Fotografie
-
Xave30
Re: Fotografie
Ik vond nrs 5 en 6 het mooist.
- markk
Hahaha, leuk om de diversiteit te horen. Gisteren heeft m'n dochter ze besproken met d'r vriend en zijn zus/zwager. Ook zij worden het niet eens welke ze gaan afdrukken op canvas. Altijd goede aanleiding voor een familie ruzie zoiets.
(pakt chips en gaat het vervolgproces van een afstandje bekijken en af en toe voor dochter voorzien van commentaar en advies hoe om te gaan met dit soort besluitvorming en discussie in families
)
Mark.
(pakt chips en gaat het vervolgproces van een afstandje bekijken en af en toe voor dochter voorzien van commentaar en advies hoe om te gaan met dit soort besluitvorming en discussie in families
Mark.
-
ErikS
Owhja.....RutgerK schreef:De derde is niet de meest elegante foto vrees ik, verder qua kleur wel mooi.
- dvh
Ff critisch.
Tussen 1 en 2, is 2 beter. Je dochter ( ? ) staat er mooier op, bij 1 is de houding een beetje verkeerd. En gezien zij beter in de picture kan staan dan de wederhelft, foto 2
( achtergrond foto 1 is wel erg leuk ! )
Tussen 3 ,4 en 5 is 5 de betere. Bij 3 staan de mensen achter elkaar, waar de voorste zijn schoenen buiten de foto vallen. Dat is jammer.. De mensen op foto 3 staan er zelf wel beter op, dan op 4. ( die gozer rechts heeft een behoorlijk pokerface.. gezien bij elke foto dezelfde mond open staat
)
Maar foto 5 is een mooie middenweg. Mensen staan er het beste op. De foto is scherp en het voetenprobleem is netjes opgelost.
Uiteindelijk ben ik meer van foto 6. Dat is altijd leuk..
Persoonlijk heb ik een skijthekel aan dit soort familieportretten. Maar kinderen doet het altijd goed. Die zijn spontaan en zijn niet direct bewust dat er een foto gemaakt wordt. Maakt het allemaal net even wat echter.
@ Martijn
Foto #6 is heel erg fraai gelukt !
@Mark , 1 serie foto. Leuk effect.. het wordt wel vaker gedaan natuurlijk.
Bij de nieren, en rechterkant is het erg goed gelukt. Omdat de fade daar wat strakker is en je ziet eigenlijk niet dat eraan gephotoshopped is. Links en boven zie je de fade duidelijk beter dan de andere kanten. Had dit wat strakker gemaakt en het zou net echt lijken
Tussen 1 en 2, is 2 beter. Je dochter ( ? ) staat er mooier op, bij 1 is de houding een beetje verkeerd. En gezien zij beter in de picture kan staan dan de wederhelft, foto 2
( achtergrond foto 1 is wel erg leuk ! )
Tussen 3 ,4 en 5 is 5 de betere. Bij 3 staan de mensen achter elkaar, waar de voorste zijn schoenen buiten de foto vallen. Dat is jammer.. De mensen op foto 3 staan er zelf wel beter op, dan op 4. ( die gozer rechts heeft een behoorlijk pokerface.. gezien bij elke foto dezelfde mond open staat
Maar foto 5 is een mooie middenweg. Mensen staan er het beste op. De foto is scherp en het voetenprobleem is netjes opgelost.
Uiteindelijk ben ik meer van foto 6. Dat is altijd leuk..
Persoonlijk heb ik een skijthekel aan dit soort familieportretten. Maar kinderen doet het altijd goed. Die zijn spontaan en zijn niet direct bewust dat er een foto gemaakt wordt. Maakt het allemaal net even wat echter.
@ Martijn
Foto #6 is heel erg fraai gelukt !
@Mark , 1 serie foto. Leuk effect.. het wordt wel vaker gedaan natuurlijk.
Bij de nieren, en rechterkant is het erg goed gelukt. Omdat de fade daar wat strakker is en je ziet eigenlijk niet dat eraan gephotoshopped is. Links en boven zie je de fade duidelijk beter dan de andere kanten. Had dit wat strakker gemaakt en het zou net echt lijken
- KW
@ markk:
Compositie van foto 1 vind ik erg mooi, maar ze mogen wel wat vrolijker kijken. Foto 3 vind ik de leukste compositie, maar als je dochter daar niet elegant genoeg op staat wordt het voor mij foto 4, oa omdat je dochter daar het vrolijkste op staat (net als de rest van de family). Foto 5 kijkt de helft niet richting de camera dus meer dan een gewoon leuke foto vind ik dat niet. 6 is uiteraard ook supermooi.
Je dochter mag wel wat meer lachen vind ik, met haar lippen op elkaar ziet ze er al snel zo serieus uit (ook eerder geposte foto's van haar meegenomen), zelfde geldt voor haar vriend. Als ze echt lacht ziet ze er nog veel beter uit
Compositie van foto 1 vind ik erg mooi, maar ze mogen wel wat vrolijker kijken. Foto 3 vind ik de leukste compositie, maar als je dochter daar niet elegant genoeg op staat wordt het voor mij foto 4, oa omdat je dochter daar het vrolijkste op staat (net als de rest van de family). Foto 5 kijkt de helft niet richting de camera dus meer dan een gewoon leuke foto vind ik dat niet. 6 is uiteraard ook supermooi.
Je dochter mag wel wat meer lachen vind ik, met haar lippen op elkaar ziet ze er al snel zo serieus uit (ook eerder geposte foto's van haar meegenomen), zelfde geldt voor haar vriend. Als ze echt lacht ziet ze er nog veel beter uit
Laatst gewijzigd door KW op 12 sep 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
markk schreef:Hahaha, leuk om de diversiteit te horen. Gisteren heeft m'n dochter ze besproken met d'r vriend en zijn zus/zwager. Ook zij worden het niet eens welke ze gaan afdrukken op canvas. Altijd goede aanleiding voor een familie ruzie zoiets.
(pakt chips en gaat het vervolgproces van een afstandje bekijken en af en toe voor dochter voorzien van commentaar en advies hoe om te gaan met dit soort besluitvorming en discussie in families)
Mark.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 12 sep 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Leuk alle meningen en commentaar mannen. Leerzaam.
Wat vind / zie ik:
- Foto 3 is het meest netjes / statisch als familie portret maar zit geen emotie in. En vanwege de krappe onderkant geeft dat gewoon een probleem als je op canvas het randje omvouwt.
- Foto 4 is het meest spontane, zit veel emotie in. Misschien teveel om aan de wand te hangen maar ik vind 'em erg leuk / aansprekend. Fototechnisch stoor ik me aan een aantal schadumpartijen die er ondanks de flitsers / invulflits toch nog inzitten.
- Foto 5 is een aardige middenweg, alleen jammer dat de persoon links op de foto niet in de lens kijkt.
Foto 1, 2 zijn testopnames geweest voorafgaand toen het gezin met de kids langskwamen. Foto 6 is ook (geslaagd) bijproduct. Het ging om het familie portret.
Wat overigens m.i. goed heeft gewerkt en wat ik vorige keer bij het familie portret van m'n eigen schoonfamilie was vergeten is het afstemmen van de kleding. Ze hebben allemaal iets wittigs aan en dat geeft toch leuker foto's ipv een allergaartje als je niks van tevoren afstemt.
Mark.
Wat vind / zie ik:
- Foto 3 is het meest netjes / statisch als familie portret maar zit geen emotie in. En vanwege de krappe onderkant geeft dat gewoon een probleem als je op canvas het randje omvouwt.
- Foto 4 is het meest spontane, zit veel emotie in. Misschien teveel om aan de wand te hangen maar ik vind 'em erg leuk / aansprekend. Fototechnisch stoor ik me aan een aantal schadumpartijen die er ondanks de flitsers / invulflits toch nog inzitten.
- Foto 5 is een aardige middenweg, alleen jammer dat de persoon links op de foto niet in de lens kijkt.
Foto 1, 2 zijn testopnames geweest voorafgaand toen het gezin met de kids langskwamen. Foto 6 is ook (geslaagd) bijproduct. Het ging om het familie portret.
Wat overigens m.i. goed heeft gewerkt en wat ik vorige keer bij het familie portret van m'n eigen schoonfamilie was vergeten is het afstemmen van de kleding. Ze hebben allemaal iets wittigs aan en dat geeft toch leuker foto's ipv een allergaartje als je niks van tevoren afstemt.
Mark.
-
Xave30
Ja... maar zo kijken beiden kinderen wel in dezelfde richting. En dat zorgt voor wat meer samenhang, imho.markk schreef:Le
Mark.
- duifjes.com
Ik ben te lui om te bewerken en vind het niet leuk en kan het niet dus deze van mij 
- Bijlagen
-
- gebouw.jpg (98.02 KiB) 1395 keer bekeken
-
- Hotmail-1.jpg (100.4 KiB) 1395 keer bekeken
-
- shot_1315739268687.jpg (143.11 KiB) 1395 keer bekeken
-
- 323928_234930689891812_100001246483124_784929_652896647_o.jpg (121.45 KiB) 1395 keer bekeken
-
- 313073_236264073091807_100001246483124_789707_1130138830_n.jpg (79.13 KiB) 1395 keer bekeken
-
Xave30
Netjes Duifjes. Vooral nrs 3 en 5 
- duifjes.com
Thnx vind ze eigenlijk ook wel cool....ps. met Samsung S2 genomen! camera's is voor NooB'sXave30 schreef:Netjes Duifjes. Vooral nrs 3 en 5
-
BrianV
Heren,
vanmorgen sla ik de media markt folder open en zag een mooie camera nu ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden.
Canon 1100D
389 euro lijk mij een leuke prijs voor beginnende fotograaf?
Wil deze camera gaan gebruiken voor mijn reis voor volgend jaar
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/E ... 67587.html
vanmorgen sla ik de media markt folder open en zag een mooie camera nu ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden.
Canon 1100D
389 euro lijk mij een leuke prijs voor beginnende fotograaf?
Wil deze camera gaan gebruiken voor mijn reis voor volgend jaar
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/E ... 67587.html
- markk
@Jacco: Foto #1 vind ik echt super zo in z/w met al die vlakken en diepte...
Mark.
Mark.
- duifjes.com
Thnx...is complex tegenover mn huis.......en nogmaals gewoon met de Galaxy he......had een EOS500D maar is niets voor mij....gewoon mobieltje en klikken maarmarkk schreef:@Jacco: Foto #1 vind ik echt super zo in z/w met al die vlakken en diepte...
Mark.
Zoals jij erin duikt.....zal ik nooit doen al vind ik het erg gaaf wat je doet!
- MartijnGizmo
Ik ben te lui om commentaar te geven op je foto's...duifjes.com schreef:Ik ben te lui om te bewerken en vind het niet leuk en kan het niet dus deze van mij
- duifjes.com
MartijnGizmo schreef:Ik ben te lui om commentaar te geven op je foto's...duifjes.com schreef:Ik ben te lui om te bewerken en vind het niet leuk en kan het niet dus deze van mij
- markk
"Goedemorgen, mag ik je pappa noemen ?"
"Nou dat is wel heel intiem hoor, laat eerst maar eens zien hoe goed je bij hoge ISO's ruisvrije foto's kunt nemen, jongetje"
"Nou dat kan ik best hoor, lach eens, dan maak ik een foto van JE met ISO 5600, wel even je vette pens inhouden"

"Pfff, arrogante snotaap. Niet slecht hoor maar ga eerst nog maar even wat oefenen en trainen totdat je dit kan bij ISO 11400 voordat je JE tegen me mag zeggen, mannetje"

Gisteren via MP een 2e hands D700 + grip op de kop getikt met nog 15 maanden garantie en <650 clicks ...
Mark.
"Nou dat is wel heel intiem hoor, laat eerst maar eens zien hoe goed je bij hoge ISO's ruisvrije foto's kunt nemen, jongetje"
"Nou dat kan ik best hoor, lach eens, dan maak ik een foto van JE met ISO 5600, wel even je vette pens inhouden"

"Pfff, arrogante snotaap. Niet slecht hoor maar ga eerst nog maar even wat oefenen en trainen totdat je dit kan bij ISO 11400 voordat je JE tegen me mag zeggen, mannetje"

Gisteren via MP een 2e hands D700 + grip op de kop getikt met nog 15 maanden garantie en <650 clicks ...
Mark.
- dvh
Niet van mij ( offcourse ) Maar wel een leuke serie:
http://totallycoolpix.com/2011/09/porsche/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://totallycoolpix.com/2011/09/porsche/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
BrianV
Na dit weekend ben ik een trotse eigenaar van een instap camera Canon 1100D.
Zodra het weer het toe laat gaat een goede vriend mij wat leren over fotograferen,
gezien hij een foto/video opleiding heeft gehad ga ik er van uit dit wel goed komt.
Zodra het weer het toe laat gaat een goede vriend mij wat leren over fotograferen,
gezien hij een foto/video opleiding heeft gehad ga ik er van uit dit wel goed komt.
- dvh
Wat ochtendfoto's, uiteraard gemaakt met de Iphone
- WJ
Gaaf, hier een van de zonsondergang van gisteravond.

- markk
@dvh: 1,3, 4 erg mooi. Mooie belichting en veel sfeer. #2 vind ik te donker
@wj: Mooie foto maar voor mij wat te donker in de schaduw, die zou ik met bewerking wat ophalen...
Mark.
@wj: Mooie foto maar voor mij wat te donker in de schaduw, die zou ik met bewerking wat ophalen...
Mark.
- markk
Zo weekendje Valkenburg/Maastricht gehad en de D700 beetje uitgeprobeerd:
Hoge iso's kan ie best nog wel aan
1.

2.

Ook erg handig zo'n onboard flitser, enkel jammer dat de max. sync speed 1/320 is...
3.

4. (idem)

En deze vind ik zelf erg geslaagd
5.

Mark.
Hoge iso's kan ie best nog wel aan
1.

2.

Ook erg handig zo'n onboard flitser, enkel jammer dat de max. sync speed 1/320 is...
3.

4. (idem)

En deze vind ik zelf erg geslaagd
5.

Mark.
- dvh
Dat is ie ook, erg fraai !