VW Beetle R (concept)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: VW Beetle R (concept)

Bericht door Sperdy » 14 sep 2011, 13:09

RVV schreef:...Nee doe mij dan maar 85000 liever zo'n Golf R Hans...
exact. Dat is toch zo duidelijk als wat..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 sep 2011, 13:11

Ruben schreef:
Hans R schreef:Oja, Beetle R, wel graag met achterwielaandrijving! :cool:
Hier snij je wel een beetje de crux van het verhaal aan Hans als je serieus bent. Wat mij betreft is er maar een merk dat zich serieus presenteert op sportief gebied met voorwielaandrijving en dat is Renault.

Dat gevoel heb ik zeker niet bij VW. Dus daar waar een 2.0 tfsi leuk is vanwege de bruikbaarheid, daar is de 2.5 tfsi eigenlijk overkill. Het imago van een auto als deze zou in mijn ogen vele malen groter zijn als er daadwerkelijk achterwielaandrijving geleverd wordt (vierwielaandrijving is in de meeste gevallen overkill en extra gewicht).

En leg voor de grap het blok maar achterin :kikker:
Blok achterin............. :hmmm: dat ze dat niet eerder hebben gedaan. :mrgreen:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 14 sep 2011, 14:42

Hans R schreef:Grappig jullie denken meteen aan, daar ga IK niet in rijden.. het gaat erom, als autoliefhebber, dat je verder kijkt dan alleen wat je zelf wil rijden/kopen, ik vind de Beetle R erg geslaagd, kwa lijnen, achterspoiler, velgen etc.. klopt gewoon, dat kan je van een 1 serie niet zeggen! Zelf ga ik hem ook niet kopen, maar als liefhebber kan ik dit model waarderen, ik vind een Porsche Boxster/Spyder ook gaaf zeker niet Gay, wat een onzin zeg, dat ding rijd beter dan een 911 Maarja het zullen de BMW oogkleppen wel zijn hier op het forum, dit draadje gaat ook nooit de 280 pagina's halen.
+1, hamer-nagel-kop-raak: 't is volgens mij ook een beetje stoer napraten ;-) . Had m'n gay karretje gisteren blijkbaar te dicht bij de ingang van een hotel in Arnhem geparkeerd....de hele dag hingen er verwijfde (brandweer)mannen :drieling: rondomheen die er ook een bijeenkomst hadden. Ze wilden zeker weten waar ze de hydraulische schaar (een gewone voldoet ook hoor) moesten aanzetten in case of.... :tooth:

De Beetle, geinige auto, geslaagd en leuk om te zien (alles lijkt al genoeg op elkaar) maar ik zou hem ook niet nemen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 sep 2011, 15:28

Ruben schreef:
Hier snij je wel een beetje de crux van het verhaal aan Hans als je serieus bent. Wat mij betreft is er maar een merk dat zich serieus presenteert op sportief gebied met voorwielaandrijving en dat is Renault.
Dan vergeet je Honda. Zie daar de Civic Hatch Type R, Civic Sedan Type R en de Integra Type R....

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 sep 2011, 15:43

Ik denk dat de autofabrikanten ook best wel snappen dat ze met bepaalde modellen juist een bepaalde sekse aantrekken, maar dat is toch helemaal niet erg? Ik denk dat de verhouding man:vrouw die een Beetle koopt echt wel sterk naar een 1:3 neigt (zo niet, dan verbaast me dat ten zeerste). OK, een Beetle R is misschien wat anders, maar hoeveel van de Beetle RSI zijn er destijds verkocht? Ik zag er laatst trouwens nog een op de ring. :bag:
Het is overduidelijk dat VW gewoon de NewNew Beetle wil promoten door zo'n steroiden geval op hun stand te zetten. Voor het geld wat deze R gaat kosten (als ie er komt) kun je wel wat meer DF kopen.

Mn ex had zo'n New Beetle en ik heb er dan ook veel in gereden (met haar d'r naast...lol).. Het reed trouwens best aardig...beetje als een kart. :tooth: Maar ik zou m zelf echt niet kopen als daily. :verveeld:

Overigens heeft deze mening niets te maken met het feit dat iemand BMW, Mazda, Peugeot of Lada rijdt.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 sep 2011, 16:26

indobesar schreef:
Ruben schreef:
Dan vergeet je Honda. Zie daar de Civic Hatch Type R, Civic Sedan Type R en de Integra Type R....
Ja, ok, maar wanneer was de laatste in Nederland leuke Honda leverbaar? :tooth: Toch lekker het laatste woord :tong:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 sep 2011, 00:40

Ik ben er even onder gekropen, maar er zat geen achterdifferentieel onder... Al is dit natuurlijk maar een concept! ;)

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 sep 2011, 10:14

MartijnGizmo schreef:Ik ben er even onder gekropen, maar er zat geen achterdifferentieel onder... Al is dit natuurlijk maar een concept! ;)
Goed bezig Inspector Gizmo. :D

allen

Bericht door allen » 15 sep 2011, 11:39

In tegenstelling tot het vorige model vind ik dit een prachtig ding om te zien. Je kunt wel weer dingen verzinnen als een stom bloemetje in een vaasje (die er dus helemaal niet meer in zit) of velgen die dan weer te bling zijn, maar daar gaat het imho niet om. Ik mag aannemen dat iemand wielen naar smaak uitkiest wanneer de auto besteld wordt?
Geen idee wanneer een wagen het stempel 'vrouwenauto' krijgen overigens. Moest ik kiezen voor een Golf of deze Kever, liet ik de Golf staan. Ze rijden vast allebei ongeveer hetzelfde. De Golf lijkt getekend door iemand die geen enkele liefde voor auto's heeft. Niet lelijk, maar ook geen enkel stukje in het ontwerp waar een beetje creativiteit in zit.
Zelfs de huidige 1 serie doet het wat dat betreft beter. Die heeft tenminste een spuuglelijk front.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 sep 2011, 19:36

///Joost schreef: maar hoeveel van de Beetle RSI zijn er destijds verkocht?
250 geproduceerd, 3 origineel nederlands en3 of 4 geimporteerde in Nederland. Met een nieuw prijs van 108.000 euro zeker niet goedkoop, wel uniek en opvallend.

Ik moet zeggen dat de beetle R er wel stak uitziet. Heeft deze ook een uitklapbare achterspoiler boven de achteruit?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 sep 2011, 20:25

Ok: klaarblijkelijk heeft deze draad wat duidelijkheid nodig.
Deze roestvrijstalen glimmende theepot R ziet er werkelijk niet uit. Dit is toch geen auto? of wat? Volstrekt irrelevant model. Worden er 0 van verkocht. Dit koopt niemand, wat ik je brom. Dus Euro 108.000?? Dat is toch gestoord, 5000 meer en je rijdt een nieuwe 911. Nee, doe dan maar een New Theepot R van chroom... :bag:

Draad kan op slot.

allen

Bericht door allen » 15 sep 2011, 20:50

Ik moet zeggen, dat ik hetzelfde dacht bij het zien van een 1 serie. Dat schijthok ziet er niet uit. Maar goed, smaken verschillen. Dus respecteer je aankoop dan weer wel... :thumbup:
Van wie heb jij overigens die prijs van 108.000 euro voor dit nieuwe model kever? Of zuig je die gemakshalve even uit die je duim?
Laatst gewijzigd door allen op 15 sep 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 sep 2011, 20:51

Die 108.000 gaat over de rsi, niet over de R! Ik mag toch wel aannemen dat de beetle R een stuk goedkoper is.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 sep 2011, 21:15

O, het gekneusde type - de RSI - is 108.000 euro? Deze Theepot R weten we nog niet. Ach. Ieder woord is teveel. Het bloemetje in de vaas hoeft niet, doe maar een theezakje .. :zwijntje:

Tim N

Bericht door Tim N » 16 sep 2011, 18:54

Ferdi toch is die Beetle wel wat voor jou met je bijnaampjes voor verschillende auto's.
Theepot R
1-serie Konijn
Dat doen over het algemeen vooral vrouwen :nana:
En herhalen tot je een ons weegt, gelukkig neemt men het hier niet van je over. :shakeit:

Peric

Bericht door Peric » 18 sep 2011, 12:26

Heb die hele discussie of een auto een mannen-of vrouwenauto is nooit begrepen.
Je rijdt toch in de auto die je zelf leuk vindt of lekker vindt rijden. Kan aan mij liggen hoor, maar ik maak me écht nooit druk om wat anderen van mijn auto vinden hoor.
Leuk ding, maar not my cup of tea.

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2011, 12:53

Toch gaan daar vanuit de fabrikanten hele denkteams van marketingmensen aan vooraf.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 sep 2011, 15:25

RVV schreef:
Toch gaan daar vanuit de fabrikanten hele denkteams van marketingmensen aan vooraf.
Precies Rico, alles is marketing. Alle ottootjes waar wij mee rijden zijn voor ons 'als doelgroep' verzonnen door marketiers, trentwatchers, vormgevers, etc. etc. Uiteraard is 'vrouwen' een doelgroep: auto's zoals Mini, New Beetle en Fiat 500 zijn bedoeld voor de dames (of ik vergis me) maar in ieder geval voor een doelgroep. Zo is mijn fenomenale bmw 1 serie ook bedoeld voor een doelgroep, zoals de auto's van ons allemaal. Is overigens helemaal niets mis mee, dat is in beginsel hoe het werkt. Friedrich August (tot 1919 von) Hayek heeft het ons bijna een eeuw geleden al uitgelegd.

Het is ook niet zo erg als je in een doelgroepauto rijdt, waar jij niet toe behoort :) lol. Bijv, een gele dames New Beetle. Ik rijd ook wel eens op een damesfiets (in de weekenden draag ik trouwens geen jurk). Als jezelf wat gevoelig bent op dit punt, is dat waarschijnlijk een passende schoen die je aantrekt. Zo werkt de psyche. Verandering van standpunt vindt haar oorsprong in de ontwikkelingspsychologie..

@Tim N, klopt, ik doe het over het algemeen goed bij vrouwen..

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 sep 2011, 15:36

Schitterende blaat, die doelgroepen, bij de Q3-intro hoorde ik deze langskomen:
1. Junge Menschen bis ca. 39 Jahre
2. Paare und Familien mit jungen Kindern
3. Best Agers 50+
Met name die ouwe mensen, pardon, "Best Agers" vond ik mooi gevonden... :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 sep 2011, 15:53

Inderdaad grappig Martijn. En die taal van marketiers is ook 'zum kotsen' :kotsen: . Denk ook dat die taal binnenshuis moet blijven, en dat de uitingen daarvan gezien mogen worden: bijv. raclame- en promotiecampagnes. Iedere onderneming (ondernemer) zoekt zorgvuldig naar afnemers, voor wie zij de produkten maakt. Doet zij dit niet, dan is er geen bestaansrecht. Er is push & pull markt, we kennen het allemaal, maar het gaat uiteindelijk altijd om het binnenhalen van de kopers; het winnen van de klant (hoever moet de deur nog openstaan, maar het werkt). Alleen de genieen weten markten te creeren = Steve Jobs (om er eens eentje te noemen). Een technisch idee, volledig gebaseerd op empathie, dat is indrukwekkend.

Rupie

Bericht door Rupie » 18 sep 2011, 17:00

Twee mooie posts van Ferdinand.

Alleen vraag ik me dan af waarom een Fiat twin air zo goed rijdt. Das geen marketing. Gewoon toeval? Bij de Abarth gaan ze mijns inziens volledig fout. Marketing gone bad?

Ik denk dat er stiekem wat engineers zijn die bepaalde dingen "stiekem" weten door te drukken. Of is dat wat mijn autohart wil geloven..

Tim N

Bericht door Tim N » 18 sep 2011, 19:49

FerdiACS1 schreef:@Tim N, klopt, ik doe het over het algemeen goed bij vrouwen..
Leco ook :jenna:

Plaats reactie