Ik ga morgen nieuwe remschijven halen voor de speedster, niet OEM, maar zimmermans (dacht ik), die ook in de clio cup gebruikt worden. Die schijnen het erg goed te doen onder een speedster.
Nu heb ik ongeveer 7maanden/6000km geleden er al mooie nieuwe remblokken onder gezet. Remblokken zijn SBS pro-track en ik was erg tevreden over het verschil met de OEM blokken. Ze zullen echter wel wat harder zijn de originelen want op het circuit zijn ze niet van hun stuk te brengen (door mij dan

Moet ik nu PERSEE nieuwe remblokken vóór monteren? Liever zet ik de oude er gewoon weer op (de SBS blokken), want die hebben nog een mm of 7 erop zitten. Ze zijn daarbij ook nog iets van 110euro, niet erg veel, maar ook niet weinig.
Eigenlijk was mijn plan om na de SBS blokken (als die op waren) te gaan voor de Pagid RS14's. Die kan ik er nu ook wel gelijk onder zetten, maar dan wil ik ook gelijk die blokken achter hebben om niet teveel de rembalans te verstoren. Maar een nieuw setje Pagids kost me weer 300euro en de SBS blokken zijn nog lang niet op de helft.
Dus: is het erg schadelijk voor de remblokken of/en de schijven om dus de oude blokken nog te gebruiken? Ik heb mijn schijven nog gecheckt en die zijn nog heel mooi glad, bijna geen groeven zitten erin, dus de blokken moeten ook nog wel redelijk glad zijn.
Wie kan mij overtuigen wat te doen?
En bedankt