Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 23 sep 2011, 14:03

FerdiACS1 schreef:
Robin schreef:ergo: Feit blijft dus wel die 7:55 Ringtijd.
Ik durf er een pintje op te zetten Robin, dat een basis PDK 991 (911) Carrera die tijd ook haalt, of sneller...

ZUCHT. Dat zal zeker, maar daar gaat't hier toch niet om? De Panamera Turbo(OOK 'n PORSCHE) is 1 seconde trager.

Wel aub hetzelfde segment pakken aub.

Want dan kun je met 'n ZR1 of LFA of een Radical SR8 wel inpakken met je 911.
Niets ten nadele van de 991.

http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27089
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 23 sep 2011, 15:22

FerdiACS1 schreef:
Robin schreef:ergo: Feit blijft dus wel die 7:55 Ringtijd.
Ik durf er een pintje op te zetten Robin, dat een basis PDK 991 (911) Carrera die tijd ook haalt, of sneller...

Dat mag je toch hopen.............geeft aan hoe onbehoorlijk hard en goed de M5 over de ring gaat als supertanker..........

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door david. » 23 sep 2011, 17:45

wtf is dit... :ziek:
http://autoblog.nl.msn.com/archive/2011 ... e-speakers" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 23 sep 2011, 17:56

Serieus sneu inderdaad...
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=588968" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Het enige 'positieve' wat ik er aan kan koppelen is dat BMW pionier is en de rest zal volgen(van de middle of the road merken), maar sneu is het wel.

Oh ja en dat het linkerdeel van deze aardkloot schuldig is aan deze onzin. Jaren milieulobbyen werpt z'n vruchten af , //Motherfucking socialist liars. :wtf:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Sperdy » 23 sep 2011, 18:38

Wacht even jongens, dit geldt alleen voor de High Executive uitvoering. In de gewone versie werkt het systeem net even anders, daarin zeg jezelf: 'vrooooom ... vroooom ... vrooooooom'!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 23 sep 2011, 21:21

:dood:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door duifjes.com » 23 sep 2011, 21:23

david. schreef:wtf is dit... :ziek:
http://autoblog.nl.msn.com/archive/2011 ... e-speakers" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

OMFG......Fail for FAKE.....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Marc R » 23 sep 2011, 21:30

Jezus,dat nep autogeluid is wel echt vreselijk verrot,dat ze dat bij BMW uberhaupt serieus hebben overwogen tijdens de ontwikkeling....als je jezelf een BEEEEETJE respecteert als ontwikkelaar/designer/Merk dan doe je zoiets toch niet....en dan nog bij een van de iconen onder de powersedans...


MISSER....

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door duifjes.com » 23 sep 2011, 21:40

Maar voor de niet DF-ers is het natuurlijk 'voer' voor de zaterdagavond pinda doorgeef party :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door RVV » 23 sep 2011, 21:41

Tja.. En maar roepen het is de vooruitgang, turbo's zijn de toekomst.. Koppel rulezzz etc.. Misschien is de E60 M5 dan wel een olieboot en een zware zuiper.. Maar het geluid van die verukkelijke V10 daar kon toch weinig tegen op.. En nu die nieuwe M5 met stofzuiger.. Met geluid uit een blikje.. Valt in de catagorie, nepnagels, neptieten, nepwimpers.. Maargoed gelukkig wel turbo's :dood:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Marc R » 23 sep 2011, 22:45

+1 rico...(misschien wel + veel meer)

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Xave30 » 24 sep 2011, 01:15

Ah... ik zag deze item op een ander forum. Ik zou het net hier gaan posten.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 08:47

RVV schreef:Tja.. En maar roepen het is de vooruitgang, turbo's zijn de toekomst.. Koppel rulezzz etc.. Misschien is de E60 M5 dan wel een olieboot en een zware zuiper.. Maar het geluid van die verukkelijke V10 daar kon toch weinig tegen op.. En nu die nieuwe M5 met stofzuiger.. Met geluid uit een blikje.. Valt in de catagorie, nepnagels, neptieten, nepwimpers.. Maargoed gelukkig wel turbo's :dood:
Turbo's zijn de toekomst, dat weet jij ook, voor de rest met je eens.

Gelukkig bestaan er nog betaalbare merken als Ferrari en Lamborghini die superatmo's produceren.

Twee merken maar, de rest gaat ten onder aan turbo's.... :tooth:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 09:32

Ik las op dat M5forum de bevindingen van Ben uit Singapore die één van de 7 ongelukkigen was om de M5 te testrijden (ook op de Nordschleife0 , de man was zeer tevreden, hij heeft er 2 in bestelling, ook een voor z'n zwager. Nu zou je kunnen zeggen, ja die man lult propagandistsch met BMW mee. Kan.

Z'n wagenpark bestaat uit een Gallardo, 458 en cultcar 1M(getuned).

Verder denk ik dat meer dan half DF met z'n dikke (hoogtoerige) atmo 8/10/12 pitters in de garage het zeer spijtig vindt en dat kan ik begrijpen. Ook het rijden met de nieuw M5 was niet al te feestelijk begreep ik van tientallen personen alhier die al hebben kunnen proefrijden. :kikker:

Gelukkig bestaan Ferrari en Lambo nog, wat ik hierboven al zei. Daar als de wiedeweerga naartoe.


90% van de wereld doet bij wijze van 'n moord om 'n M5(of ée'n van z'n concurrenten) te rijden laat staan te bezitten. Denk daar eens aan.

Kortom:

Ik doe nogal wat racesimulaties zoals Live for Speed, Richard Burns Rally en iRacing.
Die troep gooi ik meteen in 't vuilnisvat, die geluiden wat er uit die boxen komt is nep, het stuurgevoel en de hele beleving is fake. Aan de hand van het soundartikel van de M5 dus.

Weg met die rotzooi.


*rent naar de Intertoys voor 'n PS3 met GT5 erbij*

DISCLAIMER: De groene shit in autoland waar we mee opgescheept zitten is natuurlijk totaal de schuld van de linkerkant van de wereldbol, onthoud dat goed als autorijliefhebber waar je de volgende keer op stemt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door RVV » 24 sep 2011, 10:23

Ik zie het allemaal niet als een vooruitgang maar vooral als een verandering. BMW probeert er ook maar wat van te bakken met de ingredienten die in de basis al kut zijn. Saus uit een pakje serveer je ook niet in een driesterrenrestaurant. En als het wel gebeurd zeg je ook niet tegen de kok "ik snap dat je een sausje uit een pakje gebruikt, en ondanks dat smaakte het nog redelijk, waar kan 150 euro aftikken?"

Sportief geluid uit de luidsprekers... Tssssss

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 10:45

De 4.4 V8 biturbo is een grootse motor. 550s met (I know) aftermarkketuitlaatsystemen die helser klinken dan 'n C6R op Le Mans bij wijze van. Het kan allemaal wel. Echt. Maar BMW wringt zich in bochten vanwege die kolere groene milieulobby inderdaad. Da's klote.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 13:17

Chris Harris over de m5, hij geeft 'm 5 sterren. :thumbup:

What is it?



You have to ask? The Doctor Who of fast saloon cars, regenerating for the fifth time. It’s also the first M car to have its own internal designation code (the standard 5-series is F10, this is F10M) and the first to use a turbocharged engine developed entirely by BMW Motorsport. (That last bit is a lie, but evo’s policy of not acknowledging the existence of the X5M and X6M must continue to be enforced.)



Technical highlights?




A dual clutch gearbox, plus a twin-turbo 4.4-litre V8 motor with the compressors sitting within the engine's vee and using a devilishly clever intake and recirculation system aimed purely at delivering the most responsive force-fed motor fitted to a motor car. The new V8 produces 552bhp and 501lb ft of torque.




More? Well there’s an active locking differential for the driven rear-wheels (despite rumours of 4WD, this is correct-wheel-drive only, for now at least.) You get six piston brake calipers up front, sticky Michelin Super Sport tyres, a completely new set of suspension components and an 80-litre fuel tank. Overall, we’re told that 80 percent of components are either completely new, or heavily modified, from those you’ll find on a standard 5-series.



And one technical lowlight: weight. At 1870kg, the new M5 is 90kg heavier than the old car, although it is a bigger machine.




What’s it like?



Interesting. Mostly awe-inspiring.



There is no other powertrain like this in a series production car. Some produce similar results in terms of outright performance, but not in the same manner. It’s perhaps the first car to match the benefits of grossly-turbocharged-low-RPM-performance with high engine speeds. This gives the effect of having a gigantic effective, useable powerband of over 5000rpm because it will pull hard enough in seventh gear - from just 2000rpm - for the driver to assume he was in fourth. And yet there is still something to be gained from taking it all the way to the 7200rpm redline.



The relationship with the gearbox is about as harmonious as anyone could have hoped. BMW has learned a lot about double-clutch systems and this is a masterpiece of calibration, one capable of spanning the disparate disciplines of part-throttle chugger and vein-popping, manual-shifting beserker.



I tried to fool it and make it misbehave, but it wouldn’t. On flat upshifts, the throttle cut fires a great ‘bang’ from the four exhausts. Hit the rev limiter, then back away from the throttle and it sounds like a rally car with anti-lag switched-on.


The noise needs more space for discussion than we have available, but here’s the outline plot. This car doesn’t have a signature voice like all of its predecessors. In trying to make something musical from an inherently un-musical engine layout, BMW has given the M5 several different voices: under full load at low engine speeds it’s a hollow, almost flat-plane drone. Then there’s a Veyron-esque surging whoosh of low frequency that gives way to a fascinating top-end that owes as much to a highly tuned Impreza as it does any previous M car.



Steering, dampers and throttle sharpness are all 3-way adjustable. Much of this is unnecessary gimmickry. I want to drive the car in the UK before nailing my colours to the mast – but I couldn’t find a damper setting that did everything I wanted. Comfort did what it said on the tin, but ran-out of control earlier than expected. Sport restored control, but lost more compliance than expected. Sport Plus was a bucking-bronco.



Other stuff?



The new seats are magnificent, the claimed 28mpg on the combined cycle looks unachievable in normal (fast-ish) driving. The performance is outrageous. I clocked it, perhaps very slightly downhill at 0-100mph in 8.7sec. Throttle response - the way you can make tiny adjustments mid-corner is the best I’ve encountered in a turbo.




This car takes everything that made the loveable E60 M5 a pain to live with day-to-day, and systematically corrects those problems. It has touring range, torque and a great self-shifting transmission. Oh, the brakes are fine for road use, but butter on a circuit.



How does it compare?



No point in answering that until we drive it on UK roads with a revised XFR and the new Bi-turbo E63.



Anything else I need to know?



Yes. In a first for an M5, you can order it new with a tow-bar. All other questions will be answered in a longer story in issue 163 of the magazine.



Verdict



The new M5 takes the usable hyper-saloon to new levels of all-round ability. Some questions hanging over the ride and body-control still need answering when we get one in the UK later this year. But it’s a compelling package.
Bron: EVO.

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... mw_m5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 13:33

Autocar enthousiasteling Steve Sutcliffe test de M5. Met video:
http://www.autocar.co.uk/car-video/bmw- ... w-feature/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 14:46

Top Gear vindt 'm wel aardig(understatement)
http://www.topgear.com/uk/bmw/m5/road-test/driven" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
The result is mesmerizingly fast and beautifully judged, but you'll have more pure fun and enjoyment in a 1-Series M Coupe.

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Kgroot.nl » 24 sep 2011, 15:14

Donderdag op de IAA even in het echt staan te bekijken, maar wauw wat een beauty is de nieuwe M5 :duh:

Tom
Berichten: 22358
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tom » 24 sep 2011, 19:01

RVV schreef:Ik zie het allemaal niet als een vooruitgang maar vooral als een verandering. BMW probeert er ook maar wat van te bakken met de ingredienten die in de basis al kut zijn. Saus uit een pakje serveer je ook niet in een driesterrenrestaurant. En als het wel gebeurd zeg je ook niet tegen de kok "ik snap dat je een sausje uit een pakje gebruikt, en ondanks dat smaakte het nog redelijk, waar kan 150 euro aftikken?"

Sportief geluid uit de luidsprekers... Tssssss
+1

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 25 sep 2011, 18:51

Nog 'n positief verhaaltje:
http://www.autoblog.com/2011/09/22/2012 ... ve-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

En 'n paar leuke quotes daaruit:
Thanks to the M Dynamic Mode (essentially an M version of having the Dynamic Traction Control switched off), with rear axle Active M Differential frantically performing sophisticated feats of torque vectoring, this heavier 4,288-pound M5 comes off feeling no larger or heftier than the E60 M5. It feels decidedly more nimble, in fact.
On both the long and empty hilly two-lanes around Seville and powering through lap after dreamy lap at Ascari, we work the M5's revs and its Boysen four-tip exhausts ad infinitum. The M Servotronic steering is only slightly aided by electronics, so mechanical joy remains through all those lefts and rights with their weight transfers. Do the twin turbos and lower redline take some of the sound and fury away? Yes, a little. But the new M5 is unfailingly faster, and its entry and exit characteristics in corners are simply beyond what was possible with the E60.
Oftewel vooruitgang. :D

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 26 sep 2011, 09:52

Techniek:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=588858" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

De man bedoelt denk ik: 'Horsepower sells cars, torque wins races.'

Bij 6000rpm 560pk, maar bij 7000 ook gewoon. Mooi he. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tristan » 26 sep 2011, 10:04

Vond hem op het filmpje van Autocar toch niet verkeerd klinken. Oke, geen V10 huil maar wel een lekkere grom.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Sperdy » 27 sep 2011, 12:06

Robin schreef:Techniek:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=588858" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

De man bedoelt denk ik: 'Horsepower sells cars, torque wins races.'

Bij 6000rpm 560pk, maar bij 7000 ook gewoon. Mooi he. :D
Laat ik mijn mening eens nuanceren over deze mastodont :) :)
Dat turboblok is natuurlijk prachtig. Het M5 produkt is ook prachtig: schitterend gemaakt voor een vette prijs. Maar dit soort auto's is gewoon niet mijn cup-of-tea. Als ik wat ouder ben, zo vreselijk oud als Robin :tooth: , dan ontwikkeld mijn smaak zich ook vast in die richting. En Robin, als ik er eentje in mijn handen kreeg geduwd, zou ik 'm echt direct verkopen. Daarna direct door om een 1M VO te halen en de rest netjes op de bank (voor het noodfonds voor de arme Grieken)
Het geluid van de motor op CD via de boxen. Daar moet ik ook wel om lachen eigenlijk. En, dat meen ik écht, als we het niet hadden geweten, had niemand het gemerkt bij een proefritje. Wat ik je brom. Ik vind dat wel vermakelijk eigenlijk. Duitsers hebben wel humor :zwijntje:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast