Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Robin » 28 sep 2011, 15:50

Klopt, Ruben, maar we doen er allemaal (ik, jij etc) indirect aan mee. Als jij nu zegt:Ja maar ik heb net aan Haiti/Hoorn van Afrika gegeven, good for you, maar je weet(of weet niet) wat er aan de strijkstok blijft hangen bij de tussenpartijen.

We willen allemaal huisje/boompje/beestje. De ene wat groter dan de ander.

Iets met splinter en balk in ogen enzo.

En verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ik begin nog even niet, dank u.

Wie zonder zonden is....

Bladiebla.

Er is nog iets irritanter dan arrogantie en autoritairt gedrag en dat heet betutteling/bemoeizucht en valse bescheidenheid.

Het 'kijk mij goed zijn'. (voorbeeld Al Gore)Ik krijg er jeuk van. :D

EG

Bericht door EG » 28 sep 2011, 17:01

GTRene schreef:ja hoorde het net, was ook een soort piramide achtig systeem...
wat ik ook vreemd vind, ze kunnen dit soort zaken zo opzetten zolang ingelegde bedragen niet over de 50K komen oid?
dan hebben ze schijnbaar geen vergunningen nodig of vind er geen controle plaats oid...
net als inderdaad bij die andere jongens/zaak het geval was...easy nog wat, easy indeed voor dat soort handige jongens.
Als bepaalde (vastgoed)beleggingen meer dan 50.000 euro inleg vereisen, dan houd de AFM geen toezicht meer. De wetgever gaat er dan vanuit dat je voldoende "professioneel" bent om de kansen en risico's in te zien. Dit is Europese wetgeving d8 ik (die 50k limiet).

Die hele 50k limiet is een wassen neus, het zegt eigenlijk letterlijk: bedenk maar een piramidespel, zolang je meer dan 50k kan beuren is er niets aan de hand. Sluis een paar miljoen weg naar buitenlandse rekeningen, word opgepakt, paar jaar zitten en je bent miljonair. Simple as that.

Palm Invest is een mooi voorbeeld van die omzeiling door 50k inleg te vragen. Dat was ook gewoon een piramidespel.

Het sneue aan die Palm investment achtige shit (piramidespellen dus) is dat er zelfs mensen geld hebben geleend om die rendement te halen... Hoe dom kan je zijn zeg... Ik pleit iig wel voor die 50+ grens.

Maarja de financiele old boyz network he. Ik heb wel een vermoeden wie die 50k limiet tegenhoud. (direct of indirect!)

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2011, 17:15

ah, owja zoiets is het, kwam der niet meer op :D
slimmerds dat zijn het en ze verpakken het heel mooi...te mooi eigenlijk, doch dan zijn er mensen die erin vallen...
nu willen ze geloof ik de grens oprekken naar 100.000,-euro zal mij benieuwen wat de slimmerds er dan weer op vinden.
gelukkig hebben ze deze lieden gepakt, of althans een paar er van.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2011, 17:18

ah>>
Update: woensdag 28 sep 2011, 16:53

In een internationaal onderzoek naar beleggingsfraude zijn vier Nederlanders gearresteerd. Ze zijn volgens de FIOD betrokken bij het bedrijf Quality Investments (QI) dat voor 150 miljoen euro fraude zou hebben gepleegd met Amerikaanse levensverzekeringen.

De vier Nederlandse mannen worden verdacht van deelname aan een criminele organisatie, valsheid in geschrifte, witwassen en oplichting.

Het bedrijf wordt al jaren in de gaten gehouden. Uiteindelijk zijn gisteren invallen gedaan op 27 locaties in Nederland, Spanje, Turkije, Zwitserland, Dubai, Engeland en de Verenigde Staten.

Wereldwijd is er voor miljoenen euro's beslag gelegd op huizen, luxe auto's, dure horloges, boten en een privévliegtuig.

Het doel van de actie was om zoveel mogelijk geld van beleggers van QI veilig te stellen.

Fraude
Beleggers betaalden minimaal 50.000 euro aan Quality Investments om deel te nemen in een fonds van Amerikaans levensverzekeringen.

In werkelijkheid keerde QI alleen uit met een deel van de inleg van nieuwe beleggers, om zo het succes van het beleggingsfondfs te laten zien en daarmee nog meer beleggers te trekken

De rest van het geld, zo'n 150 miljoen euro, verdween in de zakken van de hoofdverdachten.

Vergunning
Quality Investments had geen vergunning nodig van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) omdat de minimale inleg 50.000 euro bedroeg.

Het OM organiseert samen met de FIOD een voorlichtingsbijeenkomst voor gedupeerde beleggers.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2011, 17:20

aansluitend>>
Opgepakte Nederlanders
De opgepakte Nederlanders zijn een 49-jarige man die in Zwitserland woont, een man van 46 die in Turkije woont, een 38-jarige man uit Hoorn en een man van 48 uit Bussum. De verdenkingen zijn deelname aan een criminele organisatie, valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 sep 2011, 21:23

Invallen op 27 locaties. Gvd, dan denk je toch meteen 'wie is de mol?' :ninja: Strakke aktie

Dat mensen er nog instinken hè?

En er kennelijk behoefte aan hebben...

Dat blijft mij verbazen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2011, 21:01

http://money.cnn.com/2011/09/30/news/ec ... ?hpt=hp_t2" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 30 sep 2011, 21:06

Voor mijn gevoel hebben we de 1e recessie nog niet eens achter ons gelaten maar zitten we er nog midden in.

Halleluja-week op de beurs krijgt vandaag weer een passende afsluiting. Volgende week 3e kwartaal, benieuwd of het weer op en neer rennen gaat worden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2011, 09:54

Dennis Cavallino schreef:Laat begrotingsregels vieren bij economisch ontij
Ondertussen heeft Jacobs een aantal ideeen voor structurele hervormingen. De AOW in drie kabinetstermijnen ophogen tot 68 jaar, beperking WW-duur, loon naar werk in plaats van leeftijd, versoepeling ontslagrecht en leeftijdsspecifieke zorgpremies.
En dit zijn geen bezuinigingen? Fail :mrgreen:

De oplossingen die meneer Jacobs aandraagt zijn 1 voor 1 VVD standpunten. Maar wat wil je er mee beginnen als je moet regeren met meerdere partijen, die niets in deze oplossingen zien zitten? Stuk voor stuk zijn het tegelijk oplossingen waarvan je weet dat de PvdA, SP, GL en de PVV de hakken in het zand zet. Ofwel, ook hier kan je niks mee -> next!

Ik ben het trouwens wel met hem eens hoor, maar in Nederland gaan dat soort maatregelen nooit ingevoerd worden. Sowieso het ontslagrecht zou stevig aangepakt moeten worden (dit zeg ik overigens wel als werkgever). De doorstroom in de arbeidsmarkt zou m.i. flink worden verbeterd als je niet "vast" zit aan onbepaalde tijd contracten. Het gevolg is nu dat het bedrijfsleven steeds meer geld uitgeeft aan detacherings- en uitzendbureau's om vaste contracten te ontlopen. En daarnaast worden ook goede medewerkers de laan uit geschopt omdat het tijdelijke contract niet meer verlengd kan worden van rechtswege. Ja, echt een positieve ontwikkeling!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2011, 10:06

Robin schreef:Klopt, Ruben, maar we doen er allemaal (ik, jij etc) indirect aan mee. Als jij nu zegt:Ja maar ik heb net aan Haiti/Hoorn van Afrika gegeven, good for you, maar je weet(of weet niet) wat er aan de strijkstok blijft hangen bij de tussenpartijen.

We willen allemaal huisje/boompje/beestje. De ene wat groter dan de ander.

Iets met splinter en balk in ogen enzo.

En verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ik begin nog even niet, dank u.

Wie zonder zonden is....

Bladiebla.

Er is nog iets irritanter dan arrogantie en autoritairt gedrag en dat heet betutteling/bemoeizucht en valse bescheidenheid.

Het 'kijk mij goed zijn'. (voorbeeld Al Gore)Ik krijg er jeuk van. :D
+1! Al Gore is een treffend voorbeeld van die valse bescheidenheid. Tennenkrommend soms..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 okt 2011, 10:11

EG schreef:Maarja de financiele old boyz network he. Ik heb wel een vermoeden wie die 50k limiet tegenhoud. (direct of indirect!)
Natuurlijk! Amerika is echt niet het enige land waar het bedrijfsleven aan de touwtjes trekt. In Nederland doen zich ook voldoende omkoopschandalen en corruptie voor. Paar weken terug nog een leuke chat met belastinginspecteur gehad. Die erkende ook dat collega's zo nu en dan worden teruggefloten van bovenaf, als ze onderzoek doen naar "VIP's". "Afblijven" is het devies vervolgens. Schrijnend om te horen, maar ach... het is ook naief om te denken dat het niet gebeurd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2011, 11:14

Maus335i schreef:+1! Al Gore is een treffend voorbeeld van die valse bescheidenheid. Tennenkrommend soms..
verschrikkelijke huigelaar die man, wircklich zum kotzen...
toevallig was ie van de week? nog in het NL nieuws...
meneer van de wereld gaat kapot aan Co2 uitstoot e.d. blabla...echter die wil zich vervolgens laten verplaatsen in NL niet in een EV of Hybride, nee maar wel in een Dikke Jaguar die zuipt als de neten...tja.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... aguar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hee, wat een ongemakkelijke waarheid nou weer. Daar hebben we Mister KlimaatHoax himself Al Gore bij de RU Groningen [Filmpje RTVNoord] voor een vetbetaald lezinkje over stervende bossen en stijgende zeespiegels. Meneer arriveerde vandaag tamelijk hypocriet in een nogal dikke benzineslurpert van de firma Kroymans. Enfin, zo rolt Gore. En de groeten aan Sargasso, GroenLinks en de rest van de klimaatmaffia. (Foto via TwitPic)
Afbeelding

ik haat dat soort huigelaars :beam:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2011, 11:19

Langzaam maar zeker worden mensen wakker, zelfs in de VS;

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1065 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://edition.cnn.com/2011/10/01/busin ... ?hpt=hp_t1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit kan een sneeuwbal effect worden.......................en dan is wel te raden waar dit naar toe gaat............

GTRene

Bericht door GTRene » 02 okt 2011, 11:31

gelijk hebben ze, het moet danig op de schop, maja...
vrijwillig de macht opgeven of delen of niet meer jezelf verrijken ten koste van...zullen dat "soort" rijken niet snel doen.

romo

Bericht door romo » 03 okt 2011, 10:18

110 Teletekst ma 03 okt
AEX begint nieuwe week fors lager

` De Amsterdamse beurs is de nieuwe
week bijna drie procent lager begonnen.
Bij de start van de handel doken alle
25 fondsen van de AEX-index in het
rood.Bank en verzekeraar ING was met
een verlies van ruim 6 procent de
grootste daler onder de hoofdfondsen.

Ook de andere Europese beurzen begonnen
fors lager.Aanleiding is het nieuws dat
Griekenland zijn begrotingsdoelen niet
haalt.Het is daardoor onzeker of het
land het volgende deel van de noodhulp
zal ontvangen.

De handel werd vanochtend in gang gezet
door prinses Màxima,die met een slag op
de gong de nieuwe handelsvloer opende.

Dat komt natuurlijk door;

125 Teletekst ma 03 okt
Griekenland haalt EU/IMF-norm niet

` Griekenland slaagt er dit en volgend
jaar niet in het begrotingstekort
voldoende terug te dringen,volgens de
voorwaarde die de EU en het IMF hebben
gesteld voor een nieuwe lening.Volgens
het Griekse ministerie van Financiën
komt het begrotingstekort dit jaar uit
op 8,5 procent,terwijl 7,6 was vereist.

Daarbij is er bovendien van uitgegaan
dat de beleidsplannen niet gedwarsboomd
worden.Volgend jaar wordt een tekort
van 6,8 verwacht en ook dat is hoger
dan wat het IMF als voorwaarde stelt.

Griekenland hoopt op een zesde lening
van 8 miljard euro van de Europese Unie
en het IMF.

De Euro staat verder onder druk en nu tov de Dollar op 1,33........

Verder toennemende protesten in de VS tegen de ongelijke verdeling van rijkdom en de graaicltuur in bedrijven........

128 Teletekst ma 03 okt
Protest VS breidt zich verder uit

` In steeds meer steden in Amerika
wordt actiegevoerd tegen oneerlijke
verdeling van rijkdom.In Los Angeles
hebben honderden mensen een kamp
opgeslagen tegenover het stadhuis.

Ook in Boston,Washington en andere
steden zwelt het protest aan.De actie
tegen hebzucht van het bedrijfsleven
begon twee weken geleden in New York.

Zaterdag werden bij een protestmars 700
betogers opgepakt toen ze over rijbanen
van de Brooklyn Bridge liepen.Op bijna
twintig demonstranten na is iedereen
weer op vrije voeten.Ze moeten zich nog
wel verantwoorden,onder meer voor het
verstoren van de openbare orde.

Het is begonnen............

Peric

Bericht door Peric » 03 okt 2011, 11:17

Kun je nagaan hoe het kan verkeren. Vorige week was ING nog de hoogste stijger..
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar de beurzen zijn zo verschikkelijk aan het fluctueren.

Maar als er iemand in Nederland zo'n demonstratie initiëert zou het zomaar zijn dat ik ook een dag vrijneem. Er moet iets gebeuren.
Zoals als eerder besproken moet er sowieso iets gebeuren met de salarissen van toppen in ziekenhuizen, zorginstellingen, politie en defensie. Dus belastinggeld.
Dat de top van het bedrijfsleven zich verrijkt kan eigenlijk niet zoveel aan gedaan worden. Wat een privaat bedrijf doet heeft niemand wat over te zeggen.
Toch zouden er wel eens banden aan de achterlijke speculaties die gedaan worden gelegd moeten worden. Dat zou ook al schelen denk ik.

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2011, 12:32

Peric schreef:Zoals als eerder besproken moet er sowieso iets gebeuren met de salarissen van toppen in ziekenhuizen, zorginstellingen, politie en defensie. Dus belastinggeld.
Mee eens.
Peric schreef:Dat de top van het bedrijfsleven zich verrijkt kan eigenlijk niet zoveel aan gedaan worden. Wat een privaat bedrijf doet heeft niemand wat over te zeggen.
Exact, dus daar moeten we ook niet teveel naar kijken, vind ik. Werkgelegenheid etc.
Het moet hier geen Tweede Russische Revolutie worden, met waanbeelden dat iedereen in die zin gelijk is, want dat was niet zo, is niet zo en wordt niet zo.

romo

Bericht door romo » 03 okt 2011, 19:32

+1 Robin, als er maar geen exorbitante verschillen zijn, want dan krijg je wat ik reeds voorspeld had en realiteit wordt as we speak;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/03/de- ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is de revolutie dichter bij als gedacht wordt................

Robin

Bericht door Robin » 03 okt 2011, 20:14

Uit die link van jou romo, die filmpjes, nu maar hopen dat 't zo vreedzaam blijft.

Ben niet zo'n politie-fan, maar het volk wat daar demonsteert heeft ook 'n bepaalde look/uitstraling, de cliché demonstrant, de idealist, neem me niet kwalijk. Niet zozeer mijn types op het eerste gezicht, maar ze zullen natuurlijk allemaal erg meevallen, hoop ik, en op hun manier allemaal gelijk hebben.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 okt 2011, 20:19

Robin schreef:, de cliché demonstrant, de idealist, neem me niet kwalijk. Niet zozeer mijn types op het eerste gezicht, maar ze zullen natuurlijk allemaal erg meevallen, hoop ik, en op hun manier allemaal gelijk hebben.
absoluut eens! het zijn altijd dezelfde die iedereen gelijk willen hebben... zelf te lui om wat uit te vreten, hebben niks en dus ook niks te verliezen... ja lekker makkelijk om dan te roepen dat je wil dat iedereen hetzelfde over houdt ;)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 okt 2011, 22:34

romo schreef:+1 Robin, als er maar geen exorbitante verschillen zijn, want dan krijg je wat ik reeds voorspeld had en realiteit wordt as we speak;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/03/de- ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is de revolutie dichter bij als gedacht wordt................

Zeker dichtbij, 15-oktober al! in Den Haag!
http://www.occupytogether.org/events/in ... -den-haag/" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 okt 2011, 02:48

Mooi stukkie.

http://www.depers.nl/economie/600260/St ... t-uit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2011, 07:56

ach...heb nu al zoveel ellende meegemaakt alleen al dit jaar dat dat er ook nog wel bij kan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 okt 2011, 09:49

smiley schreef:Mooi stukkie.

http://www.depers.nl/economie/600260/St ... t-uit.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral die huizenprijzen, zie je overal terugkomen. Maar wie ik ook om me heen spreek (met een eigen huis), vrijwel niemand geloofd er in dat de huizenprijzen echt gaan dalen. Zijn er nou zoveel mensen met oogkleppen op of gaan ze echt niet dalen?

Het lijkt mij juist onafwendbaar...

Robin

Bericht door Robin » 04 okt 2011, 09:57

De wens is de vader van de gedachte vaak, Maurice. Ik verwacht een stevige(r) daling en dan binnen nu en 10/15 jaar weer terug op dit (2008 achtige) niveau. Zoeis als begin '80s, maar eerst door de zure appel heen.

Plaats reactie