Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 16:59

GTRene schreef:wellicht kunnen sommigen daarvan opgeleid worden om bij de Politie te gaan, daar zoeken ze juist veel nieuwe mensen, het bezuinigd dan wellicht niet zoveel maar ze worden wel beter ingezet zo. :wink:
daarbij die plekken zijn sowieso nodig en dus "bezuinig" je alsnog and if not dan nog worden ze beter ingezet, immers te korten daar.
andere die afvallen? wellicht medisch personeel ook gedeeltelijk? die kunnen wellicht aan de slag in ziekenhuizen oid, daar vragen ze ook mensen en zijn ze nuttig.
@Rene, we hebben het er net over dat in de gezondheidszorg ook bezuinogd wordt en dus minder personeel.
Politie idem dito, bekijk de werkelijke cijfers maar, er komt niet meer politie, er worden er minder ontslagen dan gepland.
Lijkt me erg sterk dat die mensen dan daar aan de slag kunnen.
Dan vergeet je nog even alle toeleveringsbedrijven die gedeeltelijk van defensie afhankelijk zijn door bv leveren van personeel, onderdelen of andere middelen.

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2011, 17:07

Defensie is m.i. gewoon onderdeel van een welvarend land. Ook al hebben we d'r nu weinig aan. Kost veel geld maar politiek gezien is de waarde wellicht een stuk groter. Alleen zien de meeste Nederlanders dat niet, net als het koningshuis.

Snap alleen niet waarom er de laatste tijd zoveel vrouwen rondlopen. Zit hier vlakbij een legerbasis en valt gewoon op hoeveel er rondrijden in die G-klasses hier. Leuk dat die stoere wijven zichzelf willen bewijzen naar de buitenwereld maar puntje bij paaltje geloof ik niet dat ze zware missies volhouden. Ook hoef je een vrouw niet te laten communiceren met de gemiddelde alibaba baardmans bij vredesmissies, die laten zich niets vertellen door vrouwen. Ondertussen heeft het wel een hoop geld aan opleiding gekost.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 17:09

Bedoel je vrouwen of manwijven :hungry:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 sep 2011, 17:12

RVV schreef:Een leger houden is inderdaad wel handig... de laatste keer dat we 2 putjersscheppers en een kruisboogschutter hadden werd Nederland weggegeven aan die Oostenrijkse snorremans.
Lol, de Nederlandse defensiesuccessen zijn natuurlijk op de vingers van een vuurwerkhand te tellen. Toen de Duitsers Nederland binnenvielen, toen er in Indië iets geregeld moest worden en toen Karremans wat moest doen waren ze in ieder geval even niet zo in vorm. Ook niet toen Nappie Steekhoed op de stoep stond, om over de Spanjaarden nog maar te zwijgen. Geen wonder dat de VOC er zelf maar voor zorgde.

En vrouwen in het leger, misschien werkt die tactiek wel. Make love not war.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 17:13

Als ze d'r allemaal uitzien als Lara Croft wil ik wel bij het leger.

Als ze er allemaal uitzien als Majoor Carlo Boshard dan niet.

@Snip: Ja waar zijn de tijden van Piet Hein, Michiel de Ruyter, Willem Barentz en Peter Stuyvesant gebleven.

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2011, 17:25

RVV schreef:Bedoel je vrouwen of manwijven :hungry:
Van die wijven die zichzelf willen bewijzen naar de buitenwerled maar het eigenlijk niet zijn (op die ene uitzondering na die het wel kan bolwerken in d'r koppie).
Emancipatie prima en er zijn ook vrouwenklusjes (medisch, koken e.d.) maar snap niet dat ze zo actief naar vrouwen zoeken, krijg je straks net zo'n lachwekkende vertoning als de nederlandse politie.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 17:50

Ja ik vind het ook geen porum, net als vrouwenvoetbal :kikker:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 sep 2011, 18:26

Geen nieuwe aannemen en dan via natuurlijk verloop, ouwe knarren in loopgraven........ 55 plussers aan het front!!

We kunnen ook 50% naar het front sturen met alleen een feestneus, komen ze in een zak terug......

Een leger kan in europa heel klein zijn, als je de taken maar op elkaar afstemt en niet de held wil spelen in de wereld.

Michel

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 18:29

Zoiets dus?
Afbeelding

Ik vind deze eigenlijk leuker:
Afbeelding

Vrouwen bij de politie, vrouwen in het leger, vrouwenvoetbal, mij best. Maar ik zie de juiste vrouwen het liefst......

....bij 'n missverkiezing. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2011, 21:00

Hier maar even...............

Wel grappig........................Wilders roept het continu.........maar volgens de gevestigde orde heeft ie het niet begrepen.......roept die Britse minister van Buitenlandse zaken het volgende;

Britse minister: 'Invoering euro een vergissing'
Maurits Kuypers
donderdag 29 september 2011, 15:24
update: donderdag 29 september 2011, 15:49

Volgens William Hague, de Britse minister van buitenlandse zaken, was de invoering van de euro een vergissing.
Is de euro een zegen of een vloek? Voor de Britse minister van buitenlandse zaken,William Hague, een onnozele vraag. Volgens hem was de invoering van de euro een vergissing die de geschiedenisboeken in zal gaan als schoolvoorbeeld van ‘collectieve waanzin’.

Volgens Hague zal Duitsland als sterkste lid van de eurofamilie gedwongen zijn zwakkere eurolanden als Griekenland, Portugal en Italië voor de rest van hun leven te ondersteunen. Van de andere kant moeten deze zwakke eurobroeders ermee leren leven dat er voor hun meer zal veranderen dan ze lief is. Ze komen onder de knoet van de Duitsers.
Het Europese continent staat volgens Hague nu voor de opgave de scherven op te vegen. Van de euro komen we niet meer af. Daar hebben we mee te leren leven. Persoonlijk zal hij zich inzetten zoveel mogelijk verantwoordelijkheden terug te halen vanuit Brussel naar het Britse parlement, want ‘de EU heeft teveel macht’.
De uitspraken van Hague kunnen gezien worden als reactie op de toespraak die de president van de Europese Commissie, Manuel Barroso, eerder deze week hield voor het Europese parlement. Barroso pleit juist voor veel meer Europese integratie. Bovendien wil hij een mondiale of Europese belasting invoeren op effectentransacties, iets waar Londen zwaar op tegen is.

Bron;
http://fd.nl/economie-politiek/668857-1 ... vergissing" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 sep 2011, 21:25

romo schreef:Britse minister: 'Invoering euro een vergissing'
Maurits Kuypers
donderdag 29 september 2011, 15:24
update: donderdag 29 september 2011, 15:49

Volgens William Hague, de Britse minister van buitenlandse zaken ...

Volgens Hague zal Duitsland als sterkste lid van de eurofamilie gedwongen zijn zwakkere eurolanden als Griekenland, Portugal en Italië voor de rest van hun leven te ondersteunen. Van de andere kant moeten deze zwakke eurobroeders ermee leren leven dat er voor hun meer zal veranderen dan ze lief is. Ze komen onder de knoet van de Duitsers.
Wat Hitler met oorlogvoeren niet gelukt is lukt ze nu dus door een foutje bij invoering van de monetaire unie :bag:

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2011, 21:26

Achteraf makkelijk roepen. Jaar of drie terug stond de pond slecht en was de euro nog sterk.

Een munt met meerdere landen lijkt mij prima. Alleen hadden ze al die lamballen in het zuiden niet zonder meer toe moeten laten treden. Zoiets hadden economen toch moeten kunnen berekenen, nog los van de recessie.

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 sep 2011, 21:35

Als ik me niet vergis was er een harde regel over 3% begrotingstekort. Maar door handig boekhouden en slap toezicht is daar alleen nooit iets mee gedaan. En daar kan ik me behoorlijk kwaad om maken.

Wat een lijken zijn er uit de kast gevallen de afgelopen maanden. En dat heeft gezien de grootte van de bedragen niets met een kleine teruggang van de economie van doen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 sep 2011, 21:47

Tom schreef:Achteraf makkelijk roepen. Jaar of drie terug stond de pond slecht en was de euro nog sterk.

Een munt met meerdere landen lijkt mij prima. Alleen hadden ze al die lamballen in het zuiden niet zonder meer toe moeten laten treden. Zoiets hadden economen toch moeten kunnen berekenen, nog los van de recessie.
+1 we hadden al die knoflook landen nooit toe moeten laten treden...

dan hadden Denemarken, Noorwegen en Zweden wel meegedaan en hadden we een super munt gehad!

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2011, 11:44

Martijn_bmw schreef:
Tom schreef:Achteraf makkelijk roepen. Jaar of drie terug stond de pond slecht en was de euro nog sterk.

+1 we hadden al die knoflook landen nooit toe moeten laten treden...

dan hadden Denemarken, Noorwegen en Zweden wel meegedaan en hadden we een super munt gehad!
Inderdaad, met IJsland toch de kern van het betrouwbare noorden nietwaar.

HansD

Bericht door HansD » 05 okt 2011, 11:04

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... t-huis.htm

Right. Zou het wellicht een idee zijn om die criminelen zelf aan te pakken? Op deze manier kun je dadelijk uit huis geplaatst worden terwijl je niets gedaan hebt alleen omdat een familielid zich misdraagt. Leuke precedentwerking kan hiervan uitgaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2011, 15:45

Dat is een van de uiterste maatregelen waarmee de Haagse politie grip wil krijgen op jeugdbendes, meldt De Telegraaf. De politie werkt in de aanpak samen met justitie, jeugdzorg en de gemeente
het is en uiterste maatregel, neem aan dat die gezinnen eerst een waarschuwing krijgen daarover...?
ze moeten wel zoiets doen om zo wellicht wat meer pressie uit te oefenen zodat de familie zich er ook mee bemoeit en wat van zegt, zo niet dan maar weg of in elk geval die criminele jongeren van dat gezin het land uit schoppen oid.

HansD

Bericht door HansD » 05 okt 2011, 16:15

Jij hebt het ook over de criminelen zelf. Dat die gestraft moeten worden ben ik het mee eens maar in dat stuk gaat het over broertjes en zusjes die niet crimineel zijn. Lekker dan, is je broer crimineel en word jij uit huis geplaatst.

Als je tegenwoordig blijkbaar al gestraft kunt worden voor iets wat een ander doet en niet jouw verantwoordelijkheid is krijgen we een volledig ander rechtsysteem.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2011, 17:56

denk dat ze willen dat de ouders en broers/zussen eens verantwoordelijker zijn over hun huisgenoot?
en daar is niks mis mee...
ze laten ze vaak maar gaan, maar denk ook dat ze het alleen in extreme gevallen gebruiken...een stok achter de deur zeg maar en meer eigen verantwoording.

keep your Dog on the line :piraatje:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 okt 2011, 18:16

En wie mag dat incompetente gedrag van die ouders betalen??? Gewoon retour met de dubbele paspoorten, na een gezin of 5 zal het kwartjes wel!

Michel

Luco

Bericht door Luco » 05 okt 2011, 19:45

Ik neem aan dat we allemaal wel slim genoeg zijn om te begrijpen dat er misschien kinderen weggehaald worden uit bescherming, en niet om ze te straffen, als je dat denkt zou ik eens langs de dokter gaan.

Friso

Bericht door Friso » 05 okt 2011, 23:19

Even een linkje v.w.b. ontwikkelingsgeld Desi Bouterse lacht zich waarschijnlijk een krul is z'n lul

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... lpgeld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 05 okt 2011, 23:21

Friso schreef:Even een linkje v.w.b. ontwikkelingsgeld Desi Bouterse lacht zich waarschijnlijk een krul is z'n lul

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... lpgeld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet alleen Bouterse :(

Snipe

Bericht door Snipe » 06 okt 2011, 00:43

Altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting en dan in de Tweede Kamer vragen gaan stellen over kranten en hun inhoud. Een tikje merkwaardig, maar er kwam een scherp antwoord van de minister. Ik ben normaal gesproken niet bepaald fan van die minister, maar dit doet ze toch wel goed.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... -NRC.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

HansD

Bericht door HansD » 06 okt 2011, 07:56

Prima reactie van van Bijsterveld.
Ik neem aan dat we allemaal wel slim genoeg zijn om te begrijpen dat er misschien kinderen weggehaald worden uit bescherming, en niet om ze te straffen
De gedachte erachter snap ik wel maar leg maar even aan een kind uit dat hij bij zijn/haar ouders weg wordt gehaald om in een pleeggezin of tehuis geplaatst te worden omdat zijn broer/zus crimineel of lid van een jeugdbende is.

Waarom dan niet diegene die het probleem is uit huis plaatsen? En als daar onvoldoende bewijs voor is lijkt het me sterk dat er wel voldoende bewijs is om een onschuldige uit huis te plaatsen. Of wordt de gedachte aangehangen dat altijd de ouders verantwoordelijk zijn als een kind ontspoort?

Plaats reactie