 12 okt 2011, 09:27

Ze werken inderdaad belachelijk hard en veel uren voor het geld wat ze krijgen als minister. Na een paar jaar houden ze er wel een heel goed netwerk aan over. Zoals je met veel politici ziet gaan ze hier na de echt leuke baantjes doen waar ze serieus geld kunnen verdienen. Zo doet Balkenende nu zelf 2,5 keer zijn eigen norm als premier en geeft hier naast nog een beetje les op het Erasmus. Maar valt dat nog mee als je bijvoorbeeld naar Gerrit Zalm kijkt die bij de bank 7,5 ton toucheert.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 okt 2011, 09:50

Vooral met Maus en ook dvh, smiley en partyondude eens, en iedere post van gelijke strekking.

Balkenende autogek, serieus mens, midrechts van de samenleving:Prima, al ben ik niet gek op Panameras qua looks. :D

Bij bijv een Kok lag dat anders, eerst 30 jaar geleden communistsch staan te schreeuwen op de barricaden voor de FNV, daarna een goed ministerpresident zijn en daarna allerlei lekkerbetaalde bijbaantjes, beetje hypocriet vind ik dat ,kijkend naar zijn politieke/maatschappelijke belevingswereld.

Maar mensen afrekenen op hun auto's is al fout, dus laat Kok ook maar lekker een Aston Martin ofzo gaan rijden, prima.

Ergo: Marcus Bakker(1923-2009), CPN politicus en fractievoorzitter toendertijd in de Tweede Kamer reed op 'n gegeven moment Mercedes. (W123 of die voorloper?)

Als men al niet meer kan/en mag rijden wat men zelf wil hier in NL , dan benne de rapen gaar, en dat bedoel ik niet als geintje.

Timmert

Bericht door Timmert » 14 okt 2011, 07:49

Jeroen K. schreef:is dat filmpje niet toevallig geschoten op iva tijdens dat rit gebeuren met al die luxe/exotische autos? lijkt op het iva terrein waar al die autos op staan
Dat was mijn gedachte ook al :)

Snipe

Bericht door Snipe » 14 okt 2011, 09:37

Robin schreef:Bij bijv een Kok lag dat anders, eerst 30 jaar geleden communistsch staan te schreeuwen op de barricaden voor de FNV, daarna een goed ministerpresident zijn en daarna allerlei lekkerbetaalde bijbaantjes, beetje hypocriet vind ik dat ,kijkend naar zijn politieke/maatschappelijke belevingswereld.
Je kunt ook zeggen dat Kok later meer invloed had bij bedrijven dan vroeger, toen hij met een megafoon en jengelende idioten stond te protesteren met een FNV-bord voor z'n kop.
Ik vind het altijd zo'n merkwaardige gedachte dat mensen die links zijn geen fatsoenlijke baan zouden mogen hebben. Van de belasting die Kok betaalt kunnen waarschijnlijk drie bijstandsgezinnen onderhouden worden of zo; iedereen blij toch? Hij haalt het bij de rijken en het gaat naar de armen. Het is bijna Robin Hood-achtig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 okt 2011, 09:44

Snipe schreef:
Robin schreef:Bij bijv een Kok lag dat anders, eerst 30 jaar geleden communistsch staan te schreeuwen op de barricaden voor de FNV, daarna een goed ministerpresident zijn en daarna allerlei lekkerbetaalde bijbaantjes, beetje hypocriet vind ik dat ,kijkend naar zijn politieke/maatschappelijke belevingswereld.
Je kunt ook zeggen dat Kok later meer invloed had bij bedrijven dan vroeger, toen hij met een megafoon en jengelende idioten stond te protesteren met een FNV-bord voor z'n kop.
Ik vind het altijd zo'n merkwaardige gedachte dat mensen die links zijn geen fatsoenlijke baan zouden mogen hebben. Van de belasting die Kok betaalt kunnen waarschijnlijk drie bijstandsgezinnen onderhouden worden of zo; iedereen blij toch? Hij haalt het bij de rijken en het gaat naar de armen. Het is bijna Robin Hood-achtig.
Klopt. Mee eens.

Maar als 'we' zeggen dat de zogenaamde grootverdieners, captains of industry etc. aan de basis staan van het behoud van (tien)duizenden banen/gezinnen op die manier, door het leiden van die enorme bedrijven, is het huis vaak te klein.

Het ging mij bij Kok om z'n denk/zienswijze. En mensen veranderen door de jaren. Hij (in mijn ogen) ook. Ik gun hem meer dan dat die Aston. Dat zei ik al.

Plaats reactie