GTRene schreef:ja hoorde het net, was ook een soort piramide achtig systeem...
wat ik ook vreemd vind, ze kunnen dit soort zaken zo opzetten zolang ingelegde bedragen niet over de 50K komen oid?
dan hebben ze schijnbaar geen vergunningen nodig of vind er geen controle plaats oid...
net als inderdaad bij die andere jongens/zaak het geval was...easy nog wat, easy indeed voor dat soort handige jongens.
Als bepaalde (vastgoed)beleggingen meer dan 50.000 euro inleg vereisen, dan houd de AFM geen toezicht meer. De wetgever gaat er dan vanuit dat je voldoende "professioneel" bent om de kansen en risico's in te zien. Dit is Europese wetgeving d8 ik (die 50k limiet).
Die hele 50k limiet is een wassen neus, het zegt eigenlijk letterlijk: bedenk maar een piramidespel, zolang je meer dan 50k kan beuren is er niets aan de hand. Sluis een paar miljoen weg naar buitenlandse rekeningen, word opgepakt, paar jaar zitten en je bent miljonair. Simple as that.
Palm Invest is een mooi voorbeeld van die omzeiling door 50k inleg te vragen. Dat was ook gewoon een piramidespel.
Het sneue aan die Palm investment achtige shit (piramidespellen dus) is dat er zelfs mensen geld hebben geleend om die rendement te halen... Hoe dom kan je zijn zeg... Ik pleit iig wel voor die 50+ grens.
Maarja de financiele old boyz network he. Ik heb wel een vermoeden wie die 50k limiet tegenhoud. (direct of indirect!)