Zoontje in auto met sleutel en auto op slot

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Zoontje in auto met sleutel en auto op slot

Bericht door RVV » 21 sep 2011, 21:47

Arrghh... Deugniet mee in de Z4, snoer hem in zijn kinderstoeltje. En zie dat ik de achterklep nog open heb staan. Zonder na te denken gooi ik het portier dicht en op het moment dat ik de achterklep dichtsla realiseer ik me dat de sleutel in de middenconsole ligt. Als een speer trek wil ik het portier open trekken en zie Ricardo met een smile van oor tot oor en de sleutel in de hand...en waar ik bang voor was.... Klik.. In de portiervergrendeling. Dan voel je je even heel stom want daar sta je dan. 30 kilometer van huis, telefoon lag al in de auto en een 2 jarige peutertje al zwaaiend met je sleutel. :ninja:

Ik hard roepend dat hij op het knopje van de sleutel moest drukken, nou op knoppen drukken kan die wel, elke knop in de auto kwam aan de beurt, behalve de juiste knop op de sleutel. Ondertussen zwaaide hij flink heen en weer met de sleutel en ik was als de dood dat die uit zijn handjes zou vallen tussen de stoel en het portier. Op een gegeven moment was de focus weer gericht op de sleutel en na instructie (moet er mal uit hebben gezien voor een buitenstaander) ging hij op het middelste knopje drukken. Dat zag er tenminste ook uit als een knop, maar schoot niet op want de auto bleef in de vergrendeling. Met handen en voeten gebarentaal kreeg hij op en gegeven moment door dat er ook nog een soort knopje (voor ontgrendelen) boven aan de sleutel zat. En gelukkig drukte hij die wederom met een big smile in. En floep daar sprongen de portieren weer open... Oef wat was ik blij zeg... Nog voordat het alarm afging.. Met een blik van waar ik me toch zo druk over maakte keek hij me aan.. We moesten beide ineens erg hard lachen.. Pphfff met een sisser afgelopen. Maar toch even flink de schrik in de benen.

Oja hij zat vandaag ook nog met zijn hoofdje muurvast in het hekje van de kassa in de C1000. Personeel renend in paniek door de supermarkt heen, wilde de brandweer al bellen.. Spijlen onwrikbaar. Totdat die ineens ging staan. En zo zijn hoofdje weer kon terugtrekken. Bleek de opening van het hekje aan xe bovenkant een stuk breder te zijn als aan de onderkant. :bag:

Maargoed beide avonturen liepen goed af. Het is wel een dikke boef hoor :ongeveer als:

Marc R

Re: Zoontje in auto met sleutel en auto op slot

Bericht door Marc R » 21 sep 2011, 21:49

Als zoiets goed afloopt,kan je dr hartelijk om lachen!

Maar wel ff een ander shirtje aantrekken daarna....;-)

dvh

Bericht door dvh » 21 sep 2011, 22:08

Lol..
Zo blijf je bezig met die kleintjes :)
Al is dat laatste altijd ff schrikken..

KW

Bericht door KW » 21 sep 2011, 22:16

Vooral als je een eind van huis bent sta je bij zoiets wel even te vloeken ja :shock:

Heb pas nog een incidentje meegemaakt, niet zo erg als jij maar wel vervelend. Was met 2en bij iemand op bezoek. M'n sleutel heeft een knuffeltje als sleutelhanger, voel je normaal dus wel in je broekzak zitten, en nu met broekzakken vol met andere spullen en handen vol dacht ik datie daar bij zat, en in de hectiek die was onstaan met uitstappen niet bij nagedacht, aandacht weg, en ik gooi de deur dicht.

Pas bij die andere persoon thuis ik m'n broekzakken leeghalen, kwam ik er achter dat die sleutel er niet bij zat. Ik terug naar de auto gelopen. Kut, zit nog in het contact, contact staat nog op half aan zelfs!

Ik was gelukkig maar een kwartiertje rijden van huis, maar moest dus wel m'n pa bellen om te vragen of hij even met m'n reservesleutel kon komen. Omdat het maar een kwartiertje weg was had hij daar ook geen problemen mee, maar als zoiets ver weg gebeurt is dat toch echt k*t.

Daar heb ik ook al een keer ervaring mee. Was op de American Sunday Zandvoort. Was ineens m'n sleutel kwijt. Ik terug naar de auto gelopen. Zat hij ook nog in het contact (niet aan), erin blijven zitten toen we wat eerder even wat hebben zitten eten/drinken, en tijdens het kletsen met anderen de deur dichtgooien en samen weggaan. Wat stond ik te vloeken. Sta je daar op een afsluitbaar circuit-terrein 120 km van huis... Had in die pauze de ramen op een kiertje gezet, maar was net niet genoeg. Iemand anders gevraagd met dunnere armen, lukte ook niet. Zelf nog een keer geprobeerd met wat meer 'geweld', en toen is het toch gelukt om de deur van slot te krijgen. Phew!

Als dat niet gelukt was had ik m'n pa uiteraard ook gebeld, maar die was dan echt niet blij geweest. (alsof ik dat wel was :P)

Het is natuurlijk wel wat zorgelijker als je een klein kind in de afgesloten auto hebt, maar dan neem ik aan dat je toch ook wel iemand met een reservesleutel kan bellen?

KoenM

Bericht door KoenM » 21 sep 2011, 22:26

Bij Audi hebben ze daar wat op bedacht, een rubberen sleutel die je in je portemonnee kunt doen :)
Heb je dus als het goed is altijd bij je voor noodgevallen

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2011, 22:28

Reservesleutel ligt thuis. Maar het grootste probleem was dat mijn vrouw ook niet kon komen want die is net thuis vanuit het ziekenhuis (ivm buikoperatie) die kan echt niet autorijden op dit moment. Maargoed zover hoefde het ook allemaal niet te komen. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 21 sep 2011, 22:47

Jammer dat dit niet gefilmd is!!! :kikker:

Tom V

Bericht door Tom V » 22 sep 2011, 00:32

Mooi afgelopen Rico, achteraf een goed verhaal bij verjaardagen. ;)
Michel P schreef:Jammer dat dit niet gefilmd is!!! :kikker:
Staat al op Dumpert zag ik!

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 00:51

whaha, wat een verhaal, ik kan me de hecktiek goed voorstellen en wat er allemaal in je koppie rond ging :blink:
ook dat bij de supermarkt, damn wat een dag voor je, 2 jaar ouder nu?

en dan te bedenken, als hij straks groot is/wordt dan zijn je meiden ook groot begint de stress daar met jongens e.d. :gek: :lol:

gelukkig kun jij het allemaal aan :ongeveer als:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2011, 09:08

Ik kan me er alles bij voorstellen :lol:

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2011, 09:24

Ik zie mijn zoons later graag met knappe 'schoondochters' thuiskomen :cool: :boogie: :ken ik jou:

Knot

Bericht door Knot » 22 sep 2011, 09:33

Dat zal even schrikken geweest zijn met de sleutel idd.... gelukkig heeft ie je weer netjes erin gelaten.

Niemand die instructie toevallig gefilmd en op YT gezet? :)

allen

Bericht door allen » 22 sep 2011, 09:34

Tom V schreef:Mooi afgelopen Rico, achteraf een goed verhaal bij verjaardagen. ;)
Michel P schreef:Jammer dat dit niet gefilmd is!!! :kikker:
Staat al op Dumpert zag ik!

Ik had het kunnen weten... :stom:

D. Peters
Auto: Porsche Taycan CT4 & BMW i3s

Bericht door D. Peters » 22 sep 2011, 09:57

Op ruim twee uur treinen van huis (waar de reservesleutel lag) het portier van m'n Starlet in het slot gegooid. Gelukkig ging het portier ook open met verschillende andere sleutels die aan de sleutelbos van m'n vriendin zaten! :D Later kwam ik er achter dat de auto ook gestart kon worden met vrijwel elke willekeurige sleutel en tijdens het rijden kon je rustig de sleutel uit het contact trekken!

Op dag 1 dat ik m'n eerste auto had (bovengenoemde Starlet dus) direct het portier in het slot gegooid terwijl beide sleutels nog in het contact zaten en netjes aan het zwarte hangertje hingen dat ik van de garage had meegekregen bij aankoop van de auto. In plaats van lekker sturen in m'n eerste eigen auto heb ik dus uren staan hengelen met een ijzerdraadje! :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 10:09

Sorry Rico, ik moest toch ff grinniken met junior met z'n hoofje tussen 't hekje. Gewoon hoe je 't omschrijft en ik jou er al bij zie staan . Sorry. Mooi dat 't goed afgelopen is. Ik herken de stress. :thumbup:

3 jaar geleden geef ik die van ons 'n bijna nieuw fietsje(hij was toen 8), rost ie 'm meteen bij de muur omhoog hier na 10 meter Janke. Sneu. Niks aan de hand, wat schrammen op z'n elleboog.maar intern was de situatie dusdanig dat ik wel moest grinniken. Binnensmonds.

Ik heb zélf wat crashes met fietsen meegemaakt in m'n kindjaren gvd man, salto's, de gracht in. voetbaltas tussen de spaken van 't voorwiel. Tijdens ijzel onderuit .Etc.Dat ik hier nog min of meer schramloos zit is 'n wonder. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 10:22

whaha, wat ik vroeger sowieso 1 keer meegemaakt heb is bv je eigen voet tussen de spaken, das dubbel auw :lol: dan wilde je de dynamo met je voet aanzetten maar die schoot iets uit en kwam dan tussen de voorvork en de spaken...aaaaaa en daar ga je over de kop en zere tenen :lol:

of (wederom als kids) kreeg je bv een stok in je rad gedrukt (van je vriendjes moet je het hebben) om te zien hoe dat ging...ja over de kop dan, magoed dat pakte je wel terug natuurlijk :lol:

en ja ook ijzel, man dan maak je ook klappers...of met fietscrossen over springbulten en of eigen gemaakte dingen die dan al instorten als je er half op was :lol:

Of op je achterwiel fietsen, ja je kan ook achterover vallen, maar ik heb wel eens gehad dat je op je achterwiel wilde fietsen en een harde ruk aan je stuur gaf en dan of je voorwiel eruit vloog (tja dan weet je al dat je niet lekker neerkomt)
of je het stuur eruit rukte :TV kijken: natuurlijk leer je daar van en controleerde na dat soort gevallen regelmatig de bouten her en der op je fiets :duck:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 sep 2011, 11:36

Hahaha wat een baas!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 sep 2011, 13:36

Wat een verhalen :)

Marijke had net d'r rijbewijs en reed een keer in onze Benz 280 SE door Rotterdam met mij ernaast. Ze moest ff de AH in, dus ik zou de auto parkeren. Zij stapt uit en ik ook. Terwijl de motor nog draait en de auto midden op een drukke weg staat drukken we beide het knopje op onze deur in. De auto én huissleutels in het contactslot. Handig. :)

De wegenwacht kwam vrij rap en wist met een grote glimlach de auto te openen.

Handige tip van Overland reizigers: plak ergens onder je auto een reservesleutel met duct tape of verstop hem ergens in een achterlichtunit.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 sep 2011, 19:13

Dennis Cavallino schreef:Handige tip van Overland reizigers: plak ergens onder je auto een reservesleutel met duct tape of verstop hem ergens in een achterlichtunit.
LOL, bij ouwe meuk is dat wellicht handig. Bij auto's uit deze eeuw niet.

Joop

Bericht door Joop » 23 sep 2011, 00:22

Wat een verhaal zeg...

Eind goed al goed...

Dan is keyless go toch echt een uitkomst; als de sleutel in de auto ligt willen de portieren ook echt niet op slot.

Max V

Bericht door Max V » 23 sep 2011, 12:34

Ik heb het al meermalen gehad dat ik mijn sleutel in de auto heb laten liggen, omdat ik hem toch niet nodig heb om te starten.

Ben ik even blij dat mijn auto het vertikt op slot te gaan als de sleutel zich in de auto bevindt :-d

michaelvg

Bericht door michaelvg » 23 sep 2011, 15:18

Pff dat loopt ook allemaal maar net goed af haha.

Ik denk wel dat iedereen in zijn leven zo'n soort gelijk iets wel mee zal maken :lol:
Zo heb ik toen ik klein was de sleutels van papa gepakt om mee te spelen zonder dat ze het wisten, helaas viel de startonderbreker er uit toen ik de sleutels liet vallen dus dat was dolle pret voor mijn ouders om dat klein ding te vinden buiten haha na 3 uur hadden ze hem dan ook eindelijk.

MartijnS

Bericht door MartijnS » 23 sep 2011, 16:32

Haha, mooi verhaal!

Wij waren eens met z'n 3en bij de Tour de France ergens in de Alpen. Gooide een vriend van mij ook de auto dicht met de sleutels in de kofferbak. Alles op slot.
Toen via de ANWB ook iemand laten komen in een of ander klein dorpje, dwars door de drukte na een etappe heen. Heel gedoe :D

EG

Bericht door EG » 25 sep 2011, 00:52

Vroeger had je toch van die Renaults waarbij het contactsleutel anders was dan de deursleutels? Of is dat echt prehistorische meuk?

Dat was pas de shit, gewoon de auto laten draaien, deuren op slot weglopen :kikker:

Kan me niet herinneren wat voor type, de oudjes hier mogen het herinneren van mij :D

Opel Ascona, Record etc. hadden 1 sleutel toch? Golf 2 zowiezo 1 sleutel voor starten en deuren.

Vaagste shit qua sleutel wat ik had gezien is een koeriersbusje met een wel heel inventieve uitvinding tegen dieven. Naast de versnellingspook zat een dikke slot wat je op slot kon doen. Kon je niet meer de koppeling intrappen (of niet meer schakelen, dat weet ik niet meer) Sjah laat maar draaien die shit, niemand komt weg met de auto :kikker:

Mark

Bericht door Mark » 25 sep 2011, 09:26

Dennis Cavallino schreef:

Handige tip van Overland reizigers: plak ergens onder je auto een reservesleutel met duct tape of verstop hem ergens in een achterlichtunit.
Yep, In Australie had ik er altijd een boven op mijn achterdiff geplakt (Nissan Patrol), keer of 3 nodig gehad.

Plaats reactie