Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
markk

Re: Fotografie

Bericht door markk » 03 okt 2011, 21:18

Leuke kindertjes :)

Mark.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 okt 2011, 21:21

Afgezien van de fototechniek, waar ik geen verstand van heb, is het denk ik serieus tijd om je niet meer op "kinder"feestjes te begeven. Straalt echt helemaal niks uit..

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 03 okt 2011, 21:46

Ruben schreef:Afgezien van de fototechniek, waar ik geen verstand van heb, is het denk ik serieus tijd om je niet meer op "kinder"feestjes te begeven. Straalt echt helemaal niks uit..

Hahahhahahhahaaa Tom en kinderfeestjes!!!! :kikker:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 okt 2011, 21:55

@Tom: Nice. Flits je direct op de personen; oftewel zonder omnibounce oid? Of omhoog met/zonder omnibounce?

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2011, 21:56

Ruben ik word daar gewoon voor betaald en vind het leuk om te doen. Zie het probleem niet. Mark post ook foto's van kleine jongetjes.. so?
Robin Hartog schreef:@Tom: Nice. Flits je direct op de personen; oftewel zonder omnibounce oid? Of omhoog met/zonder omnibounce?
Met omnibounce maar eigenlijk is dat niet nodig of zelfs fout volgens kenners (maargoed, it works for me..). Ik flits vaak iets harder en met omnibounce is het licht iets meer diffuus (ook al is het plafond vaak te hoog). Flits recht naar voren trouwens.

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 okt 2011, 21:56

:D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 okt 2011, 22:06

Tom schreef:
Robin Hartog schreef:@Tom: Nice. Flits je direct op de personen; oftewel zonder omnibounce oid? Of omhoog met/zonder omnibounce?
Met omnibounce maar eigenlijk is dat niet nodig of zelfs fout volgens kenners (maargoed, it works for me..). Ik flits vaak iets harder en met omnibounce is het licht iets meer diffuus (ook al is het plafond vaak te hoog). Flits recht naar voren trouwens.
Duidelijk. Zo doe ik het ook ja. Alhoewel, op 1 locatie laat ik de omnibounce gewoon thuis en lekker recht naar voren flitsen.

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2011, 22:10

Post es wat Robin :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 okt 2011, 22:43

Heb niet heel veel online staan, PM me maar even als je wat wilt zien. :)
Laatst gewijzigd door Robin Hartog op 04 okt 2011, 00:34, 2 keer totaal gewijzigd.

frankv

Bericht door frankv » 03 okt 2011, 22:54

Pff, de foto's van deze partypubers hebben niet echt een interessant element. Als het nu vette glamourfoto's waren dan zou het nog iets hebben, maar zo lijken ze erg "vlak".

De foto's van de voetballende kinderen en de Ring en her en der wat natuur zijn zeker ok overigens.

De foto's met analoge film van de Hema zijn geweldig. Hoe scan je die? Van het negatief of laat je ze eerst afdrukken, of kun je bij de Hema tegenwoordig scans van je negatief bestellen? Ik heb een geweldige Canon FD T90 met L lenzen en wil die ook wel weer eens gebruiken.

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2011, 23:01

Ik heb ze al weggehaald. Sorry dat ik hier foto's post in het fotografie topic. was natuurlijk niet de bedoeling :stom:
Echt, wat een kutforum is DF tegenwoordig.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 okt 2011, 23:02

Tom schreef:Ruben ik word daar gewoon voor betaald en vind het leuk om te doen. Zie het probleem niet. Mark post ook foto's van kleine jongetjes.. so?
Ja, dat kon jij ook niet weten, maar Ruben heeft een soort fetisj met oudere vrouwen. Mocht je dus weer eens een kinderfeestje fotograferen, doe hem dan een plezier en fotografeer bij de garderobe ook even wat moeders die daar op hun dochter staan te wachten.

Qua onderwerpkeuze doen die partypics het voor mij ook niet helemaal. Maar toch ook wel weer leuk om te zien/lezen hoe je ze maakt. Ik heb toevallig laatst zelf wat café- en theaterfoto's gemaakt, dat vond ik moeilijk genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 okt 2011, 23:03

frankv schreef:Pff, de foto's van deze partypubers zijn echt niet om aan te zien, kan daar een apart topic voor komen dat ik vervolgens kan skippen?
Ik snap echt niet wat het probleem is.. Het is werk voor Tom en mij en we delen hier de foto's omdat we toch ons best doen om de foto's zo mooi mogelijk te maken.

Maar goed, ik zal ze in het vervolg niet meer posten, wordt niet gewaardeerd schijnbaar. ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 okt 2011, 23:19

frankv schreef: De foto's met analoge film van de Hema zijn geweldig. Hoe scan je die? Van het negatief of laat je ze eerst afdrukken, of kun je bij de Hema tegenwoordig scans van je negatief bestellen? Ik heb een geweldige Canon FD T90 met L lenzen en wil die ook wel weer eens gebruiken.
Ik liet ze bijvoorbeeld altijd direct op een CD-ROM ontwikkelen :swinging: .

KW

Bericht door KW » 04 okt 2011, 00:12

Tom, wil je die partypics ajb even terugposten? Ik heb blijkbaar iets gemist waar ik m'n mening nu niet meer over kan geven omdat een paar partypoopers de boel hier lopen te verzieken. Thanx! :)

markk

Bericht door markk » 04 okt 2011, 07:41

Tom schreef:Ik heb ze al weggehaald. Sorry dat ik hier foto's post in het fotografie topic. was natuurlijk niet de bedoeling :stom:
He TOM, GTFOH, lekker laten staan. Laat je niet kisten.

Doe eens ff normaal mannen. Kritiek is prima (sterker nog dat vind ik zelf sfijn daar leer en verbeter je jezelf van) maar het moet wel opbouwend blijven. Dus altijd kritiek PLUS uitleg waarom PLUS advies / tips voor verbetering.

Ik weet hoe moeilijk party fotografie is en:
- in sommige foto's van Tom is heel mooi gebalanceerd tussen achtergrond licht en voorgrond/flits
- de composities met een UWA boven de mensen vind ik een goed idee. En heb ik wat van geleerd. Ik maak wel eens foto's van een feest maar als je op mensen inzoomt worden de foto's te persoonlijk, kortom de compositie van Tom met een UWA boven de mensen geeft wel de sfeer van een feest weer maar maakt de foto onpersoonlijk. Prima dus voor een website voor in mijn geval een vriend van me die feesten organiseert.

Tjonge, jonge, alsof we allemaal van Tellingen of Nauta heten qua fotografie en de Vries en van Eldik qua autorijden...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 04 okt 2011, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 04 okt 2011, 07:42

Tom schreef:Ik heb ze al weggehaald. Sorry dat ik hier foto's post in het fotografie topic. was natuurlijk niet de bedoeling :stom:
1 Grapje en je zit al bovenop een kast van 3 meter hoog. Te makkelijk... :clown:

Wat die foto's betrof, ik vond ze mooi zoals het bedoeld was. Dat ik er verder niets mee heb is wat anders. Weet nog wel dat je foto's had geplaatst van je Z4 toen je die net had. Of het was toen je je 5D net had gekocht. Iig, die foto's zijn me goed bij gebleven. Dat soort sfeerfoto's zou ik hier best wat meer willen zien, zonder de auto.

frankv

Bericht door frankv » 04 okt 2011, 09:14

vvo schreef:Klein toetje; righshot 911 Turbo.

D700 met 16-35mm/f4 plus ND filter 6 stops. Opname van 1 seconde.

Afbeelding

How-to plus setup in onze (Engelstalige) blog: klik
Heel mooi. Maar je bent dus nog wel even bezig in post processing voordat alles er mooi strak op staat. Kun je ook eens een halffabrikaat posten? Ik ben benieuwd naar gewoon de foto zoals die uit de camera komt om te zien wat je er daarna allemaal nog aan oppoetst om dit te krijgen.

vvo

Bericht door vvo » 04 okt 2011, 11:34

frankv schreef:
vvo schreef:Klein toetje; righshot 911 Turbo.

D700 met 16-35mm/f4 plus ND filter 6 stops. Opname van 1 seconde.

Afbeelding

How-to plus setup in onze (Engelstalige) blog: klik
Heel mooi. Maar je bent dus nog wel even bezig in post processing voordat alles er mooi strak op staat. Kun je ook eens een halffabrikaat posten? Ik ben benieuwd naar gewoon de foto zoals die uit de camera komt om te zien wat je er daarna allemaal nog aan oppoetst om dit te krijgen.

Zie de link naar het blogje. Daar zie je de Porsche Boxster in halffabrikaat. Oa. vignettering van het ND filter. Moet eerlijk zeggen dat ik dit keer niet zelf de PP heb gedaan maar Marc. En ja het is best nogal wat werk.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 04 okt 2011, 14:19

Barend schreef:
Oof schreef:Heb je nummer 2 ook in groter formaat. Lijkt me een mooie wallpaper.
Heb een progamma die iedere 30 seconden mijn achtergrond ververst is helemaal super.
Ik weet niet of hij mooi is op groot formaat, maar je kunt hem hier downloaden. :)
Ziet er hier top uit, bedankt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 okt 2011, 16:48

frankv schreef:Heel mooi. Maar je bent dus nog wel even bezig in post processing voordat alles er mooi strak op staat. Kun je ook eens een halffabrikaat posten? Ik ben benieuwd naar gewoon de foto zoals die uit de camera komt om te zien wat je er daarna allemaal nog aan oppoetst om dit te krijgen.
Ik had deze hier geloof ik ook al eens gepost voor de beeldvorming:
Afbeelding

Dutch

Bericht door Dutch » 04 okt 2011, 17:14

Xave30 schreef:
frankv schreef: De foto's met analoge film van de Hema zijn geweldig. Hoe scan je die? Van het negatief of laat je ze eerst afdrukken, of kun je bij de Hema tegenwoordig scans van je negatief bestellen? Ik heb een geweldige Canon FD T90 met L lenzen en wil die ook wel weer eens gebruiken.
Ik liet ze bijvoorbeeld altijd direct op een CD-ROM ontwikkelen :swinging: .
Yep, hier ook gebeurd. Niet bij de Hema, maar bij Foto Kiekie in Amsterdam. Ik heb puur die rolletjes bij de Hema gehaald om er zeker van te zijn dat wat eruitkomt helemaal voor rekening van de Zenit komt en niet door een of andere vreselijk dure diafilm tot stand komt. De korrel van die Hema-film is trouwens hartstikke mooi, dus dat was voor mij ook wel een vondst.

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 okt 2011, 17:47

ASA 200 van de Kruidvat vond ik soms zelfs scherper. Believe it or not :D .

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 07 okt 2011, 18:39

Pas geleden mee gedaan met een workshop fotografie van roofvogels op de Roofvogelboerderij in Berkel en Rodenrijs.
Het was die dag[3 sept.] knap warm en ook de zon deed heel goed z'n best, dus we hadden best wel wat last van hard licht.
Vanwege een beetje weinig tijd de laatste tijd heb ik pas 1 foto daarvan online staan, maar er volgen er binnenkort nog wel meer. :wink:

Dit is een Amerikaanse Zeearend:

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 okt 2011, 18:58

Mooi beeld!

Plaats reactie