BMW chiptuning?
- Bert ///M3
Re: BMW chiptuning?
Ok
Is niet duur dan, misschien de S54 eens op de bank zetten daar, kijken wat die doet.

- JurT
Wist niet dat er best een aantal flink negatieve ervaringen waren over ppe. Is ook wel logisch als alles op bimmerboard wordt verwijderd.
-
Snap trouwens wel dat ze je geld niet terug geven als je zelf de originele software terug zet..
Voor het zelfde geld rijdt je nog wel gewoon met hun chip

- Erik K.
Dat is een mogelijkheid, maar is niet het geval en dat weet PPE.KoenM schreef:Snap trouwens wel dat ze je geld niet terug geven als je zelf de originele software terug zet..
Daar heb ik Stef uitgebreid over gesproken en genoeg bewijs aangeleverd qua rollenbank uitdraaien etc, etc.
Hij stemde ook in mijn geld terug te geven, maar tot op heden geen reactie.
Ik snap gewoon niet dat je je als bedrijf zo laat kennen om die paar honderd euro.
Trouwens op de dag dat ik de software heb laten terug zetten heb ik eerst een run voor gedaan met de PPE software en een run na met de orginele en had zelfs een te verwaarlozen 1/2pk meer met de ORGINELE software!
-
OnlineMartijn_bmw
ik geloof ook sws niet zo in het chippen van een atmo motor die verder stock is 
waarom zou die chipper er ineens meer uit kunnen krijgen dan BMW zelf na jaren van research
geblazen motoren is een ander verhaal aangezien ze dan simpelweg de turbodruk wat verhogen met meer inspuiting...

waarom zou die chipper er ineens meer uit kunnen krijgen dan BMW zelf na jaren van research

geblazen motoren is een ander verhaal aangezien ze dan simpelweg de turbodruk wat verhogen met meer inspuiting...
- Erik K.
Zit wat in Martijn,
Af fabriek worden er echter marges ingebouwd die een chipper zou kunnen overschrijven.
Ben zeker met je eens dat bij een (16jaar oude)N/A motor die (toen) al 100pk/l levert niet zomaar (veel) meer vermogen.
Volgens de bank bij PPE toveren ze er wel ff 25pk erbij...
Af fabriek worden er echter marges ingebouwd die een chipper zou kunnen overschrijven.
Ben zeker met je eens dat bij een (16jaar oude)N/A motor die (toen) al 100pk/l levert niet zomaar (veel) meer vermogen.
Volgens de bank bij PPE toveren ze er wel ff 25pk erbij...
- Joy
Dat is ook wat mij opviel, dat er erg hoge vermogenstoenames worden opgegeven bij PPE. Wel jammer dat ze hun naam zo te grabbel gooien.
- Downforce Dennis
Een geblazen benzine of dieselmotor meer vermogen laten uitpersen kan in ons klimaat eigenlijk het kleinste kind. Het mooiste voorbeeld is een powerbox, een paar sensorwaarden beliegen en hoppa, 10% erbij. Het finetunen van een atmoblok is idd iets heel specifiek. Je moet daar echt per motor een mapping maken en adhv meerdere keren rollen en vooral op de weg data uit de software halen en aan de hand hiervan parameters optimaliseren is de enige goede weg. Bij een Fransman wat aangepaste software kopen en die voor een veelvoud verkopen als mapping hoort daar dus niet bij. Ik heb later de PPE software laten uitlezen door een Engelse ECU goeroe en die herkende de software als dusdanig.
Ik ben, samen met een goede vriend, achter de echte waarheid gegaan van die toko en heb een hele hoop data verzamelt. Maar eigenlijk ben ik er echt gewoon klaar mee en vroeg of laat komt boontje om zijn loontje hoop ik dan maar. Ik vind het wel spraakmakend dat je mensen kan bedriegen en daar gewoon een paar jaar mee wegkomt.
Maar let wel, PPE is bijlange niet de enige die het zo doen hoor. Ik heb uit de VAG kringen ook al een hoop geklungel van andere vooraanstaande "tuners" waargenomen.
rest de vraag, wat is een goede BMW tuner? MRC uit engeland, kost wat maar dan heb je wel een custom getunede mapping zoals het hoord. Service achteraf is ook echt TOP!
Ik ben, samen met een goede vriend, achter de echte waarheid gegaan van die toko en heb een hele hoop data verzamelt. Maar eigenlijk ben ik er echt gewoon klaar mee en vroeg of laat komt boontje om zijn loontje hoop ik dan maar. Ik vind het wel spraakmakend dat je mensen kan bedriegen en daar gewoon een paar jaar mee wegkomt.
Maar let wel, PPE is bijlange niet de enige die het zo doen hoor. Ik heb uit de VAG kringen ook al een hoop geklungel van andere vooraanstaande "tuners" waargenomen.
rest de vraag, wat is een goede BMW tuner? MRC uit engeland, kost wat maar dan heb je wel een custom getunede mapping zoals het hoord. Service achteraf is ook echt TOP!
- @iko
Ja, als ze eerst 7% extra verliezen incalculeren, is dat niet zo ingewikkeldErik K. schreef: Volgens de bank bij PPE toveren ze er wel ff 25pk erbij...

- Erik K.
LOL @Aiko 
@Dennis,
Ook ik heb de 'PPE' software uit laten lezen. De man die dat voor mij heeft gedaan was niet onder de indruk.
Gewoon over de hele linie een standaard aanpassing. En dan maar hopen dat de motor meer gaat leveren...

@Dennis,
Ook ik heb de 'PPE' software uit laten lezen. De man die dat voor mij heeft gedaan was niet onder de indruk.
Gewoon over de hele linie een standaard aanpassing. En dan maar hopen dat de motor meer gaat leveren...
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Ik heb onlangs Mosselman gemaild over de manier waarop zij m`n 120d zouden chippen.
Daar passen ze ook bepaalde parameters aan volgens een standaard tuningprogramma. Dus geen specifieke tuning per auto.
Dit kost 700 euro, en als je een vermogensmeting wil dat kost dat 75 euro extra.
Heeft iemand hier ervaring met mosselman, of zijn er betere opties voor gelijk geld?
Daar passen ze ook bepaalde parameters aan volgens een standaard tuningprogramma. Dus geen specifieke tuning per auto.
Dit kost 700 euro, en als je een vermogensmeting wil dat kost dat 75 euro extra.
Heeft iemand hier ervaring met mosselman, of zijn er betere opties voor gelijk geld?
- Erik K.
Vind 700euro voor een niet chip op maat belachelijk veel geld.
-
Ligt eraan wat voor garantie ze er bij geven..
ABT chip bij de audi dealer kost 1500e, en die is ook echt niet op maat
ABT chip bij de audi dealer kost 1500e, en die is ook echt niet op maat

- @iko
+1Erik K. schreef:Vind 700euro voor een niet chip op maat belachelijk veel geld.
diezelfde chip wil ik je wel voor 600 euro leveren

- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Er zijn dus niet veel BMW chiptuners die overblijven..
Zijn er meer mensen die goede ervaring hebben met RS tuning?
Zijn er nog andere bedrijven aan te raden?
- Knot
Was DTC al voorbij gekomen? Daar heeft Laurens zijn 118d laten doen.
-
In mijn ogen heeft een goede tuner toch op z'n minst een rollenbank en die kom ik op de site van RS niet tegen.Marsnel schreef:Zijn er meer mensen die goede ervaring hebben met RS tuning?
-
Nog niemand over Ziptuning gehoord.. :ninja:
- Erik K.
Bedoel je RS tuning of RS Motorsport uit Heerhugowaard?Marsnel schreef:Er zijn dus niet veel BMW chiptuners die overblijven..
- Sperdy
Ik ben bij Schnitzer geweest voor de BMW 135i.
standaard vermogen: 306pk/400nm
Schnitzer upgrade: 360pk/450nm
Op twee vermogensbanken geweest na tuning (Beek en Ruud Fredriks) :
375pk/565Nm (Dyno van Fredriks geeft wielpk's. dus x 1,15 grofweg krukas pk's)
Volstrekt betrouwbaar, rijdt als een zonnetje. Heb alles laten doen bij Schnitzer in Aken. Profi club. Lekker duur, maar dan krijg je ook wat
Volstrekt betrouwbaar, rijdt als een zonnetje. Heb alles laten doen bij Schnitzer in Aken. Profi club. Lekker duur, maar dan krijg je ook wat

- Reind
Weleens aan obd tuning in St. Jansklooster gedacht? Gewoon no nonsence tuner die veel ervaring heeft met BMW. Veel TDC bimmers hebben een chip van hem. Iig alle achterberg bimmers.
Mijn e46 330d heeft hij ook gedaan. Ging naar 279pk/580nm. Die auto heeft inmiddels 270k op de teller waarvan 25k met deze chip, en geen centje pijn.
Hij is niet duur en als je hem netjes vraagt of het ook in de avond uurtjes kan is het zelfs erg goedkoop.
Mijn e46 330d heeft hij ook gedaan. Ging naar 279pk/580nm. Die auto heeft inmiddels 270k op de teller waarvan 25k met deze chip, en geen centje pijn.
Hij is niet duur en als je hem netjes vraagt of het ook in de avond uurtjes kan is het zelfs erg goedkoop.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FerdiACS1 schreef:Ik ben bij Schnitzer geweest voor de BMW 135i.
Echt mega cijfers.............

Denkt stiekem aan 420pk bij >600Nm voor €5K.......................

- GTRene
als je het kan...zou ik het doen Robert
niet dat je het "nodig" hebt, maar leuk als extra traktatie, als je het hebben wil

niet dat je het "nodig" hebt, maar leuk als extra traktatie, als je het hebben wil
- Knot
Denk wel aan het turbogat he, hoe meer vermogen/turbodruk hoe groter het gat wordt 

- GTRene
bij dit type turbo werkt dat dacht ik anders, het elastiek gevoel wordt wat langer, das niet erg...Knot schreef:Denk wel aan het turbogat he, hoe meer vermogen/turbodruk hoe groter het gat wordt
vroeger moesten grote turbo's eerst druk opbouwen om wat te voelen,
dit soort turbo's van de 1M werken beter/anders denk dat je niet kunt spreken van een echt gat maar wel logisch dat het elastiek/power gevoel wat anders gaat voelen, denk best oke, zal harder sleuren

daarbij de gewijzigde uitlaat die bij het pakket zit heft ook het "gat" meer op, het zal sneller opspoelen, dus al met al denk een super pakket