MOD editXave30 schreef:http://www.pistonheads.com/sales/3032801.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naast de mooie staat, wat is hier zo speciaal aan? een speciale geknepen uitvoering

MOD editXave30 schreef:http://www.pistonheads.com/sales/3032801.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
mark123 schreef:Naast de mooie staat, wat is hier zo speciaal aan? een speciale geknepen uitvoeringVoor dat geld zou ik een M3 (dat moet net lukken) of een 325 halen uit engeland. Of zit ik uit mn nek te zwetsen
Jamark123 schreef:Naast de mooie staat, wat is hier zo speciaal aan? een speciale geknepen uitvoeringVoor dat geld zou ik een M3 (dat moet net lukken) of een 325 halen uit engeland. Of zit ik uit mn nek te zwetsen
+1 ik zou liever een 320iS hebben dan een M3. lekker onopvallendsteve smith schreef:En je ziet niet dat een 320iS een net zo fijne auto is als een M3, en een 325i echt 3 klasses minder is.
Nee, de carrosserie is gewoon 325i. Alleen de motor en de bak komen uit de m3. Maar de M3 heeft volgens mij ook geen versterkingen aan de carrosserie verder hoor (correct me if i'm wrong).GTRene schreef:hoe zit dat trouwens met de carrosserie van de 320is, als je weet dat de M3 e30 carros wat aanpassingen heeft en ook wat stijver is of in elk geval aanvoelt, hoe hebben ze dat bij de 320iS aangepakt?
zijn daar nog andere toepassingen toegepast om het rijdgedrag aan te passen in verhouding tot een standaard zeg 325i? (behalve die motor dan)
De e30 320iS carros is inderdaad gelijk aan al die andere soorten>>Mark 320iS schreef:Nee, de carrosserie is gewoon 325i. Alleen de motor en de bak komen uit de m3. Maar de M3 heeft volgens mij ook geen versterkingen aan de carrosserie verder hoor (correct me if i'm wrong).GTRene schreef:hoe zit dat trouwens met de carrosserie van de 320is, als je weet dat de M3 e30 carros wat aanpassingen heeft en ook wat stijver is of in elk geval aanvoelt, hoe hebben ze dat bij de 320iS aangepakt?
zijn daar nog andere toepassingen toegepast om het rijdgedrag aan te passen in verhouding tot een standaard zeg 325i? (behalve die motor dan)
ik doelde meer op torsie? stijfheid als je met zo'n hoge snelheid over bepaalde wegvlakken ging voelde je soms de carros van de gewone E30 wat meer flex in zitten zo leek het.If the E30 320is is powered by an M engine, why is not badged as an M model?
The reason the E30 320is is not badged as an M model ultimately comes down to marketing: Unlike the limited-production M3, which was created primarily as a competition machine and utilizes many unique exterior body panels and chassis components, the 320is was never intended to be a homologation special. It was conceived instead as a sportier and more affordable alternative to the torquier and more refined 325i, which was taxed heavily in Italy and Portugal due to its 2.5-liter engine.
vele andere facts en feiten E30 M3 hier>>How is the M3’s exterior different from that of a normal E30 3 Series?
Because the E30 M3's shape had to be homologated for racing, all exterior body panels except the hood are unique to this model. The fenders are flared. The front and rear fascias contain unique 2.5-mph bumpers. The rear window is re-angled and the glass, both front and rear, is bonded. The trunk lid sits over 1.5-inches higher than the normal E30 3 Series, has a wing-type rear spoiler and is met by an extended cap over the C-pillar, all of which lower the Cd to 0.33 from 0.38. There is a roof-mounted radio antenna at the front. All window trim is of the blacked-out "Shadowline" variety. “M3” badges appear on the grille and decklid.
Ik heb er best wel wat ervaring mee. Heb zelf nog steeds een 320iS en Jesper, mijn broer, had tot een half jaar geleden een 325i. De 320iS stuurt gewoon wat lekkerder, maar voor het mooie 6 cylinder geluid van een 325i valt ook wel wat te zeggen. Om gewoon wat te 'tuffen' is een 325i eigenlijk lekkerder, want als je rustig rijdt is een 320iS maar een rauwe 4 cylinder.Michel P schreef:Maar hoeveel mensen hebben er ooit de ervaring gehad van een e30 met S14 vs de e30 325i, met S14 is het qua balans een andere wereld.
Michel
hier staan veel antwoorden...meeste is gelijk aan de standaard e30 serie, doch bv de schokbrekers e.d. zijn bv anders, de remmen schijnbaar van de 325Niels v/d burgh schreef:Wat is eigenlijk het verschil in onderstel ?
De E30 M3 heeft bijvoorbeeld steek 5x100.
Nou weet ik niet wat de 320is heeft, een 325i heeft dan weer steek 4x100.
En wat is er verder anders aan het E30 M3 onderstel ?
Production Data
How many versions of the E30 320is were developed?
BMW developed the E30 320is only in non-catalyst, left-hand drive form and exported it exclusively to Italy and Portugal. Both two-door and four-door body styles were offered.
How many of each version were produced?
Two-door (ECE, LHD): 2,542* produced from 03/88 through 11/90
Four-door (ECE, LHD): 1,206 produced from 09/87 through 07/90
*includes one pre-production example produced 11/87
What changed during the production of the E30 320is?
There were no mechanical changes to the E30 320is during the three years that it was produced. However, there were a number of minor cosmetic and equipment variations that also apply to every E30 3 Series model built during the same period.
De e30 M3 heeft volgens mij steek 5x120..Niels v/d burgh schreef:Wat is eigenlijk het verschil in onderstel ?
De E30 M3 heeft bijvoorbeeld steek 5x100.
Nou weet ik niet wat de 320is heeft, een 325i heeft dan weer steek 4x100.
En wat is er verder anders aan het E30 M3 onderstel ?
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Semrush [Bot] en 4 gasten