Omdat ik binnenkort een trackday wil rijden werd het tijd voor het vervangen van een kromme remschuif voor. Trilling onder remmen bij driften is niet erg, op het circuit daar en tegen

Vandaag dus aan de slag gegaan, links niks aan het handje en was ea zo vervangen. Rechts echter....
Na het verwijderen van de remklauw merk ik op dat er speling zit op de bevestiging van de schijf. De borg schroef klemt de schijf onvoldoende tegen de lager. Ik denk 1 tot 2 mm speling. De toenmalige monteur heeft het ook gemerkt omdat er aan de schroef geslepen is om toch te proberen de schijf beter te fixeren. Toen dacht ik nog misschien verkeerde combinatie van spullen. Bij nieuwe schijf met bijbehorende schroef, die links perfect fixeerde, geeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook nog voorzichtig geslepen aan het lager, maar toch snel opgegeven de speling is te veel.
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
En wat zou er op tegen zijn om de borg schroef achterwegen te laten. De schijf wordt toch op zijn plek gehouden door de wielbouten. Met het ontbreken van de schroef kan de schijf goed vlak en gefixeerd worden en ben ik mogelijk het trillen kwijt. Omdat het om veiligheid ga, eerst maarhier even mijn lichtje opsteken want experimenteren met remmerij wil ik niet.