BMW chiptuning?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

BMW chiptuning?

Bericht door EG » 21 aug 2011, 18:43

Iedereen weet dat als je een VAG product wilt tunen je bij JD moet zijn, maar hoe zit dat bij BMW, wie zijn echte cabale tuners? Rica? Carly motors?

Gebruikersavatar
mark147
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 jul 2009, 14:44

Re: BMW chiptuning?

Bericht door mark147 » 21 aug 2011, 20:35

Ik begrijp van mijn dealer als je langs Carly gaat en er is een keer wat met de auto dat onder garantie valt ze daar bij de dealer niet zo moeilijk over doen. Hebben dus kennelijk vertrouwen in Carly.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Knot » 21 aug 2011, 21:17

Daar hebben ze bij BMW toch PPP voor?

Peperdure Performance Packs :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Tristan » 22 aug 2011, 09:54

http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: BMW chiptuning?

Bericht door 1995 M3 » 22 aug 2011, 11:52

Ik zou mijn BMW ook naar PPE brengen. Alleen maar positieve dingen over gehoord/gelezen.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW chiptuning?

Bericht door EG » 22 aug 2011, 12:29

Tristan schreef:http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Tristan vertel meer want jij had die 123d gechipped hiero toch?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Tristan » 22 aug 2011, 12:31

Bij 80K laten chippen naar 250pk en 480Nm. Nu staat er bijna 134K op de teller en geen problemen gehad. Geen roetvorming, geen noodloop, geen defecte turbo's, niks.

Stef schrijft zelf de software en test op de rollenbank.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: BMW chiptuning?

Bericht door TurboClouseau » 22 aug 2011, 12:40

JD kan ook BMW`s chippen :beer:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 22 aug 2011, 12:56

1995 M3 schreef:Ik zou mijn BMW ook naar PPE brengen. Alleen maar positieve dingen over gehoord/gelezen.

Euh heb je ff.......? :kotsen:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Knot » 22 aug 2011, 13:14

Tristan schreef:http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel handig als je een turbo hebt want NA was het niet zoveel soeps heb ik begrepen...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Niels » 22 aug 2011, 13:24

http://www.speed-tuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze gast heeft Bert M3 geholpen om de S54 in de E36 M3 te laten draaien. Dan snap je het ook wel volgens mij :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Tristan » 22 aug 2011, 13:37

Erik K. schreef:
1995 M3 schreef:Ik zou mijn BMW ook naar PPE brengen. Alleen maar positieve dingen over gehoord/gelezen.

Euh heb je ff.......? :kotsen:
1 negatieve ervaring maakt niet meteen een slechte naam. Ken Stef als een redelijk persoon en mocht je niet tevreden zijn, dan maakt hij de software weer origineel en krijg je je geld terug.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 22 aug 2011, 13:43

Niets persoonlijks naar jou Tristan, maar zo gaat het helaas niet bij hem. En als ik 1 bedrijf nooit meer aan mijn auto wil hebben is het PPE.

En geloof me ik ben niet de enige met deze negatieve ervaring.
Mijn negatieve ervaring geldt overigens voor meerdere punten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Tristan » 22 aug 2011, 13:51

Jammer dat het zo gelopen is, Erik. Je zal vast goede redenen ervoor hebben. :peace:

Gebruikersavatar
jgpeggeman
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
Locatie: Kampen

Re: BMW chiptuning?

Bericht door jgpeggeman » 22 aug 2011, 14:11

http://www.bmwchiptuner.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt een vakman! Zeer goede ervaringen mee.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 03 okt 2011, 17:34

Mijn ervaring bij/met PPE:

O.a;

- Zonder toestemming te vragen aan mij/klant wordt na het chippen de auto van de rollenbank gereden door collega/ Emmanuel om vervolgens volgas de straat uit de scheuren en weer terug.
- Mijn sleepoogkapje werd stuk gemaakt en werd nogal lacherig om gedaan, ok ik kreeg een paar tientjes korting om een nieuwe te kopen in gespoten in kleur.
- Helaas heb ik de auto niet vol open kunnen trekken direct na chippen, de motor liep goed dat wel, maar deed dat zoals hier bekend al. Het was te druk om volluit te gaan (16:00 's middags doordeweeks je kent t wel)
Onderweg naar huis ook niet volluit kunnen gaan. Pas een paar dagen later e.e.a. kunnen testen.
Vermogenswinst bleek na een test op een onafhankelijk betrouwbare rollenbank nul te zijn. Terwijl er bij PPE zo'n 25pk winst behaald zou zijn?!?
- Communicatie na chippen waardeloos!! Pas na het posten in een topic van PPE op Bimmerboard.be wordt men daar wakker, emails/PB's wordt nauwelijks of heel laat op gereageerd.
Vervolgens als ik mijn helaas negatieve ervaring daar(wat daar speciaal door PPE is gemaakt!!!) uitgebreid en mijnsinziens naar alle redelijkheid heb gepost met rollenbank uitdraaien erbij wordt dat na enkele dagen verwijderd door Stef. Raar hè dat er geen/weinig negatieve verhalen zijn...
- Op verzoek van PPE laat ik de software uitlezen en stuur ik de uitgelezen software terug om te kijken of er iets mis is gegaan. Stef gebeld, geeft telefonisch aan dat de software goed is, op zijn verzoek de BMW uitlaten lezen op het werk (BMW - dealer) Je raadt het al geen storingen.
Ik heb aangegeven niet verder te willen en de orginele software terug te gaan plaatsen. De software had ik godzijdank nog. Stef gaf aan dit te begrijpen en zou mijn geld terug sturen en vervolgens hoor ik weken niets meer. Lees ineens op Bimmerboard dat PPE op vakantie gaat, en stel in het PPE topic(want op PB’s wordt slecht op gereageerd) een simpele vraag of ik mijn geld eerst nog terug zou kunnen krijgen voordat de tent dicht gaat. Wordt ook dit bericht verwijderd. Ditmaal door een moderator met de vraag of ik het eerst onderling wil op proberen te lossen. Ik heb hem aangegeven dat ik daar dus al weken mee bezig ben en het ook niet zomaar openbaar wil maken, maar het inmiddels wel redelijk zat begin te worden.
Stef reageerd daar weer overheen dat ik zijn bedrijf op internet al aan alle kanten zwart gemaakt zou hebben. Ik heb hem gevraagd waar hij dat heeft gelezen en dat ik graag de URL’s daarvan ontvang. Je raad het al weer sindsdien één en al stilte….
Laatst gewijzigd door Erik K. op 04 okt 2011, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: BMW chiptuning?

Bericht door speedy25 » 03 okt 2011, 20:44

zou eerst ook met mn m5 naar stef maar nu ik jou verhaal heb gelezen erik gaat dat toch maar niet gebeuren..

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: BMW chiptuning?

Bericht door JurT » 03 okt 2011, 22:29

Niels schreef:http://www.speed-tuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze gast heeft Bert M3 geholpen om de S54 in de E36 M3 te laten draaien. Dan snap je het ook wel volgens mij :)
Ja dat is Mick, die zit op het bdc forum. Heeft erg veel kennis en ervaring, maar volgens mij had Adam van CTG de software gedaan. Die heb ik toendertijd eens gecontacteerd ivm een carbon airbox op de m3. Hij heeft ook veel kennis ervan :thumbup:

Bas Roos raadde mij toendertijd Rica aan. Geloof dat Vlasblom ook wel genoeg kennis in huis heeft om het goed te doen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Bert ///M3 » 03 okt 2011, 22:45

Software van zowel mijn auto als die van Mick komt inderdaad bij hem vandaan.

Ook andere dingen zoals EWS vrij maken, Alpha N etc kan hij ook.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 04 okt 2011, 16:16

speedy25 schreef:zou eerst ook met mn m5 naar stef maar nu ik jou verhaal heb gelezen erik gaat dat toch maar niet gebeuren..
Zou er maar van af zien ja.

Kan best dat PPE diesels zoals de123d van Tristan kan voorzien van extra vermogen/koppel.
Bij mijn auto heb ik het echter nooit gevoeld.

Heb ook nog discussie gehad over verliezen qua motor/wielvermogen.
Bij PPE had mijn auto ineens dik 20% vermogensverlies tussen motor en wielen terwijl dit bij de andere rollenbanken waaronder de bank van JD engineering(ook 4WD) 12 - 13% was.
Als de auto inderdaad ineens een kleine 10% meer verlies zou hebben had ik dat toch moeten merken.
Maar de auto loopt nog steeds de teller uit(met standaard software) dus dat zit wel goed.
Volgens Stef was dik 20% verlies allemaal heel normaal...
De grafiek zag er ook niet erg betrouwbaar uit qua karakteristiek.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Tristan » 04 okt 2011, 16:20

Tja, verhaal van Erik is plausibel idd.

Maar goed, mijn 123d heeft met zijn chip ruim 60.000 gereden zonder problemen. Auto is een stuk sneller, zuiniger en heeft geen slag verkeerd geslagen.

Dus ik hou het voorlopig bij mijn eigen ervaringen. :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Downforce Dennis » 04 okt 2011, 17:15

Heb mijn M5 indertijd ook nog laten "mappen" bij die kale klungelaar. Heb op bimmerboard 1.5 jaar geleden een rel gestart mbt de onkunde en leugens daar in Drogenbos. Werd uitgespuwd door de moderatoren waar Stef een hand in de aars heeft(forumsponsor) en dus uiteindelijk maar vertrokken.
Auto had bij hem met originele uitlaat 360pk op de krukas. Vanos kapot zei ie. Met de op maat gemaakte uitlaat had ik 362 krukpk omgerekend op zijn bank. 375 was echt het maximum wat hij eruit kon halen werd mij verteld, er was iets mis met mijn motor.

Alles nagekeken, en ik ben niet kinderachtig als het daar om draait, maar 2000 euro sensoren en onderdelen later kon nog niks vinden. Toevallig de beruchte M5 tegengekomen die hij had geprepareerd met SS lijn en custom map. All time king met 447pk op bank en bladiblabla... Guess what? Droog in de poep genomen door M5 met "kapotte" vanos.

Ik realiseer me dat ik niet de meest eenvoudige persoon in de omgang ben, maar beginnen liegen en uitdraai van de bank bedriegen om "zijn" werk te verheerlijken gaat wat ver imho.


BTW, later met de Pbox +/- 370 wielpk gemeten bij mijn M5... dus :jenna: PPE...


Heb trouwens wel erg goede ervaringen op testbankgebied met Beek auto racing...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 04 okt 2011, 17:37

Herkenbaar verhaal Dennis!

Ik ben ook nogal kritisch en ga ook niet zomaar wat in het openbaar schreeuwen dat iets of iemand niet goed bezig is. Van PPE weet ik het zeker dat er niet kundig gewerkt wordt aan dit soort specifieke N/A motoren (vandaar dat ik niet meer terug wilde naar PPE en de orginele software heb laten terugzetten hier bij mij om de hoek). En ook zeker niet klantvriendelijk/service gericht.

Qua rollenbank zit ik goed hier in de buurt, voor €40,- kan ik hier betrouwbaar rollen.
Deze bank geeft op een haar na dezelfde waardes en grafiek zoals de dure bank bij JD dat doet.
De grafieken van beide banken komen overigens zeer nauw overeen met wat de fabriek bijna 16jaar geleden opgaf. Bij PPE leek het niet op.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Bert ///M3 » 04 okt 2011, 17:39

Waar laat jij je auto rollen dan Erik? Ringsleutel?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW chiptuning?

Bericht door Erik K. » 04 okt 2011, 17:52

Bert ///M3 schreef:Waar laat jij je auto rollen dan Erik? Ringsleutel?

Ja klopt Bert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 454 gasten