Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 14:08

kan ook niet anders als het heel moet blijven.

Bekende van me is bezig met audi met 500pk voor wat straat en circuit fun , heeft al andere achterhubs en alles moeten plaatsen.



die motorkap , hebben :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 14:32

die motorkap met die sleuven?
is dat niet van een motorsport kit?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 14:41

Emiel schreef:kan ook niet anders als het heel moet blijven.

Bekende van me is bezig met audi met 500pk voor wat straat en circuit fun , heeft al andere achterhubs en alles moeten plaatsen.



die motorkap , hebben :kikker:
deze verkoopt schijnbaar ook delen, weet niet of dat het open type is?

http://www.pistonheads.com/sales/3237595.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
I have for sale the following S1 Exige/Motorsport parts. Perfect for the racer or an elise owner wishing to get the exige/motorsport look.

Roof with inner(twin skin).....165
rear panels (motorsport)......135each
lower front panels...............55pair
Motorsport engine cover.... 125
niet duur in elk geval...

een ander bied deze aan, maar daar zitten de gleuven dicht lijkt me

http://www.pistonheads.com/sales/2364583.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 20 sep 2011, 16:29

Die gele Exige S1 is porno!!!! GVD wat fraai, alleen de velgen graag even in antreciet, en klaar.

Echt een plaatje!!

Michel

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 16:54

De motorsport cover heb ik idd, maar niet de doorzichtige ;)

kijk verschil maar met die gele ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 17:14

is dat doorzichtig dan...lijkt meer carbon?
ik weet alleen dat je destijds origineel die exige s1 met een glasplaat had, kan me zo niet de motorsport uitvoering van doorkijk materiaal voor de geest halen :hmmm:
zou dan wel bijzonder zijn zo'n achterklep.

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 18:36

Nu ik op een normaal scherm kan kijken lijkt het idd carbon, spijtig.


Aftermarket is het er in carbon, crp, plexiglas, etc. Maar sommige dingen zijn moeilijk te vinden.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 20 sep 2011, 19:38

Kende je deze al Rene? Geen ls7 of wat dan ook voor mij hoor.



680 whp volgens zeggen uit het Toyota blokje!

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Tom » 20 sep 2011, 19:44

lol nog niet halverwege het stuk al van het gas moeten omdat het anders te hard gaat. Zit je dan met je 63453 pk.
Ik kan mij best voorstellen dat die 192pk gaan vervelen en je meer wil, maar als je meer dan 300pk in een elise/exige wilt heb je denk ik de verkeerde auto gekocht :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 20 sep 2011, 20:32

Idd Tom, maar 192 pk ook echt gebruiken op de grens is een ander verhaal, hoog in de toeren op tijd schakelen enz. enz.

Voor heel hard recht door rijden kan je ook een fwd uber turbo sprint Opel kopen........

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 21:05

Ruben schreef:Kende je deze al Rene? Geen ls7 of wat dan ook voor mij hoor.

680 whp volgens zeggen uit het Toyota blokje!
Ronin, jazeker ken ik die :lol: die houd niet op over z'n ritjes in de Canjons daar en daagde Hennessey uit met z'n Venom GT om daar te rijden en houd daar niet over op pfff :blink: hij wil die wat slecht neerzetten, ja niet de auto (alhoewel wel om z'n prijs) maar ook vanwege wat verleden zaken van Hennessey?
hij zit ook op PH, wel een heel mooi apart systeem heeft ie, een SC en een Turbo aan elkaar geknutseld, wel mooi gedaan dat wel.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door steve smith » 20 sep 2011, 21:12

Ruben schreef:Kende je deze al Rene? Geen ls7 of wat dan ook voor mij hoor.



680 whp volgens zeggen uit het Toyota blokje!
Daar heb je lekker veel aan als je halverwege een bocht alsnog terug naar twee moet omdat je fijne geblazen miniatuurmotor die grote turbo toch net niet op gang krijgt.... Weet zeker dat dezelfde auto met 250 pk in een breder gebied op dit traject gewoon weg rijdt. Bestuurder zit regelmatig te wachten op boost en moet met een fluwelen voetje rijden.

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 21:32

Dat is Ronin, een Amerikaan. technisch erg knap als je kijkt wat er veranderd is allemaal.

Maar wel een van de redenen waarom ik een supercharger zou gebruiken en rond de 200 atmosferische wiel pk wel genoeg vind op 750 kg ( met volle tank )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 21:39

@Steve, om die klappen op te vangen heeft ie een mooi systeem..., de SC voor lage toeren en de Turbo alst op gang komt ofzo, ja een vrij apart systeem :D
maar inderdaad rijden daar heeft weinig zin met dat vermogen, maar hij praat alsof ie Sena is en niemand hem bijhoud daar in de Canyons :lol:

zal eens een foto zoeken van zijn aparte motor en complex supercharger met turbo systeem.
Precision billet ball bearing 6262 with V band turbine housing and 48mm wastegate. The blower is a MP62 with a 2.5 pulley.
It's funny how they think it's rocket science with sizing this and that when the only changes you can make is pulley size and turbine housing..
The real trick is boost control from the turbo because the exhaust pulse is so much faster due to the blower you can easily get crazy boost spikes.... I went through two engines due to spikes of 56 psi.

Here is my current header design, this allows the wastegate to see the direct exhaust flow..Boost is perfectly stable and controlable...
z'n spruitstukje heel apart>>

Afbeelding

deze auto is zijne>>

Afbeelding

Afbeelding

het 4 pittertje met SC en Turbo

Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 20 sep 2011, 21:55

Tom schreef:lol nog niet halverwege het stuk al van het gas moeten omdat het anders te hard gaat. Zit je dan met je 63453 pk.
Ik kan mij best voorstellen dat die 192pk gaan vervelen en je meer wil, maar als je meer dan 300pk in een elise/exige wilt heb je denk ik de verkeerde auto gekocht :)
Technisch vind ik het wel heel knap.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 20 sep 2011, 22:08

Eens met Ruben. Knap dat het kan. Het is alleen niets voor mij. Rene zou er denk wel een kick van krijgen. :mrgreen:

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Tom » 20 sep 2011, 23:12

Weet niet of het knap is. Goed 680pk uit zo'n blokkie is wel geweldig veel hoor. Maar volgens mij is tunen gewoon een kwestie van veel centen er tegenaan gooien en is het bij het ene merk makkelijker (Subaru.. veel spul voorhanden etc.) dan anderen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 23:32

allen schreef:Eens met Ruben. Knap dat het kan. Het is alleen niets voor mij. Rene zou er denk wel een kick van krijgen. :mrgreen:
lol :D vind het zeker knap en dat ding rijd nog steeds, doch in zo'n klein karretje vind ik 450pk de max en 350pk denk genoeg :D

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 21 sep 2011, 07:24

Tom, maat werk tunen dus kop flowen, onderblok prepareren en matchen bij de kop, etc is idd kwestie van geld als je het uit besteed.

maar bij die exige is heel veel zelf gedaan, veranderd, creatieve oplossingen bedacht , etc. en het lijkt heel te blijven , dus ergens best een prestatie in mijn ogen.

dat het absurd is, ja direct mee eens LOL

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 11:42

deze 111R LHD lijkt me wel aardig geprijst, 24.000,-euro

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 26 sep 2011, 12:08

Tom, als je het zo gaat bekijken is zo goed als niets op deze wereld knap. Je kunt zo goed als alles krijgen als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. :hot:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door indobesar » 26 sep 2011, 17:14

allen schreef:Tom, als je het zo gaat bekijken is zo goed als niets op deze wereld knap. Je kunt zo goed als alles krijgen als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. :hot:
Een betrouwbare, rijdende Caterham is anders knap lastig....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door JP » 26 sep 2011, 21:01

Vandaag weer 2 leuke Lota op MP gekomen;

Lotus Elise SC '08, 17kkm, € 38500,-.
Volgens de gegevens van de auto
218 pk
0 - 100 in 4.5s
0 - 200 < 11s

De uitvoering in leer is uniek in NL
Uiteraard met Alpine radio (iPod connection), airco en sound deathening pakket en alle papieren.
http://link.marktplaats.nl/486992211" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

============EN=================

Lotus Exige Supercharged 260 - '05, 94kkm, € 38500,-.
n 2007 voorzien van originele Lotus supercharger met watergekoelde charge-cooler voorin.
Daardoor nu 260 PK sterk, 0-100 in 4,1 seconden.
http://link.marktplaats.nl/487331202" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 21:36

0 tot 200km/h in 11 sec met 218pk in die Lotus SC :lollerdelol:

daar moet ie toch een typfoutje hebben gemaakt, ik schat het in dat het eerder 21sec is.

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 26 sep 2011, 21:45

Die elise heeft wel een beetje een hoerenkast interieur :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten