Toyota Auris

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 08:57

aangepast om misverstanden te voorkomen...
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2007, 12:30

Dennis, aan mij heb je als goede referentie ook niets hoor......maar ben zelf ook zeeeeeeer kritisch over ons eigen product. Maar wat mij alleen telt is hoeveel kan ik er verkopen

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 mar 2007, 12:55

@ Dennis

Toch raar hoe mensen dingen totaal anders ervaren. Ik vind de Auris, multilink ofniet, gewoon erg goed sturen, ligt erg goed en stabiel in de bocht en de besturing is direct zat. Je kan er serieus leuk mee rijden, onderstuur minimaal, zal met de D-CAT wel wat meer zijn.

Remmen zijn top, na een heel weekend in een Auris 2.0 d4d gereden te hebben stapte ik gister in een 2.2 150pk Avensis Wagon, man, ik schrok me kapot, ding wou niet remmen leek wel.

Interieur is top, ik vind het waanzinnig om te zien, zeker met Full Map. Geen hond die kan beweren dat het saai is, maar de materiaalkeuze is achteruit gegaan, en dat heeft inderdaad te maken met het feit dat de Auris 100& recyclebaar is, en dus een ''groene'' auto is, leuk voor greenpeace maar wel een beetje jammer. Je merkt het aan kleine dingen, bijvoorbeeld de 'dildo' handrem. Daar zit af fabriek al behoorlijk wat speling op en hij is van links naar rechts te bewegen. Een ander puntje is de brugconsole, als je daar met je handen even onder voelt, voel je dat de naden niet helemaal aansluiten en een beetje loszitten. Is gewoon erg jammer.

Toch zal het gewoon een hardloper worden.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 13:01

Aangepast om misverstanden te voorkomen...
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 13:10

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 mar 2007, 13:34

Fading heb je ook weer een punt. Heb echt super stevig lopen scheuren, misschien wel raggen, met 120km op de klok :D

Na een tijd begon het erg hard te stinken.

Wat zijn je ervaringen met de multilink D-CAT??

Zowel qua besturing als snelheid?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 13:49

Sander,

Multilink is the way to go, dit heb ik menig malen aangekaart bij de ingenieurs in zowel Turkije als U.K. (waar auris geproduceerd wordt)
De multilink D-CAT heeft zoiezo andere remmerij en aangepast EBD remsysteem. Nadeel is dat de EBD actuator sterk hoorbaar is bij grote vertragingen.(actuator geluid)
De multilink voelt veel stabieler aan en blijft mooi met de pootjes aan de grond. Multilink is vele malen beter en dankzij ons wordt er nu nagedacht om dit standaard op alle modellen te brengen met uitzondering van de 1.4 d4d en 1.4 vvt-i bij de facelift binnen 2 jaar oid.
De grotere remmen hadden in eerste instantie als nadeel dat er remgeluiden hoorbaar waren. Voor mij boeide dit niet zo maar Japanners schijnen een hekel te hebben aan dit soort dingen, dus is de structuur en materiaal van de remvoeringen verandert. Dit resulteerde dan weer in een verminderde remkracht en jawel... fading... Dus we zijn gestart waar we zijn begonnen.
Het VSC systeem is trouwens ook niet echt een aanrader, wie ooit DSC heeft uitgeprobeert voelt direct het verschil. VSC is veel agressiever en minder accuraat.
D-Cat is ook niet meer onderstuurd dan bijvoorbeeld de 1.4 of 2.0. D-cat voelt wel logger aan, maar qua rijdynamiek is er niet echt een verschil.
Anyway, hij komt erg scherp geprijst en voor de vrouw is het misschien ook wel wat. In België komt zo'n ding met 5 jaar totaalgarantie dus modaal gezien een interessante optie.
Echte rijders kunnen beter iets anders zoeken...

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 13:54

en oja,

Qua trekkracht zit de D-cat wel goed. Alleen heb ik NOOIT het gevoel dat ik met 177pk en 400Nm onderweg ben. 1ste versnelling is geloof ik op 45% koppel begrenst tot 3000 toeren dus vlot weg ben je nooit. Een gechipte heb ik geklokt op 237 echte km/h. productieversie gaat rond de 220 liggen. Niet echt impressionant, maar klinkt wel als een turbine :lol:

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2007, 14:25

Ik ga dit draadje ff uitprinten voor mijn schoonpa, moet je voorstellen die weet niet eens hoe een mobieltje werkt en zijn tomtom ligt al sinds de aanschaf van de carolla in de kofferbak te stoffen.

Kortom een echte carollaman :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2007, 15:05

Dennis mijn vorige Avensis met 206pk 445Nm idd. over de 240 op de klok gehad.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 mar 2007, 15:17

Dennis,

Heb je ook weleens te maken met Tundra's, FJ-Cruiser's etc etc ??

Michel P

Bericht door Michel P » 07 mar 2007, 15:46

@Dennis,

Prachtige informatie. Toyota is echter wel goed bezig, want ze spelen goed in op de milieu en veiligheids hype die door de Europese politiek als speerpunten zijn verklaard. Auto rijden is namelijk levensgevaarlijk, vraag maar aan Koos Spee, Femke H. kan je meer dan prima vertellen wat voor een milieu crimineel een automobilist wel niet is.

Toyota komt met de het antwoord hierop, zodat een ieder met een schulgevoel of angst voor het gevaarlijke verkeer prima bij Toyota terecht kan. Prachtige marketing derhalve. Wegligging bij A naar B verkeer, en je braaf aan de regeltjes houdend zijn in elke 13 in een dozijn auto prima te maken. Alles boven het maaiveld zal meervoudig genaaid worden, middels BTW, BPM en snelheidstax.... Toyota begeeft zich derhalve in het brave burgers segment, daar behoren wel de meeste mensen toe, dus hun markt is mega.

Cijfers tonen dit wereldwijd aan.

Toyota op naar wereld heerschappij.

Michel

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 16:43

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 mar 2007, 17:00

Dennis Schroyen schreef:klap klap klap...

beter zou niemand het kunnen verwoorden.
Maar, omdat dit Toyota's denkwijze is zal ze nooit haar marktaandeel bereiken wat ze wilt bereiken. Zoveel te meer auto's ze verkopen aan de "grijze" bevolking, zoveel te meer afgunst krijgen de autominded mensen voor Toyota. Toyo management denkt dat de europese markt hetzelfde is als de japanse markt en speelt zo in op de groene partijen en natuurfetisjisten. Truth is dat het in mijn ogen veelal leugens zijn. Een Prius verbruikt niet minder, een Prius is niet milieuvriendelijk, sterker nog, er is een serieus batterijprobleem ontdekt en wereldwijd zijn er al een paar honderd zonder waarschuwing afgefikt...
Om eerlijk te zijn, telkens ik zo'n claim op mijn bureau geflikkerd krijg lig ik in een deuk...
@dennis,

Maar de domme wereld slikt! Zie het wereldwijde succes van Toyota. Dat accu verhaal in de Prius heb ik ook mijn bedenkingen over, maar de overheid in NL betaald wel mee, want het is o zo groen......

De nieuwe 2.0 4 cyl, van BMW die gelijk met de 3 deurs einser beschikbaar komt en 170pk heeft, die is mega zuinig volgens de standaard meet methodes. Een betere ontwikkeling, denk dat daar winst is te halen, zonder een de dynamische rijeigenschappen te verliezen.

Michel

Michel P

Maar, omdat dit Toyota's denkwijze is zal ze nooit haar marktaandeel bereiken wat ze wilt bereiken. Zoveel te meer auto's ze verkopen aan de "grijze" bevolking, zoveel te meer afgunst krijgen de autominded mensen voor Toyota. Toyo management denkt dat de europese markt hetzelfde is als de japanse markt en speelt zo in op de groene partijen en natuurfetisjisten. Truth is dat het in mijn ogen veelal leugens zijn. Een Prius verbruikt niet minder, een Prius is niet milieuvriendelijk, sterker nog, er is een serieus batterijprobleem ontdekt en wereldwijd zijn er al een paar honderd zonder waarschuwing afgefikt...
Om eerlijk te zijn, telkens ik zo'n claim op mijn bureau geflikkerd krijg lig ik in een deuk...
@dennis,

Maar de domme wereld slikt! Zie het wereldwijde succes van Toyota. Dat accu verhaal in de Prius heb ik ook mijn bedenkingen over, maar de overheid in NL betaald wel mee, want het is o zo groen......

De nieuwe 2.0 4 cyl, van BMW die gelijk met de 3 deurs einser beschikbaar komt en 170pk heeft, die is mega zuinig volgens de standaard meet methodes. Een betere ontwikkeling, denk dat daar winst is te halen, zonder een de dynamische rijeigenschappen te verliezen.

Michel

Michel P

@dennis,

Michel

Michel P

@dennis,

Michel

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 17:30

Michel,

In Japan hebben ze 50% marktaandeel. Dat gaan ze hier nooit krijgen. En dat groene verhaal gaat vroeg of laat door de mand vallen.
Natuurlijk is die 2.0 BMW motor een wonder der techniek. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat hoogvermogensmotoren zo'n mooie verbranding hebben dat ze milieuvriendelijker zijn dan comfortblokken zoals vvti's, ecotec's, duratec en wat is het nog allemaal...
Die suffe blokken met hun 100k filters filteren de uitlaatgassen zo fijn dat de schadelijke deeltjes niet meer meetbaar zijn met normale apparatuur. Dit als resultaat dat je die deeltjes gewoon inademd wat ze schadelijker voor de mens maakt.
Als iemand tegen mij begint over Ecologie en hybride technologie heb ik een mooie uitleg. Zelfs de Ecologisch manager van Toyota Motor Europe heeft zijn boekje bijeengenomen en is vertrokken tijdens een meeting.
Hij ging helemaal over de rooie toen ik vertelde dat de toenmalige hybride technologie op niets sloeg en puur psychologisch was. Nadat hij zijn ophemelende uitleg sterk geïrriteerd had gedaan en iedereen(behalve mij) op zijn kar had, vroeg ik hem waarom hij dan nog met een LandCruiser 120 4.2 D4-D en niet met zo'n prachtig ecologisch en wonderlijk stuk technologie reed, Sloeg ie zijn katalogus dicht, nam zijn jas en verliet het gebouw.

prachtig zulke momenten, daar doen we het toch voor?

Tom

Bericht door Tom » 07 mar 2007, 17:39

Tja aan de andere kant moet je werk en prive gescheiden houden en is jouw reactie nogal onder de gordel. Hij heeft ook geen voorbeeldfunctie natuurlijk (tenzij zijn bedoeling is om zijn personeel te stimuleren in zo'n milieuvriendelijke auto te rijden).

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 07 mar 2007, 17:49

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 mar 2007, 19:52

Dennis Schroyen schreef:Michel,

In Japan hebben ze 50% marktaandeel. Dat gaan ze hier nooit krijgen. En dat groene verhaal gaat vroeg of laat door de mand vallen.
Natuurlijk is die 2.0 BMW motor een wonder der techniek. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat hoogvermogensmotoren zo'n mooie verbranding hebben dat ze milieuvriendelijker zijn dan comfortblokken zoals vvti's, ecotec's, duratec en wat is het nog allemaal...
Die suffe blokken met hun 100k filters filteren de uitlaatgassen zo fijn dat de schadelijke deeltjes niet meer meetbaar zijn met normale apparatuur. Dit als resultaat dat je die deeltjes gewoon inademd wat ze schadelijker voor de mens maakt.
Als iemand tegen mij begint over Ecologie en hybride technologie heb ik een mooie uitleg. Zelfs de Ecologisch manager van Toyota Motor Europe heeft zijn boekje bijeengenomen en is vertrokken tijdens een meeting.
Hij ging helemaal over de rooie toen ik vertelde dat de toenmalige hybride technologie op niets sloeg en puur psychologisch was. Nadat hij zijn ophemelende uitleg sterk geïrriteerd had gedaan en iedereen(behalve mij) op zijn kar had, vroeg ik hem waarom hij dan nog met een LandCruiser 120 4.2 D4-D en niet met zo'n prachtig ecologisch en wonderlijk stuk technologie reed, Sloeg ie zijn katalogus dicht, nam zijn jas en verliet het gebouw.

prachtig zulke momenten, daar doen we het toch voor?
Prachtig Dennis,

Ik zal je vertellen dat mijn M3 met 276pk het hele weekend tijdens van de tunnelrun een gemiddeld verbruik heeft gehad van 9,5L: 100km dit door een nieuw modern motormanagement systeem van Van Kronenburg. Door de rekenkracht van de computer is de inspuiting veel preciezer. En er is niet rustig gereden dit weekend.

Ik denk dat als de fabrikanten meer budget voor de ontwikkeling van de benzine motor zouden steken, er veel meer rendement te halen is, en we ooit de diesel in de personenauto kunnen verbieden. Ik ga zeker even proefrijden in de 120i 170pk, alleen al om te ervaren of er rijplezier in die auto zit.

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 mar 2007, 21:12

Dennis, 50% misschien niet maar ik ben bang voor de de komende jaren wel ea. gaat gebeuren!

In NL. tot op heden 2e plaats met nieuw registratie's in 2007 !!!

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 mar 2007, 22:17

Dennis,

Landcruiser 120 3.0 D4-D
Landcruiser 100 4.2 tdi

8)

Gelijk heb je wel, als je elke dag bezig bent met het promoten van de hybride techniek staat het wel netjes als je dan zelf ook zo'n ding rijdt. Op zen minst een Camry Hybrid.

Feit is dat Toyota aan kop gaat. In Amerika zijn ze zich helemaal leip geschrokken van de stijgende benzine prijzen. Broek omhoog, sigaar uit de buurvrouw en als gekken Priussen en Camry Hybrid's aanschaffen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mar 2007, 12:26

@ michel

modderf*k, 275pk uit een 2.5 4-pitter?!? respect! Kan je mij meer informatie PM'en ivm dat systeem? Ik ben erg geïnteresseerd namelijk.

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mar 2007, 12:27

@ michel

modderf*k, 275pk uit een 2.5 4-pitter?!? respect! Kan je mij meer informatie PM'en ivm dat systeem? Ik ben erg geïnteresseerd namelijk.

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 12 mar 2007, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie