Tristan schreef:Niels schreef:Tja om eerlijk te zijn vind ik de E30 M3 ook een beetje overrated. Qua vermogen maakt die auto gewoon niet echt indruk.:
E30 M3 koop je niet om het vermogen, Niels. Je koopt hem vanwege de schitterende balans van de auto. Anders had ik voor hetzelfde geld wel een E36, E46 M3 of M5 gekocht.
Dat ik eruit gereden wordt bij het stoplicht boeit me niks, leuker is om bv. een VR6 buitenom de bocht in te halen.

Tja tegenwoordig kijk ook ik anders tegen de E30 M3 aan maar 15 jaar terug werden er hele andere afwegingen gemaakt. De keuze E30 M3 of VR6 is tegenwoordig natuurlijk een gemakkelijke. Niet dat de M3 destijds geen fantatische auto was (en sneller qua cijfers) maar toen keek je er gewoon anders tegenaan. Het was ook gewoon een dagelijkse auto en geen gekoesterde klassieker voor in het weekend.
Naast de balans koop je een E30 M3 natuurlijk vanwege de heritage en omdat het gewoon ooit een jongensdroom was waarvan een DTM poster boven je bed hing. Niks mis mee alleen mist die auto gewoon net ff een beetje vermogen imho want echt een lightweigt is het niet. Met een 123D er bij moet je het met me eens zijn. Voor alleen de balans kun je ook een vier cilinder diesel BMW rijden namelijk
Overigens zou er hier in het Noorden nog een kapotte Cecotto moeten staan volgens de verhalen. Dat gerucht hou ik zeker wel in de gaten
(om even aan te geven welke status een E30 M3 bij mij heeft, maar de M-Qpe gaat er niet voor weg...)