De essentie van rijplezier, de lightweight

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door allen » 22 aug 2011, 21:08

Ik heb ze ook daar vandaan. En die verzekering heb ik dan ook nog eens nodig gehad omdat ik ze na het tanken op de achterzijde van de Speedster had laten liggen... :zwijntje:

Gebruikersavatar
Wesley
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
Locatie: Enschede

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Wesley » 22 aug 2011, 23:51

JP schreef:-schop-

Op 28 Augustus as. is de '11 editie van de Heuvelklim in Teuven. Zag dat de inschrijving al gesloten was, maar zijn er nog mensen van hier met hun lightweight aanwezig?
Geen lightweight, wel aanwezig als deelnemer :strong:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3692
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door HJ2 » 23 aug 2011, 09:02

Bedankt voor de tip!
Nu maar hopen dat mijn oren niet anatonmisch te zelflossend zijn net zo als bij de koptelfoon oordopjes die altijd uit m'n oren lazeren...

Ik heb nu shure's net 'n geel schuimpje erop, die blijven tenminste zitten!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door allen » 23 aug 2011, 09:44

Die standaard el cheapo alpine oordoppen gaan niet eens in m'n oren. Oordoppen van een walkman zijn vaak te groot en als je die dan omwisseld voor kleinere opzetstukjes dan vallen ze uit bij iedere beweging. Als dat ook zou gebeuren met op maat gegoten oordoppen, zou niemand daar 100 euro aan uit geven.

Emiel
Berichten: 4208
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Emiel » 23 aug 2011, 10:55

Op maat gemaakte oordoppen is super.


Mits je er tegen kan. Als je gevoelig bent voor oorontsteking dan is oppassen ermee.

Ook zodra je iets van temperatuur verhoging hebt passen ze moeilijker. Om de paar jaar moet je ze laten vernieuwen ivm verandering van gehoorgang/ingang.

Dennis Orgers
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Dennis Orgers » 24 aug 2011, 19:48

Ik heb ze destijds op een motorbeurs laten maken,

ik gebruikte ze altijd toen we nog met de racer op de weg reden

was bij dit bedrijf;

http://www.oordoppen.eu/home.php

MVG Dennis

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34367
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 02 okt 2011, 22:44

Valt dit ook nog enigszins onder de noemer lightweight?

Renault Sport Spider

http://link.marktplaats.nl/482606971" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

24kkm, '97, €29900,-.

Jammer wel van de versie met voorruit..... :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 02 okt 2011, 22:56

wel een mooie qua kleur (liever dan de gele)
vooruit vind ik wel prettig :mrgreen:

Online
ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door ErikS » 03 okt 2011, 07:51

Geweldig ding JP! :strong:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34367
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 03 okt 2011, 21:32

Zeker leuk ding, maar nog €30k vragen ...... :shocking:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 03 okt 2011, 21:42

JP schreef:Zeker leuk ding, maar nog €30k vragen ...... :shocking:
dan ook nog zonder dak...schandalig :blink:
maar euh, dingen zijn vrij zeldzaam, prijs is ie wel waard (niet dat ik zo'n ding zou kopen btw)

Tom
Berichten: 22293
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Tom » 03 okt 2011, 22:18

Weet weinig van die auto's af maar 't is wel cool.
Heeft Renault die zelf gebouwd of is het op basis van een andere auto ofzo?

Robin
Berichten: 55259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Robin » 04 okt 2011, 10:05

Tom schreef:Weet weinig van die auto's af maar 't is wel cool.
Heeft Renault die zelf gebouwd of is het op basis van een andere auto ofzo?
Werd dat ding niet in Finland gebouwd ofzo? Was toen wel iets geinigs ja. Of had TWR er niet iets mee te maken of was dat de Clio V6(II)?
:hmmm:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door allen » 04 okt 2011, 10:14

Idee was leuk, de uitwerking minder. Weinig vermogen is nooit zo'n probleem. Helaas is de auto relatief zwaar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34367
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 23 nov 2011, 22:10

Tsja.....light is het zeker wel;

Afbeelding

Marktplaats

Online
ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door ErikS » 24 nov 2011, 10:52

Whahahahaaa! :strong:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door G Kolkman » 24 nov 2011, 12:23

Robin schreef:
Tom schreef:Weet weinig van die auto's af maar 't is wel cool.
Heeft Renault die zelf gebouwd of is het op basis van een andere auto ofzo?
Werd dat ding niet in Finland gebouwd ofzo? Was toen wel iets geinigs ja. Of had TWR er niet iets mee te maken of was dat de Clio V6(II)?
:hmmm:
Volgens wikipedia is ie 'gewoon' bij Alpine gebouwd, tegenwoordig de thuisbasis van waar alle RS modellen gebouwd worden. TWR heeft de productie van de eerste generatie kliko-V6 gedaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Sport_Spider" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat spul allemaal is gebleven, zie er echt nooit 1. Terwijl er wel mee geraced is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34367
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 24 nov 2011, 12:29

Er staan er iig 3 in Nederland te koop;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Autoscout24.nl

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door N!co » 24 nov 2011, 12:29

G Kolkman schreef:
Robin schreef:
Tom schreef:Weet weinig van die auto's af maar 't is wel cool.
Heeft Renault die zelf gebouwd of is het op basis van een andere auto ofzo?
Werd dat ding niet in Finland gebouwd ofzo? Was toen wel iets geinigs ja. Of had TWR er niet iets mee te maken of was dat de Clio V6(II)?
:hmmm:
Volgens wikipedia is ie 'gewoon' bij Alpine gebouwd, tegenwoordig de thuisbasis van waar alle RS modellen gebouwd worden. TWR heeft de productie van de eerste generatie kliko-V6 gedaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Sport_Spider" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat spul allemaal is gebleven, zie er echt nooit 1. Terwijl er wel mee geraced is.
Het chassis werd inderdaad ergens in scandinavie gebouwd. Dat was in dezelfde fabriek waar het Lotus Elise chassis werd gemaakt. Verschil was dat het lotus chassis gelijmd werd, voor de renault werd er gewoon gelast.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door SteV6 » 24 nov 2011, 12:41

Dan moet het Denemarken zijn, want daar staat de fabriek die de chassisdelen maakt voor de Elise.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9596
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door smiley » 24 nov 2011, 16:22

G Kolkman schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat spul allemaal is gebleven, zie er echt nooit 1. Terwijl er wel mee geraced is.
1685 stuks gebouwd. Best wel weinig dus.
http://www.renaultalpineownersclub.com/ ... e_cars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9596
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door smiley » 01 mei 2014, 20:58

Iemand nog een spidertje scoren bij de domeinen?

https://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl ... terug=2425" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mei 2014, 21:12

smiley schreef:Iemand nog een spidertje scoren bij de domeinen?

https://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl ... terug=2425" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt iets voor Luco!

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door G Kolkman » 02 mei 2014, 22:29

leuk ding :) !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, sitechris en 3 gasten